Jump to content

usrname

Members
  • Мнения

    5
  • Присъединил/а се

  • Последно посещение

Друго

  • Kaра
    VW

usrname's Achievements

Доктор на АУДИ науките

Доктор на АУДИ науките (6/6)

  1. Виждал съм проекти при бмв мотори, където актуатора е свързан единствено с маркуче което идва от компресорната част на турбото. Никъде не виждам връзка с N75, за това и пуснах темата, не ми е ясно как става корекцията при по-ниски налягания.
  2. Ясно сега ми се поизясни При променливата геометрия е по-различен принципа на действие (няма гейт). От лопатките зависи с каква скорост газовете ще атакуват перката (все едно да стиснеш предната част на маркуч по който минава вода, и така увеличаваш скороста на струята), като вече зависи в какво положение е блокирала ( може да пренадува или пък да е в отворено положение, все едно нямаш турбо). Когато лопатките са натрупали нагар им се затруднява движението и в двете посоки. И вакума и пружината не успяват да ги поместят.
  3. Ами ако се движиш по магистрала например със 120 без да променяш позицията на педала на газта, излиза че турбото постоянно ще вдига макс налягане, след което пружината ще отваря гейта, налягането ще пада, после пак ще се вдига? От това което съм забелязъл, когато геометрията е зацапана и е блокирала в затворено положение, дори и да се движиш с постоянна скорост от 80 км примерно, турбото продължава да си вдига налягането над исканото, въпреки че педала на газта не натиснат на 100% докато накрая комп не вкара помпата в авариен режим.
  4. При дизел с променлива геометрия, при Х положение на педала на газта, обороти на двг и тнт, комп иска някакво налягане, например 0.8. (максималното може да е натроено на над 1 бар) До достигане на това искано налягане от 0.8 геометрията е затвовена, и когато достигне и подмине 0.8, N75 започва да отваря геометрията като пуска вакум към актуатора с цел да се държи 0.8. При бенз двг. където турбото не се управлява от N75 излиза че за да се стигне до някаква корекция всичко зависи от пружината която отваря единствено при макс налягане. Следователно тя ако отваря на 1 бар. а компа иска под 1 бар налягане в дадена ситуация, няма какво да го коригира за да си седи под 1?
  5. Здравейте. Темата не е особено подходяща за този раздел, извинявам се за което! Ще съм много благодарен някой да ме светне по какъв начин се управлява турбото при бензинов двигател? При повечето дизелови двг, екуто подава инфо на N75, след което актуатора движи геометрията. Забелязах че има бензинови мотори (с изключение на VAG) при които актуатора отваря и затваря гейта, но самия актуатор не се управлява от екуто. Как тогава се коригира исканото налягане? То в един момент ще е повече от исканото и по-малко от необходимото за да преодолее пружината на гейта. Чрез blow off ли става корекцията?
×
×
  • Create New...