self-made man
Members-
Мнения
1529 -
Присъединил/а се
-
Последно посещение
Друго
-
Kaра
Mercedes E 320 CDI
Персонална информация
-
Пол
Male
-
Локация
София
Последни посетители
2057 профилни разглеждания
self-made man's Achievements
Доктор на АУДИ науките (6/6)
-
Мнение за Audi A5 S5 Facelift 211 к.с.
self-made man отговори в темата на VIS_89 - Как и каквo Audi да си купя?
Като казвам "продал" имам предвид, че толкова е продало дружество, в което половината от капитала беше мой. Беше ми странично занимание, но ми отнемаше прекалено много време и приключих участието си там. Но целия процес от покупката до продажбата на крайния клиент ми е ясна. Този бранш не дава работа на най-големите интелектуалци и в него работят изключително безскрупулни хора. Понеже коментара ми предизвика известен интерес, ще дам няколко примера. Купувам автомобил, който е на 5г. и на 250к километра. Колата е вече станалия пословичен премиум Имам контакт с търговския директор на официалното представителство на марката. Правим среща, сключваме съвсем законен комисионен договор - те продават автомобила от тяхно име и за моя сметка. След плащане на цената им превеждам по сметка 5% от стойността на сделката. Всичко е законно. Проблемът, обаче, са километрите на колата, щото за да влезе да се продава в техния "second hand" / проверени и сертифицирани автомобили /, трябва да е до 150к. Съответно търговския директор, който е на заплата в дилъра на тази немска престижна марка, но знае, че след продажбата ще получи 50% от печалбата, ми казва на колко километра да я направим. Колата застава на 150к и след два дни е вече в продажба - преминала през техническа инспекция и продавана в официално представителство. DasWelt Auto дава гаранция, но условно наречения Георги, който работи там изобщо не го интересува този факт, доколкото няма да плаща той. Неговия интерес е да има същата кола, каквато продава в DasWelt Auto, да има пари за ипотеката, за колата на жена си и за морето в Гърция. А това няма как да стане със заплата под 2000 лева месечно. И заработва за себе си. Става наводнение в Германия. Нов премиум е под вода Собственикът получава застрахователно обезщетение, а колата / естествено, неработеща / се предлага на пазара на остатъчната си стойност. Купува се, пристига в България, разглобява се на съставните си части, суши се и се сглобява отново, респективно всичко по нея е ремонтирано. Следва козметика и отново среща с някой търговски директор. Тази кола е на малко километри и няма какво да се връща. Освен това не е и удряна. А и никой няма как да разбере, че е наводнявана, освен ако не тръгне назад и не стигне до плащането на застраховката. Но кой отива в официално представителство да купува кола и му минават мисли за подобна проверка? Дори и при дилъра да има данни за това, че този автомобил в гаранция е пострадал по този начин / а такива има /, то бъдещия кеш го мотивира да си трае. И колата заминава след известно време, а всички участници в схемата се облажват за сметка на клиента. Това са само два примера, а възможните такива са десетки, ако не и повече. Миналата седмица се запознах с един, който е купил за фирмата си десет служебни автомобила. Колите, естествено, са в гаранция и обслужването им се случва при дилъра. Само, че те се карат доста и след 5г. ще са на 250к километра. А за собственика е неизгодно да са на тези километри, защото няма да им вземе нищо от представителството и няма да му приспаднат остатъчна стойност от новите, които ще купи. Поради тази причина, колата влиза за редовно обслужване след 15к километра, но реално са изминати 45к, като километрите са коригирани. След 5г. ще се продават на 120к, сервизирани при дилър и със сервизна книжка. Естествено, има и вътрешен човек в представителството, който е на хранилка. Няма да отварям дума за класическото "Може ли да проверим автомобила в официалното представителство? Естествено, че може господине. За кога запазихме час? За 11.00 часа утре". Следва разговор на търговеца с приемчика или друг фактор, който има следното съдържание "Утре в 11.00 часа, ела после за твоите 200 лева" -
Мнение за Audi A5 S5 Facelift 211 к.с.
self-made man отговори в темата на VIS_89 - Как и каквo Audi да си купя?
