Jump to content

WinOLS - отново за Чиповете


Recommended Posts

То добре че Благой си е запазил програмчето, че да може да се разпространи :) Аз нищо съществено не съм направил.

Редактирано от nicoldy
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Ами то нали за това са форумите да има повече достъпна информация за всички интересуващи се.Но като чета разни теми из нета тая информация за мапването се говори повърхностно и никой нищо не казва,недай си на някой да му изядем хляба.Аз както и другите колеги просто искам да си ровичкам колата,не съм тръгнал да изкарвам пари от това!Нека който има достъпна информация да я предостви с добри чуства,ето и още един форум за малко чип тунинг:http://www.forum.ecu-chip.com/chip/index.php?sid=f06d8e9d939211d393fea29d755ccc6f , също и тук:http://www.ecuedit.com/.Поздрави. :zustimm:

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Колеги в http://www.forum.ecu-chip.com/chip/index.php от половин месец АДМИНА не ми потвърждава регистрацията, но един бърз преглед на втория сайт ми привлече вниманието и почвам да чета.

Ако има някой които иска да обменямe INFO да пише на ЛС.

Поздрави  :bia:

Редактирано от pvpeev
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Здравейте на всички . Пепи радвам се много че успях да направя това което искаше и се получи - това е целта да те радва колата .

 

Отностно програмката - не съм я ползвал и незнам как е , мисля че WINOLS e  много по изчепателна и ако трябва да се уча пак пак бих предпочел да е на нея всичко е лесно схванеш ли я .

Иначе за ръчкането и а аз така тръгнах но гонех много силов тунинг на моята кола но това е друга тема и скоро ще я има в форума .

Поздрави

Редактирано от overs0ul
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Нещо сън не ме лови и затова реших да драсна някой ред за да допълним темата с малко инфо.Ще почна с това кои карти трябва да се пипат за един чип тунинг(ремап) и тези които са по навътре в материала да казват дали са така и ако има нещо да допълват кое за какво е и как работи.И така картите са :

    Driver wish map
    Torque limiter
    Smoke limiter
    Injection duration map
    EGR map (optionally)
    Boost target map
    N75 duty cycle map (e.g. wastegate/VG control)
    Boost limit map
    Single value boost limiter

    SOI map

    Start of injection

    Start  IQ

 

 

Driver wish map-определя количествотот впръскано гориво спрямо процентите на педала и обороти.

 

Torque limiter-ограничава въртящия момент(впръсканото гориво),когато атмосферното налягане е по-ниско и предпазва турбото от пренадуване.

 

Smoke limiter-определя горивото спрямо постъпващото количество въздух от дебитомера.

 

Injection duration map-Тази карта казва на ECU колко колянови градуса е необходимо при дадена скорост на двигателя,да се инжектира исканият размер на гориво.

 

 EGR map-знаем за какво е.

 

Boost target map-казва колко трябва да духа охлюва.

 

N75 duty cycle map-управление на клапана Н75.

 

 Boost limit map-лимитира турбото спрямо атмосферното налягане.

 

Single value boost limiter-казва на колко да изключва турбото(авариен режим).

 

SOI map-незнам за какво и как работи.

 

Start of injection-незнам за какво и как работи.

 

Start  IQ-незнам за какво и как работи.

 

 

Нека знаещите да коригират и допълнят с още инфо какво още трябва да се пипа но нека картите да ги изваждате в колонки за да е по нагледно и срещу всяка карта да се изписва кое за какво и как трябва да се порменят стойностите.Също искам да знам как се настроийва мапа като се сложи 3 или 4баров,коя карта е и как се коригира.Как се настройва колата да работи по мап а не с дебитомера.Също и волтажа на помпата как трябва да се коригира.И как става откриването на картите в WinOls че нещо не мога да се справя с откриването.Карам голфче ТДИ 110к.с с чип.но сега сложих по голямо турбо и разпръсквачи и искам да я побазикам малко.Дано не размиваме темата със странични неща и да се придържаме към същноста й.

