Jump to content

WinOLS - отново за Чиповете


Recommended Posts

Слушам и изпълнявам. Ето го вече лога който е нужен. Направих го от две части. Първата бях на НАФТА а втората на ОТРАБОТЕНО ОЛИО.

лога го направих на четвърта с изключен климатик и пълна газ.

погледнете и ми кажете какво ви е мнението. и какво трябва да поправя зада наглася чипа правилно

правилен лог.xls

Редактирано от toshkov81
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Реално погледнато нищо не си направил.не се сърди :zustimm: ,по горе съм написал как работят лимитерите на трети канал,най ниския ти е 43 ,от торг-лимитера,тоест 43 мг за мн кратко, тия 43 -46 които ги дават другите няма как да ги пуснеш .Турбото ти работи добре,Н75 също работи добре,МАФ е нисък но като оправиш буста ще се повиши.

не знам къде пипаш но все едно гледам стоков мотор.

Егр-а си опавил, МаФ-а

По скоро отвори мой лог от по горе и намери разликите

Редактирано от buzzi
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

странно колега, разликата в вървенето е неузнаваема. вчера пак връщах стоковите чипове зада се уверя че не е плацебо, и пак видях същото, съвсем различна кола.

утре пак ще проверя фаиловете който ти пратих, но си мисля че са тези. значи между стоковия файл и този който купих, открих разлики само в пъмп тензиона и още една карта, и пак казвам колата върви доста повече.

аз също се учудих първия път когато я закачих и открих че турбото не е надуто, а върви доста повече.

Редактирано от toshkov81
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Не знам,вероятно олса преработва фаиловете като ги отварям,изпрати ми целия проект.

C:\Documents and Settings\[user]\My Documents\Evc\WinOLS

1000.ols

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

утре като ида на другия комп и ще ги пратя. сега като разгледах твоя лог и моя ми прави впечатление че при теб турбото се надува до 1 чак на 2000 оборота. а при мен е на 0,9 което му е макса, още при 1500-1600 оборота. именно това забелязах още при първото качване на чипа, колата тръгва доста по рано от преди. утре ако остане време ще върна стоковия чип и ще запиша лог зада видя какви са разликите.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Малко ОФФ

http://forums.tdiclub.com/showthread.php?t=259422

СМЪРТТА НА ДИЗЕЛА

Редактирано от buzzi
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

ето още малко карти за АФН 1998г.

карти за ръчна скоростна кутия, има още 2 партиди карти който не съм вадил, защото не ми трябват. ако на някой му трябва за автомат да пише.

399DC Driver wish 8x16

39D80 EGR map 13x16

3BAE0 Engine start IQ 9x8

3BE52 Torque limiter 19x3

3BF34 MAF smoke limiter 12x16

3C294 MAP smoke limiter 13x16

3C470 MAP smoke limiter correction 10x16

3CF28 N146 17x16

3D476 Desired turbo boost 1 10x16

3D5F2 Desired turbo boost 2 10x16

3D850 Boost limiter 10x10

3D9B2 N75 map 1 13x16

3DB94 N75 map 2 13x16

3F30C SOI limiter 7x13

3F404 Start of injection 13x16

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Леко нагоре, 1.9 AFN-AVG се различават по ЕКУ-ТО НА такива, дето могат през OBDII-то да се флашват и такива дето не могат. AFN-не може,съответно неговия фаил-бин е 256кб, разделен на 2 по 128кб,на AVG-512kb.цял.Съответно в двата се съдържат два режима на работа на мотора на Автомат и Ръчка.

Който знае още да допълва.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

дам така е даже моя фаил има три режима за три разлини кодировки през ваг-кома, сега се мъча да го наглася така фаила че все едно имам качени 2 или 3 чипа и само с прекодиране с ваг-кома да си зарежда различните чипове. преди време идва един колега за темпомат при мен, май от софия беше или от хасково, с А4 1.9 и имаше 2 чипа и се сменяха само с едно бутонче, дори и в движение при работещ двигател. тогава не обърнах голямо внимание и сега съжалявам. иска ми се да направя същото, защото е глупост да вадиш и сменяш чипове всеки ден, дори и през галето пак нестава, защото колкото повече флашваш толкова повече увеличаваш шанса да забие програмата посредата и да останеш с празно ЕКУ. на мен ми се случи на Пежо след 20стото префлашване и не беше приятно. Просто Галето рано или късно си показва характера. като чета на много хора се е случвало.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Колега, като си написал в интереси "електроника" ми е интересно виждал ли си някога datasheet на някакъв чип? Примерно на 27C512.

