Здравейте,
Регистрирах се само за да отворя тази тема и сбито да обясня преживяването ми след появата на тази грешка.
AUDI A6 C7 2.0 TDI
1 Fault Found:
19226 - Particulate Trap Bank 1
P2002 00 [237] - Efficiency Below Threshold
MIL ON - Confirmed - Tested Since Memory Clear
Freeze Frame:
Fault Status: 00000001
Fault Priority: 2
Fault Frequency: 28
Mileage: 194304 km
Date: 2022.12.11
Time: 13:44:17
Engine RPM: 1672.00 /min
Normed load value: 49.4 %
Vehicle speed: 46 km/h
Coolant temperature: 59 °C
Intake air temperature: 51 °C
Ambient air pressure: 980 mbar
Voltage terminal 30: 14.480 V
Unlearning counter according OBD: 40
Exhaust mass flow of low-pressure EGR: calculated: 3.025
Differential pressure ratio: low-pressure EGR: 34.8 kg/h
Exh.recircul. 2: differential pres.sensor 1 bank 1: adap. value: 47.1 hPa
Exhaust recirculat.2: different.press.sens.1 bank 1: raw value: 47.3 hPa
Exh.recircul.valve 1 bank 1: pos.feedback - Actual value: 92.21 %
Exhaust recirc.valve 2 bank 1: posit.feedback - Actual value: 64.59 %
Exh. gas recirc. 2: diff. press. sensor 1 bank 1: dyn. value: 45.8 hPa
Видях, че има няколко отворени теми по този въпрос, но нито един не посочва правилния път за решаване на проблема.
Карам направо:
Ако измереното налягане е високо и не се понижава след регенерация на DPF-a (форсирана или при определените от ECU изисквания), то бъдете сигурни, че проблема Ви идва от EGR клапана или EGR cooler/охладителя.
В моя случай беше EGR Cooler/охладителя, който се беше задръстил и дори след свалянето му и почистване с химия, мазните катранени налепи остават в питата.
Охладителя става неизползваем и изгорелите газове, които трябва да преминават през него, просто остават на DPF-a, който се задръства още повече.
EGR охладителя се сменя, прави се машино промиване на DPF-a и проблема изчезва. (позитиви - двигателя започва да "диша", загрява до 90 градуса по-бързо и ускорението се подобрява)
Часта е - 04L 131 513B.
Съветвам Ви да си го поръчвате оригинален от VW, защото аfterMarket-ите са боклуци. Цената му е около 800лв (Януари 2023), с труда и DPF прочистването всичко излезе около 1500лв.
За хората около Варна - аз използвах услугите на BM Auto Варна - https://goo.gl/maps/SSz63y4uK1a8WgxdA, понеже нямам възможноста да се справя с такъв ремонт вкъщи.
Отидох при тях с резултати от диагностика през VCDS и с доста изчетена информация за проблема в чуждите форуми.
Те правят допълнителна диагностика от тяхна страна, като откриват точния проблемен елемент.
Прилагам снимки на стария вече EGR охладител, за да имате представа какво е и как изглежда след промивките.
Надявам се съм що-годе изчерпателен в описанието, но пишете ако има нещо. Ще се опитам да помогна.
EDIT: Клипа обяснява защо се получава проблема и до някъде се вижда ремонтния процес.