Поздрави. :les:  :les:  :les:

Редактирано от blajetoo
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

 Torque limiter -предпазва турбото, но логиката е следната, при по-ниско атмосферно налягане въздухът има по-малка плътност следователно оказва по-малко съпротивление на перките на турбото, следователно остта може да започне да се върти опасно бързо и турбото да "каже" БУМ и въпреки че се върти по-бързо понеже въздуха е с ниска плътност няма да се достигне желаното налягане посочено в Boost target map, прегледай някой Torque limiter map и ще забележиш че колкото е по-ниско атм. налягане толкова по-малка е максималната стойност на която е ограничено турбото. 

 

SOI map/Start Of Injection казва кога да започне впръскването, с други думи ако искаш да се впръска повече гориво трябва повече време за да стане това (повече градуси въртене на КВ. ) та или вдигаш налягането на горивната помпа или бъзикаш в Injection duration map ама при по-дълга продължителност на връскването то трябва да започне по-рано за да може цялото количество гориво да е впръскано в TDC и там идва момента с SOI map (ако се бъзика там измененията които се правят са много малки то не че на другите места се променя много  :icon_smile: )

 

Малко термини:

 

TDC/Top Death Center или горна мъртва точка 

 

BTDC/Before Top Death Center

 

ATDC/AfterTop Death Center

 

SOI се измерва в градуси спрямо TDC преди или след, като 20 градуса преди TDC са същото като -20 градуса след TDC

 

IQ/ Injection Quantity измерва се в mg/stroke или милиграма на такт, доколкото съм чел никъде отпред не съм виждал да пише Start ама по-запознатите да кажат

 

N75 duty cycle map посредством клапан N75 и актуатора, контролира променливата геометрия на турбото 

 

Ае стига толкова че ще оспамя темата

 

Дано не съм написал някоя ГЛУПОСТ

Поздрави  :bia:

PS: Ако някой иска да пита нещо или да обменяме INFO  да пише на LS

Редактирано от pvpeev
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Колеги някой да каже нещо за Reverse Driver wish map че на някои ECU-та го има 

Доколкото съм гледал в 3D mode май е негатив на Drivers wish map

По-важното е обаче какво прави тази карта 

 

Колеги намерих какво е Start  IQ:

Engine Start IQ --- Z = IQ, X = Coolant Temp, Y = Engine Speed

Дано да е станало ясно ако не питайте

Редактирано от pvpeev
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Колеги някой да каже нещо за Reverse Driver wish map че на някои ECU-та го има 

Доколкото съм гледал в 3D mode май е негатив на Drivers wish map

По-важното е обаче какво прави тази карта 

 

Колеги намерих какво е Start  IQ:

Engine Start IQ --- Z = IQ, X = Coolant Temp, Y = Engine Speed

Дано да е станало ясно ако не питайте

 

Брао и да Правилно е това - това е картата за тъй наречиения проблем с топъл старт .

 

Reverse Driver wish  е картата която не трябва да я закаш по мои препоръки - изплзва се при някои за автопилота - тя не е карта която при ремап е нужно да се пипа .

Видиях по нагор за Injection Duration - тази карта не е не за това което казваш ами тя е ПРОДЪЛЖИТЕЛНОСТТА на впръскване на горивото с правилния офсет и фактор и като я взимодействаш с SOI отново с правилня фактор и офсет се изяснява точно за какво е тази карта , тя определя колко дълго да се впръсква горивото и както казах с определени калкулации се вижда къде изгаря - дали ПГМТ или след СГМТ (след и преди горна мъртва точка )

 

За SVBL (single value boost limiter )  - няма това нещо да каже кога да изключи турбото то никога не изключва дори и в авариаен режим все още си се върти . Няма такива глупости като включване на турбото и изключване - турбото ВИНАГИ се върти и е в готовно да прави Надув и дебит . Дори и на празни оборти се върти с около 15 000 оборота за помалките турбота ,това че го усещате да се "включва " означава че почва да прави нялагане над адтмосферното ...... дълга и трудоемка за разбиране материя от която зависят дооста неща в ремапа .

а за да забие колата от пренадув не е заради Boost limiter ili SBVL - защото налягането надхвърля измерените от МАПА единици SBVL е за съвсем друго той е лимитер за надува не за да предпазва и пак дооста надълго трябва да се чете .

