Jump to content

WinOLS - отново за Чиповете


Recommended Posts

И при теб доста агресия... Турбината на 1,25 сток е 0,95 торк лимитера на 55мг при положение че тази помпа пуска максимум 51мг. Файла не е направен по пътя на логиката и има пропуски.
Лимитера като е над макса на помпата не узначава ли че тя ще си гони просто макса който може дори да не стига 55мг?
1.25 много ли е за турбото?
Къде има пропуски.
Колата уж чат пат върви, няма с какво да я сравня де.
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

ragi, прав си, всеки сам си решава как и какви промени да прави, аз просто споделих мнение и качих файла, да може който иска да го чете, ползва, учи от него и т.н
Между другото, търся истински, пълен, оригинален DAMOS за Part No SW: 03G 906 056 N    HW: 03G 906 021 AB
Не се интересувам от самоделни изпълнения и намерени карти на магия. Готов съм да си платя за него, само да знам, че получавам качествен файл.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

13 minutes ago, biskazz said:

ragi, прав си, всеки сам си решава как и какви промени да прави, аз просто споделих мнение и качих файла, да може който иска да го чете, ползва, учи от него и т.н
Между другото, търся истински, пълен, оригинален DAMOS за Part No SW: 03G 906 056 N    HW: 03G 906 021 AB
Не се интересувам от самоделни изпълнения и намерени карти на магия. Готов съм да си платя за него, само да знам, че получавам качествен файл.

Ще погледна може би имам дамос или пак за този hw номер.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

2 hours ago, biskazz said:

ragi, прав си, всеки сам си решава как и какви промени да прави, аз просто споделих мнение и качих файла, да може който иска да го чете, ползва, учи от него и т.н
Между другото, търся истински, пълен, оригинален DAMOS за Part No SW: 03G 906 056 N    HW: 03G 906 021 AB
Не се интересувам от самоделни изпълнения и намерени карти на магия. Готов съм да си платя за него, само да знам, че получавам качествен файл.

Имам маппак. Ако имаш интерес пиши на ЛС.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

3 hours ago, ragi said:

Имам маппак. Ако имаш интерес пиши на ЛС.

Супер благодаря ти. Нямам време в момента да се занимавам с тези неща, но като се наканя ще ти пиша :)

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

  • 5 weeks later...

Колеги,

наложи ми се малко да си поиграя с еку от Ауди А6 2.5ТДИ AEL.  Може ли някой да ми каже има ли въобще чек сума на чиповете, защото получих различни мнения?!!!

 По принцип ползвам TunerPro, но за това еку ползвах WinOls-a понеже има някаква чек сума Bosch_270.dll ако не се лъжа. Но нещо не работи както трябва.

 

Може ли някой да помогне с работеща чек сума или как се изчислява, ако знае. Всяка помощ е добре дошла!  

 

Поздрави,

Добрин.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Заради сгрешена чек сума нама да пали, а не да работи зле, така мисля. Така че ако пали не е от чек сумата проблема.

Редактирано от zoo
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Уви нямам никакъв опит с екуто на 2.5ТДИ АЕЛ. Принципно, чек сумата пази от модификация целия файл. Дори и един бит да бъде променен, при някой екута пали но работи в сервизен режим с грешка, при повечето не пали. Това е защото в кода на програмата, някой параметри се управляват с промяната на един бит само и ако той се промени нежелано, може да скапе колата. Промяната и на един би,  ако е в областа на кода сменя смисъла на кода и може да стане опасно за двигателя.

Но това е по принцип. В еку форума ми казаха немските тунери, че АЕЛ нямал чек сума и бях изненадан.

 

Та за това търся ако някой е правил чип на АЕЛ да каже, с какво поправя чек сумата!

 

Пробвах с WinOls  и файл за чек сумата Bosch_270.dll ако не се лъжа беше и не работи добре. Правя два файла с незначителни промени, вдигам с малко само лимити за да не влиая на работата. С единия пали с другия не, а все с една програма и чек сума са правени. Което ме навежда на мисълта, че чек сумата не е вярна. И то пали с този с повечето промени.

Редактирано от d_anev
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Опиши по-подробно - има ли изобщо някакви признаци че гориво влиза в двигателя, дим, леко припалване или просто си върти и нищо не става. Може примерно да си объркал скалирането или адреса на някоя карта и съответно стойностите, които си мислиш че въвеждаш да не съответстват на реалността.
Мога да си представя да няма чексума, предполагам че не може да се флашва през обд така че рисковете да влезне нещо грешно силно намаляват [emoji16]

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

По конкретно, какво да кажа. Поназнайвам 8051 архитектурата и мога да чета кода. Деасемблирал съм целия код на екуто. Вътре има една по една картите. Процесорите са два и съответно и чиповете са два  - един за гориво предимно, другия за налягания.

