Jump to content

bat_zdravko

Members
  • Мнения

    31
  • Присъединил/а се

  • Последно посещение

Друго

  • Kaра
    A4 (b5) 1.6

Персонална информация

  • Локация
    Sofia/Plovdiv

Последни посетители

682 профилни разглеждания

bat_zdravko's Achievements

Доктор на АУДИ науките

Доктор на АУДИ науките (6/6)

  1. Проблемът се оказа разместен датчик и е вече отстранен - моля модераторите да изтрият темата, ако сметнат за необходимо. ПП От днес вече захлади и тествах парното, струва ми се обаче, че включва и климатика едновременно с топло-то, което товари мотора, не топли, качва разхода и очаквам гръмнал климатик скоро... Дано да си въобразявам, но някой знае ли как се диагностицира такъв проблем?
  2. Благодаря замнението, ще почерпя бира, ако се срещнем :-) Утре сутрин ще го погледнем с човека, който сменя окачването, все още му вярвам. И вече се успокоих малко, че няма логика да изгори един датчик, а другите да са ОК, ако е от заварка. Надявам се да бързо да оправим системата, че в Сряда пътувам на 2000км. и ще ми трябва. ПП 3 Умишлено не казах, кой ми сменя окачването - още реално нямам оценка на ситуацията и не искам да сгреша от бързане. Но за тия от БОШ, които съм посочил, държа на мнението си и публикувам впечатлението си, че не се отнасят сериозно към по-евтините коли. За да не се излъже някой в очакванията си. Може да са добър сервиз, доста скъпи коли имаше чакащи, но не понасям някой да взима пари, без да предоставя насреща нищо.
  3. Здравейте, след поредица опити да намеря читав сервиз от препоръчаните във форума, който да ми е по маршурта що годе, попаднах на човек само с положителни мнения тук и в Шкода форума. Тази сутрин му оставих колата, за смяна на носачите отпред и преди малко си я взех с нетърпение и щастие, че имам нова предница и шофирането ще е пак удоволствие. Не ме уплаши цената за труда и с кеф платих на човека, колкото поиска, даже му се изкефих на отношението, че закара колата в друг сервиз на баланс на моста вместо мен. Щастието трая само няколко мига обаче... на излизане от двора, където беше сервиза, лампата за АБС-а светна, а човека точно си беше тръгнал. В къщи я закачих на компютъра и изненада, ABS датчик на предно-ляво колело. Точно това колело, на което, за да свали и подмени кормилен накрайник, го заварил или изрязал - не разбрах. Погледнах часовника на колата, не беше мръднал на секунда т.е. при рязането/заваряването не е бил откачан акумулатора. И това го прави човек, който се занимава със заварки и изпускателни системи т.е. ежедневие му е... Съжалявам, че се отплеснах, минавам по същество - явно е заминал датчика, защото нулиране на грешки не помогна. Утре сутрин съм при него за рекламация, но ми предстои път в Сряда и моля за информация - къде се намира датчика на ABS-а, лесно ли е да се смени и ако някой има ориентировъчна цена. ПП Колата е Ауди А4 / Б5 2000г. 1.6 74кв. (ANA код на двигател). Всякаква информация и помощ ще ми е полезна и ще има бира от мен (или пък Узо, ще се разберем), за да реша проблема със светещият АБС, без да правя компромиси със сигурноста си. ПП2 В един от прехвалените сервизи ми държаха колата четири дни, за да ми кажат, че проблема с тропането бил от... тампони на амортисьори?!?! Взеха ми 40лв за диагностика, без да си свършат работата, но пък изпуснаха над 200-300лв за други ремонти. Сладурите са в Дружба 2, ето ТОЯ Бош сервиз - да ги знаете, какви селски тарикати са.
  4. Темата е за триене - реших, че не ми се занимава и си платих да ми монтират системата, като на място ме изкушиха и вместо останалия от незнайно кога Мегавокс, сега слушам Морел с СТП изолация отзад.
  5. Монтирани са само Алпайн плеъра и DLS К5 в предните врати, на място на оригиналните - с пластмасови адаптери. Задните говорители са оригиналните, като съм ги включил на изход от предусилователя на плеъра (имат някакъв вграден усиловател на лявата). Мегавокс-а не съм монтирал все още, предстои при монтажа на усиловател и целта е за сега максимално да запазя оригиналния вид. За обърнат поляритет не съм се замислял, трябва да прегледам кабелите на предните колони, че ги слагаха някакви пишман майстори. За задните 99% съм сигурен, че поляритета им е ОК, правих чинчовете по цветова схема и шанса да съм сгрешил е малък, а и преди смяната на предните свиреше може би по-прилично...
