Jump to content

mikestars

Members
  • Мнения

    19
  • Присъединил/а се

  • Последно посещение

Друго

  • Kaра
    Audi A4

Персонална информация

  • Пол
    Male
  • Локация
    Пловдив

Последни посетители

887 профилни разглеждания

mikestars's Achievements

Доктор на АУДИ науките

Доктор на АУДИ науките (6/6)

  1. Здравейте, Минавайки на ГТП преди месец на газоанализатор се сблъсках със следния казус. На пункта на механотехникума в Пловдив техника предложи първо да пусне анализатора за да видим дали съм в нормите за да мога да мина прегледа. Каза, че не минавам, защото СО емисиите на празен ход са 0,4 при изискване за 0,3. А пък емисиите на високи обороти пък съвсем излизали над нормата (не помня колко бяха). Тъй като предишната година минах на газоанализатора в Омникар (сега бяха в отпуска и затова не можах пак да мина при тях) и техника там каза, че минавам, но съм близко до границата предположих, че е възможно техниците по пунктовете да не са съвсем наясно с параметрите. Проверих в интернет и се оказа, че прегледите се извършват съгласно НАРЕДБА № Н-32 от 16.12.2011. (приложил съм я към поста). nar-n32-_16122011-periodicni-pregledi-tehnic-izpravn-29092020.pdf (government.bg) Съгласно таблица на стр. 32 - Чл. 37а. на наредбата автомобил Ауди 1,6 бензин регистриран 1995г който се води Евро1 спада към първа екологична група и трябва да има СО на празен ход до 3,5%, и няма отчитане на СО на високи обороти при което считам, че би трябвало да мина. На практика минах в друг пункт където все още имат само димен анализатор, но явно трябва да предприема нещо по въпроса за следващата година. Моля за мнение от колегите с автомобили на бензин от първа екологична група и евро 1 на бензин с регистрация преди 1996 да споделят дали са минали на газоанализатор и имали ли са някакви проблеми с показанията и тълкуването им. nar-n32-_16122011-periodicni-pregledi-tehnic-izpravn-29092020.pdf
  2. Хмм... Като чета всички мнения, пак ще си върна становището, че возията се втвърдява без значение, че гумите ми са стари в момента. Към колегата който отвори темата бих казал - да си прецени кое е по-важно за него - дали по-приятния външен вид или возията, но ако е със стандартно окачване. Мисля, че ако е със спортно окачване то е безсмислено да коментираме возията. Другото което е ако не греша е, че за А4В5 моделите преди 2000 година 17" не са стандартно предвидени да се ползват от което произтичат определени технически параметри. Но цялото това може да те касае, ако държиш на оригинална конфигурация. Най-накрая бих казал просто да се повози на колата на някого от форума с такива по-големи джанти за да си прецени дали го устройва возията. Купуването е лесно, но продаването е трудно, а дадените пари не са малко за експеримента. Относно предницата - колкото повече чувстваш твърдост във возията, толкова повече е износването на предницата. Профила на гумата оказва съществено демпфиращо значение в цялата схема. Колкото по-нисък е профила толкова е по-твърд и толкова повече вибрации предава към окачването. Ако трябва да си говорим в цифри бих казал, че за мен при преминаване от 15" на 16" твърдостта на возията се увеличила да речем с 25%. От тук най-бълзия извод би бил, че и износването се увеличава с толкова. Късмет и най-важното е, да определиш какво искаш - визия или возия. Парите са просто средство което ни се налага да ползваме за осъществяване на желанията ни.
  3. Технически няма проблем и не се притеснявам от това скърцане, просто ми е неприятно и държа колата да е безупречна. Ако скърцането се прояви то е при първото натискане на педала. При повторно натискане рядко да скръцне пак. Може ли за съвет кои накладки биха били "меки" за да ги сменя?
  4. Тогава коментара ми за твърдата возия да се брои, че отпада. Вярно, гумите са 7-8 годишни.
  5. Много често при движение на заден ход, като натисна спирачките се чува неприятно силно скърцане от задните колела. Модела е А4В5. Дисковете са оригиналните, поизносени са но не и за смяна още. Накладките са с още доста ресурс такива с които съм я купил. Чувал съм, че и други се оплакват от същото, но не съм останал с впечатление, че е ясно на какво се дължи това. Не са ми нужни общи приказки и гадания. Ако някой е запознат конкретно с проблема ще се радвам да сподели.
  6. Явно търсиш визия. Имай предвид, че возията ще се втвърди чувствително много. Пролетта минах от 15" на 16" и съжалявам. Ако някой се интересува от джантите нека се обади - 0876/384578. Давам ги барабар с гумите 205/55/16. Джантите са запазени и в много добро състояние. Давам ги за 450лв може и бартер за 4 нови зимни или всесезонни гуми от прилична марка с размер 195/65/15.
