buzzi

WinOLS - отново за Чиповете

Recommended Posts

нарочно пускам отделна тема ,искам да разбера аз ли съм луд или по какъв начин в почти всички форуми особенно в Бг ,смислените неща за WinOLS,номерата на картите ;

5983C - 7183C---EGR control

5a940 - 72940---MAF correction (map1)

5AF80 - 72F80---Turbo

5AD92 - 72D92---SVBL

5B28C - 7328C---N75 control

5B576 - 73576---Turbo

5BEA2 - 73EA2---Inverse Drivers Wish

5C1DC – 741DC---Driver wish

5C564 - 74564---Starting fuel

5C8DA - 748DA---Torque limiter

5C9F0 - 749F0---Smoke limiter

5CBCE - 74BCE---MAF correction (map2 )

5CF2C - 74F2C---MAF Correction (map3)

601BA - 781BA---Pump Voltage

6130A --7930A---Timing limiter (SOI)

61402 - 79402---Timing request (SOI)

6168A - 7968A---N108 duty cycle

and 5CD50 - MAP - smoke limiter

и всичко друго което дава информация се трие поголовно!

Дали и в нашия форум ще стане така.Ами да видим :hilezh:

Смятам ,ден по ден час по час ,леко по леко да отворим завесата на тунинга с компютър по колите.

Да ама няма да стане ,защото съм сам,защото от 5 месеца ,седя поне по 3 часа на ден да събирам малкото инфо което има.

Основен сайт

http://www.ecuconnections.com

да започнем от там.

Карам 1.9 ТДИ,флашвам го поне по 2 пъти седмично,един приятел даде рамо ,но лека полека настройките стават основно Custom.прилагам, и Лог ,

оп интерсно, не мога да качвам файлове с тежкоя формат на ВАГ-ком. :respekt:

Надявам се да получа съвет какво още мога до искусуря,какво пропускам,или нещо не е добре.

post-3001-0-45998200-1315458565_thumb.jp

Share this post


Link to post
Share on other sites

Звучи интересно.. до колкото разбрах се опитваш сам да си настроиш "чип" на колата, така че да работи както ти искаш ( оптимално добре).. или не разбрах?

Share this post


Link to post
Share on other sites

http://search.data.bg/ready/57bb48b6a96426d901bb6e63f927cfd5

Линк към целия фаил ,че на снимка ...е кофти

Изобщо не се опитвам ,направо я ровя от всякъде. :respekt:

ха и сега се сетих

Прословутото,влошено палене на тди моторите,и как с чип се оправяло всичко :hilezh: ,набиват ви безумна порция гориво и умрел да си пак ще запалиш :hilezh: .

А решението е ,да откачиш черната стоманена жица от помпата,да вземеш ток от друга кола ,с повишеата мощност от двата акумулатора да повъртиш около 1 минута,с учудване да забележиш как колата изведнъж започва да върти все по бързо.После като закачиш отново черната жица и палиш чудесно до следващото сатягане на втулките на стартера.

Edited by buzzi

Share this post


Link to post
Share on other sites

Много хубава и с потенциал тема :respekt:

Моля да не я оспамвате (за да не я разчистваме :hilezh: ), пишете само ако имате какво да кажете или попитате конкретно по темата :hilezh:

Share this post


Link to post
Share on other sites

супер е темата колега, найстина е полезна, и аз като теб се опитвам да навлизам в тези неща, първо беше тунинговането на HDI което е доста по лесно и става през Галето.

скоро обаче си взех уилемче и се започна ровенето в аудито 1.9 тди 1999г.

всичко добре обаче мойте карти са много по различни от тези който си дал, аз съм с два чипа и като ги заредя в уин оус-а

най-големия адрес е 3хххх а твоите са от 5 нагоре.

та въпроса ми е аз също намерих адреси като твоите, защо са толкова различни.

утре ще се постарая да кача картите които съм открил аз.

и още един въпрос, като са два мойте чипове, след като променя файла, как да го разделя обратно на две зада го запиша на чиповете.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Може би проблемите около WinOLS са описани добре ТУК.