По най-груби сметки имам около 200 продадени автомобила за периода 2013-2015г. В официалните представителства / отдел Употребявани автомобили / можеш да правиш абсолютно всичко, стига да имаш съответния човек - продажба на автомобили с манипулирани километражи, наводнени и възстановени, с пребоядисани детайли. След това делиш горницата със съответния директор. Всички без изключение работят за себе си и участват в схеми за пари - търговски директори, мениджъри, дилъри и прочее. Аз съм продал поне десетина автомобила по този начин -
Избор на конкретна А6 C5 и не само
self-made man отговори в темата на svinqmaika - Как и каквo Audi да си купя?
Когато се занимавах с внос на автомобили, винаги отговарях отрицателно на подобни претенции от страна на клиент. Когато ме питаха защо е такъв отговора, казвах, че ако някой иска бъдещия му автомобил да има печат за качество от официално представителство на марката, нека си закупи автомобил от тях. -
Съдейки по амортизацията на волана, вероятността да е на 185к километра е равна на нула.
-
Колеги въпрос за покупка Audi - A8 4.2tdi D4, 350hp ?
self-made man отговори в темата на Tumbev - Как и каквo Audi да си купя?
Не е масово, но е често срещано. Доколкото си спомням, имам 5 или 6 продадени автомобила на възраст 2-4г., които бяха между 350-500к километра. Често подобни коли дори не влизат в официален сервиз за обслужване, доколкото това трябва да се прави всеки месец. В резултат колата идва в България на 350к километра, навъртени за 2-3 години и без сервизна история. Освежаваш я, връщаш километража на 100к, влизаш при дилъра за смяна на крушка .... и даваш на клиента номер на рама за проверка, който получава следния отговор: "Последно е влизала в сервиз преди месец за смяна на крушка. Била е на 100к километра". -
Мнение за конкретна обява A4 B8 2.0 TDI
self-made man отговори в темата на vovelee - Как и каквo Audi да си купя?
Единственият вариант да знаеш пълната история на колата е да я купиш чисто нова и да си я ползваш сам. На Горубляне не се въртят километражите само на продаваните там автомобили, но и километрите на автомобили на лизинг, ползвани от частни лица и търговски дружества, които на третата година ще бъдат върнати в официалното представителство, за да бъдат пуснати за продажба като сервизирани и с пълна история. Апропо, в официални представителства на два от трите най-популярни премиума у нас съм продавал автомобили, като на единия му манипулирахме километража по указания на вътрешния ни човек в представителството, а другия беше наводняван и го изправяхме три месеца преди гордо да застане в "second hand"-а на дилъра ( разбира се, срещу скромно възнаграждение за един от директорите). -
Каква ти е мотивацията да влизаш в ролята на просветител относно Apple и продуктите им? Аз също не ползвам Айфон / имам Нокия с фенерче, който вероятно струва около 2 лева с ДДС - апарата ми трябва само за телефония /, съответно нямам никакъв интерес да "просвещавам" потребителите на Apple с какви качества са техните смартфони. Не знам с какво качество са тези смартфони, нито пък какви функции притежават, а и изобщо не ме интересува. Но принципно в съвременния свят е изключено да се случи една компания да има най-голямата пазарна капитализация, да продава десетки милиони бройки от конкретен продукт на по-висока цена в сравнение с подобни продукти на конкуренти, респективно да натрупа няколко стотин милиарда щатски долара кешови резерви .... и всичко това да стане, продавайки боклуци.
-
По-важно е каква в кутията, а не на колко километра и години е. Има стари автомати, които са в пъти по-здрави в сравнение с по-нови.
-
При мен изгасна веднага и не се появявала. Трябва си диагностика. Тук едва ли някой може да посочи верния отговор.
-
След смяна на зимните ми гуми с летни се случи същото - още на първия завой. След това не ми е изписвало за такава грешка. Според мен няма проблем
-
Радко продава такива автомобили, защото това е начина да остане на пазара. Ако не продава такива коли, няма да е в бизнеса. А пазарът е такъв, защото у нас средностатистическия купувач има следните приоритети, както следва: 1. лек автомобил и ..... други приоритети няма. В нормалните страни приоритетите са, както следва: 1.медицинска застраховка 2. образование 3. пътувания по света 4. подреден дом ..... и автомобила е някъде по-назад. Когато автомобила у нас престане да бъде фетиш, тогава и пазара ще се нормализира. Пазарът е такъв, какъвто го направят купувачите. Продавачите просто се адаптират към средата. Казвам горното като човек, който е бил и от двете страни - и като купувач, и като човек, който е бил в ролята на Радко, продал над 200 коли за две години.