Jump to content

awaremind

Members
  • Мнения

    24
  • Присъединил/а се

  • Последно посещение

Друго

  • Kaра
    А6 Avant 2.4 V6

Персонална информация

  • Локация
    София

Последни посетители

910 профилни разглеждания

awaremind's Achievements

Доктор на АУДИ науките

Доктор на АУДИ науките (6/6)

  1. 1.9TDI стария мотор с ръчна кутия, ако не е чипосвана колата, може да не иска да пали, защото горивната карта няма гориво под 250 оборота и при желирано масло и замръзнал мотор, поизносен стартер и т.н. няма да иска да подаде гориво, докато не ги достигне. С промяна на горивната карта забавеното палене се оправя. Иначе на студен двигател - би трябвало да има повече компресия и да запали по-лесно на студено, ако горивото е течно и се впръсква правилно. Газ за светене струва 2 пъти повече от литър бензин - 3-5лв/л. Тази година леко желирано гориво оправяхме с бензин - 1л на 10л нафта. и работа на двигателя, докато позатопли цялото гориво до положителна температура. дори и без смяна на филтъра. Иначе всички добавки работят на положителна температура. След желирането и замръзването на парафините и на горивото само топъл гараж или "топла" нафта от бензиностанцията размразява ситуацията. Моята кола с TDA на кастрол, зимна двойна доза 2мл на литър си палеше като чук на четвърт оборот и на -21. Иначе колеги показваха BDC на Bardahl как е замръзнало, но мои приятели си бяха сипали в резервоарите и си работеха колите на -20 безпроблемно.
  2. Бих искал да използвам този пост, за да не създавам нов В другия си пост, цитиран по-горе описвам какъв е проблемът на моето табло и какво бих искал да направя - смяна на таблото от кола след 2001, бензинова, с ръчна кутия, да не е S6, защото моят резервоар е само 70л, не 84. Тъй като моята кола досега не е имала голям фис и няма управление на данните, бих искал да попитам - от къде се управляват показанията на големия дисплей? От въртока на навигацията или от лост за мигачите?
  3. Колеги, моята е с малкия фис и електронния автоматичен часовник, но 2000та година и нищо интересно не показва, освен, че дисплея през деня едва се вижда..., а откакто температурите паднаха под 15 градуса през октомври, забелязах, че моето табло има досаден проблем, да не пуска някаква маса за осветление, имобилайзер и не знам още какво, докато не се затопли над 15 градуса и колата работи само с топло табло . Което води до нуждата да си сменя таблото, логично искам новото табло да е с големия фис, а според това което виждам и с цветен дисплей и тази гъзарийка. Други желаещи има ли да се свържем с този руснак да проведем адекватна комуникация? Новото табло за цветния дисплей - той ли ще го осигури или аз трябва да го сменя и той ще осигури само управлението - въобще какво продава на тази цена от 12 000 рубли... Според инструкциите - трябва да си търся табло след 2001ва, което само plug 'n' play ли тръгва на моята кола, след пререгистриране или изолиране на имобилайзера...?!? Или там ще влезе в играта тази джаджа...
  4. Сравнявайки с този колега и още един двама приятели с А4 В5, с 2.6 и 2.8 мотори, започвам да си мисля, че при моята има някакъв дребен или по-едър проблем, който отваря много гърлата при ускорение и вдига рязко разхода при всички режими на работа, които имат много ускорения и малко поддържане на скорост - а именно градското и извънградско с много изпреварвания или терени с изкачвания и спускания...
  5. При мен градското варира от 14, при много бабино каране нощно време по дългите булеварди в София, през 16 - курортно каране в Хърватска по 3-4 км без светофари при 30-40 градуса, та чак до 20, основно градско в София през деня с климатроник. Когато гледах таблиците за настройка на дюзи и налягане, за 2.5 дюзи излизаше да се настройва налягане около 1-1.1 бара. На 2.0мм предната ми кола, ми се струваше спъната при ускорение, а беше 30 коня по-малко. Засега на мен вървежа за големия кораб ми харесва, добре се храни добичето , но си и гори.
