Jump to content

6matkar

Members
  • Мнения

    148
  • Присъединил/а се

  • Последно посещение

Друго

  • Kaра
    Audi 80 Avant

Персонална информация

  • Пол
    Male

Последни посетители

Функцията за показване на последните профилни посетители в момента е изключена и не е показна пред останалите потребители.

6matkar's Achievements

Доктор на АУДИ науките

Доктор на АУДИ науките (6/6)

  1. Между другото ADA-та е с метален колектор и няма проблем с обикновена АГУ (по-добре е инжекцион, ама не е задължително) . Аз също съм с обикновена АГУ. Миналата година лятото даже ми замина втората за колата бензинова помпа на околовръстното. Въртях, въртях, превключих на газ, запалих и се прибрах. После 3-4 пъти още я палих на газ, че на бензин директно ми гореше бушона на бензиновата помпа. И така само на газ я закарах да ми сменят помпата. А ТПС е хубаво да се види на диагностика. Че разбъзика ли се и ей ги няколкото теми после втора ръка дроселова клапа с все датчика. Ама колко се намират вече е друг въпрос. To и с диагностика май не е много сигурно. На мен чат-пат ми изскача грешка в тоя датчик (00516 - Closed Throttle (Idle) Position Switch (F60) 30-10 Open or Short to Plus Intermittent). И не забелязвам никакви проблеми на този етап. Освен някой път като загрее и съм на място, започват леко да играят оборотите. Ама дали е от това, дали тръгва да си ходи стъпковото моторче. То изобщо има ли грешка...
  2. Донора за климатика беше със счупена задна дръжка и човека го дърпаше с една "връзчица"...По-точно с коаксиален кабел. Ама някой път с такава сила, че аз определено не бих могъл да го отворя. Пък и всеки като ме види как опъвам ласото да отварям задната врата определено ще ме помисли за луд да се занимавам с тая кола. Но ми каза, че мислил да го направи да се отваря с копче на багажника. Ама дали става... Като го питах - вече не помни какъв бил механизъма, това беше преди около 5 години. Аз нали взех колата за донор - вратите и капаците ми седят за резерва. Веднъж карах зад VW Passat седан от 1990-1991 г с някакво копче отзад. Ама как става, кой може да го направи...
  3. Мелник Като се връщахме, в Кресненското дефиле пред мен румънец, зад мен рунънец. По едно време гледам в посока Кулата някакво Audi 100 C3 с немска регистрация. Сигурно някакви баш германци отиваха на море в Гърция. Че ония другите "германци" на магистрала Тракия кълват на лъскавото. На връщане от Синеморец Тука се сещам как 2 години бяхме на Китен, а някои познати и колеги ми разправяха, че там било като Люлин. Доообре, на Синеморец бяхме на плажа до река Велека, едър пясък, дълбоко море още от брега. Отидохме да видиме и другия плаж, Бутамя ли, к'во беше там. Е, ако Китен е като Люлин, то Бутамята е като Младост - колите паркирали зад плажа и всичко е г*з до г*з. Някои бяха паркирали в калта, явно е нямало къде по-рано. Толкова коли със софийска регистрация на едно място извън София не бях виждал. Поне плажа не беше с оня едър пясък. Нестинарка в Царево пък пълна с щипалки. И добре, че единия ден нямаше никакъв вятър да се изкефиме яко на Аркутино. А друг ден като задуха и ни напълни очите с пясък пак там, добре че на Китен не беше така. Пък и 2 пъти обядвахме в Китен в онова готиното заведение, където преди за вечеря не можехме да се класираме, ако отидем в 20 часа. Всеки ден с танка на различен плаж. По-назад бях писал, че съм дал едни пари за боя и пастиране. И к'во стана след 4-5 години, лака не предния капак и на тавана започна да се люпи. Вместо да мърморя как отново трябва да наливам пари в тоя таралясник...Пак ще дам няколко стотин лева да боядисат предния капак и тавана... Само за благодарност, че не бях от 9-10-мата с вдигнат преден капак на магистралите Струма и Тракия...Една Фронтера в Бургас даже се и запали.
  4. 6matkar