Горивния чип не е пипан - стоков е. На този за нялягания само картата за лимити вдигам със съвсем малко за тест и не пали. Което явно показва, че му харесва нещо  да речем чек сумата.  И после като вдигна желаните налягания с малко и взе че пали.... уви давам чиповете на приятел за тест, че нямам АЕЛ, а той няма Вагком да каже, какви грешки записва , но от опит знам, че така се държи при невярни чек суми.

Иначе имам всички карти. Техните адреси са записани в кода една след една, а и на това старо еку където няма карта е попълнено с FF FF FF и т.н. и лесно се виждат.

Сигурен съм, че пипам само лимити, защото кода чете стойност от картата и я сравнява с текуща и ако  текущата е по голяма слага тази от картата, което е лимит. Като лимита е  за максимално налягане в зависимост от оборотите и атмосферното налягане. Има и една стойност за лимит за максимално допустимо нялягане. За това пипам само тези стойности, понеже те не влиаят нито на палене нито на работа, само лимитират максималното налягане. Така да се каже сменям нещо дето не оказва влиание на нищо при нормална работа. Нкрая ще почна с промяна на един нищо незначещ бит и да видим ще запали ли....ама колата е в Бургас, а аз в София....става бавно....

 

Нямам проблеми с кода и настройките на картите.  Нямам чек сумите как се изчисляват. Виждам, че са две едната е от 0 до 7FFE и другата от8000  до FFFD или за цялия файл.  Трябва ми как се изчислява чек сумата или с коя прогрма някой ако има опит става автоматично и ввярно.

 

Купих, чек сума от Италия уж за това еку пък после ми върнаха парите, не било за него и така.

 

Помагам на приятел и ако имам чек сумата ще му сетна колата както иска, но без нея .........

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

ЕКУтата с 2 чипа от моя опит се работят като един в winols. Има функционалност 2та сегмента да се обединят в един проект и след това като ги експортираш в бинарен формат пак да се разделят на 2.
Тъй като казваш, че подменяш само единия чип в самото еку, вариант, който ми хрумва е чек сумата да се изчислява върху данните и на 2та чипа(или чек сумите помежду си да имат някакъв начин за проверка) и затова да не се получава. Ако winols ти показва че е чексумите са ок, трябва да е така.

Също така бих оценил, ако можеш, да ме насочиш към някаква информация за отскок по деасемблиране. Не говоря конкретно за 8051, а принципно. Ако конкретиката има значение, се интересувам от EDC15P+ със Siemens C167.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

За деасемблиране ползвам IDA Pro disassembler, с него обръщам от бинарен код в Асемблер за конкретният процесор и вече се вижда самият асемблерски код. Взима се описание на процесора и инструкциите и се чете. Но на мен за да науча 8051 процесора ми отне поне 2-3 месеца, а да разбера кода на екуто още 2-3 години.  Но съм почнал от нула, не съм програмист или с опит в програмирането. Просто се ядосах и така.....

 

 

Виж това, че може да е 2 в 1 е идея, защото има смислено обяснение. Ако сверява двете чек суми на двата бин файла, а аз пипам само единия и зарад разликата се скапва. Сега ще проверя как е. Благодаря за инфото...

 

Иначе и моето еку е с два чипа и два файла, но всеки си има собсветно изчисление на чек сумите и не се проверява по между си. Но с дизеловото еку може да е различно.....

 

 

 

Я виж тиииии  на адрес FFFD до FFFF на моторния чип е CB 44 EE , а на буст чипа е CA 44 EF  т.е. поредни са ама има ли връзка, кой ще ми каже.

 

Как се стакват двата файла да станат един в WinOls-a?

Редактирано от d_anev
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Може да греша но доколкото знам само на БМВ се работят чиповете отделно на останалите трябва да се работят като един бинари файл и после да се разделят на 2. Не съм много на ясно но от това което съм научил от форуми и доста четене така се прави.

Редактирано от Nikolay145
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

За деасемблиране ползвам IDA Pro disassembler, с него обръщам от бинарен код в Асемблер за конкретният процесор и вече се вижда самият асемблерски код. Взима се описание на процесора и инструкциите и се чете. Но на мен за да науча 8051 процесора ми отне поне 2-3 месеца, а да разбера кода на екуто още 2-3 години.  Но съм почнал от нула, не съм програмист или с опит в програмирането. Просто се ядосах и така.....
 