 

Дори и с всичките тези карти трябва да имате познания за плъстно на гориво , плъсто на въздух за единица такт при определна температура и т.н и т.н да знаете как си комуникарат картите , ПИД контролерите за да се почне дори лека настройка защото на дизела смесите са му важни но не го бърка повечето въздух но го бърка многото гориво - заради ПИКОВАТА компресия или остатъчното изгаряне извън цилиндера - и да пръдължа така сами си представете температурата на турбината 800 гр ++++ ако горивото доизгаря навън - to much EGT (температура на изгорелите газове ) , температура на двигателя и т.н и т.н .

 

А последно що се отнася до SOI картата и до картат за напрежението на пмпата там по добре не пипайте ако незнает поне как работи или как работи VP37 - нищо лично опитвам се да помогна да няма проблеми - но трябвва много сериозно четене и познание защото при мако аванси - горивото не се впръсвка точно в определения прозорец и изгаря СГМТ и от там нататък вече знаете какво става , ако са твърде голями Горивото се впръсква пък по рано от нужното и сместа пък от своя страна не се получава когато трябва за да се получи горенето - и това не е такъв сериозен проблем - води до намалена мощност и т.н и т.н

Поздрави

Редактирано от overs0ul
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Колеги един въпрос:

Гледам че на картите стойностите по осите X,Y не се менят с единица, смисъл например за Drivers Wish в картата има данни за педал натиснат на 10% и след това на 25% та откъде компа ще знае какво да прави ако съм натиснал педала например на 17%  :nixweiss:

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Колеги един въпрос:

Гледам че на картите стойностите по осите X,Y не се менят с единица, смисъл например за Drivers Wish в картата има данни за педал натиснат на 10% и след това на 25% та откъде компа ще знае какво да прави ако съм натиснал педала например на 17%  :nixweiss:

чрез много много проста калкулация зашото на 10 % има примерно 15мг гориво на 25 имаш на определените обороти и натиски - примерно 40 мг гориво , прависе се изчисление на алгротума (екуто си го прави ) като се вззимат данните от дебитомера (или мапа ) , торг лимитер , надув и .тн и т.н и се правил калуклация колко гориво да се пусне за ти 17 % които ти си натиснал и винаги печили най ниската стойност защото тя е безопасна за екуто , ако е чипната вече е друго . ю

 

п.п. Х и У осите се менят както си искаш и колкот си искаш , аз не ги меня а си добавям редове и колони или пък си променят изцяло осите и си правя нова калкулация и карта но е това е друго нещо.

Редактирано от overs0ul
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Колеги, един бърз въпрос.

 

Ако се налее файл, които е свален от кола с автоматични скорости в такава с ръчни ще е ли проблем това? Ако се пробва, какви може да са последствията, при положение, че първо ще се направи backup на текущия файл, който е зареден в колата с ръчни скорости.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

ако са промемени и картите за ръчни скорости ще има ефект. иначе просто няма да има разлика с оригиналния файл.

във всеки файл има секция за ръчни и за автоматични скорости. през ваг-ком можеш да избираш коя секция да е активна докато караш. аз така си бях направил две нива на чипа и ги сменях само през ваг-ком.

нищо лошо не може да стане на колата. естествено ако номерата на компютрите съвпадат НАПЪЛНО де.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Аз заредих файла и като че ли наистина не можах да видя разлика. Искаш да кажеш, че най-вероятно са се променили картите за автоматик, а колата като е ръчка, то това по никакъв начин не е подействало?

 

П.П. Става дума за БМВ Е39, не Ауди.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

най-вероятно да, въпреки че когато се прави чип, за по сигурно се променят всички пак-ове.  защото понякога даже има 3 броя. Ръчка, Автоматик и Ръчка 4х4.

ако някой е променил само пак-а за автоматик в този файл няма да усетиш никаква разлика, Като с БМВ не съм много запознат, но при Ауди можеш за проба да прекодираш ЕКУ-то на автоматик и да видиш дали има разлика, когато чете от картите на автоматика.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Оказва се, че и дори старият чип май е бил от автоматик, защото автопилота не иска да работи и записва грешка в двигателя CAN - BUS, като регистрира проблем от скоростите (т.е. търси автоматик).

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

  • 2 weeks later...

При ремап - въобще ама даже е идиотско - да се изпозват карти и стойности от мап-пака на автоматика - направо е абсурдно . Ако ще се прави чип и искате чип се прави на този кодинг на който карате - ръчен , автоматичен или 4х4 , може на 3те различно ( Аз съм така а 1- икономичен , на единия по настървен и на единия на 2 бара надув и 70 мг(смеси 19.3) за сега след 2 дни 80 (смеси 16.8) като дойде спортния вал на Д-Билас )

Но малко мапери в Бг мога да използват тъй наречените "Parallel maps " или поне малко от тях знаят по точно как да ги използват това ви решава много от проблемите с картите по кодингите дълго за обяснение .