    блокирала врата на

    Ключарите си скъсаха нервите с моята врата. Накрая я отвориха, ама трябваше да се свали кората. Е, малко се скъса, ама поне вратата се отваря. Тая брава от снимката е "новата" за колата ми. Просто като тръгне едвам да се отваря или някой път да не може да се отвори отвън...По-добре си развийте страничните винтове на кората...Да могат по-лесно да ви я свалят на затворена врата и да отворят вратата.
  5. И на един приятел в София със Seat Ibiza 1.9TDI 1999 му дрънкаха същите простотии. Отива даже при форумните майстори на VW в Герман и от там му разтягат локуми как колата нямала компютър да им покаже грешката, как била много стара. Приятелят ми от форуми в нета разбира, че проблема му е в някакъв възвратен клапан ли, к'во там. И в друг сервиз му го оправиха. Ама след това започва да му намалява спирачната течност. И от там, където му оправиха предишния проблем...Ау, ау този бил отзад в кантара, ама тая кола била стара, нов кантар струвал 2000 ли, та 5000 лв ли, по-добре да я хвърля. Отиде с колата чак на другия край на София, в Люлин и там някакъв майстор по спирачките му оправи проблема. Течеше му около задна лява гума, някакви тръбички ли, какво беше... Чудо голямо, няма що. Един друг приятел с 20-годишен Jeep Cherokee при по-засукани проблеми ходи само при някакъв дядо Владо от едно село до София за диагностика. Аз с моя Avant по едно време се бях засилил за диагностика в някакъв Bosch сервиз в кв. Дружба в София. Отвън реклами колко са добри. Вътре - ама колата ми била стара, а те нямали такъв преходник. Те им го преходника, няма и 10 лв. https://sklad66.com/cms/Prehodnik-OBD-F-16pin-kam-VAG-2x2.html Теглих една майна, купих си преходник, кабел и вече сам си правя диагностиката.
  6. 6matkar

    блокирала врата на

    Свалил съм тази на снимката. Да я сложа вместо счупената... Затварям и я отварям само с палеца който отива към дръжката...Единственото място за натискане е под долния болт. Ама при мен нищо не става, нито с тел, нито с отверка. Все тая, ще я карам на ключар.
  7. 6matkar

    блокирала врата на

    Много добре знам, че е блокировка за малки деца. Както писах, вратата не се отваря и отвън. Нещо подпира дръжката и по-скоро проблема е в бравата като на колегата в първото мнение на тази тема.
  8. 6matkar

    блокирала врата на

    В смисъл, че се е прецакало или...Защото аз не съм го натискал това лостче. Вратата 2-3 пъти блокираше отвътре и я отварях отвън. Още тогава усещах, че нещо дръжката не е като другите 3, нещо запира. Ама си виках като се стопли ще я отварям. Но в оня сняг преди нова година вече спря да се отваря и отвън.
  9. 6matkar

    блокирала врата на

    Някой може ли да каже къде е това специално място, от което се отключва блокира задна врата. И двете предни врати ги отварях да сложа жилото както трябва, едната задна я отваря майстора при боядисването да свали дръжката. В края на миналата година ми блокира единствената врата, която не е отваряна. С една дебела тел от дебел коаксиален кабел ръчках ей тази врата от донора за климатика. Но нищо не става и се отваря само от дръжката отвън. Да де, ама на моята задна врата дръжката се отваря само наполовина и не става. Централното си работи. Не е и жилото, защото щеше да може да се отвори отвън от дръжката, както отварях двете предни врати при неправилно поставено жило.
  10. 6matkar

    Отново за MAF-а

    Ъъъъ, нови дебитомери пише, че има налични само в avtochasti-те. Ама като ги гледам какви измислени марки са. https://www.avtochastionline24.bg/search?keyword=Дебитомер Най-близък поне на външен вид е този: https://www.avtochastionline24.bg/abakus/15561505 Хубавото е, че не е 100++ лева, а едва 45 лв. Който пък няма paypal, може да пробва да пита другите фирми дали могат да намерят ABAKUS 120-08-114.
  11. 6matkar

