Jump to content

Купих си гуми. Какво значи M+S?


Recommended Posts

Исках да попитам по компетентните на тема гуми понеже един пич незнам дали трябва да спомена кой от форума е , търсих си летни гуми пуснал съм пост за това даже и отидох в града на въпросния пич продаде ми гуми с джанти за скромна цена въпреки че с пътя до там пак не ми излезна малко за втора ръка гуми. Гумите понеже не съм спец го попитах M+S какво значи дали не са зимни с сигурност той каза че ги познава още по грайфера без да гледа, че са летни. Свалихме ги от предишното ауди и ги сложихме на моето. Та като тръгнах забелязах, че гумите пищят .Разрових из форумите тук попаднах на теми, че пише че гумите M+S са всесезонни, а по скоро зимни грайферът не е мнгоо добър, но за тези пари какво да очаквам просто исках да изкарам сезона може би и другия понеже не съм състезател да карам цифра километри лятото. Исках да си запазя зимните тъй като са "читави". Гумите на по висока скорост не пищят като, че но на 40-50 км си пищят добре из града на завоите ... Може ли някакви мнения по темата ?

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

M+S=MUD+SNOW или преведено на български-КАЛ+СНЯГ. По принцип са си чисто зимни гуми, не те съветвам да ги пробваш на кал. :hilezh:

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Колега, не разбирам много от гми, но от малкото което знам, M+S значи Мud & Snow - кал и сняг демек. И имайки индикация за сняг, малко или много са си зимни гумите...

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Може,гумите са зимни! M+S=Mud+Snow ! Хич да не ти пука,аз умишлено си карам лятото с зимни!После зимата купувам нови,по-лесно и удобно ми е така,понеже не складирам зимните гуми някъде през лятото и не влача насам-натам като идиот,пък и волана ми се върти доста по-лесно с зимните,защото нямам хидравлика!

Редактирано от Lion_Heart
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Маркировката M+S се слага и на все сезонни, и на зимни гуми, но щом има снежинка 99% е зимна гума

Редактирано от KrazeLAke
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

значи немога да кажа нищо друго колкото и да не ми се иска, че съм излъган или пича и той не разбирал от гуми. А дали е проблем лятото да изкарам с тях според вас ? пищенето им проблем ли е ? Аз ги пробвах по магистралата и нямаше на усет тгресене нещо друго, но все пак дали да мина през сервиз за баланс ???

Мерси за мненията всяко мнение бих сиал да прочета който и да пише . Аз в други форуми четох, че M+S са всесезонни някои колеги са много против това, че няма всесезонни гуми . Имаше и тема, че MUD+SNOW = киша и сняг ?

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

:respekt: няма проблем да караш със зимни гуми през лятото

:hilezh: но трябва да знаеш че зимните гуми са по меки от летните и когато се позатоплят стават като "кашкавалче :hilezh: " в смисъл с по голяма скорост нямат стабилноста на летните гуми сцеплението със нагрятия асфалт е съвсем различно :hilezh:

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

...

Хич да не ти пука,аз умишлено си карам лятото с зимни!

...

Ма ти верно ли?!?!? То верно, че човек трябва да проверява всичко което прочете във форумите, ама чак такъв безумен съвет не вярвах, че ще прочета. :respekt:

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Разясни ми кое му е безумното? Освен,че не вися при гумаджията повече от веднъж годишно и не мъкна гуми насам-натам,това за мен са само плюсове,втора година така практикувам и ми е супер? А пък и всяка зима съм с нови,вярно търкат се за една година,ма те не са някаква неземна сума!

:respekt:

Редактирано от Lion_Heart
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Принципно няма проблем ,все са кръгли и се въртят,така че колата със сигурност се движи със зимни гуми и лятото.Карай там,че спират по-зле от летните гуми и не държат толкова добре ,особено на мокро , а често като бонус като се поодървят от топлото са и по-шумни,но пък това се оправя със силна музика.Отделно покупката на комплект гуми всяка година ,не е и особено икономически изгодна.Та вярно,не са чак толкова много и са съвсем преодолими аргументите против зимните гуми целогодишно. :respekt:

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

....................... но все пак дали да мина през сервиз за баланс ???

