Jump to content

Смяна на ангренажна верига на A6 3.0 TDI


FASHOO

Recommended Posts

Здравейте, колеги!

Интересува ме, на колко километра е наложителна смяната на ангренажната верига, на AUDI А6 3.0 TDI и от какъв порядък са цените на частите, и труда.

Благодаря предварително!

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

  • Отговори 748
  • Created
  • Последен отговор

Top Posters In This Topic

Веригите са 4 - две горни и две долни, с по един обтегач на всяка и още малко дреболии. Цената на всичките оригинални е 2000 - 2500 лв (зависи от къде пазаруваш), а за смяната на долните изисква вадене на двигателя от коша

Няма май фиксиран период за смяна....

Първо изпускат горните обтегачи (на около 150 000 км.) и при палене на студено колата започва да почуква в първите 4-5 секунди, звук подобен на почукващи клапани.... ако причуква така е добре да се сменят и се следва малко по специална последователност при смяната на маслото иначе може да прескочи зъб на някоя от горните вериги и да строшиш мотора

Аз смених горните обтегачи миналата година, около 300-350 лв. е единия... хубавото е че не се вади мотора и може да стане за няколко часа от човек който знае какво прави.. задължително е въпросния майстор да има комплекта пинове за да зацепи правилно веригите

Та с две думи, ако колата не ти чатка на студено при палене няма за какво да се притесняваш за момента ... и ходи за смяна на консумативи при проверени хора

Редактирано от BECKO
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Веригите са 4 - две горни и две долни, с по един обтегач на всяка и още малко дреболии. Цената на всичките оригинални е 2000 - 2500 лв (зависи от къде пазаруваш), а за смяната на долните изисква вадене на двигателя от коша

Няма май фиксиран период за смяна....

Първо изпускат горните обтегачи (на около 150 000 км.) и при палене на студено колата започва да почуква в първите 4-5 секунди, звук подобен на почукващи клапани.... ако причуква така е добре да се сменят и се следва малко по специална последователност при смяната на маслото иначе може да прескочи зъб на някоя от горните вериги и да строшиш мотора

Аз смених горните обтегачи миналата година, около 300-350 лв. е единия... хубавото е че не се вади мотора и може да стане за няколко часа от човек който знае какво прави.. задължително е въпросния майстор да има комплекта пинове за да зацепи правилно веригите

Та с две думи, ако колата не ти чатка на студено при палене няма за какво да се притесняваш за момента ... и ходи за смяна на консумативи при проверени хора

ВЕСКО, благодаря ти за бързия и изчерпателен отговор!

Идеята ми беше, ако е възможно, да пропусна ваденето на двигателя, че след това, става уравнение с много неизвестни :-), но на тези километри (270 000+), май е по-добре, да си направя пълното обслужване.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

ВЕСКО, благодаря ти за бързия и изчерпателен отговор!

Идеята ми беше, ако е възможно, да пропусна ваденето на двигателя, че след това, става уравнение с много неизвестни :-), но на тези километри (270 000+), май е по-добре, да си направя пълното обслужване.

Аз лично се съмнявам да е на 270 000 и да не са сменяни поне горните обтегачи... повечето изкарват 150 - 200 000 км и твойта би трябвало да трака като трактор ;) (или по-скоро да е ударил клапаните вече)

Ако колата работи добре, аз не бих се хвърлял в смяна на вериги .. има много други неща, които са потенциален разход след такъв преход: моторчетата на смукателните колектори, моторчето на турбото (или самото турбо), EGR клапана, дюзи, CR помпата ...

Редактирано от BECKO
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

[quote name='BECKO' timestamp='1304269440' post='1547421'

Аз лично се съмнявам да е на 270 000 и да не са сменяни поне горните обтегачи... повечето изкарват 150 - 200 000 км и твойта би трябвало да трака като трактор :hilezh: (или по-скоро да е ударил клапаните вече)

Ако колата работи добре, аз не бих се хвърлял в смяна на вериги .. има много други неща, които са потенциален разход след такъв преход: моторчетата на смукателните колектори, моторчето на турбото (или самото турбо), EGR клапана, дюзи, CR помпата ...

