Jump to content

d_anev

Members
  • Мнения

    246
  • Присъединил/а се

  • Последно посещение

Относно d_anev

  • Рожден ден 21.01.1976

Друго

  • Kaра
    AUDI S6 AAN

Контакти

  • Website URL
    http://
  • ICQ
    177611080

Персонална информация

  • Локация
    Sofia

Последни посетители

3328 профилни разглеждания

d_anev's Achievements

Доктор на АУДИ науките

Доктор на АУДИ науките (6/6)

  1. d_anev

    Audi Gamma CC Bose & CD Changer

    Супер Брво за труда и знанията. И аз бих искал такава промяна. Поздрави.
  2. Е те.... човек се учи непрекъснато..... дано да е това, щот ще е много лесно да се оправи
  3. Много Благодаря момчета, но ще се окаже проблема другаде. Сега си поиграх да сравнявам файлове и изведнъж се оказа, че на еку с еднакъв Ауди и Бош номера е слагана различна версия на софтуера. И като погледнах кода на софтуера е различен. Та май съм правил корекциите на една версия и пращах само единия чип с убежедението, че щом номерата на екуто са еднакви то и софта би трябвало да е. Да ама не ....... има версии и те уви се различават.... за първи път виждам различни версии на софтуер на един и същи номер Еку - това е оригинално, защото свалях аз чиповете от стокови екута, не пипани. При 3B/ААN/ADU екутата няма такова нещо. Всяка версия на софтуера следва смяна на АУДИ номера еее една буква само ама е достатъчно да ти каже, че има някаква разлика. А тук при AEL-a под един и същи номер няколко версии на софтуера.
  4. За деасемблиране ползвам IDA Pro disassembler, с него обръщам от бинарен код в Асемблер за конкретният процесор и вече се вижда самият асемблерски код. Взима се описание на процесора и инструкциите и се чете. Но на мен за да науча 8051 процесора ми отне поне 2-3 месеца, а да разбера кода на екуто още 2-3 години. Но съм почнал от нула, не съм програмист или с опит в програмирането. Просто се ядосах и така..... Виж това, че може да е 2 в 1 е идея, защото има смислено обяснение. Ако сверява двете чек суми на двата бин файла, а аз пипам само единия и зарад разликата се скапва. Сега ще проверя как е. Благодаря за инфото... Иначе и моето еку е с два чипа и два файла, но всеки си има собсветно изчисление на чек сумите и не се проверява по между си. Но с дизеловото еку може да е различно..... Я виж тиииии на адрес FFFD до FFFF на моторния чип е CB 44 EE , а на буст чипа е CA 44 EF т.е. поредни са ама има ли връзка, кой ще ми каже. Как се стакват двата файла да станат един в WinOls-a?
  5. По конкретно, какво да кажа. Поназнайвам 8051 архитектурата и мога да чета кода. Деасемблирал съм целия код на екуто. Вътре има една по една картите. Процесорите са два и съответно и чиповете са два - един за гориво предимно, другия за налягания. Горивния чип не е пипан - стоков е. На този за нялягания само картата за лимити вдигам със съвсем малко за тест и не пали. Което явно показва, че му харесва нещо да речем чек сумата. И после като вдигна желаните налягания с малко и взе че пали.... уви давам чиповете на приятел за тест, че нямам АЕЛ, а той няма Вагком да каже, какви грешки записва , но от опит знам, че така се държи при невярни чек суми. Иначе имам всички карти. Техните адреси са записани в кода една след една, а и на това старо еку където няма карта е попълнено с FF FF FF и т.н. и лесно се виждат. Сигурен съм, че пипам само лимити, защото кода чете стойност от картата и я сравнява с текуща и ако текущата е по голяма слага тази от картата, което е лимит. Като лимита е за максимално налягане в зависимост от оборотите и атмосферното налягане. Има и една стойност за лимит за максимално допустимо нялягане. За това пипам само тези стойности, понеже те не влиаят нито на палене нито на работа, само лимитират максималното налягане. Така да се каже сменям нещо дето не оказва влиание на нищо при нормална работа. Нкрая ще почна с промяна на един нищо незначещ бит и да видим ще запали ли....ама колата е в Бургас, а аз в София....става бавно.... Нямам проблеми с кода и настройките на картите. Нямам чек сумите как се изчисляват. Виждам, че са две едната е от 0 до 7FFE и другата от8000 до FFFD или за цялия файл. Трябва ми как се изчислява чек сумата или с коя прогрма някой ако има опит става автоматично и ввярно. Купих, чек сума от Италия уж за това еку пък после ми върнаха парите, не било за него и така. Помагам на приятел и ако имам чек сумата ще му сетна колата както иска, но без нея .........