    Отново за MAF-а

    Е, нали колегата точно това казва. Че нов не може да си намери, защото е спрян от производство. И не му се дават 100+ лв само за експеримента с такъв от A4 B5, 1.6. Ей го и TPS-a: https://autosofia.bg/datchik-polozhenie-na-droselovata-klapa-tps-za-audi-80-avant-8c-b4-16-e-4671-p1317987.html И аз си викам има го, ама като ги питах ми казаха, че го няма. Нямаше го и при другите фирми. Сега пак гледам за TPS-a и бам изненада, появил се е. Но цената там е колкото половината кола на пляктора, ако изобщо го има де. Може пък да е някаква забутана, забравена бройка. https://www.autopower.bg/датчик-положение-дроселова-клапа-audi-80-avant-8c-b4-1.6-e-d455c766.html Ето какво излиза за дебитомер. Няма, няма и няма: https://www.autopower.bg/дебитомер-audi-80-avant-8c-b4-1.6-e-d455c65.html https://autosofia.bg/debitomer-za-audi-80-avant-8c-b4-16-e-4671.html https://nasauto.bg/debitomer-za-audi-80-avant-8c-b4-16-e-4671.html
  12. Ново 20, оригиналните фарове били кандилници. То по-важно е да са здрави. Че петъка в Надин имаше една B4-ка седан с десен фар Hella. Ама едно, че му е заминало покритието и трябва да се никелира. Второ, че е изпочупен отвсякъде. И долу е мазан с някаква гняс да хване контрата, а горе гения е забил 2 супер дълги винта през рефлектора. Красота. Ако е здрав фара се дава на някоя фирма, да го никелира и става почти нов. Един ще мърмори, че струва много пари. Е, много ясно. Който е толкова печен, да си го никелира сам. Друг ще ревне, че нямало здрави. Сигурно . Затова от Надин се сдобих с 2 напълно здрави десни Hella. Единия даже в много добро състояние, другия трябва да се никелира. Ляв Hella си имам на колата, откакто е излязла от завода... Който е толкова кандилник, колкото аз съм дядо Коледа. А като бях наскоро на ГТП...Там може би ми казаха, че тия кандилници за нищо не стават? Или по-скоро..."Толкова стара кола и фаровете светят точно, където трябва. А тия новите пластмасарии, където си поискат". Някой няма ли да замрънка и за стоповете, че чат-пат се пукат, грозно седяло с тиксо. Много е "трудно" да се отиде до морга, да се развият 6 гайки и да се свали един в идеално състояние: Тоя е от B3, стават на Avant-a. Малко е по-бяла секцията за заден, но не е болка за умиране. Пък да цъкнеш в тая и оная фирма...Да видиш, че го има и другия, чисто нов...За едни ми ти 20 лв, колкото взех горния втора ръка. Да вземеш и да звъннеш един телефон, да ги питаш... https://nasauto.bg/stop-za-audi-80-avant-8c-b4-16-e-4671-p2102724.html Не е само кашон. Взимай като има, че като ти потрябва...Може и да няма.
  13. Ако си сложил втора ръка бобина, много вероятно е и там комутатора да е заминал. Аз имах подобен проблем с гаснене, ама не съм забелязал да ми играе оборотомера. Пак така трябваше да чакам да изстине, после пали, но колата работи с прекъсване и с яко натискане на газта се прибрах. Бях сложил втора ръка комутатор после, нещо май пак имаше драми. Теглих една майна, сложих чисто нов комутатор и вече нямам проблеми. Това не на ABT, а на ADA. Ей така изглежда моята бобина, онова с трите крачета е комутатора: https://nasauto.bg/bobina-za-audi-80-avant-8c-b4-16-e-4671-p1110191.html
