Здравейте, искам да опиша мнението и впечатлението си от тези два автомобила.
Та, дойдоха ни на гости наши познати (мъжа фен на дизела а аз съм на бензина). За моя изненада се появиха с кабриолета на жена му, въпросното B7 3.0 TDI quattro и докато жените пиеха кафета и кюкареха, ние типично по мъжки решихме да тестваме двата автомобила, като той да покара моя а аз дизела.
Като за начало ще спомена че до преди няколко години карах мотори по 180 к.с и няма как тези два автомобила при мен да минат за спортна кола или да вървят много и тем подобни.
Качваме се първо в моята кола FSI-то, човека пали мотора а аз държа вратата си отворена, за да чуя звука от запалването на двигателя, един наистона невероятен звук. Затварям вратата и потегляме, пътя е тип високопланински маршрут, прави по 100 - 150 м с не много остри завойчета, префектен път са даване на газ, след което идва права от около 700 - 800 м. Още с потеглянето приятеля ми започва да сменя предяките на 4000 об. и заявява "дизела върви повече",а аз му казвам да изчака правата, и да го развинти на 6000 об. По време на завойчетата ми споделя, че колата вози много по - добре от B7 и се чуства по стабилна. И наистнина колата е учудващо стабилна а мисля, че не е със спортно окачване. Сервороника също добринася много за доброто усещане на автомобила, обаче волана ми идва малко тежък при високи скорости, но това е до свикване. Ръчната кутия и големития мотор не са най - добрата комбинация за града и там колата се кара малко по тегаво, трябва на бързо да превключиш 1ва, 2ра и 3та и започваш да я караш като нормална кола.
С идването на правата се слага 2ра после 3та 6000 об. 4та, и човека промълвя "аааа добре върви, добре върви" . Ръчната кутия просто е трепач когато подкараш колата на дълго. Мотора не се чува а за вибрации не може да став дума в никаквъ диапазн на оборотите. Когато започнеш да настъпваш се появаява много приятен звук. Завъртяхме, навръщане я кара бавно в нисктие обороти 1500 / 2000, и когато пристгнахме той изрази удобрение за колата, като ухилената физиономия ми подсказваше че наистина му е харесала.
Качваме се в неговото B7 TDI, той ми обяснява, че го е взел фрашкано с екстри, и наистина имаше разни други копчета но когато го поритах това за какво е, той ми отговара "ами незнам", така на двапъти и раших да тръгваме Първото ми вмечатление - вътре е като B6, мисля, че в решетките на климатика има разлика ( кръгли са) и таблото в частност там с километража и обортомера е малко по - различно. Голямия диспй е разположен на такова мясо, че имам чувството, че трябва да се наведа за да го гледам. Започвам да местя седалката на зад (тя е ел.) и по едно време тя спира а на мен още ми е тясно, побутвам копчето ама не, след което я пускам малко на долу, при което тя отива и леко на зад и бутам малко и облегалката (висок съм 1,8 м). Естествено както и при B5 и B6 отзад става невъзможно да седне човек, но за щастие нямаме пасажери и аз се настанявам удобно. Паля .... нищо вълнуващо просто дизела започва да работи. Затварям вратата, правя няколко маневри и потеглям (естествено автомата е в режим S). Подкарвам колата динамично по завоите, дизела дърпа добре, от 2000 об. се чуства хубава тяга .... и вибрации, Турбината има лаг който също се чуства, колата се кара приятно но двигателя се чува във всички режими. Вибрацията на дизела не като при 4 цилиндров мотор ама не е и като да я няма). И наистина динамичното каране ти носи усещането че дизела е по - мощния двигател а и по - бързия. Да обаче динамичното каране няма общо със спротно каране и след обратния завой и след като вече поусетих държанието на автомобила дойде истинския и тест ( поне за мен). Заварка на гаста по правата в посока завоите, двигателя започва да се форсира ама вместо кеф ми докарва едно такова чувство, че не е направен точно за това, автомата сменя предавките но смяната ми идва плавна за спротно каране и също ме дразни, с периферното си зрение виждам как приятеля ми се хваща за дръжката над вратата а с другата ръка за седалката. Идва първия завой след правата, връщам газта, леко чуквам спирачка и усешам една нестабилнот в колата, сякаш е на свободна, това явление според мен също се дължи на автомата, сякаш не е quattro, в завойчето влизам с пълна газ, автомата сваля една на долу след дно глупаво замисляне и след 2 секунди слага една на горе, всичко това ме обърква защото немога да преценя кога какво ще се случи . Как да е, същото се повтори и на следващите завои, пълно разочарование, 3.0 TDI + лага на турбото + замислянето и плавно превключващ автомат си е пълна трагедия за спорно каране, вместо да ди направи някакво удоволстив те натоварва. Нямам думи да опиша разочарованието си от този автомобил. Естествено казах, че ми е харесал много, но всъщност изобщо не искам повече да се качвам на такава кола, лично на мен този автомобил е неспособен да ми донесе никакви приятни емоции от шофиране. Наистина очаквах повече и то много повече . 3.0 TDI двеста трийсет и незнам си колко коня, quattro .....
Моля, ако има някой който също е карал тези два автомобила да сподели мнението си и да каже само аз ли мисля по този нячин, въобразявам ли си или това което съм написал е така.