Щом не знаеш за какво служат крачетата CS, OE си представям какъв "тунинг" ще стане. По-добре не се занимавайте. Или прочетете нещо.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Колега, като си написал в интереси "електроника" ми е интересно виждал ли си някога datasheet на някакъв чип? Примерно на 27C512.

Щом не знаеш за какво служат крачетата CS, OE си представям какъв "тунинг" ще стане. По-добре не се занимавайте. Или прочетете нещо.

за какво си в тоя форум бре, да се правиш на велик. ако искаш нещо да споделиш давай, ако не мълчи и не ни занимавай с нивото си на интелигентност.

електроника е в интереси защото още я уча ако я знаех щеше да е в безинтереси.

но и така ще науча повече от теб и цялото ти обрзование.

ако знаех всичко нямаше да пиша в темата, ти защо досега не написа нещо смислено ми само шиитове са ти в главата.

форума е за това да питаш. да се учиш и да учиш другите, ти за кое от тия 3 го използваш.или само да показваш болното си его.

земи си редактирай мнението и обясни на другите за какво говориш, защото ставаш засмях.

замисли се върху поведението си.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

...нещо смислено ми само шиитове са ти в главата.

Разсмя ме искрено. Без шиитове в днешно време си за никъде. До сега написах две смислени неща ама не те интересуват. И имах искрено желание да помогна. Но при това любезно посрещане с рогите загубвам интерес към темата. Отивам да си чеша другаде егото и да мисля върху поведението си. :respekt:

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

просто сте изморени по сред нощ,дано утрото е по мъдро от вечерта.

Адмирации и към двама ви! :respekt:

Хардуерната част не ми е толкова интересна,не че и до нея няма да стигнем.

Софта е интересен за мен!.От човека ,от който черпя знания,разбрах че при чиповете процента до нагласяне е твърде висок,за момента няма от къде да се вземе инфо за пълната логика на настройка на картите.Както казва той,1към гьотере :bia: .Всичко се основава на копирани чипове,тези които са в нета са такива.Вероятно заради масовостта на модела 1.9 е изтекла информацията.

-като важно за чипа трябва да се знае че напрежението на помпата не трябва да надвишава 3.7-3.8 V.

-надува се смята за критичен над 1.25 бара плюс атмосферното =2.200 бара приблизително

-също гориво над 50-51 мг.

-прави впечатление че навсякъде е променена стъпката на позицията на педала на газта,заводски е 0-4-10-20-35-50-70-90,на чипната кола съответно 1-7-17-25-45-60-80-100.

ЧИслата са проценти натиснат педал или стъпката.

хайде напред,знанието е светлина :bia:

Редактирано от buzzi
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

ЗДР, колего аз съм поредният който мисли че материята е за всички. От месеци се чудя как да разбера коя карта за какво е на моето ТДИ 1Z с 2 чипа 27c512 PLCC-32. Неискам да взема хляба на някои искам просто да си вдигна лимита на турбото, а който и да попитам всеки ми вика че неможе да ми обърне внимание. Общо взето един колега от vwclub.bg ми обърна вниманието за което му благодаря. Моля и вас ако някой има идея как да разбера кое какво е ще почерпя (аз ще намеря начин как!!!) До няколко дни ще сваля бин файловете от чиповете (само за инфо чиповете са правени и са много добри ако някой ги иска да пише с удоволствие ще му ги дам на ПУК на този който ги направи и взе маса пари! :zustimm: )

Редактирано от policevidin
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Ще се опитаме да помогнем,от друго място разбрах че таблиците на 1 З били мн криви.Пращай да ровим. :zustimm: Изпрати и стоков фаил че още сме слабички,поне аз, обезателно ми трябва стоковия фаил ,дай и номер на ЕКУ......

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Попаднах на едно ръководство, което предполагам ще представлява интерес на следящите темата. Въпросното следва да е за 110 коня.

Колкото до картите на 1з - срещнах мнение, че трябвало да се търсят в 2D и 8 бита, иначе нямат намиране.

За този двигател събрах и следните адреси, които нямам представа колко са верни:

028 906 021 C

(Bosch HW# 0281001171, SW #358696)

0659A MAP

06998 torque

06D26 MAP

06e12 driver's wish

06F22 TI

07022 TI

07122 TI

07210 MAP

07224 MAP

0731A MAP

07620 AVANCE

07702 MAP

07922 REGULATION PRESSION TURBO

07B18 MAP

07C20 PRESSION TURBO

07D18 OVERBOOST

07FE8 MAP

07224 POSITION driver's wish

07620 CORRECTION INJECTION

п.с.

... искам просто да си вдигна лимита на турбото, а който и да попитам всеки ми вика че неможе да ми обърне внимание...

Колега, имаш ли логове правени с тези чипове? За вдигането на надува ти си знаеш, но сигурен ли си че турбината ще понесе още освен засиления от чиповете? Това си мисля че би имало смисъл ако е сменена самата турбина.