  14. Четох в mobile-то за кола като моята уж някакъв проект. Сменил дискове, накладки, ремъци, филтри, съединител, радиатори, масла и много, много други неща. Че то това почти са само консумативи. Махнал газовата уредба, с тия цени на горивата "евала". Накрая не си оправил и ръждите по вратата и калника, на задната врата паднал и лака. Аз на моята реших да боядисам врата за 3 пъти по-малко паднал лак. И това ми било проект. Ето я моята: Боядисани преден капак, таван, един заден калник и 2 врати, цялостно пастирана. Не я карам всеки ден, понеже карам и служебна. С монтиран оригинален климатик от кола донор... За 7 години се споминаха: - Вакуума в багажника още при покупката при предишния собственик. Купен втора ръка от Мегапартс, още работи. - Кабелите на петата врата станаха на пастет, оправих си ги сам. Но заминаха километраж (оборотомер), CD Sony...Купих си друг километраж, пак от Мегапартс едно време, още работи. Купих си друго CD Pioneer. - Прецака се пластмасовия фланец отзад на двигателя, сменен с оригинален. - Като боядисвах 2 от вратите, майстора решил да хитрее, да бърза и да суши по-бързо с включена перка сигурно на 4-та степен. Благодарение на него заминало моторче парно, сменено с Thermotec (нямах време да чакам Hella за след 2-3 дена), чудо на чудесата още работи. - Заминал катализатор, сменен с резонаторно гърне. След 2 години и то сменено с нов катализатор BM Catalysts барабар с нова Lambda сонда Bosch. Защото с резонатора колата стана 85-90 коня, а не 101. То е спорно колко и от тях са живи, ама... - Щората на багажника се прецака, гледам някакви винтове вътре, явно е правена. Втора ръка като нова, от един пич, който каза, че по-здрава кола не е карал. - Скъса се жилото на вратата на шофьора. Мъчех се бая време с нов Топран, но от донора за климатика ( запазих си вратите, преден и заден капак), взех оригиналното жило и стана като от завода. - Прецака се и комутатора. Ама не съм си играл да запоявам жици. Нов за "колосалните" 65 лв. - Последно ми се прецака стартера. Беше му заминал ротора, затова чисто нов китаец (майсторите нямаха време да ме чакат с поръчка за Bosch). Там ангренаж, ремъци, водна помпа, нови дискове и накладки, нови гуми даже не ги и смятам, филтри... Даже и сменената газова бутилка не знам дали трябва да я слагам, на 10 години се сменя. Спукано предно стъкло от камъче? И на доста по-нова кола може да се случи. Най-после реших да си купя и нови фарове, че единия започна да ме дразни как свети по-слабо от другия. Намерих един нов ляв Hella, а тоя слабо светещия пък десен Bosch. И си купих втора ръка Bosch десен, нямаше здрав Hella в двете Audi морги. Ама той пък с паднало покритие. Айде още кинти за полиране. Па отивам в Надин, че един приятел си търсил някакви джунжурии. И там гледам Avant със същия двигател като моя. Търсих седалки за моя, че леко се люлее едната. Бях питал пак в двете Ауди морги, нямаха читави за продаване. А от тоя Авант в Надин двете предни седалки като нови. Отнесох и двете. Но от Надин бам десен фар Hella. Без счупено, сложих него. Вярно, че фаровете на Hella са по-добри от Bosch/Magneti Marelli). Новия и пастирания фарове по-натам. "Който търси намира" и от едно японско детско - "боклукът за един, не е боклук за друг". Ето една от седалките, така изглежда цялата. Новия фар Hella и пастирания Bosch. Мне това не е проект. Просто си поддържам 30 годишната кола. Вярно, че нова няма да я направя. Ама трябва ли да е на баница, да изглежда като кочина...И с нея ходя на морето, с нея ходя на вилата в Искърското дефиле, с нея ходя на Боровец. Ето и една мисия "хладилник". Ама не от единия до другия край на София. А от другия край на София до едно монтанско село. И накрая специални поздрави за колегата @vvulev от съседната тема с B3-те.
  15. Аз пък повече няма да го сменям. Карам на газ. Майсторите, които ми правят колата ми казаха, че най-много да ми заминат някои от тръбичките при смяната на толкова стара кола, отколкото да получа някакъв ефект... То така се и оказа, никаква промяна след смяната.
×
×
  • Create New...