Хело маняци
С радост искам да ви съобщя едно решение на проблем който се проявява при доста автомобили...не само Ауди и не само бензинки, но и дизели.
Проблема е следния-мотора не работи добре на ниски обороти, особенно се прявява когато е студен. Да вмъкна само че става въпрос за Ауди А3 98г мотора е AKL 1.6 74кВ(бензин за лаиците). Отначало си помислих, че проблема е в свещи или кабели...а може би и бобина. Заблуди ме факта че когато размърдах кабелите и оборотите имаха леко подобрение, беше временно,но добре подвежащо. ПОнеже този мотор AKL е така "добре" конструиран(да живеят инженерите и техните майки) и за да се развият 2ра и 3та свещ...просто е невъзможно без сваляне на всмукателният колектор. И така един ден реших да го сваля за да проверя кабелите и свещите на 2ри и 3ти цилиндър(1ви и 4ти бяха инспектирани и бяха в отлично състояние). .....Но сякаш господ ме бутна, преди да сваля колектора, да направя ДИМЕН ТЕСТ за плътност на вакуума в всмукателната система .
Какво представлява Димния тест- Вкарване на дим в системата на всмукване на двигателя. Става въпрос за всмукателни тръби, канестера, вакуумни маркучета, вакуума към спирачния апарат и други неща свързани във системата на засмукване на въздух. Лично аз съм си направил уред , който представлява Буркан в който съм вкарал два маркуча през капачката и вътре има нагревател с кабели и сипвам масло двигателно което се загрява и започва да дими. От единия маркуч с компресорче на 12в вкарвам въздух в буркана а през другия маркуч започва да излиза дим, който вкарвам в някой маркуч(например изхода от канестера или маркуча към усилвателя на спирачките и така системата на всмукателния колектор започва да се пълни с дим и ако някъде има ТЕЧ, от там започва да излиза дим. В моя случай дим започна да излиза от там където всмукателния колектор се свързва с главата. Там има гумени уплътнения които с времето са се втвърдили и напукали и от там Мотора ЗАСМУКВА ВЪЗДУХ И БЕНЗИНОВАТА СМЕС ОБЕДНЯВА. От където и се появяват НЕСТАБИЛНИ ниски обороти. Свалих Колектора и намазах добре със силикон, монтирах обратно и всичко си заработи както трябва.
Taka че запомнете-Преди да бърникате каквото и да е по мотора, 1во си направете Димен тест и чак тогава давайте на майстори и др. да ви търсят проблема с нестабилните обороти. Тук добре се вижда излизащият дим от мястото където колектора ляга на главата.
Информация за Димния тест може да намери в youtube просто трябва да напишете Vakuum leak test