 
Виж това, че може да е 2 в 1 е идея, защото има смислено обяснение. Ако сверява двете чек суми на двата бин файла, а аз пипам само единия и зарад разликата се скапва. Сега ще проверя как е. Благодаря за инфото...
 
Иначе и моето еку е с два чипа и два файла, но всеки си има собсветно изчисление на чек сумите и не се проверява по между си. Но с дизеловото еку може да е различно.....
 
 
 
Я виж тиииии  на адрес FFFD до FFFF на моторния чип е CB 44 EE , а на буст чипа е CA 44 EF  т.е. поредни са ама има ли връзка, кой ще ми каже.
 
Как се стакват двата файла да станат един в WinOls-a?
Като дадеш отвори има опция за зареждане на 2 бин, първо ти искаше мисля LLL после иска HHH и ги събира в един. След корекция след сейф пак даваш 2 бин и той ги разделя.
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Много Благодаря момчета, но ще се окаже проблема другаде. Сега си поиграх да сравнявам файлове и изведнъж се оказа, че на еку с еднакъв Ауди и Бош номера е слагана различна версия на софтуера. И като погледнах кода на софтуера е различен. Та май съм правил корекциите на една версия и пращах само единия чип с убежедението, че  щом номерата на екуто са еднакви то и софта би трябвало да е.

Да ама не ....... има версии и те уви се различават.... за първи път виждам различни версии на софтуер на един и същи номер Еку - това е оригинално, защото свалях аз чиповете от стокови екута, не пипани.  При 3B/ААN/ADU  екутата няма такова нещо. Всяка версия на софтуера следва смяна на АУДИ номера еее една буква само ама е достатъчно да ти каже, че има някаква разлика. А тук при AEL-a под един и същи номер няколко версии на софтуера.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

На 16.12.2020 г. at 17:55, Pusheka написа:

Има доста такива.....!

 

Потвърждавам, това че е немско не е 100% гаранция на повторяемост. Нищо човешко не им е чуждо.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

  • 3 weeks later...

Технически погледнато начинът, по който се получават тия файлове, не гарантира и не предполага повтаряемост. Привидно малка промяна на кода от програмистите може да се отрази като сериозна разлика в компилирания машинен код, с който ние реално се мъчим. Това, че даден номер компютър, погледнато от външна гледна точка, функционално е идентичен, не предполага, че в курса на производство няма различни версии на софтуера. Отстраняването на бъгове и въвеждането на оптимизации са нещо нормално.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

  • 1 month later...

Здравейте. Пристигна ми един китайски кабел галето 1260, който се разпозна от windows 10. При опит да сменя драйверите с тези от диска, казва че текущите са по-нови. На лаптопа се ползва успешно vcds 1.1 и ако не се лъжа се ползват същите драйвери. 

При поставяне на кабела в обд буксата - червения диод светва. Но при опит за четене на екуто през приложението нищо не се случва. Приожението зависва и след известно време тайм аутва.

Въпростът ми е към ползващите успешно такива китайски клонинги - на кой ком порт следва да е монтиран интерфейса? В момента се стартира под ком 3, а в приложението няма опции за избор или друга настройка и действам насляпо. 

Не намерих такава информация в нета. 

 

 

И други въпроси малко по по темата:

Има ли софтуер с който да проверя/сметна чек сумата на преправяни файлове, различен от винолс? 

Също така, ако съм разбрал правилно, ако през галетото заредя файл с некоректна чек сума, ще брикна колата и няма  опция да се рефлашне с оригиналния софтуер през интерфейса? Това така ли е ?

Благодаря предварително!

 

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

И аз ще помоля за мнение за файл. Нямам оплаквания,  просто по-запознатите да кажат как е. Колата е 1.9 тди 131 ASZ 

38906019CK-SG 1243_org.rar 38906019CK-SG 1243CheksumOk.rar

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Погледнах го, не е нещо ужасно, но си е комерсиален ремап. Има безсмислено декалибрирани duration карти, smoke limiter-a e висок, със сигурност колата попушва малко, доста е засилена в най-ниските и най-високите обороти, вероятно турбото излиза от компресорната си карта, ама кой ли ремападжия не го прави това... Според мен ако не я печеш яко по нагорнища и продължително време с 200 ще си ОК.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Създайте нов акаунт или се впишете, за да коментирате

За да коментирате, трябва да имате регистрация

Създайте акаунт

Присъединете се към нашата общност. Регистрацията става бързо!

Регистрация на нов акаунт

Вход

Имате акаунт? Впишете се оттук.

Вписване
  • Потребители разглеждащи страницата   0 потребители

    • Няма регистрирани потребители разглеждащи тази тема.
×
×
  • Create New...