  7. Книжката е от Audi А4 - B5 1,6 ADP / 1994. Но както пише в нея се отнася за всички модели.
  8. В Порше България ми казаха, че нов е ~2000лв. Моя го смениха в Авел (BOSCH) сервиза в Пловдив с техния, който ползваха за тестов при съмнения. Той пък е взет от автоморга. Смяната ми струваше 500лв като ми дадоха гаранция от една година. Там именно ми казаха, че през сервиза са минали много коли от от региона с такъв проблем и не се оправя т.е. оправя се, като се смени блока за управление.
  9. Проблема е решен със смяна на блока за управление. Вече 4-5 месеца минаха от тогава, но ме домързяваше да драсна два реда да осветля нещата, но сега видях, че пак се обсъждат подобни проблеми. От ходенията по сервизите разбрах, че това не е така рядък проблем! Правят всичковъзможно, сменят всичко и пак остава. Проблема в този случай е в блока за управление, но на него немогат да му направят диагностика (дори в сервиза на Порше България и BOSCH). Диагностика за това дали проблема изчезва могат да направят ако имат под ръка същия блок за управление.
  10. Книжката съм я превеждал от оригиналната италянска за собствени нужди. Който желае може да си я разпечата или коригира. Сервизна_програма_на_Audi.doc Сервизна_програма_на_Audi.pdf
  11. Колега, слагай малко запетаи чат пат или го разкъсвай в няколко по-прости изречения, че трудно схващам последователността. Имах абсолютно същия проблем (на студен двигател пали от втория път) и същия двигател. Реши се със смяна на блока за управление на двигателя, но за да се каже със сигурност преди това трябва да се почисти дроселовата клапа. Може да се проверят свещите, ламбда сондата, датчик за температура, както и бензиновата помпа. На този модел бензиновата помпа НЕ подкачва в положение контакт на ключа за запалване, а започва да подкачва в положение запалване!!! На помпата и се гледа дали прави нужното налягане и дали клапана и не изпуска (в ръководството за ремонт си пише какви са наляганията и т.н.). Тея работи не ги правих аз, а в сервиз/и. Като страничен наблюдател и ползвател бих казал, че ако почистването на дроселовата клапа не реши проблема с паленето, то проблема вероятно е в блока за управление, което се тества, чрез проба с друг такъв от някоя автоморга или ако имат в сервиза. Относно оборотите, самия оборотомер е аналогов и не се връзвай толкова на показанията. Като се свърже с компютър там ще се видят точните обороти. Обикновено ако оборотите ти играят или не са много равномерни в определени режими, това се получава от зацапване на дроселовата клапа - почисти я.
  12. Това са съществените страници от книжката. За сега намерих познат да ги конвертира в текст. След това ще пробвам да ги преведем автоматично към български или английски. Искам да разясня, че документацията, която всички във форума наричат сервизна книжка е неправлно преведена от гледна точка на стандартите за този тип документация (имал съм късмета да участвам именно в изготвяне на техническа документация за автомобили и от там го знам). Българският еквивалентен превод на тази литература е "Ръководство за обслужвате и ремонт", което не е сервизна книжка. Сервизна книжка е този документ, който се опитвам да преведа. Той служи за отразяване на извършените по автомобила обслужвания от сервиза.
  13. Освен документацията за ремонт съществува и една книжка на сервизната програма (аз я наричам именно нея "сервизна книжка") в която има бланки за попълване какво е правено на всяко сервизно обслужване. Освен това във въпросната книжка съвсем накратко и ясно е обяснено какво се обслужва и на какви километри. Книжката която имам е на италянски. Имам желанието да я приготвя на български и да я публикувам тук на сайта за всеки който иска да си я свали и да си я попълва за своето ауди а4. Имам нужда от помощ някой да ми преведе въпросните десетина странички от италянски на български. Формата на книжката е А5 така, че не е толкова много за превода. Моля, който проявява интерес в тази инициатива да даде електронна поща да му пратя сканитраните копия (3,5МБ) за превод.
  14. Колега, би ли се аргументирал, защо имаш такова мнение? В Auto Union е пълно с аудита за ремонт. Трудно ми е да си представя, че не разбират какво правят.
  15. Това съм го пробвал и не помага. На контакт помпата изобщо не работи. Помпата я чувам как работи малко преди да утихне шума от двигателя като гасне и малко след това помпата спира. Този същия звук, а и каквито и да са други звуци на контакт няма. Да, в талона пише първа регистрация 1995, но някъде черно на бяло пишеше 1994 за производство.
×
×
  • Create New...