Освен това не съм сигурен че и да намериш лесно тази карта би могъл да направиш нещо, понеже попрочетох че за този двигател МАП сензора трябва да се смени за да прихваща по-големи стойности и съответно спрямо тях да се нагласят картите.

За сметка на това пък можело да се увеличи налягането хардуерно, без да се пипа софта (слага се клапа на маркуча с надув който отваря уейстгейта и се наглася на какво налягане да отваря и съответно да разтоварва турбината, ако има интерес ще потърся темата). Само дето заради макия обхват на МАП сензора май хардуерното нагласяне ще трябва да се наглася съгласно показания на маноетър, а не с ваг-ком. Отделно пак не знам доколко може да понесе турбината, но тук има малко информация по въпроса- http://www.myturbodiesel.com/1000q/tditurbo.htm , която лично на мен не ми говори много, поне съм си ламер.

Поздрави

Редактирано от nicoldy
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

buzzi

В петък ще ми пристигне програматора и ще сваля чипнатия софуер и този от стоковите чипове и ще ти ги пратя. Иначе ето тук има много бин файлове на почти всички модели ако нямаш регистрация ще ти дам моята ако искаш.

http://www.ecuconnections.com/forum/viewforum.php?f=41&start=100

nicoldy

Колега, да така е турбото ми няма да понесе повече тормоз но мисля да го сменян с по-голямо. Колкото до МАП сензора моя е до 1.5 така че спокоино може да се надуе до 1.2/1.3 а защо не и до 1.4...... :hilezh: и така Принципно ЕКУ-тата на 1Z до 95г са с МАП до 1.2 а след 95г са до 1.5

Ето и логове само трябва да изтриете окончанието .ТХТ на файловете за да може да се отвори

11.csv.txt

LOG-Nalqgane i MAF.CSV.txt

Редактирано от policevidin
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

  • 2 weeks later...

Здравейте, колеги!

Намирам темата за супер-полезна. Адмирации за всички, които са се впрегнали да разнищят "великата тайна" на тунинг-файловете. :zustimm:

Така, айде малко по същество... Предполагам, че нещата които ще напиша са ясни на главните действащи лица в темата, но идеята уж е да обогатяваме темата.

С няколко просто изчисления можем да си помогнем при промяна на картите. 14:1 е идеалното отношение (въздух:нафта) за най-голяма мощност, обаче тогава колата ще пропушва доста (а предполагам, че не това желаем). В такъв случай се намалява горивото и жертваме малко от мощността и общо взето оптималното отношение е към 17:1. В картата "smoke limiter" можем да пипаме впръсканото горивото на база на въздушната маса. Най-голямата стойност на вкарвания въздух която MAF-a може да отчете и безпроблемно би могло да се вкара в цилиндрите е 950.

950 : 17 = 55,88мг. Не съм сигурен на кой коли, но общо взето софтуерно е ограничено стойността да се вдига над 51мг. И поради нуждата да сложим на желаните обороти в колоната 950 на "smoke limiter" картата 51мг. и след това е нужно да вдигнем напрежението на помпата примерно с 10% и тогава: 51мг + 10%(от 51мг.) = 56,1мг. За изгарянето на 56мг. гориво са нужни 952мг. въздух. А за да вкараме такова (по-голямо) количество - турбинката също трябва да се напрегне малко (демек да се надуе леко)

На ЕГР клапана като му зададен най-високата стойност на практика го запушваме, обаче от това следва че качваме оборотите на турбото при ниски обороти на ДВГ-то, но в същото време влиза максимално свеж въздух, от което следва че "респонса" се подобрява.

ПРОБЛЕМЪТ ИДВА ОТ ТАМ, ЧЕ ТЕЗИ НЕЩА СА ТЕОРИЯ. И за да е всичко както трябва трябва да се отчетат състоянието на дюзите, турбото, помпата и т.н. Демек трябват си диагностики и няма да стане с едно "изпляскване" на дадени високи (идеални) стойности, защото ако например дюзите са леко задръстени и ще се получи нежелано високо налягане в гориво-впръсквателната система, а оттам проблеми.

Редактирано от The Devil Inside
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

скапа ми се Галетото,без кола съм,нямам никакво желание да ровя и мисля,чакам да премине кризата и пак ще се включа.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Здравейте, колеги!

Намирам темата за супер-полезна. Адмирации за всички, които са се впрегнали да разнищят "великата тайна" на тунинг-файловете. :rotcol:

Днес съм в кондикция :stupid: ,браво за поста ти и добре дошъл във форума.