Разбира се всеки може да си думне двигателя по произволно избран начин. :huh:

Share this post


Link to post
Share on other sites

toshkov81,ще ти помогна,само да изразя яда си от дизел форума.

единия чип ти е за ръчни скорости ,другия за автоматик

http://www.diesel-club.com/forum/viewtopic.php?f=15&t=4324

темата е заключена,обсъжда се софт само на правоверните,дееее-ва и племето.

Както виждате ,материята е само за богоизбрани.Хайде да нарушим този монопол.

Ще помагам на всички,но като се има в предвид че и на мен трябва да ми се помага,ще трябва да е взаимно.

Скапан съм от едни загряващи спирачки,които вече са нормални,надявам се.Утре ще сложа и моето инфо за ОЛса.

Edited by buzzi

Share this post


Link to post
Share on other sites

колкото повече чета толкова повече се увъртам.

значи въпроса е за чексума. какво точно е това.

имам кракнат Уинолс, мога ли като си сваля оригиналния бин и променя някой карти, после директно да го запиша на чипчетата и да ги кача в колата. Доколкото разбрах Галетото май само си изчислявало чексума и затова не съм имал проблем с записването на файла обратно в колата.

е това е големия въпрос, да хабя ли чипове утре сутрин да ги пиша или няма да стане нищо. просто съм взел оригиналния Бин, барнал съм няколко карти и искам да пробвам какви са резултатите.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Аз с Галето си утрепах колата :) Ама ти го казах като идвах да ми оправяш микро-ключето в шофьорската врата :rolleyes:

Share this post


Link to post
Share on other sites

Малък речник:

"бин файл" - съкращение от binary (двоичен). Често е и разширението на файл от такъв вид. Примерно data.bin Такъв файл съдържа данни без да бъдат кодирани(съдържанието на някаква памет примерно в суров вид).

"чексум" - checksum - контролна сума. Нещо като подпис на файла. Получава се след сумиране на всички байтове във файла. Може да е 16 битова, 32 битова и каква ли още не. Най-разпространени са 16 битовите чексуми в случая. Използва се за верификация на съдържанието. Примерно ако компютъра сметне чексъм на даден файл A7EF а зададения е различен очевидно файла е подменен или дефектен. Съответно няма да бъде изпълнен.

Edited by grizzly

Share this post


Link to post
Share on other sites

Тошков ,не пипай ,ще си осакатиш колата.

Сега подред,манипулацията на картите , не са случайни числа,всяка карта си има своята логика.Чек сумата я смята олса,ако е грешна ,пита и после коригира,вчера ми се случи точно това,бях объркал една карта и колата подскачаше,каращите помпа дюза знаят че като подадеш рязко газ и колата се разтриса и поскача,светват всички лампи на системите за стабилност на таблото.

Да започнем от горивните карти .поне за тези които аз знам. Оригинален софтуер за 1.9 TDI AFN_AVG.

ba2a25337ec73017c2f0e63f8a65e7dd_610x0.jpg

5c1dc Driver Wish

Tази карта лимитира цикловата порция гориво в зависимост от положението на педала и оборотите на мотора..Иска ми се да сложа снимка но нямам място.Мисля сега къде да ги кача.Гризли ,няма да откажа малко помощ.

Другата важна карта

9f6ae2f93806e4405e482346d8c7e9ea_610x0.jpg

5C8DA Torque limiter

тя също участва в определянето на цикловата порция гориво,при нея определящите фактори са атмосферно налягане и обороти в минута.

Третата карта

02cc4eb4dceb53897aaea7b7d4d0c126_610x0.jpg

5C9FO SMOKE LIMITER ИЛИ MAF

При нея порцията гориво зависи от количеството въздух и оборотите на мотора.

как работят тези карти,се вижда най ясно на 8 канал на ваг ком.

ВЗЕТО ОТ ДРУГ ФОРУМ НА ЗАЕМ

Мисля ,че е ясно на всички какво означават четирите стойности от 8 канал .

