icemaan Публикувано 1 Септември 2011 Доклад Share Публикувано 1 Септември 2011 (Редактирано) Горните обтегачи имат две части - едната са така наречените "банани", които са направени от нещо подобно на тефлон (по тях се плъзгат веригите) и хидравлична част: едно цилиндърче, в което има възвратен клапан и той би трябвало да държи маслото да не се стича, когато колата е угасена. Просто когато това клапанче не държи, при угасена кола веригите провисват малко и като запалиш докато вдигне налягане маслената помпа и на напълни цилиндърчето, което да избута "бананите" веригите потропват .. Формата на обтегача е "А" образна: бедрата на А-то са бананите, минуса по средата е хидравличния цилиндър, веригата се търкаля от външната страна на бедрата.Понеже на ВЕСКО обясненията са ми супер интересни и почти (на 90%) си ги представям как изглеждат,та реших да дам и аз моят принос (със скромните 10%), за да може всеки по-любознателен да получи пълна,100% представа за нещата!!! Още веднъж мерси на ВЕСКО за полезното инфо и за всичко останало като насоки. Надявам се снимката да ви е от полза. Успех на всички!NB. Това е снимка на горните два обтегача на AUDI A6 4F 3.0 TDi 2005г., съответно ляв и десен.... Редактирано 1 Септември 2011 от icemaan Адрес на коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
mad.max Публикувано 1 Септември 2011 Доклад Share Публикувано 1 Септември 2011 ДА разбирам ли че при 4.2 бензин случая с веригите и обтегачите е същият? Адрес на коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
BECKO Публикувано 1 Септември 2011 Доклад Share Публикувано 1 Септември 2011 (Редактирано) ДА разбирам ли че при 4.2 бензин случая с веригите и обтегачите е същият?При 4.2 бензин ситуацията е подобна, но доста по-трудоемка за съжаление...Пак имаш 2 обтегача отгоре, но мястото в коша е по-малко, свалят се и капаците на главите за смяната и най-важното (и неприятното) - инструмента за центроването на разпределителните валове е много по-обемист (няма как да го навреш на място) и самите валове се натягат към зъбните колелета в определена последователност и с динамометричен ключ... съответно ако някой каже, че може да го направи по правилния начин без да извади мотора бих го помолил да ми покаже как ставаС две думи при 3.0 ТДИ е работа за няколко часа, а при 4.2 бензин ще са поне 2 дниЦялото описание, което съм ти дал е за 4.2 2005 година, не си спомням кода на мотора, но може да питам... не знам точно кое купе и с кой двигател ти е колата, съответно може да има разлика Редактирано 1 Септември 2011 от BECKO Адрес на коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
kpematop Публикувано 1 Септември 2011 Доклад Share Публикувано 1 Септември 2011 Ще шепна на уше, при 2.0 ТДИ смяната на ангренажа е 2 часа. Адрес на коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
carlitobrigante Публикувано 1 Септември 2011 Доклад Share Публикувано 1 Септември 2011 При 4.2 бензин ситуацията е подобна, но доста по-трудоемка за съжаление...Това е проблем на монтьорите. И една седмица да е, все ми е тая.А и мисля да се разделям с колата, така че новия собственик да му мисли. Адрес на коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
mad.max Публикувано 1 Септември 2011 Доклад Share Публикувано 1 Септември 2011 (Редактирано) Моята е на 150к и се надявам скоро да не ми се налага че предп едно 5к лв ще трябват за процедурата. Колата е 2004 7 месец Редактирано 1 Септември 2011 от mad.max Адрес на коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
BECKO Публикувано 1 Септември 2011 Доклад Share Публикувано 1 Септември 2011 Моята е на 150к и се надявам скоро да не ми се налага че предп едно 5к лв ще трябват за процедурата. Колата е 2004 7 месецЕ .. чак 5 000 е много ... ако смениш теоретично само горните обтегачи с веригите не мисля, че ще прескочи 1500 - 1800 лв. целия ремонт...Все пак това е кола на 8 години и не е бугати вейрон Адрес на коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
kpematop Публикувано 1 Септември 2011 Доклад Share Публикувано 1 Септември 2011 Абе като се купува такава скъпа кола, трябва да си имаш кеш за ремонти... Адрес на коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
mad.max Публикувано 1 Септември 2011 Доклад Share Публикувано 1 Септември 2011 Имах предв ако се сменят четирите вериги с обтегачите накуп което едва ли ще се случи Адрес на коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
kpematop Публикувано 1 Септември 2011 Доклад Share Публикувано 1 Септември 2011 Тях първо трябва да ги разтегнеш с даване на газ. Адрес на коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
shpeksi Публикувано 1 Септември 2011 Доклад Share Публикувано 1 Септември 2011 Абе като се купува такава скъпа кола, трябва да си имаш кеш за ремонти...100 - 200 лева ще бъдат ли достатъчни ? Адрес на коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
kpematop Публикувано 2 Септември 2011 Доклад Share Публикувано 2 Септември 2011 Ами не, само 150лв ти е маслото баце...505.01 audi special plus 5l Адрес на коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
mad.max Публикувано 2 Септември 2011 Доклад Share Публикувано 2 Септември 2011 Това за литър ли, че сигурно 10л събира Адрес на коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