Колата е доста добре, всъщност - нито трака, като я палиш студена, нито после се усеща нещо дразнещо, в работата на двигателя. Като я закачихме на лаптопа, всички параметри си излязоха в нормите, с изключение на реалните километри :-))). Едното от моторчетата на смукателните колектори, наистина е сменяно, но за горните обтегачи, не мога нищо да кажа, засега. Колата е на 4 години и изглежда, като току-що излязла от магазина, без нито една забележка по купе, окачване, или интериор. Карана е много, но явно от човек, които пази и се надявам, че е била обслужвана съвестно и навреме. Динамиката и е съвсем прилична (карал съм Q7, с този мотор и знам, какво да очаквам, на това по-леко купе). Карам малко - по 15 - 20 000 км на година, и ако знам, че няма опасност, да ми прескочи зъб на верига, нямам нищо против, да си сменя само маслата и филтрите засега, и да си я карам така, година - две, преди да се изсипвам още 5 - 6 000 за обслужване, което не ми е, чак толкова, належащо.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Добре де аз да попитам по просветените в тази област: Моята верига се чува от време на време сутрин за секунда 2, но ми казват че не е проблем и трябвало след 200 000км. евентуално да се сменя веригите и оптегачите? За тези оптегачи сам чел сащо че тракали заради някаква метална пластина която в по новите модели е заменена с пласмасова.:respekt: Моята е на 160 000км.

Редактирано от A8NIKO
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Добре де аз да попитам по просветените в тази област: Моята верига се чува от време на време сутрин за секунда 2, но ми казват че не е проблем и трябвало след 200 000км. евентуално да се сменя веригите и оптегачите? За тези оптегачи сам чел сащо че тракали заради някаква метална пластина която в по новите модели е заменена с пласмасова.:) Моята е на 160 000км.

Горните обтегачи имат две части - едната са така наречените "банани", които са направени от нещо подобно на тефлон (по тях се плъзгат веригите) и хидравлична част: едно цилиндърче, в което има възвратен клапан и той би трябвало да държи маслото да не се стича, когато колата е угасена. Просто когато това клапанче не държи, при угасена кола веригите провисват малко и като запалиш докато вдигне налягане маслената помпа и на напълни цилиндърчето, което да избута "бананите" веригите потропват .. Формата на обтегача е "А" образна: бедрата на А-то са бананите, минуса по средата е хидравличния цилиндър, веригата се търкаля от външната страна на бедрата.

Не видях никъде някаква пластина - метална или пластмасова ...

Освен това не може да смениш и веригите, без да извадиш мотора - те са зацепени от долната страна заедно с долните.... без сваляне на мотора може само горните обтегачи да се сменят

Редактирано от BECKO
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Как се преебава верига от некадърна смяна на масло?

Ако са много умекнали горните обтегачи, като източиш старото масло хидравличното цилиндърче изпуска качествено и веригите поувисват.

Наливаш новото, въртиш, масления филтър е високо (над нивото на обтегачите), докато се напълни той и се вдигне налягането толкова, че да се напълнят хидравличните цилиндърчета на обтегача са минали 10-15 секунди.

За тия секунди веригата е прескочила няколко зъба и аста ла виста бейби - мотора е на салата....

Реално погледнато не е виновен маслара за това , че собственика не си е сменил обтегачите ... но какво да се прави

За това бях писал малко по-нагоре - сменяйте си маслото при проверени хора, ако колата ви почуква на старт ... или имате съмнения че са на много километри и може да поизпускат без да чукат всеки път.

Аз много ме гонеше "параноята" на тая теми и смених двата горни обтегача миналата година при положение, че само единия пускаше и то не много ..

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Ако са много умекнали горните обтегачи, като източиш старото масло хидравличното цилиндърче изпуска качествено и веригите поувисват.

Наливаш новото, въртиш, масления филтър е високо (над нивото на обтегачите), докато се напълни той и се вдигне налягането толкова, че да се напълнят хидравличните цилиндърчета на обтегача са минали 10-15 секунди.

За тия секунди веригата е прескочила няколко зъба и аста ла виста бейби - мотора е на салата....

Реално погледнато не е виновен маслара за това , че собственика не си е сменил обтегачите ... но какво да се прави

За това бях писал малко по-нагоре - сменяйте си маслото при проверени хора, ако колата ви почуква на старт ... или имате съмнения че са на много километри и може да поизпускат без да чукат всеки път.

Аз много ме гонеше "параноята" на тая теми и смених двата горни обтегача миналата година при положение, че само единия пускаше и то не много ..

ВЕСКО, благодаря ти, още веднъж, за качествените отговори!

