Здравейте, колеги
понеже трябва да купувам летни гуми, искам да споделя едни мой претиснения относно симетрична и асиметрична шарка. Колата ми с е със зимни гуми Мишлен 205/55/16 със симетрична шарка и няма никакви проблеми в смисъл на равен и прав път, ако пусна волана ще си върви и 20км. само на право. Летните ми гуми Бриджстоун 205/55/16, които вече са за смяна са с асиметрична шарка и колата с тях има едно теглене във волана. Гумите се търкалят на едни и същи джанти, реглажи, окачване, всичко е 6. Споделих това на последната смяна с гумаджията и той ме застреля с отговора, че за нашият пазар в България и качеството на гумите, които ни продават за автомобил с перманентно 4х4 задължително се слага симетрична гума, защото на асиметричнта гума една шарка ако бяга дори с един милимундер в сравнение с другите гуми и колата започвала да тегли на една страна. Като се замисля по законите на физиката има логика в това твърдение и наистина асиметричната гума трябва да ти е с перфектно наредена шарка спрямо другите 3 гуми за да няма теглене на волана. Та това са ми претисненията, вие как смятате има ли резон за това твърдение и дали наистина е по добре да се кара симетрична шарка на Куатро автомобил. Разбира се изхождам от факта, че нито един търговец в БГ не може да ти даде гаранция, че ти продава гуми първо качество, та тук идва и въпроса от къде да си купя читави гуми.