Jump to content

Смяна на ангренажна верига на A6 3.0 TDI


FASHOO

Recommended Posts

Да бе, направо съм си на разбирач... чист семкаджия :gruebel:/>/>

Заслушай я сутрин, на студено като не е палена цяла нощ - звука е много характерен и не се повтаря, ако например поработи мотора, угасиш и запалиш веднага след това

В повечето случаи трябва да е стояла колата над час, час и половина след последното палене за да притрака от обтегач

Неудобно ми беше да те питам, ама.....ако имаш време, тая събота срещу заплащане разбира се...Ще чуеш ли моята??

питам сериозно....

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

  • Отговори 748
  • Created
  • Последен отговор

Top Posters In This Topic

Андрейчо, ще трябва да си поседите някъде докато добре се отече маслото, или да не си я палил преди това.

Аз в събота мисля да се завъртя из центъра и над НДК към ВМА, ти по спомени май беше някъде там. Мога да я чуя твоята.

Но нямам представа има ли какво да се слуша - т.е. дали е с верига и дали е със същите обтегачи.

Моята чука /по-скоро леко поцъква/ - секунда-две след запалване при престой цяла нощ, но не ме тревожи изобщо.

Появиха се някакви периодични вибрации в задното дясно гърне, които повече ме дразнят.

Това за каналчето и запушването му ми е много интересно. Колега, може ли някакви снимки, щом е работа за неподготвени, аз бих я опитал.

Само едно си мисля, трябва да има масло (налягане) преди да запушиш този канал?

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Преди година и половина купих и двата обтегача, но имах време да сменя само десния. Левият и до ден днешен се търкаля в мазето. Видях на него, че е с щампи от 2011г., но отвора на буталцето си стои. Това, което се случва при тези обтегачи според мен е, че им омеква пружината, което колегата е компенсирал с тази подложка. Яд ме е, че не опитах първо този вариант, защото по бакелитените части няма никакво износване. Най-вероятно щяхме да разбием още един мит за детските болести по тия коли :rolleyes:/> , както се случи с всмукателните колектори, адаптацията на моторчетата им и т.н.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Какво за колекторите и моторчетата? Има стабилни начини за трайно ремонтиране, вместо покупка на нови ли?

Чак за ремонтиране едва ли, по-скоро за профилактика, като почне да набива първите грешки.

Сам съм почиствал колекторите си, както и моторчетата. При мен обаче нямаше изронени зъбни колела.

Спря да набива грешка, когато скъсих хода на лостовете, с което компенсирах износването /вероятното такова, защото видимо не се забелязва/ на леглата им. Става въпрос за милиметър.

Целия ход на тези моторчета е ограничен механическа в самите тях. Отделно от това, и палеца, който е на колекторите-също има ограничен ход механически. Затова считам, че няма никакви ГМТ и ДМТ, а се подава импулс за време, който се прекъсва от механично съпротивление, което обаче може да е такова и поради наградилите се със сажди клапи. Така е с моторчето на багажника, с двете моторчета във фаровете и вероятно на доста места още в тази кола.

На инженерите, които сега ще се изкажат, предварително искам да им кажа, че висшето ми образование е в хуманитарен ВУЗ.

До горните изводи, достигнах с доста експерименти на принципа проба-грешка и не съм питал баба си :rolleyes: .

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Тези моторчета се управляват в реално време и това колко да се отворят зависи от това колко жега даваш.

С това искам да кажа, че положението на клапите не са само отворено и затворено, а има доста средни положения.

Разбира се колегата е абсолютно прав, че при първи грешки можеш да минеш с почистване и лек хоуммейд :) евала колега!

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

По принцип една система лесно се калибрира като си опипа двете крайни положения и после може да търси междинни. Но това е по принцип - самите моторчета не съм ги виждал на живо и не горя от желание.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Андрейчо, ще трябва да си поседите някъде докато добре се отече маслото, или да не си я палил преди това.

Аз в събота мисля да се завъртя из центъра и над НДК към ВМА, ти по спомени май беше някъде там. Мога да я чуя твоята.

Но нямам представа има ли какво да се слуша - т.е. дали е с верига и дали е със същите обтегачи.

Моята чука /по-скоро леко поцъква/ - секунда-две след запалване при престой цяла нощ, но не ме тревожи изобщо.

Появиха се някакви периодични вибрации в задното дясно гърне, които повече ме дразнят.

Това за каналчето и запушването му ми е много интересно. Колега, може ли някакви снимки, щом е работа за неподготвени, аз бих я опитал.

Само едно си мисля, трябва да има масло (налягане) преди да запушиш този канал?

Заг, благодаря и на теб...

Вчера бяхме с Веско..така се случи, че аз бях свободен, а той нещо също трябваше да чака.Докато стрелях оставих колата да седи повече от 90 минути...преди да се видя с него...

После Веско опита....еми.....казва нормално работи според него.....

Вибрациите от задно дясно гърне са ти от меката връзка на генерацията.....На 100%

Имам същия проблем и сега се чудя за варианти, какво и как да го правя.....

Откъде ....Защото Райно ми каза, че само отделен модул.-мека връзка не се продава, а върви с катализаторите....като цената е над 2 000 лева.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

  • 2 months later...

Здр.искам да питам дали има разлика във веригите и обтегачите при А4-3.0ТДИ-4Х4-204К.С. и А6 3.0ТДИ-4Х4 , и при А4 ли са 4-обтегача с 4 вериги?Благодаря на отзовалите се!

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Да потраква единия за 1-2сек,като застанещ срещу колата левия,колата е на 235к необходимо ли е да се сменя нещо друго?

Доколкото разбирам не е задължително да се сменят комплект 2 ляв и десен нали ?Само този който трака,но пък до в порядъка на 4-5к да не се разтрака и другия? :)

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Може само единия, но скоро очаквай и другия ... и на А4 се сменя малко по-трудно от на А6 4Ф, защото мястото в коша е по-малко

Аз навремето смених и двата заедно, но май е въпрос на личен избор

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Някъде във форума има ли опътване за смяната им,понеже нищо не успявам да намеря ,ще съм благодарен за каквато и да е информация по смяната.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Смяната не е за любители, трябва инструмент за да да се зацепят правилно веригите към валовете.... иначе ще има "кабууум" и голяма беля

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Човека който ще ги сменя е монтьор и има инструмент ,просто исках повечко инфо и да разлгедаме как стават нещата.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

При мен веригите са 2 доколкото разбрах,колата е от началото на 2011г.,3.0 TDI има ли някакви отзиви за този мотор...

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

За да бъдем точни в моторите слагани в 4F веригите са 4, а не 3 - две горни и две долни ....

В 4G (след 2011) вече веригите са само 2 - просто са много дълги, иначе задвижването е абсолютно същото като идея и разположение

Редактирано от BECKO
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

И въпросните обтегачи същите ли са като при моторите с 4 вериги?

Редактирано от VBI
Цитиране на предходен пост!
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Създайте нов акаунт или се впишете, за да коментирате

За да коментирате, трябва да имате регистрация

Създайте акаунт

Присъединете се към нашата общност. Регистрацията става бързо!

Регистрация на нов акаунт

Вход

Имате акаунт? Впишете се оттук.

Вписване
  • Потребители разглеждащи страницата   0 потребители

    • Няма регистрирани потребители разглеждащи тази тема.
×
×
  • Create New...