За горните обтегачи, няма и съмнение, че ще ги сменя, но говорейки за параноя :-), май ще си сменя и веригите.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

@Radosoft - не искам да влизам в полемики по въпроса

В ELSA, която все пак е един напълно достоверен източник на информация, е описана процедурата по смяна на маслото - там няма абсолютно нищо специфично: източва се /или се изсмуква/ маслото, подменят се филтрите, налива се маслото и палиш колата.

Специфика има само при RS6 мотора, където има малко повечко стъпки, палене на двигателя, втора проверка, пак доливане и т.н.

"Правилната" според теб процедура не е дадена от Ауди, тя е плод на многото строшени мотори по сервизите.. а именно: източваш маслото, сменяш филтрите, пълниш масления филтър и го затваряш, пълниш мотора и палиш. По този начин шанса да ти прескочи верига става мнооого по-малък, дори тя да почуква

Редактирано от BECKO
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

@FASHOO направи си една пълна диагностика в порше. само 80лв е и ще си спокоен.

днес ми звъннаха от порше, че има акция за 4F да закарам на жета ми аудито.

едната е за някакви бобини, а другата е за софт ъпдейт.

за бензиновите е със сигурност, но най добре да им звъннете направо в сервиза.

Редактирано от manager
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

"Правилната" според теб процедура не е дадена от Ауди, тя е плод на многото строшени мотори по сервизите.. а именно: източваш маслото, сменяш филтрите, пълниш масления филтър и го затваряш, пълниш мотора и палиш. По този начин шанса да ти прескочи верига става мнооого по-малък, дори тя да почуква

Да това е истината при мен на 380 000 почукваха обтегачите на веригата и смениха маслото без да напълнят масления филтър и ..... боли глава :hilezh: но нека все пак народа да чете и да знае от какво да се пази.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

БЕСКО доста си запознат с тия 3.0тди двигатели. На 2.7тди същите вериги ли сте слагат?

FASHOOO колко струва А6 3.0тди на 270к км, на колко бяха върнали километража?

Копчето за фаровете протрило ли се е на такъв километраж ~300k km?

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

БЕСКО доста си запознат с тия 3.0тди двигатели. На 2.7тди същите вериги ли сте слагат?

2.7 TDI е механически 90% като 3.0 TDI като системата от веригите е напълно еднаква ...

Даже същите долни обтегачи се ползват и в 4.2 бензина :respekt: Всичко това е за двигателите 2004-2006

Като предимство при поддръжката на първите 2.7 TDI (2004 - 2005 и то само до определен месец) е, че са със старите дюзи, които са ~3 пъти по евтини ... и малко по-непретенциозни към нафта

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Сега за 2.7 TDI не съм се ровил толкова надълбоко, но мисля, че има само два кода мотори: BPP и BSG - само те се монтират 2005-2008, от 2009 са най-новите двигатели (с 4 буквените кодове)

Някъде 2006-та като пускат AllRoad-a се появява по-новата версия на дюзите... или поне аз така знам

Най-добре ако се интересуваш от такава кола да вземеш VIN-a преди това и да се гледа..... макар че ако вземеш читава кола, няма значение с какви дюзи/помпа ще е тя

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

БЕСКО доста си запознат с тия 3.0тди двигатели. На 2.7тди същите вериги ли сте слагат?

FASHOOO колко струва А6 3.0тди на 270к км, на колко бяха върнали километража?

Копчето за фаровете протрило ли се е на такъв километраж ~300k km?

Колата е като току-що излязла от магазина. Няма нито една драскотинка, нито вътре, нито отвън. Направо не е за вярване, че е на 4 години и тези километри. Била е служебен автомобил на CEO, на голяма корпорация и явно е карана от кадърен личен шофьор. Километражът беше върнат на под 100К, но преди да я купя, я закачихме на лаптопа, при мои хора и реалните километри си лъснаха, естествено. Взех я за под 30К лева.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Създайте нов акаунт или се впишете, за да коментирате

За да коментирате, трябва да имате регистрация

Създайте акаунт

Присъединете се към нашата общност. Регистрацията става бързо!

Регистрация на нов акаунт

Вход

Имате акаунт? Впишете се оттук.

Вписване
  • Потребители разглеждащи страницата   0 потребители

    • Няма регистрирани потребители разглеждащи тази тема.
×
×
  • Create New...