1 - обороти (rpm )

2 - заявено от шофьора желано количесто впръснато гориво посредством педала ( driver wish )

3 - ограничител на максималната циклова порция впръснато гориво ( Torq limiter )

4 - циклова порция гориво която съответсва на постъпилото количество въздух според показанието на дебитомера

Алгоритъма на работа на тези ECU-та е следния :

Вземайки на предвид трите стойности на цикловата порция (от 8 канал ) се калкулира реалната порция която се впръсква в мотора която е равна

на най-малката от трите !

Пример : 40мг/цикъл от водача(педала) , 30мг/цикъл от лимитера ,35 мг/цикъл от дебитомера и това прави 30 мг/цикъл (действителна порция )в мотора !

Пример2 : 50мг/цикъл от водача , 49мг/цикъл от лимитера ,28мг/цикъл от дебитомера и това прави 28 мг /цикъл в мотора !

Сега почвам да мисля снимките.

Тошков ,пиши ми на лични и ми изпрати файла който си сътворил,ама целия проект ,търси фаил 1000.ols,C/

LOG-01-003-008-011.csv.txt

Добавения файл е с променено разширение .txt то трябва да се изтрие и да остане само LOG-01-003-008-011.csv

Гризли.

Като отворите фаила гледайте 8 група

на 1575 оборота съм дал пълна газ,

-2226 оборота колата получава шут

-2520 оборота изведнъж горивото намалява

-2667 оборота пак гориво на макс

Вчера докато правех поредната модификация на софта ,бях допуснал грешка при асемблирането на кара Driver WIsh от небрежност,днес вече оправена.

В началото на темата лога показва правилната работа на картите,с уточнението че става въпрос за логика на картите а не че всичко е настроено 100 процента вярно.

С лога в този пост показвам логиката на горивните карти,вероятно има и още .

По късно ще сложа и снимки под картите как изглеждат в оригинален вид.

Ще се радвам да допълваме знанията си взаимно.

--------------------

Всички снимки в пълен размер се намират ТУК.

Edited by grizzly
Добавени снимки.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Един ламерски въпрос :)

Ремап и чип едно и също ли е ?

Извинете ме за отклонението от темата

Share this post


Link to post
Share on other sites

Май нещата касаят едно и също нещо,чип според мен е разпояване на един интеграл,слагане на цокъл ,за да стане лесно махането на чипа ако се наложи корекция.А ремап е само софт намеса без заповане ,за съжаление само на колите след 2000 година ,с малки изключения .

Може и да греша. :)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ще се намеся с неангажиращо мнение по последния въпрос, поне си е моя интерпретация и е възможно да е далеч от истината.

Колата си се движи с някакви карти заложени стоково. Ремапването представлява замяната на тези карти с различни цели.

В зависимост от годината на производоството на колата е възможно да се прочетат наличните стокови карти през определен интерфейс, да се преправят с подходяща програма (в случая УинОлс) и качване обратно на преправените карти наместо стоковите (всичко става през кабел, без дори да се достъпва физически ECUто на колата). На по-старите автомобили тези карти са върху чипове, които се свалят и заменят с други където са преправените карти (като чиповете може да са с предварително заредени тунинговани файлове или да са на база прочетените данни от стоковите чипове, като прочитането става с необходимия хардуер и софтуер за това).

Така или иначе всичко изписано по-горе е само софтуерен тунинг.

Поздрави и успех с начинанието :)

Edited by nicoldy

Share this post


Link to post
Share on other sites

Очаквам знаещите да сложат по едно рамо.И нека не се заблуждаваме ,нама да сложа готови насройки от моднат софт,след като избистрим логиката и имаме консенсус може да сглобим нещо.

