Jump to content

Помогнете с някаква идея?


georgetachev

Recommended Posts

Здравейте, искам да ви помоля за някакви идеи как да закрепя счупената тъбичка от радиатора към рзширителнното казанче. Счупена на две части, и ми я счупиха в един сервиз, опитаха се да я залепят с Поксипол, и стана за седмица, след което сега малко сълзи.Ако някой се е сблъсквал с подобен проблем нека да сподели.

post-19375-0-65316700-1310135846_thumb.j

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Една втулка в тръбичката (нещо като тази на разширителното казанче) ... Ако е много раздробена - нов радиатор !

Мисля че с втулката ще се справиш !

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Нов(здрав втора ръка) радиатор.

Има старо като света правило- "Който счупи-купи!", да ти възстановят в сервиза каквото са строшили.

Редактирано от NIKO
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Здравеи колега съвет не искам да ти давам само споделям бил съм в подобен филм,аз лепя изкарва извесно време пак лепя когато тръгна на път треперя.При възможност сменяи ,които го е счупил да го плъти.Успех

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Смятам утре да сложа един щуцер и да го завия на основата към радиатора, дано да стане,но се чудех дали да не сложа силикон или нещо друго за да държи по здраво?

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Смятам утре да сложа един щуцер и да го завия на основата към радиатора, дано да стане,но се чудех дали да не сложа силикон или нещо друго за да държи по здраво?

Да - освен щуцера който да сложиш, най-добре е да го усилиш.Аз бих го направил с едно много яко, като течна стомана, холандско(струваше към 15 лв май) в Практикер - издържа на температура над 100 градуса, ако не се лъжа, прилича на пластелин, двукомпонентно - двата компонента са един в друг(два слоя) - само режеш саламчето и размачкваш, като се втвърди става подобно на керамика, с него могат да се лепят дори лодки....

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Нищо не помага. Дори да набиеш втулка за щуцер, ще се пукне около него- изгоряла е пластмасата и е въпрос на време следващата авария, както и да се залепи.

За съжаление, решението е САМО смяна на радиатора (вярвай ми, нервите да ти изтече антифриза на път не си струват отложения 200 левов ремонт, колкото и надеждно да ти го ремонтират).

Минал съм по този път. След като ми изтече антифриза доста ефектно (с пушеци, пръски и рязко уголемяваща се локва под колата :stupid: ), за голям мой късмет, като паркирах след като се бях прибрал от път, а вече веднъж бях доливал доста преди лепенето на този щуцер, смених радиатора и после нямах грижи, докато не хвърлих колата.

Редактирано от Ivo_Dinkov
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

незнам колко е дебела стената,но ако има възможност да се нареже някаква резба и да се навие щуцера в нея е по добре,само набит има голяма вероятност да се спука радиатора.Надявам се решението да е времено.Последвал ремонт на мАторЯ поради прегряване би струвал повече.Като изключим и мисълта която гложди човек къде може да го зареже колата.Шега не бива с охладителната система.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Да, щуцера се прави или на резба, или със законтрящи конусувидни 'зъбчета' (ох, колко ми куцат термините :stupid: ).

Проблема е, че това място е подложено на адски топлинни амплитуди- врелия антифриз излиза и отива в преливника, от друга страна пластмасата изстива след това и от разширено състояние се свива. След 15 години става доста трошлива и всяко по- силно механично натоварване води до напукване на целия участък, макар и видимо да е здрав. Така като се вдигне налягане, особено в жегите в един момент всичко става на малки парченца (виждал съм колкото цигарена кутия като размери парче, избило така около щуцера). При мен беше малко около него, но като напънах с пръст, същата картинка се разкри.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

И аз имах същия проблем.Вариантът е, ако твоя е добре и не ти се рискува с някои втора ръка, моя го обдухаха, почистиха и му залепиха само новата пластмасова част отстрани.Ако си от Варна, някаде до колхозния пазар се занимават специално с радиатори,иначе цената е почти като за втора ръка.Аз карам така вече 2 години и няма проблеми. Успех!! :2gunsfiring_v1:

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

със месингов щуцер съм, правен при стругар. Щуцера е конусовиден, навива се без да се слага нищо по него. Карам трета година така, не е капнало и капка. По спомен ми взе 2-3 лв някъде. Пробвай така, ако не е изгорял много радиатора, ще държи. И ще забравиш.zustimm.gifПри който и стругар да идеш-те знаят какво да направят. Виждал съм и други изпълнения, но не зная дали са правилни. Големия маркуч, който е до щуцера, е срязан, и снаден с пластмасова тръба. Тръбата е разпробита, и в дупката е вкаран винтил с гумени уплътнения от двете страни. И там отива маркучето от разш. съд. А старото място за щуцера е залепено. Но лично аз не бих направил това на мойта кола никога. Едва ли ще държи много.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Да използвам темата и аз.

На мен ми се откърши единия извод(десния) на радиаторчето на парното.За момента не разполагам с никакво време, за да предприема сваляне на цялото табло и да сменя радиаторчето.

Дали ще е възможен някакъв подобен ремонт със щуцер ?

ПС.: За момента съм набил 10тина см. маркуч, но проблема е, че стените на маркуча са доста дебели и дебита е ужасно нисък, а и си покапва антифриз.