  6. При неработещи ламбди има таблица по която еку-то работи статично и определено се излиза от каталожния разход. Дори и без ОБД корекции, компа на газта, взима бензиновите времена, умножава ги по коефициент, който се променя от софтуера (от тебе или газаджията) и задава на дюзите да пръскат с новополученото газово време. Ако старите не работят - с нови ламбди колата ще живне и освен по-икономична, ще бъде и с по-коректни горивни смеси. Не знам засилването в какво се изразява при тебе, но ако засилването практически е 5л/100 повече за 15 коня повече, сделката от моята камбанария не изглежда добра Това само от моята камбанрия.
  7. При мен новите данни за разход са 11.5 при изминати 450 км, 120км от които със скорост предимно до 80-100 (селска Сърбия) и останалото около 120 км/ч без клима, нощно 13.5 при изминати 280 км, със скорост около 150 на темпомат, отново без клима нощно. 12.5 при изминати нови 280км със скорост 110-140, с клима, но по магистрала с много спускания градското засега си остава 14.5, при мега икономично каране по околовръстното и 16-20 при нормално каране, с климатроник Имах една ламбда сонда, която от време на време спираше и даваше странни стойности, замених я с нова. Разпробил съм дюзите на 2.5мм, а налягането е около 0.9 бара.
  8. С какъв размер дюзи сте разпробили и с какво налягане на изпарителя?
  9. Подобни цифри очаквах и аз, защото и моето градско е 50% на 4-5та със 60-80....
  10. Тук не съм съгласен. Ламбди не трябват само при обикновена газ, без дюзи или автоматична клапа за корекции. Във всеки друг случай, дори и с газовия компютър с изключеени корекции по ламбда, бензиновия компютър ги следи и според тях си определя времената на впръскване на бензин, които се използват за база от газовия комп от времената на впръскване на газ. Изводът ти е, че ако ползваш нещо различна от обикновена газ за карбуратор от 92, ламбдите трябва да работят изправно, заедно с MAF сензора и Air Temperature сензора. Една сонда е 100лв на бош, с преразход с 2-3-5л на 100км за под 3000 км си избил цемата ѝ. Моите въпроси за разхода бяха свързани с това да разбера дали ми работят относително коректно моите сонди и MAF. Същото купе A6 C5 с 1.8Т или 2.0 дават 10-11 газ на дълго с нормално каране по магистрала. Логично е, че шестакът лапа повече. Исках да се ориентирам колко повече. Къде мога да прочета какви са нормалните стойности на MAF сензора при празен ход и да кажем 2000 или 3000 оборота? Или някой да ги цитира по памет?! С въздушен филтър на 1000км и почистен MAF моите стойности са около 2.5-3.3 kg/s на празен ход.
  11. В разхода особена разлика не видях, но виж вървежа се промени коренно след зареждането на българската граница, все едно някой дръпна ръчната. Само с 10-20% 100 октана се оправя горе долу както с немския 95 или дори сръбския, като вървеж на бензин, разходът е горе долу същия, не издребнявам за 1/2 литър все пак. Впечатление ми прави, че със супер пенсионерско каране със 120 по магистрала, без да изпреварвам, намалявам, доускорявам, ръчкам и т.н. и съм на горната граница, обявени по книга за този мотор и купе, Когато сляза на 100км/ч отново без да изпреварвам и ръчкам, падам на минималния разход, т.е. 2-3 л долу в бензина и почти двойно на газ. Какво остава, като реша да ида за 2часа до Бургас?! Да очаквам 20/100 А градското въобще няма и да го споменавам. Из форума виждам хора с 2.6 на Б5 да цитират разход 9 при натоварена кола с хора и багаж, ръчка със 140+ на магистралата , а аз едва я галя едва едва и тя пак лапа толко... Казва се, че сондите на 200К, ако не са сменени на някой обслужване или TUV преглед не работят достатъчно бързо и е необходима замяна...
  12. Постът е леко дълъг. Който го мързи да чете - най-важният въпрос е колко ви горят а6ците на предно с ръчка с 2.4 и 2.8 на дълго със кротко 110-120? и 9+ нормален разход за този двигател, в това купе, с този режим на каране ли е?