Иначе казано - карите на автоматик да се използват на ръчка или този който прави чипа си няма хал хабер кое е по Х аксис , по У аксис и какво е Z аксиса и как се изчисляват , смеси , предварения , пилотно , директно впръскване (на комън реала са повече дори ) и т.н и т.н . Най малкото което трябва да се знае какви са характерристиките на компоненти и какво може да се постигне с тях - , и след това вече да се гледа техния максимум и сами си преценявате дали и какво ще се жела от чипа .
Поздрави .

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

  • 2 weeks later...

Аз се повозих вчера на колата на buzzi съвсем с.учайно и да ви кажа, много яко и РАВНОМЕРНО  опъваше въпреки 32 градусовата жега и масата та А6-цата!! :dance:

Според мен се е справил доста добре и очаквам, като надобрее да флашнеме и моя тръц :biggthumpup:

Само така пич!

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

аз пък отдавна не съм виждал толкова готина и поддържана А4 ,егати кефа да видиш два чисти мотора,а за чипа има един тип от СВИЩОВ overs0ul,той е главния виновник за поведението на колата ми,моите чипове са подскачащи,неговите плавни и мазни тия дни и лог ще сложа,че още доработки се магерат

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

аз пък отдавна не съм виждал толкова готина и поддържана А4 ,егати кефа да видиш два чисти мотора,а за чипа има един тип от СВИЩОВ overs0ul,той е главния виновник за поведението на колата ми,моите чипове са подскачащи,неговите плавни и мазни тия дни и лог ще сложа,че още доработки се магерат

адмирации за положените усилия и успех! :bia:

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

  • 1 month later...
  • 4 weeks later...

Здравейте колеги!Искам да попитам какъв кабел е най добре да си взема за да се пробвам и аз с моя 1.9тди AVF130kc,или ако някой има готов файл също ще съм му много благодарен  :bia:И така като равих из нета открих уж бесплатни тунинг фаилове но дали стават за работа само напредналите тук ще могат да кажат http://www.enginetuning.eu/category/tuning-files/

Редактирано от phantom_
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

От каде мога да намеря WinOLS ще сам много благодарен ако ми помогнете.Иначе да споделя имам Голф 3 1з мотор на мястото на екуто сложих с променлива геометрия но не помня от каква кола всичко стана без преправяне само смених турбото с гт1749вб и махнах имото ако някои е заинтересован да ми пише.Искам да му правя ремап бях се настроил да дам 300лв за ECM TITANIUM но ще пробвам с уинолс предварително ви благодаря.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

От каде мога да намеря WinOLS ще сам много благодарен ако ми помогнете.Иначе да споделя имам Голф 3 1з мотор на мястото на екуто сложих с променлива геометрия но не помня от каква кола всичко стана без преправяне само смених турбото с гт1749вб и махнах имото ако някои е заинтересован да ми пише.Искам да му правя ремап бях се настроил да дам 300лв за ECM TITANIUM но ще пробвам с уинолс предварително ви благодаря.

Здравей колега аз winols го намерих в data.bg колкото да разгледаш става ако някой друг го има моля да го качи или даде линк.А ето и един много интересен сайт https://sites.google.com/site/vagecumap/winols-map-changes-from-pd-130-bhp-to-pd-150-bhp с подробни обяснения.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

  • 1 month later...

Колеги от къде може да сваля някаква информация за картите за BMW E60 525D? Искам да си побъзгам малко по файла, но нямам идея коя карта за какво е.

 

Колата е с EDC16. Някой да има достъп до DAMOS файлове?

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Създайте нов акаунт или се впишете, за да коментирате

За да коментирате, трябва да имате регистрация

Създайте акаунт

Присъединете се към нашата общност. Регистрацията става бързо!

Регистрация на нов акаунт

Вход

Имате акаунт? Впишете се оттук.

Вписване
  • Потребители разглеждащи страницата   0 потребители

    • Няма регистрирани потребители разглеждащи тази тема.
×
×
  • Create New...