Интересно ми е мнението ти за текущото състояние на мотора.Мислил съм по темата ама рискувам да се изложа,моля сподели как е или как мислиш че трябва да се проверят ,турбо ,дюзи, МАФ,тоест ,всички тези стойности които намираме в нета са някак си усредени,точно поради тази причина имам вече над 20 модификации на софта ми в търсене на мощност и комфорт.

Преди да ровя по софта смених маховик и съединител с надеждата че ще издържат .Обаче при повечко мощ усещам как горкия се смазва,просто едно е да е плавна мощта,друго е като е брутална,ако може така да се каже.изобщо нещата са сложни .Много ми е чудно как по дяволите се определят стойностите на DRiver Wish и по каква логика се сменя стъпката или процента LOAD?

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Колеги, кажете как подяволите да направя така че WinOLS да намери картите????? на моят бин.????? какво ли не опитах е нестава.... Ето фаиловете а колата е 1,9ТДИ 1Z 03.040.96g

Как да постигна този резултат???

29_1234945887.jpg

bin File.rar

Редактирано от policevidin
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

олса казава че нямаш чек сума ,ако беше грешна ,олса щеше да я коригира,а чек сума липсва.

Съответно 0 faund map,нещо биновете са ти строшени./

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

оп,отворих биновете и ги гледам сега.май нещо не съм направил както трябва.

не така работата,не съм дорасъл още явно :)

хм,трябва ми оргиналния фаил,май това е верния отговор,олса ще оправи чек-сумата,като сравни с оргинала.

За бога ,

ПОМАГАЙТЕЕЕЕ

мразя да мисля сам :zustimm:

Редактирано от buzzi
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

ЗДР, вчера след като говорихме седнах да попрочета още малко и какво да видиш разбрах как да събера 2-ата бин файла в един с ВинОЛС-а. (заснех как става това за такива като мен който не са толкоз напреднали)Май :bia: става и да маркираш 2-та фаила и да ги завлачиш в програмата.Ползволих си да промена някои от имената на картите за мое олеснение а имената на същите намерих 1:1 описани тук:

ECUCONNECTION

В същата тема пича е качил и оригиналният фаил на 1Z както и моднат фаил от него.

Ето и картите за 1,9ТДИ 1Z/AHU 96г.

Ето и клипа:

http://vbox7.com/play:1449034578

hey, I'm looking for maps in 028906021BF and I found:

01D3E Driver wish 8x12

0259A EGR 13x16

03DD0 Engine start IQ 8x8

04120 Torque limiter 19x1

041CE smoke limiter 10x16

05002 N146 14x16

0550E turbo 1 10x16

05756 turbo 2 10x16

05A80 limiter Atm 10x10

0699A n75 10x16

0661A n108 limiter 7x13

06712 n108 13x16

052DC SVBL 1x1

0699A-N108 Duty dycle

ecu have 2 recode: 000001 to automatic gearbox, and 000002 to manual gearbox

П.П. Колега "buzzi" м/у 15.10 и 20.10.2011г един приател ще ходи в София (командировка) и може да ти донесе онези неща дото говорихме. :bia::lol:

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

  • 1 month later...

ХЕ ХЕ,понеже никой не открехва завесата ,почнах или по точно опитах се да мисля.Направи ми впечатление ,когато за първи път си купих дизел ,че мотора реагира мигновено на педала на газта,по бързо от бензинова кола,няма го лагването на атмосферката.СЛЕД първото ми чипосване ,което беше брутално,имах пауър но мотора по бавно се развиваше на празен ход.След 20- 30 теста ,префлашвания,и доста часове пред олса ,открих странна закономерност в Driver WISH картата.А именно стъпката през която се увеличават подаваните милиграми.Не знам защо но са различни на АФН И АВГ МОТОРА.Прословутия пид контролер реагира много бързо при АФН И МН ПО БАВНО ПРИ АВГ с чип на АФН.Прегледах оргиналаната карта на АВГ,СТЪПКАТА е друга,корекция ,пипнах тук там и О чудеса,желаната лекота ,без лагване и замисляне дойде като по поръчка.Факт 3-та седмица не мога да се нарадвам на колата си .

Гледаме се с манечката и не мога с нея да правя логове и тестове,много скоро качвам логове и снимки на 13 канал,след добавката в горивото на ХАДО,стойностите много се приближиха до 0.

<_<

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Създайте нов акаунт или се впишете, за да коментирате

За да коментирате, трябва да имате регистрация

Създайте акаунт

Присъединете се към нашата общност. Регистрацията става бързо!

Регистрация на нов акаунт

Вход

Имате акаунт? Впишете се оттук.

Вписване
  • Потребители разглеждащи страницата   0 потребители

    • Няма регистрирани потребители разглеждащи тази тема.
×
×
  • Create New...