  6. Здрасти и отново благодаря за информацията :-) За качество - желанието ми е да постигна поне една идея над фабричното и да слушам купените вече дискове, което нямаше как да стане с фабричния Концерт (гледах темите за добавяне на АУКС, за моя модел не става). В следствие се чудя сега как да докарам някакъв по-плътен звук, че от 16 вата на Аплин-а ми се струва чувам добри среди и високи, но ниски няма никакви. За момента не зная може ли да се монтират 6х9 елипси на мястото на оригиналните говорители, или някакви други, по-големи - моля за инфо и по този въпрос. А проблема ми с кабелите е, че си нямам идея как да прекарам захранващ кабел от акумулатора към задната част на колата, по-точно от къде да го вмъкна в купето и как да разглобя праговете?
  7. Здрасти, благодаря ти за включването, всяка информация ще ми е полезна. Целта ми е сравнително качествен звук, до колкото е възможно да го направя бюджетно, слушам предимно CD-та и радио. На този етап идетя ми е да ползвам 4 канален усиловател, към който да подавам сигнал от предусилователя на Алпин-а - четох, че така се запазвало качеството. Искам да чуя Алпин-а как ще звучи в такава конфигурация, за да зная дали да го оставя и да сменя усилователя отново с 4 канален + два изхода за моноблок, за бас. Ако не ми хареса, ще ми трябва препоръка за друг източник, конфигурация, компоненти. Посочените за задна линия колони са само за тест, на есен ще мисля за по-качествени и евентуално добавяне на малък суб зад подлакътника. Проблема със свързването не ми е кой кабел - къде да свържа, а от къде да прекарам кабелите - до сега не съм правил такова нещо? Може и насока, кой да ми монтира нещата или да ми препоръча съответно компоненти...
  8. Здравейте, пиша с молба за помощ - решил да сменя озвучаването на колата и ми е необходима помощ за монтаж на избраните компоненти. Първоначално смених източника, като премахнах оригиналния Концерт и монтирах Alpine CDE-9873RB, и предните говорители с DLS K5. Сега искам да сменя задната линия и първоначално съм набавил адаптерите за монтаж на задната кора (за седан), някакви измислени говорители Мегавокс 6,5'' с кросовърите им и усиловател Kenwood KAC-644 (4 канала). Плана е първоначално да ползвам тези говорители с усилователя, колкото да заменя оригиналните задни, а на по-късен етап да мисля за ъпгрейд на системата, евентуално и до 4+1. Молбата ми е за информация - как се сваля задната кора, за да демонтирам говорителите и как (от къде) да прекарам захранващ кабел за усилователя? Също, приемам всякакви съвети и критика относно избора на компонентите за настоящото и бъдещо инсталиране :-) Поздрави!
  9. Здрасти отново, сега търся плаката на централната конзола, че един "майстор" ми е потрошил металните клипсове - ето такава: http://i48.servimg.com/u/f48/11/08/86/66/a4_con11.jpg ...и здрава дръжка за отваряне от вътре на лява врата (шофьорска или задна), че ми е счупена пружината? ПП При добра оферта ще взема и бутона за аварийните, но ще ми трябва снимка на буксата му, че може да не съвпадне с моя.
  10. Под волана, но за целта се сваля целия пластмасов панел в долната част на таблото. Мисля 5 болта трябва да се развият и някакви скоби, но нищо страшно - буквално е за няколко минути. Предстои ми тази Събота и Неделя смяна на релето и профилактика на механизма на чистачките, точно заради посочените опасения. Бушон не съм пипал, даже мисля тестово да сложа малко по-малък - ако има проблеми, да гори той. Иначе чистачките не запъват и не изглежда да имат проблем с хода, но явно са тръгнали или скоро ще се случи. Вариант за решение е копи-пейст от друга кола, да, но не е ясно в какво състояние ще е другото т.е. дали няма съвсем скоро да се наложи същата операция, а и по обявите 377 го продават за 20лв. Предпочитам да сменя релето в моя наличен блок и да зная, че съм решил проблема дългосрочно, а рестото да отиде за бира :-)