baba Публикувано 2 Септември 2011 Доклад Share Публикувано 2 Септември 2011 Разтрака ли се леко смени само оптегачите и ще изкараш още 100К ако си пазиш колата! Адрес на коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
kpematop Публикувано 2 Септември 2011 Доклад Share Публикувано 2 Септември 2011 Какво значи пазене? Адрес на коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
BECKO Публикувано 2 Септември 2011 Доклад Share Публикувано 2 Септември 2011 (Редактирано) Айде стига глупости де, идеята беше да се покаже сравнително лесно и финансово достъпно решение на проблема с потракването при палене на студено...Никой от форума няма да си кара толкова километри колата, че да му се наложи за втори път да смени обтегачи или да се чуди дали да ги смени с веригитеМоля някой от модераторите да позатрие последните off topic мнения (включая това) Редактирано 2 Септември 2011 от BECKO Адрес на коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
icemaan Публикувано 2 Септември 2011 Доклад Share Публикувано 2 Септември 2011 Мдааааа, като погледна заглавието на темата и съдържанието след средата на 2-ра страница, май съм сбъркал "кино залата и съм влезнал да гледам друг филм" Адрес на коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
mad.max Публикувано 2 Септември 2011 Доклад Share Публикувано 2 Септември 2011 (Редактирано) Разтрака ли се леко смени само оптегачите и ще изкараш още 100К ако си пазиш колата!Прави ми впечатление че някой път сутрин при палене има едно леко изчегъртване за 1-2 секунди. Това ли са обтегачите? Редактирано 2 Септември 2011 от mad.max Адрес на коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
BECKO Публикувано 2 Септември 2011 Доклад Share Публикувано 2 Септември 2011 Прави ми впечатление че някой път сутрин при палене има едно леко изчегъртване за 1-2 секунди. Това ли са обтегачите?Да, зимата на студено време се усилва тоя ефект... Адрес на коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
mad.max Публикувано 2 Септември 2011 Доклад Share Публикувано 2 Септември 2011 Къде ще препоръчаш да ги сменя и цена труд+части евентуално? Адрес на коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
kpematop Публикувано 2 Септември 2011 Доклад Share Публикувано 2 Септември 2011 Този ефект, можеш да го решиш като палиш да си пуснал вече музиката. Адрес на коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
kpematop Публикувано 2 Септември 2011 Доклад Share Публикувано 2 Септември 2011 Мойта си тропа равномерно, откакто я взех. Чувам във всеки цилиндър как се пали нафтата. Адрес на коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
nnikolof Публикувано 31 Януари 2013 Доклад Share Публикувано 31 Януари 2013 Нека и аз споделя опита си с веригите: Купих колата на 155000 км. с тракаща само при палене верига на лявата глава. Това ми говори за провисваща в покой верига. Реших да установя какъв е проблемът и да го отстраня. Свалих обтегача на тракащата верига, но не видях проблем, всичко си работеше, а и нямаше видимо износване по тефлоновата част. Идеята да сменя нещо неизносено и работещо ми се стори глупава и затова свалих и другия обтегач, да ги сравня. При по-внимателен оглед на двата обтегача, се оказа, че вероятно десния е сменен в Германия, а левия не е и имат една малка, но съществена разлика. Буталцето на левия обтегач е с дупчица на челото, точно там, където натиска обтегача, а на десния няма такъв отвор. Затова в покой буталцето на левия не държи налягане и веригата действително провисва. Предполагам, че от Ауди са се отказали от този отвор именно заради проблема с тракането и затова на сменения обтегач той вече липсва. Разбира се, веднага го модифицирах с подлагане на едно уплътнение под пружината, за да запуша отвора и го сглобих за проба. Сега съм на 217000 км., пробата продължава, а тракане все още няма. Цялата процедура, за любител като мен, ми отне един следобед и не изискваше никакъв специален инструмент. Естествено, необходима е белязка на горния вал спрямо главата преди вадене на обтегача. Адрес на коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
andrei_S40 Публикувано 31 Януари 2013 Доклад Share Публикувано 31 Януари 2013 От прочетеното дотук- Веско, доста ги разбира двигателите на 4F=======Много се изкушавам, да не го помоля да погледне и чуе моята ...Да ми каже нещо за веригата....Как да преценя дали трака??? Адрес на коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
BECKO Публикувано 31 Януари 2013 Доклад Share Публикувано 31 Януари 2013 Да бе, направо съм си на разбирач... чист семкаджия :gruebel:/>Заслушай я сутрин, на студено като не е палена цяла нощ - звука е много характерен и не се повтаря, ако например поработи мотора, угасиш и запалиш веднага след това В повечето случаи трябва да е стояла колата над час, час и половина след последното палене за да притрака от обтегач Адрес на коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
Recommended Posts
Създайте нов акаунт или се впишете, за да коментирате
За да коментирате, трябва да имате регистрация
Създайте акаунт
Присъединете се към нашата общност. Регистрацията става бързо!
Регистрация на нов акаунтВход
Имате акаунт? Впишете се оттук.
Вписване