  13. Здравейте, наскоро и аз регистрирах една A6 Avant 2.4 ARJ, с ръчни скорости, предно предаване . От както съм се сдобил с кораба ми прави впечатление, че в малко по-натоварен режим на работа двигателя дава доста висок разход. В Германия по междуградски път със скорост до 100км/ч бях на 7.7/100, след това, когато се прибирах, за над 1300км магистрала, със кротко каране 110-130, основно около 120, без ръчкане и без изпреварвания, без климатроник, почти празна кола, даде разохд 9.5-10 бензин . Термостатът не работеше коректно, отдадох го частично на това. След смяна на въздушен филтър и слагане на картон пред част от радиатора, в България продължаваше да дава разход около 9-10 при същите условия на каране. След пълното обслужване, ролки, ремъци, масло, антифриз, нов термостат и гарнитури на клапаните - разходът от 9+ бензин при кротко каране около 110-130 км/ч остана. Монтирах газов инжекцион, заедно с профилактика на целия всмукателен колектор, почистване на двата сензора за въздух, в периода на настройка дадох градски разход над 20, което е нормално заради сериозното настъпване. После направих пробно пътуване до Благоевград, само по магистрала, отново с кротко шофиране със 120 на темпомат и климатроник и тук таме пускания с малко по-висока скорост. Измереният разход при зареждане там беше над 13.5/100, от които литър-два отдавам заради пипането по настройките на системата и промените им, оставащите 11-12/100 на мен поне ми се струват множко за каране без доускорявания, само с равна газ и двама човека в колата без багаж, поправете ме, ако греша. На връщане със твърдо 100км/ч по темпомат и без климатроник, валеше дъжд и беше доста хладно, но неприятно за каране - разходът, който отчетох беше под 8/100 в София, което ме изненада , в сравнение с високият разход, който дадох на отиване, пътя е повече спускане на отиване и съответно повече изкачване на връщане и съм наблюдавал обратната тенденция - да е по-висок разхода на отиване в сравнение с този на връщане. Lambda сондите "изглежда" да работят нормално, по осцилоскопа в софтуера на газта, който ги следи. Тримовете на едната глава са с около 2-3% по-високи тези на другата, но се задържат под 5-6% като цяло. Моля колегите с този мотор да споделят какъв разход имат при каране над 2500 оборота, седите ли близо до 10? Към технологично информираните: Мога ли надеждно да проверя колко бързо реагират сондите с VAG-COM? Възможно ли е този завишен разход да е ефект от запушени катализатори? Не усещам миризма на счупен и неработещ катализатор на бензин зад нея.
  14. Наскоро и аз регистрирах идентичен по цвят, двигател и тип скоростна кутия хАвтомобил. Моят код на мотор е ARJ. Моите цени ( с около 30% отстъпка от популярна верига) и компоненти по обслужването бяха: свещи на Bosch - 35лв, не са монтирани, защото "старите" изглеждат и работят доста добре. пистов ремък - Gates - 17лв някаква ролка на аксесоарен ремък 35лв ангренажен ремък - Contitech - 53лв обтяжна ролка Ina - 69лв паразитна ролка Ina - 49лв Обтяжно рамо SWAG 60лв нов радиатор - NRF 125лв водна помпа - ruville - 58лв термостат на Behr - 18лв маслен филтър Mann Antifreeze Comma G30 5 литра 45лв Mасло Comma x-flow type g 5w40 55лв 6л 2 броя семеринги разпределителни валове 2х 3лв 2 броя гарнитури Reinz на капака на клапаните 2х 38лв Горна (основна) помпа на съединител Sachs 88лв. (сам си я смених) Цена за труд 200лв, време 8 часа.