Редактирано от Nikkie
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

То сега е лято и е топло, радиаторче не ти трябва. Докато си купиш ново и го смениш може да направиш байпас (да свържеш двата маркуча) и да изолираш радиаторчето.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Ето и реализирана идея за ремонт на малкия щуцер на радиатора:

3562009W.jpg

3562008r.jpg

Изравнява се отчупеното до съответната равна част от радиатора. След това му се нарязва резба (не се сещам М8 или М6 беше). Изработва се нов щуцер от подходящ мтерриал (алуминий, бронз, месинг), в моя случай се намери почти готов щуцер, само резба мисля, че му правих. След това се забърква "течен метал" ( или каквото там температурно двукомпонентно лепило има под ръка), намазва се и се завива.

Накрая се получи супер здраво съединение, само дето труда беше почти напразно. Радиатора изкара не повече от месец два след този ремонт. Пластмасовите му страници просто си бяха остарели и се бяха нацепили и течеше от тях.

Та ако радиатора е здрав и по невнимание е счупен щуцера има смисъл да се ремонтира, но ако се е отчупил самичък от старост, по-добре е да се вземе нов радиатор.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Аз три години си карах предното Ауди с навит щуцер в дупката на радиатора .Щуцерът беше меден с резба и малко тефлон никога не ми е текло от там .

Редактирано от Пламен Янев
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Аз три години си карах предното Ауди с навит щуцер в дупката на радиатора .Щуцерът беше меден с резба и малко тефлон никога не ми е текло от там .

Това не е решение,а компромис.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

В даден момент в който клапана на капачката на разширителния съд откаже или не сработи а това става често при тези стари капачки

( а новите от своя страна са ненадминати боклуци) и налягането в системата се покачи веднага имаш проблем на лице, аз съм карал с лепен радиатор

с пукнат събирател и първата една година винаги преди дълъг път ми ставаше лошо като си представя как може буквално да ме остави някъде.

Меден или месингов щуцер със ситна резба и подходящ диаметър технологично звучи добре, но тази изпечена пореста пластмаса с навития в нея щуцер

винаги ще има някакви проблеми според мен ,просто въпрос на време, с лепения събирател след време в следствие лек удар в предницата веднага протече на залепеното място,

вече един китайски радиатор е 50лв със сигурност е по добър вариант от стругари и тефлонова лепенка с холандски лепила.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Колега, и аз карах две години е такъв щуцер, без да имам някакъв проблем, но в последствие смених радиарора по други причини.

Та на въпроса: Сега имам ЩУЦЕР. Не си писал от къде си. Ако си наблизо обади се да ти го дам и да ти обясня как става номера. :zustimm: :zustimm: :zustimm:

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

има възможност за изработка на нови легенчета отстрани. Говорих с познат, работещ в промишлено предприятие тука във Варна. Обеща да ми ги изработи. За целта съм намерил стар оригинален радиатор. Ако стане работата, ще пусна нова тема, но засега се въздържам, докато няма на 100 % завършено изделие. Легенчетата ще са изработени от някаква сплав, но има възможност да са и от пластмаса. Идеята е за парите за нов китайски радиатор, да има оригинален в добро здраве, който да изкара още дълго. Но ще видимblink.gif

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Относно автомобилните радиатори от личен опит съм разбрал ,че ако проблема е в металните

компоненти се лекува успешно и трайно . Обаче ако се касае за пукнатини и проблеми по

пластмасите ,тогава резултатите са или никакви или прекалено временни. Проблема е че ,

с каквото и да лепите коефициента на разширение на лепилото и пластмасата е различен и

рано или късно пак почва да сълзи или тече. Основния враг на всичко това е налягането и

резките температурни разлики в радиатора . Ако през радиатора просто циркулираше течност

на "самотек" ,то тогава проблеми с лепенето нямаше да има.

Ако радиатора е над 8 - 10 г. всякакви ремонти по него са меко казано губене на пари и време.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

В този ред на мисли имате ли мнение за BNR радиаторите?

Обмислям превантивна смяна на моя поради многото му годинки пък и ще го съчетая със смяна на антифриза че стана на три лета.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

При колегата от форума ли го поръча, със закачената обява?

Мен и друго ми се върти в главата....... заради кофти мушичките и разни листа през маската.

Дали е добра идея да направя една престилка от ситна метална мрежа пред радиатора и като се набие просто да я изтупвам?

Колко е допустимия размер за да има достатъчно дебит постъпващия въздух и да не става пречка за доброто охлаждане,

Съответно и да спира инсектите :rolleyes:.

п.с

това съм го гледал по тировете, редовно са с такива фабрични мрежи преди радиатора.

Редактирано от SunShine
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Създайте нов акаунт или се впишете, за да коментирате

За да коментирате, трябва да имате регистрация

Създайте акаунт

Присъединете се към нашата общност. Регистрацията става бързо!

Регистрация на нов акаунт

Вход

Имате акаунт? Впишете се оттук.

Вписване
  • Потребители разглеждащи страницата   0 потребители

    • Няма регистрирани потребители разглеждащи тази тема.
×
×
  • Create New...