  6. Уви нямам никакъв опит с екуто на 2.5ТДИ АЕЛ. Принципно, чек сумата пази от модификация целия файл. Дори и един бит да бъде променен, при някой екута пали но работи в сервизен режим с грешка, при повечето не пали. Това е защото в кода на програмата, някой параметри се управляват с промяната на един бит само и ако той се промени нежелано, може да скапе колата. Промяната и на един би, ако е в областа на кода сменя смисъла на кода и може да стане опасно за двигателя. Но това е по принцип. В еку форума ми казаха немските тунери, че АЕЛ нямал чек сума и бях изненадан. Та за това търся ако някой е правил чип на АЕЛ да каже, с какво поправя чек сумата! Пробвах с WinOls и файл за чек сумата Bosch_270.dll ако не се лъжа беше и не работи добре. Правя два файла с незначителни промени, вдигам с малко само лимити за да не влиая на работата. С единия пали с другия не, а все с една програма и чек сума са правени. Което ме навежда на мисълта, че чек сумата не е вярна. И то пали с този с повечето промени.
  7. Колеги, наложи ми се малко да си поиграя с еку от Ауди А6 2.5ТДИ AEL. Може ли някой да ми каже има ли въобще чек сума на чиповете, защото получих различни мнения?!!! По принцип ползвам TunerPro, но за това еку ползвах WinOls-a понеже има някаква чек сума Bosch_270.dll ако не се лъжа. Но нещо не работи както трябва. Може ли някой да помогне с работеща чек сума или как се изчислява, ако знае. Всяка помощ е добре дошла! Поздрави, Добрин.
  8. Насе Напиши всичко за колата и доработките, плюс частите, че не е малко. Да видят колегите.
  9. Промо цена 100 лв., да се махат, че ми заемат място!
  10. 5 броя джанти (винаги взимам по 5 броя, за да няма после проблеми ако се изкриви някоя) със Зимни гуми Йокохама 225х55х16 (1 бр. Континентал - резервната). Вече и със снимки, без кривини, заварки и тем подобни. Имат си и 5 броя оригинални капачки. Гумите пак са със стар ДОТ, могат да карат един сезон още за доизносване - грайфер имат и то не малко (не съм мерил). Карани само на куатро, като всяка есен при слагането им са въртени да няма неравномерно износване. Недостатъци: Има драскотини по боята, едната има жулнато по ръба - джантите са на "хотел" на село (на 180 км от София). Промо цена 300 лв!!!!!!!!!!!!!!!!изберете файловете Click to choose files
  11. Имам и много добри 5 броя 225/50/17 97V - Континентал спортконтакт 3, три от тях дот 2014 две ДОТ 2015 също 150 лв. Карал съм ги миналото лято. Купени са миналия май втора ръка от Павел - Maxpower. Закачат подкалника и минавам на по-ниски. Контакт на лични или 0884301802 след 17 ч.
  12. Регулирайте педала т.е. с винта за регулиране дето се закрепва към педала. Откчваш педала, да върне помпата докрай и след това навиваш винта докато освободи педала да има 5 мм хлабина и тогава закачаш за постоянно педала. Ако помпата е друга и хода е друг и трябва да се пререгулира.
  13. Има реле в ЕКУ-то което се включва и подава захранване на следващо реле което е за помпата след като се достигнат 30-40 оборота на коляновия вал. За да "резне" релето, компютъра на колата е забелязал голям проблем и то електро механичен. Моят случай беше такъв - разхлабена букса на релето и изкреше, грееше и ресетваше компютъра и точно така забиваше. След малко, като се охлади и работи без проблеми. Дай още инфо, повтаря ли се проблема, има ли записани грешки след като прекъсне, като прекъсне и си се опитал да запалиш на скорост да си чул гърмежи в генерацията, нещо ремонтирано ли е по колата преди да почне да го прави?
×
×
  • Create New...