Jump to content

Бъчи

Members
  • Мнения

    320
  • Присъединил/а се

  • Последно посещение

Относно Бъчи

  • Рожден ден 21.02.1967

Друго

  • Kaра
    Audi 90CS V6 2.8 x 2

Персонална информация

  • Пол
    Male
  • Локация
    САЩ

Последни посетители

1618 профилни разглеждания

Бъчи's Achievements

Доктор на АУДИ науките

Доктор на АУДИ науките (6/6)

  1. UPDATE След толкова години мисля, че най-после реших проблема. Оттогава направих няколко ремонта на тая кола, вкл. и смяна на гарнитури на главите, окачване, нови спирачни маркучи и тръбички, съединител и какво ли още не, и реших да купя и нов компресор на климатика, нищо че тая кола си мрази климатика от сърце и не му дава да работи точно когато най ми трябва. Но положението стана съвем зле. Почна и в хладно време да прави само по един цикъл на компресора, по-скоро половин - включва и след секунда спира и дотам. Намерих странен пад на напрежението и го проследих. Оказа се, че причината, както правилно подсказа VBI е термо-датчика (прекъсвач) за околната температура, но не в него самия, а окисление и на двата контакта на буксата на тоя датчик (за температурата на входящия въздух, F38 на схемата). Буксата се намира над кожуха за тялото на вентилатора на парното. Като свалите жабката ще я видите тая букса. Водата е влизала през тръбичката на кожуха на кабелчето точно под самия термодатчик във въздухозаборника. Кабелът и кожуха са много внимателно опаковани в завода с термосвиваемо фолио, гума и някаква оплетка, но само откъм буксата в купето и точно това е причината влагата да няма къде другаде да избие, а капилярно да стига до самите ножове на контактите и през тях да изсъхва. Почистих контактите и падът на напрежението към управляващото компресора "умно" реле изчезна (J153 по схемата, на самото реле има номер 332). Засега всичко работи както трябва. За да не влиза повече вода запуших кожуха и откъм въздухозаборника с течен изолирбанд. Прилагам снимки. Надявам се да съм помогнал на някого в нужда. А ако на някого му трябва и цялата книга с ел. схеми за тоя модел да каже за да му я пратя. Благодаря! Pages from Electrical wiring diagrams 90_1993_series.pdf
  2. Разреших проблема. Оказа се леко нагорял и зацапан контакт в реле №287. След внимателно почистване с хартиени лентички, напоени с изопропанол, климатикът си заработи съвсем нормално. Прилагам снимки - долния контакт на реле №287 на снимките. Успех на всички!
  3. Не съм забравил препоръката, просто е трудно да го организирам на толкова отдалечен паркинг. Но пък от друга страна заработи ли, си работи идеално дори и да спра колата за малко след каране, а тогава тоя датчик се нагрява много сериозно. На тоя модел вентилаторите се изключват заедно с контакта, не е като на старите фолксвагени, където вентилаторът работи и при изключен контакт докато не спадне температурата в кондензера.
  4. За съжаление тая кола няма щуцер за ниско налягане, пълни се само откъм високото. Няма и прозорче, но за сметка на това има датчик и за високо налягане в кондензера и за висока температура. Нямам схемата да я разгледам кое точно може да изключва компресора точно половин секунда след сработване когато колата не е карана, но е достатъчно топла на жегата. Покарам ли я 5 минути всичко си работи както трябва. Така изключва и когато тахометъра на компресора отчита по-ниски от зададените обороти според съотношението диаметър шайба колянов вал:диаметър шайба компресор (май беше 1:1.6). За съжаление тая гад няма и климатроник да диагностицирам проблема, но проблемът остана. Това с тахометъра на компресора го направи другото ми ауди когато му монтирах неоригинален компресор, но то е и с климатроник и веднага показа грешка за приплъващ/блокиращ компресор. Дайте някаква идея за тоя конкретен случай. Cold switch има, но той е на входа на въздуха преди вентилатора. Съпротивлението му е в норма. А това, за което говорите вие в тялото на изпарителя е pressure switch и той подава сигнал да спре съединителя на компресора при ниско налягане. Според мен проблемът идва от зле работещ датчик за висока температура в кондензера. Утре ще огледам първо дали контактите там са чисти, но се съмнявам да са мръсни или корозирали. Тук даже няма нужда да се мият колите с години, дори въздушните филтри не се цапат, а само се издухват от полена.
  5. Ще ви държа в течение. Засега работи, но и не е била още чак толкова гореща. Това, което проверих и намерих е ужасно зацапани контакти под бутоните за включване на климатик и рециркулация. Греста, с която са смазали зъбните колела за жилата за контрол на положението на клапите се беше разделила на масло и сапун и маслото цялото беше изтекло в тия контакти. Разглобих и измих с чист бензин и изопропанол. Сега поне отчетливо цъкат. После я покарах и оставих да се нагрее на паркинга и засега не го направи номера. Но усетих, че липсва част от фреона в системата, не правеше по-ниско от 8 градуса на изхода на въздоховода и компресорът шумеше по-силно от обичайното. Вакумирах системата и я напълних наново с пълен чардж (650+50г) Да видим. То по тая кола какво ли няма скапано, бяха останали и само две степени на вентилатора защото един от нитовете на едната двойка контакти се беше отхлабил. Замених го със закалена медна жица със същия размер.