  15. Здравейте, Наскоро се сдобих с А6 Avant 05.2000, 2.4 ARJ на предно. Колата дойде с доста проблеми, но на приемливо ниска цена, за да се решат и да имам някаква сигурност в нея. Колата е отредена да се кара основно извън града, понякога и извън България и затова подготвям и оправям едно по едно нещата, целейки по-висока надеждност. Наскоро свалих всмукателния колектор за да почистя от маслени натрупвания и монтирам дюзи за газ и виждам на какво сладко място са knock sensors... точно под всмукателния колектор и ми се щеше да ги проверя, дали сработват. преди да сглобя колектора и да сменя почти всички вакуум-маркучета ... 1. Има ли начин с диагностика? На старата ми кола (железен японец) още преди запалване даваше грешка за knock sensor и колата вървеше много по-добре и по-динамично след смяната му. Относно ламбда сондите и състоянието на мотора - за вървеж, с немския и австрйския бензин колата летеше прилично добре за възможностите си и на място не тресеше, 10-20 оборота да е варирала, но даваше малко завишен разход, абсолютно празна по немските, австрийските и унгарските магистрали, което за момента отдадох на вечно отворения термостат и температура на таблото вечно забита на 60-70 градуса. Със скорост до 100-110 в Германия и немски бензин даде разход под 8. После в Австрия и скорост 120-140, до към 3000-3200 оборота основно, за 1000км даде усреднено 10. Като е карано много спокойно и равно и нямаше никакъв товар в колата. 2. Какъв разход е редно да дава този мотор на празна кола със средно каране около 120-140? Имам нужда от пълен комплект гарнитури на капаците на главите, защото тече и от двете глави и 5 от 6те свещи са доста отгоре омаслени при лулата и кабела. Видях, че при 2.4 и 2.8 често текат и тапите отзад и ми се иска да сменя и тях профилактично при обслужването. 3. Има ли в България комплект всички проблемни тапи и гарнитури на двете глави, които да сменя със смяната на ремъците и ролките? Или трябва да сси ги сбера отделно, видях комплекти да се продават по ebay, но не знам до колко са надеждни Педалът на съединителя потъна още в германия, но работеше до тук и 200-300км в БГ. След смяната на спирачната течност се оправи за момент и се качи до горе, но пак потъна на следващия ден. За да активирам темпомата, връщах принудително педала, в горно положение, само за едно пътуване около 10на пъти и тогава започна да влиза въздух в системата по някакъв начин и в крайна сметка спря да работи въобще. В момента се опитвам да обезвъдуша, защото имам лесен достъп отгоре заради сваления въздушен колектор, но педала си остава само в горно или долно положение. няма никакво усилие при натиск... 4. Някакъв практически съвет относно това? Моето предположение е нова помпа горе и профилактично и долу... Нямам подемник в гаража, където се съхранява колата и изпитвам трудности да достигна долната помпа докато лежа под колата. Колата дойде с изгорял бушон на комфорт модула, а самият модул беше здрав и сух, противно на очакванията ми. Смених бушона и всичко заработи, разбра се, че повреден шофьорски стъклоповдигач вероятно е причината за изгарянето, освен задна дясна врата и багажника, която очевидно има нужда от нови ключета, а за багажника - възнамерявам първо да проверя дали крушките в плафона са здрави и после да видим за ключетата. При изключване на акумулатора или стоене на колата в покой повече от 24 часа, изчезва някаква маса или ток, и не свети подсветката на таблото, радиото, ел стъклата и всички подсветки, в купето светващи на габарити. Страничния ефект е, че имобилайзера свързан към таблото и тази маса и докато не светнат подсветките - колата отказва да запали. След оставяне на контакт или на положение 1 на ключа за период от време 5-35 мин, проблема се "самооправя" 5. Кой бушон е редно да управлява тези подсветки? Къде според вас да търся тази "хлабава, окислена" маса или е някой полу-изгоряло реле или чип? Някакви практически съвети относно това? 6. След разкодиране на радиото, виждам, че има проблем с активната антена. Колебая се - дали мога да я заменя с такава която се слага на стъклото отзад? Или да търся здрав усилвател от морга? 7. Колата е произведена 05.2000 - фейслифтова ли е или не е? чета различни мнения относно въпросния "фейслифт". Едни казват, че е 2001, други, че е 2000та. 4. и 5. отчасти са ми най-належащите за разрешаване проблеми. Благодаря предварително и предлагам много изпити бири за акъла... P.S. Имам наличен ELM327 USB OBD2 модул и си поръчах vag-com 12.12 да дойде от Китай.
×
×
  • Create New...