Задължително баланс, защо изобщо задаваш такъв въпрос не разбирам?Кой кара без балансирани гуми, освен италианските бакшиши???:respekt:

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Разясни ми кое му е безумното?

:)

1) Спирането със зимни гуми на 50+ градусов асфалт си е приключение

2) Завиването със зимни гуми на 50+ градусов асфалт си е приключение

3) Износването на зимната гума при високи температури е изключително бързо

4) Вместо да сменяш гуми веднъж на 4 години сменяш всяка година (освен ако не навърташ 60+к годишно)

5) Зимната гума на мокро се държи доста зле и вероятноста за аквапланинг е голяма

Иначе, както е писал колегата, кара се. Но си си потенциален убиец :bia:

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

1) Спирането със зимни гуми на 50+ градусов асфалт си е приключение

2) Завиването със зимни гуми на 50+ градусов асфалт си е приключение

3) Износването на зимната гума при високи температури е изключително бързо

4) Вместо да сменяш гуми веднъж на 4 години сменяш всяка година (освен ако не навърташ 60+к годишно)

5) Зимната гума на мокро се държи доста зле и вероятноста за аквапланинг е голяма

Иначе, както е писал колегата, кара се. Но си си потенциален убиец :bia:

Никое от изброените от теб неща не съм установил,като изключим износването и свиренето в по-остри завой! Ако имаше такова нещо-да съм ги сменил! Явно има и разлика между зимните гуми,не казвам,че написаното от теб не е истина,просто при мен го няма! Виж за каране зимата с летни е малоумщина! Ползвам Vredestein Snowtrac между другото! :)

Редактирано от Lion_Heart
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Аз в други форуми четох, че M+S са всесезонни някои колеги са много против това, че няма всесезонни гуми .

Всеки си има теории, а форумите дават възможност да ги споделя :).

Хубаво е да се коментира конкретна гума, а не да се правят генерални обобщения.

M+S само по себе си не означва нищо.

Чисто зимната гума също може да е оптимизирана в няколко посоки и зимен Мишлен за 500лв да се представя по-зле в някои отношения от Дебица за 100лв. Ама като не правят Дебици за Поршета, хората слагат Мишлени :bia:

Нокиан имат гума, която в Канада се продава за всесезонна, а в България за чисто зимна.

Бриджстоун имат гума, която в САЩ се продава за всесезонна, а тук за чисто лятна.

Повечето летни гуми от по-нисък клас, всъщност са си чисто всесезонни - с нацепени ламели, меки смеси, нямат нужда от загряване и работят и при -5 градуса.

Чисто зимната гума е опасна лятото - силно намалено сцепление на сух и мокър асфалт. Големите, меки и несвързани ламели карат колата да "плува" в завоя, ефектът е като износени селенови втулки.

Но това не се отнася за всички гуми - примерно Ултрагрип6 като се износи малко спира да бъде зимна гума и се превръща в лятна, но без каналите срещу аквапланинг. Гуми на един-два сезона са трагедия на сняг, но лятото са не по-лоши от средно износена обикновена лятна гума.

.... противоречиви и интересни примери мога да давам много, но е безмислено без да се коментира конкретна гума.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Никое от изброените от теб неща не съм установил,като изключим износването и свиренето в по-остри завой!

...

Явно има и разлика между зимните гуми,...

Първото се проверява лесно. Засилваш се до 100 (примерно) и от една черта спираш максимално бързо. Отбелязваш докъде си стигнал. Сменяш гумите (достатъчно е дори само предните) и повтаряш операцията. Ще се изненадаш от разликата.

За второто - Спор няма. То две еднакви гуми няма, камо ли два различни модела на два различни производителя ...

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

...

Всеки си има теории, а форумите дават възможност да ги споделя :bia:.

...