при следващи свободни 2-3 часа ,продължаваме с темата.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Адресирано до Toshkov,

Първите адреси на софта са за ръчна ск .кутия,вторите за автомат

5983C - 7183C---EGR control

5a940 - 72940---MAF correction (map1)

5AF80 - 72F80---Turbo

5AD92 - 72D92---SVBL

5B28C - 7328C---N75 control

5B576 - 73576---Turbo

5BEA2 - 73EA2---Inverse Drivers Wish

5C1DC – 741DC---Driver wish

5C564 - 74564---Starting fuel

5C8DA - 748DA---Torque limiter

5C9F0 - 749F0---Smoke limiter

5CBCE - 74BCE---MAF correction (map2 )

5CF2C - 74F2C---MAF Correction (map3)

601BA - 781BA---Pump Voltage

6130A --7930A---Timing limiter (SOI)

61402 - 79402---Timing request (SOI)

6168A - 7968A---N108 duty cycle

and 5CD50 - MAP - smoke limite

Edited by buzzi

Share this post


Link to post
Share on other sites

Само да вметна,намерих 4 ремапа като моя или поне много близки до моя в нета,търсенето трая точно три дни .Ще чакам помощ за да развиваме темата.Не искам да изпадам в глупаво положение да си отговарям сам на въпросите.

Не проумявам ,защо толкова е голяма разликата в чуждите форуми и в нашите :unsure:

От всичко което видях,разбрах колко много не знам!

Ще експериментирам върху моята кола,за сам човек толкова.Не мога да рискувам да пиша неща за които не съм сигурен.

Следващите въпроси са за картите, които определят бууста

Single Value Boost

Target Boost

Boost limiter

Още по интересно е Pump Voolage.

При некадърен ремап,при рязко подаване на газ,помпата остава без гориво ,тоест пуска толкова много че се изпразва помпата и колата загасва.Друг е въпроса че може да ти изгори електрониката

Edited by buzzi

Share this post


Link to post
Share on other sites

много тъпо ми стана когато открих в нета фаилове за който платих 200 кинта, ама едно към едно,

а сега по темата, вече карам с първия чип сътворен от мен лично, и съм доста приятно изненадан, като цяло единственото което направих е да вдигна леко турбото от0.9 на 1,1 и малко подаваното гориво, като за целта промених всички свързани с тези неща карти. надявам се утре да имам време да направя едно логче и да го постна заедно с фаиловете които преправих зада си кажеш мнението колега.

иска ми се да съм по активен зада стане темата полезна но проблема е че правя фаила на работа, а там нямам време да поствам,

после като се приера вечер пък няма какво да поствам, защото всичко е останало на другия комп. и така.

ще се постарая утре да кача всичко.

а сега едно въпросче. Как да си направяедин чип при който да има максимално нисък разход на гориво, като това да не се отразява зле на мотора, защото не мога да му намаля само горивото-ще обеднее сместа, пък ако намаля и въздуха ще има недостиг на мощност и пак ще се мъчи мотора и ще доведе до висок разход. та коя е златната среда за максимално нисък разход.

интересно ми е да експериментирам и искам да пробвам няколко различни вариянти.

и последно чиповете са по спомен m27c1001 на 70ms. та имат ли заместител който може да се презаписва и трие многократно и как се казва ако има, че за всеки опит да хабя по 2 чипа не ми се нрави.

Share this post


Link to post
Share on other sites

бате ти си нагазил на дълбоко.. невярвам да има много хора които могат да помогнат.

Единя от малкото които знаят точно какво да правят, ние в тоз форум се чудем как да го баннем :unsure:

Това което мога да кажа аз е - не се увличайте с горивото.. дизелите не са като бензиновите, не обичат да им е богато.. освен че пушат, така и греят повече.

понякога е добре да се заиграеш и с предваренията им. Като цяло предварението на VAG е прекалено "консервативно", с цел по-добри емисии. Но като казвам да се зиаграеш, в никакъв случай не казвам +10-15 градуса.. това ще е прекалено според мен.

Най-готино е ако можеш да монтираш термодвойка и да следиш какво става с EGT-тата като си правиш експерименти. Простото правило е - ако "вдига" температура - или му подаваш повече въдух (ако има запас турбото) или му отнемаш малко от горивото. Не е нужно да се надува турбото безсмислено много. Идеята е че ако с подаденото гориво на 1.5 бар налягане нямаш пушаци и температурите са добри, то не е нужно да го караш да надува на 1.7бара.. така почваш да му пречиш, вместо да му помагаш на мотора.