  6. 1993 Ауди 90, V6 2.8L (80 или 100 в Европа) Аудито е модел 90 защото е US-версия. Климатикът не е с климатроник и не мога да му поставя диагноза с вградената система на климатроника. Системата е заредена с R134a нормално. Проблемът е следния - сутрин климатик има, надвечер точно когато трябва най-много и купето е нажежено на паркинга, релето включва компресора за една секунда и после го спира. Ако го покарам малко, около 3-4км и направя reset на релето с изключване на контакта на запалването, климатикът заработва нормално. Релето е номер 332. Пробвах с ново реле и резултатът е същия. Както казах, колата не е климатроник, няма термометър на таблото и на плафона на тавана. Има термометър само в бронята и във въздухозаборника за въздуха за климатичната уредба. Не мога да разбера кое кара да работи климатика - горещия мотор/компресор след каране 3-4км или по-охладеното купе. И ако е температурата на компресора защо тогава при студен мотор сутрин климатик има. Дайте някаква идея.
  7. О, да. Натискането точно по средата, във вътрешната втулка е задължително. Инак разрушаването на тампона е гарантирано. Аз ги набивам натискайки само вътрешната втулка и затова вземам мерки срещу изкривяване.
  8. Благодаря, колега. И аз ги сглобих горе-долу така. Вместо със силикон намазах с ланолин. Забелязал съм, че някои гумени изделия загиват бързо от силикона. Най-важното е май да се вземат мерки да не се кривят тампоните докато влизат в гнездата. Аз си направих водач от дълъг болт и 3 навити и законтрени на него гайки 17мм с леко подпилени по два ръба от тях, така че да влизат точно в камък за гедоре с 1/2 отвор. Натиснах отгоре с пресата и с леко изпъшкване си влязоха без да се изпокъсат.
  9. Здравейте, Търся помощ за смяната на тампоните на подрамата или т.нар. "магаре" на B4. Предните смених без проблеми с обикновена хидравлична преса натискайки в центъра, така че да се разтегне гумената устна. Тампоните влизат идеално. Проблема са задните, където външната метална тръбичка (залята с гума) е много по-тънка и преди още да са влезли "устните" на тампона, те се срязват. Преди време някой беше показал видео как със система и от тръби, капачки и болтове може да се направи това грамотно без да се криви тампона, така че да си влезе на мястото. Моля, ако някой се сеща да ми покаже това видео за да си направя и аз такива инструменти.
  10. Най-после проблема май е решен. Оказа се клема №15 по схемата. Тя се намира в розетката под контактния ключ. Контактът на клема №15, вътре в розетката беше корозирал и порядъчно замърсен от греста, с която са нацапали фабрично въртящата се гърбица в самата розетка с контактите. Почистих нагорялото, обезмаслих, сложих съвсем малко грес AeroShell 22, но без да клепам по контактите и сглобих. Засега си работи както трябва и не изключва без причина.
  11. Благодаря, разсъжденията са логични и правилни и ще измеря всичко, но си мисля, ако бобината изключва при прегряване на компресора, защо съединителя веднагa пак сработва при OFF-ON на контактния ключ.
  12. Сагата със самоволно изключващия компресор на климатика продължава. Минах през вакумиране и презареждане на климатичната система и проверка на работното налягане само за да установя че там всичко е наред и ефектът естествено е нулев. Компресорът си изключва си когато си иска, но предимно когато колата е на празен ход и не се движи. Опитах да включвам и изключвам на ръка зеления и червения датчик на самия кондензер и там си работи и включва като хората: дам ли зеления (по-ниския) на късо - високи обороти на охлаждащите вентилатори, отварям и затварям моста между клемите на червения - изключва и включва компресора, но оставя ли колата да спре компресора от самосебе си - повече компресора не включва без да мина през режим OFF-ON на контактния ключ, което все пак показва, че не изключва заради задействан червен датчик на кондензера. Много се надявам някой да е разрешил подобен казус и да ми подскаже къде да търся проблема. Товарното реле, което изключва много от консуматорите на ток при запалване е проверено също. Датчиците за обороти и положение на коляновия вал на двигателя също са проверени и почистени. Колега от форума ми подсказа да огледам всички клеми, възможно ли е да е от розетката под контактния ключ, никакви други въртели по ел.инсталацията не съм засичал.
  13. Е, явно не е била причината в диода. След като няколко дена работи изрядно, днес пак изключи компресора и повече от само себе си не пожела да включи. Това стана след излизане от магистрала, надвечер когато вече не е такава жега. По обяд пак по магистрала и после цял час из града в адската жега и на по-ниска скорост не се изключи. Не знам какво може да е. Загадка. След рестарт на двигателя, климатикът продължи да си работи съвсем нормално. Симптомите са като че има някъде някакво реле, което изключва и сработва пак след запалване отново на двигателя. Очаквам вашите идеи.
  14. Перките не се включват когато температурата на въздуха е ниска, тогава и лампата на копчето за климатика не светва. Инак, перките се включват веднага след натискане на копчето, а компресорът включва няколко секунди по-късно. Интересното е, че след като почистих леко корозиралия контакт на масата на диода, тоя дето е завинтен на тялото на компресора, климатикът не ми е правил повече въртели, макар, че вчера и оня ден колата пак я паркирах на слънце, а температурата на сянка беше 35 градуса. Не мога да повярвам, че това е била причината, но оттогава още не съм я хванал в издънка.
  15. Kaто за начало бих свалил кабелите и бих почистил с влажен парцал полюсите на акумулатора и клемите на кабелите.
×
×
  • Create New...