Колегата го е написал изключително точно. М+S наистина не значи нищо друго освен всесезони гуми, т.е. евтин компромис, но си вършат чудесно работата. Хубаво е все пак да се гледа температурния им коефициент, на всяка гума пише на стената примерно: "Traction AА, Temperature B", което ще рече, максимален коефициент на сцепление при мокър асфалт, но не са предвидени да се карат при максимална температура, т.е. са от по-мек каучук или по-зле се охлаждат. За условията на България това е подходяща гума, но пише ли "Temperature C", значи гумата си е чисто зимна и такава гума не само, че бързо се износва при каране по горещ асфалт, но е и опасна през лятото, защото не може и лесно да отдава топлина. Най-добрата комбинация е "АА,АА", най-лошата е С,С

http://www.ehow.com/how_4553975_buy-tires-treadwear-traction-temperature.htmlk

Редактирано от RaDi_b4
Цитиране на целия предходен пост
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Публикувано (Редактирано)

Задължително баланс, защо изобщо задаваш такъв въпрос не разбирам?Кой кара без балансирани гуми, освен италианските бакшиши???:bia:

Гимите са свалени от блъснато ауди, което е функционирало ди скоро затова продавача каза, че няма никакъв смисъл от това, а и без това ги пробвах най-вероятно щеше да се чуе ако беше небалансирана или се лъжа ?

Значи следния въпрос ме вълнува според вас лятото ще изкарам ли с тези гуми ако ги пазя не се правя на състезател а и без това не обичам ?

Друго: ако ги напомпим с азот ли се помпаха или друго не помня против загряване има ли смисъл и дали е скъпо някакви идеи ?

Редактирано от daredevil
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Публикувано (Редактирано)

Колега, дай марка и модел на гумите. Или снимка на грайфера. М+S, както са ти казали, нищо не значи.

бях сложил линк за снимки от сайт за снимки, но са ги махнали явно е против правилата на форума да го сложа ли пак линка или не ? 205/65/15, по снимките, което гледам пише до тук "winterma..." около 4 мм е графйера ..

Редактирано от daredevil
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Winter-Зима.......... зимна гума.

Карай внимателно с тях и това ще им е жовота.

До година нови и така, има читави гуми за не много пари.

А гумите и спирачките са най-важното, всичко останало е на заден план.

П.С санитарният минимум на зимните гуми е 4мм

Редактирано от SunShine
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

:) Правилно колега не е важно колко МОЖЕ да върви а да МОЖЕ да спира :hilezh:

Редактирано от RaDi_b4
Цитиране на целия предходен пост
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

и аз да споделя една моя теория :))

каучука в зимната гума си губи еластичността с времето и става на пластмаса. Гумата вече не е така мека, че жегата да я влошава толкова, а по-малкия грайфер я доближава до сликовете. Така че старата зимна гума според мен спокойно може да се доизноси от спокоен шофьор през лятото.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Което не пречи да си остане опасна в определени ситуации - спрямо летен модел от подобен клас.

Визирам моделите с много и дълбоки ламели и ситуациите при рязко завиване и тяхното така наречено "плуване".

Колкото и спокоен шофьор да си, не ти определяш бъдещата ситуация на пътя........... а такива бол.

Отделно че масово се кара с зимни гуми през летния сезон, но това е вече по лична преценка и финансови възможности на хората......... колкото и тъжно да е.

Редактирано от SunShine
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

прав си колега, но това е нашата действителност.... все пак аз мисля, че е далеч по-дорбре с зимна гума през лятото, отколкото с лятна през зимата.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Създайте нов акаунт или се впишете, за да коментирате

За да коментирате, трябва да имате регистрация

Създайте акаунт

Присъединете се към нашата общност. Регистрацията става бързо!

Регистрация на нов акаунт

Вход

Имате акаунт? Впишете се оттук.

Вписване
  • Потребители разглеждащи страницата   0 потребители

    • Няма регистрирани потребители разглеждащи тази тема.
×
×
  • Create New...