Ако за някой казаното по-горе му се струва че не е съвсем коректно като инфо да казва и да го бистриме :hilezh:

Share this post


Link to post
Share on other sites

...и последно чиповете са по спомен m27c1001 на 70ms. та имат ли заместител който може да се презаписва и трие многократно и как се казва ако има, че за всеки опит да хабя по 2 чипа не ми се нрави.

27C1001 има версия с прозорче за изтриване с UV лампа. Което е малко негърска работа но така се работеше едно време. :gruebel:

На първо четене ми се струва че може да се замести 1:1 с MX28F1000P (FLASH).

Share this post


Link to post
Share on other sites

Изпрати ми на пощата,фаила които писах как се казва по горе.Много чипове видях в нета и почти всички не стават до момента само три намерих близки до моите,единия по напръчен другите по сеиф .В нета има идиотски чипове,според мен нарочно осакатени само и само да си платиш след като си ги сложиш.Идята с термодвойката е невероятно разумна и предстои да бъде реализирана.

Най важното нещо в дизела е времето на впръскаване.Центровката на моя дъмп изискава колкото се може по точна и махсимум на 10% задействан авансатор.

Дреугото интересно е че на някои чипове картите за автомата се различават ,както по номера и по начин на записване,една и съща карта може да бъде записана с различна дименсия и да значи едно и също нещо. Трябва само фактора да се сетиш кой е ?

Share this post


Link to post
Share on other sites

ето картите които съм открил досега.

399DC DRIVER WISH

39D80 EGR

3BAE0 START

3BE52 TORQUE LIMITER

3BF34 SMOKE LIMITER

3CF28 PUMP TENSION N146

3D476 TURBO BOOST

3D5F2 TURBO BOOST

3D850 BOOST LIMITER

3D9B2 N75

3DB94 N75

3F30C SOI ?

бях открил и доста от тяхните двойки но докато ги променях забравих да ги кача в мап пак-а и сега пак трябва да ги търся.

ето и един лог, малко нескопосан но по нашите родни пътища човек не може да кара спокойно,

но май в бързината съм забравил 8ми канал. :gruebel:

LOG 1.9 AFN.xls

и още един лог на разхода на гориво при 100 км/ч. Като цяло ми се струва че не е верен този разход, прекалено нисък е 4.2 л/100км.

среден разход.xls

и погледнете температурата на подаваното гориво, колко градуса е :):bia: понеже ги правих логовете на Олио. :bia::)

колега Buzzi ще ти пратя оригиналните файлове и тези който съм ровичкал, зада кажеш много неправилно ли правя нещата? Как да ги правя правилно? и ако може да ми откриеш и някоя друга карта?

Дано не съм много нахален, но аз обичам когато не знам нещо да си казвам и да питам, защото това е най-лесния начин да се научи човек.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Не разбирам как си направил логовете,На 3 канал имаш 4 параметъра,при теб са повече,нужно е 3-8 -11,от 1500 до 4000 оборота на 4 скорост ,така няма какво да се гледа.

на първо четене не си игнорирал Егр-а,Маф не е верен,според мен това което правиш е опасно.

Ще чакам дъмпа.Пощата ми я има в профила.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Не разбирам как си направил логовете,На 3 канал имаш 4 параметъра,при теб са повече,нужно е 3-8 -11,от 1500 до 4000 оборота на 4 скорост ,така няма какво да се гледа.

..

Предполагам че са махнати оборотите от 11ти канал (поне се повтарят с тези от 3ти) и всъщност данните за исканото налягане, даваното такова и режима на N75 са в колони E, F, G.

Share this post


Link to post
Share on other sites

така си и помислих,като не виждам стандартната схема и в първия момент не знам какво гледам,Трябва и бууста да пипнеш ,това налягане е стоково.За съжаление лога е не използваем,1500-4000 на четвърта с пълна газ 3-8-11 канал и не ги кастри .

Edited by buzzi

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


  • Recently Browsing   0 members

    No registered users viewing this page.