Колеги, проблема е следния. Значи колата ми е Ибиза 1.6 8 клапана 101 к.с. Знам, че не е Ауди но все пак е от VW групата Колегите от VW клуба не успяха да ми помогнат. Случката е следната. Колата никога не е вдигала повече от 90 градуса и откакто я имам от година и няколко месеца не е хабила антифриз никога и не съм доливал. В най-големите жеги охлаждането си е било идеално, перки си се вкюлчват, работи си климатика и парното също си работи и си има дори до онзи трагичен ден вечерта на 13ти ноември петък. Стигне ли стрелката на 90 градуса там КОВЕ и няма ядове. Значи в петъка карах колата три пъти на къси разстояния от по 2 км. Парно си имаше и всичко си беше наред. Вечерта тръгнах към къщи и на 4тия километър от тръгването ми светна лампата за нивото на антифриза и се включи бъзера. Спрях на място и какво да видя - стрелката на 106-107 градуса. Веднага пуснах парното на макс и парно си имаше. Действително антифриза беше намалял. Забравих да пипна маркучите. Взех вода 2 бутилки и почнах да доливам, но колата не сваляше температурата и по едно време парното взе да чезна, после пак се появи. Колата е с климатроник. На другия ден я издърпахме до майсторите. Много странно че наливаха вода, обаче за съжаление парно нямаше и колата надуваше маркучите. Някакси не успяха да я обезвъздушат както трябва. Иначе колата и в петък и в събота си включваше вентилаторите и маркучите към радиатора бяха горещи. Чувал съм, че колите от VAG групата работят на по-високо налягане над 1 бар. Да не се е запушило клапанчето на капачката се чудя и затова да е надуло маркучи ? Ако беше водна помпа парно нямаше да има въобще. Малкото маркуче за обезвъздушаване от преливника май не го проверих. Идеята е за да разсея всякакви съмнения да направя тест с лакмус за изгорели газове в охладителната система. Някой да знае откъде да намеря такъв лакмус ?