  11. 377 e управляващ блок на чистачките, погрешно наречен от мен реле, а може би и информацията в мрежата е за реле, но не е важно. На платката на този блок са монтирани две или три релета - според това дали колата е със сензор за дъжд или паузата се управялва с малко лостче. Ако поставим блока в позиция с контактите на долу, долното ляво реле е за двете скорости на чистачките, долното дясно реле е за паузата, а горното дясно реле е за сензора за дъжд. Тези релета, които са в блока, са от тип FRA12 и могат да бъдат заменени с такива, ако възникне проблем с някое от тях. При мен случая е, че е нагоряла пъпката на релето за пауза и не дава добър контакт, а релето полудява да щрака. Изпилих я малко, колкото да премахна нагара и за сега работи. Подозирам обаче, че дългосрочно ще имам проблем и поръчах реле FRA, с което ще заменя дефектното и ще си реша проблема за 2-3-5лв. За всеки случай ще направя и профилактика на чистачките, но поне сега мога да карам през седмицата, когато ми е необходима колата и без да се лишавам от чистачки.
  12. Моето е 377 и до колкото разбрах, всички Голфове, Шкоди, Ауди, Пасати и прочее от ВАГ, които имат регулируема с малко лостче на чистачките пауза, ползват това реле. Всъщност това не е реле, а цял управляващ блок, в който има до три релета - в моделите със сензор за дъжд. Проблемите явно най-често са в релето, което е за управление паузата на чистачките - прегаря му единия контакт и не може да изключва. Частично може дасе реши с изпилване на контактната пластина леко, колкото да се загладят пъпките, замяната ѝ с друга пластина или подмяна на самото реле, което е FRA12 (http://www.proton-bg.com/Default.asp?m=artinfo&ArticleID=8173)
  13. Всъщност, вече нямам нужда от помощ - разглобих релето, което смърдеше на изгоряло, тръкнах пъпката на релето за пауза с пила и го върнах. Резултата е, че за 15 минути имам работещи чистачки. Въпрос на време е пак да се повредят, но ако си намеря поялник - ремонта ще ми е стотинки (за напояване на нова пластинка), или в краен случай ново реле. Да го духат кварталните майстори, дето искат за 130лв. да сменят моторче. Ето и снимка:
  14. Молба за помощ :-) По темата: вчера и днес имам ангажименти и нямам време да ровя по колата, но до като шофирах вчера, честачките на няколко пъти се изключваха сами, понякога в правилното положение, друг път на средата на челното стъкло. За всеки случай тествах ключа - положенията за бързо и нормално включени чистачки са ОК, но положенията за пауза (имам и малко лостче за регулиране на паузата) и изключено не работят. След тези експерименти, за мен проблема отива на реле. Моля за инфо, къде се намират релетата и ако имате схема на чистачките, за да се пробвам да диагностицирам по-точно. Ще потърся и сам информация, но всичко, което споделите, ще ми е от полза. Благодаря на всички отзовали се до момента и евентуално решилите да се включат за напред. Поздрави, Здравко ПП Няма да споменава, че "майстора" си беше оставил ръцете - незатегнати чистачки, които превъртат, ненагласено капаче на болтовете за захващане на рамената, криво нагласена чистачка, разместени пластмасови кори... Тоя вече и стотинка няма да му дам, а вероятно ще го пиша и в темите за "черни сервизи" на форумите, където членувам.
  15. Здравейте, днес ми се случи много неприятна история - запалих колата и задържах лоста на чистачките, за да активирам пръскалките и след примерно 5-10 секунди пуснах лоста, но чистачките не спряха. Превключих лоста няколко пъти, чистачките работят, но не спират, до като не изключа контакта, а така не може да се кара... За да не изгоря моторчето, пръсках течност честичко по светофарите и отидох в някакъв малък квартален сервиз, до Ем Комплект 33 в Дружба 2, където оставих колата цял ден. Сега я взех, като "майстора" каза, че мерил моторчето - работило, но не връщало сигнал за положението на чистачките и ми предложи за 90-130лв. да го смени. Междувременно порових из форума и попаднах на темата за почистване на моторчето: Утре вероятно ще запрятам ръкави да извърша процедурата, но ме терзае въпрос - проблема в кофти контакт на пластините в моторчето ли ще да е, или се е износило нещо в ключа? Защото няколко пъти ми се е случвало, като включа чистачките на пауза, да не спират дълго време, след което чувам някакъв звук, като от превключване на реле и спират... Моля за вашите мнения и съвети, а колата е фейслифтово А4/Б5 от 2000г.
×
×
  • Create New...