Здравейте, колеги! Намирам темата за супер-полезна. Адмирации за всички, които са се впрегнали да разнищят "великата тайна" на тунинг-файловете. Така, айде малко по същество... Предполагам, че нещата които ще напиша са ясни на главните действащи лица в темата, но идеята уж е да обогатяваме темата. С няколко просто изчисления можем да си помогнем при промяна на картите. 14:1 е идеалното отношение (въздух:нафта) за най-голяма мощност, обаче тогава колата ще пропушва доста (а предполагам, че не това желаем). В такъв случай се намалява горивото и жертваме малко от мощността и общо взето оптималното отношение е към 17:1. В картата "smoke limiter" можем да пипаме впръсканото горивото на база на въздушната маса. Най-голямата стойност на вкарвания въздух която MAF-a може да отчете и безпроблемно би могло да се вкара в цилиндрите е 950. 950 : 17 = 55,88мг. Не съм сигурен на кой коли, но общо взето софтуерно е ограничено стойността да се вдига над 51мг. И поради нуждата да сложим на желаните обороти в колоната 950 на "smoke limiter" картата 51мг. и след това е нужно да вдигнем напрежението на помпата примерно с 10% и тогава: 51мг + 10%(от 51мг.) = 56,1мг. За изгарянето на 56мг. гориво са нужни 952мг. въздух. А за да вкараме такова (по-голямо) количество - турбинката също трябва да се напрегне малко (демек да се надуе леко) На ЕГР клапана като му зададен най-високата стойност на практика го запушваме, обаче от това следва че качваме оборотите на турбото при ниски обороти на ДВГ-то, но в същото време влиза максимално свеж въздух, от което следва че "респонса" се подобрява. ПРОБЛЕМЪТ ИДВА ОТ ТАМ, ЧЕ ТЕЗИ НЕЩА СА ТЕОРИЯ. И за да е всичко както трябва трябва да се отчетат състоянието на дюзите, турбото, помпата и т.н. Демек трябват си диагностики и няма да стане с едно "изпляскване" на дадени високи (идеални) стойности, защото ако например дюзите са леко задръстени и ще се получи нежелано високо налягане в гориво-впръсквателната система, а оттам проблеми.