Jump to content

5-цилиндровите двигатели атмосферни и с турбо


Dragomir Burgas

Recommended Posts

Имам доста техническа информация за 5–цилиндровите двигатели на любимата марка и реших да я комбинирам в една тема, може да е полезна на някого. :)

Петцилиндровия редови двигател не е много често срещан в автомобилната индустрия. През последните 20 години, само Audi (2.2 и 2.3-литров), Honda (Acura TL), Volvo (2.0-литров, 2.3 Turbo и 2.4-литров), Fiat Group (2.0 и 2.4-литров серия Super Fire) и Mercedes (дизел) предлагат такива двигатели. Въпреки това, петцилиндровия редови двигател (или познат като I5 (inline 5 cylinder) ) има своите предимства. Първо, той запълва празнината между 4 и 6-цилиндровите двигатели, като може да предложи най-добрия работен обем за оптимална ефективност; На второ място, сравнен с 4-цилиндровите двигатели се спестява един балансиращ вал; Трето, сравнен с 6-цилиндрови двигатели, той е достатъчно къс за да се монтира напречно в двигателния отсек на автомобили с предни задвижващи колела. На последно място, той може да бъде получен от модулна конструкция, състояща се от 4 и 6-цилиндрови редови двигатели, като това не само спестява разходите за развитие, но също така и премахва инвестирането в нова производствена линия.

smooth5cylinder1.jpgsmooth5cylinder2.jpg

Математически анализ доказа, че поради реда на запалване двигателя се балансира по реда на цилиндрите. Поради това той не се нуждае от два балансиращи вала като голям 4-цилиндров двигател. Въпреки това, той генерира от край до край вибрации като 3-цилиндров двигател, тъй като бутало 1 не е в същото положение като бутало 5, и бутало 2 не е в същото положение като бутало 4. Затова двете страни на двигателя вибрират нагоре и надолу по отношение на центъра на двигателя.

Решението - един балансиращ вал

Очевидно е, че решението е същото като при 3 цилиндровите двигатели, при които се използва балансиращ вал, по който има противотежести движещи се в посока, обратна на буталата. Балансиращия вал се задвижва от двигателя със същата скорост като коляновия вал.

Това достатъчно ли е да се направи 5-цилиндровия двигател да работи толкова гладко, колкото 6-цилиндров? Не. По обективни причини, балансиращия вал не може да бъде в най-оптималната позиция така че да е точно над или под коляновия вал, в резултат на това няма как да се отстранят напълно вибрациите.

7A engine:

Монтиран на - 80(B3) 90 (B3), Coupe

Период на производство - 06.1988 - 12.1991

Вид - редови 5 цилиндъра 20 клапана, надлъжно монтиран

Обем – 2309

Компресия - 10.3:1

Мощност - 170 cv (125 kW) @ 6000 rpm

Въртящ момент – 220 Nm (162 lb.ft) @ 4500 rpm

Диаметър и ход на буталото - 82,5 x 86,4 mm

Изработка - блок от ковано желязо, глава от алуминиева сплав, колянов вал от кована стомана,хидравлични повдигачи,

Ред на запалване - 1 - 2 - 4 - 5 – 3

Впръскване на горивото / запалване - EFI, двойно електронно запалване, два детонационни датчика, Bosch MPI

7atorquecurve.jpg

7aspecs.jpg

7aengine.jpg

AAR engine:

Монтиран на – 100(4A),A6(4A)

Период на производство – 12.1990 – 06.1996

Вид - редови 5 цилиндъра 10 клапана, надлъжно монтиран

Обем – 2309 cm3

Компресия - 10.0:1

Мощност - 133 cv (97 kW) @ 5500 rpm

Въртящ момент – 186 Nm (137 lb.ft) @ 4000 rpm

Диаметър и ход на буталото - 82.5 x 86.4 mm

Ред на запалване - 1 - 2 - 4 - 5 – 3

Впръскване на горивото / запалване - Bosch KE-Jetronic 3.2

aarengine.jpg

HP engine:

Монтиран на – 80(B2),90(B2),Coupe

Период на производство – 08.1983 – 07.1986

Вид - редови 5 цилиндъра 10 клапана, надлъжно монтиран

Обем – 1994 cm3

Компресия - 10.0:1

Мощност - 115 cv (84 kW) @ 5400 rpm

Въртящ момент – 165 Nm (121 lb.ft) @ 3200 rpm

Диаметър и ход на буталото - 81.0 x 77.4 mm

Ред на запалване - 1 - 2 - 4 - 5 – 3

Впръскване на горивото / запалване - MPI - Bosch K-Jetronic

HX engine:

Монтиран на – 100(44)

Период на производство – 08.1984 - 12.1987

Вид - редови 5 цилиндъра 10 клапана, надлъжно монтиран

Обем – 2226

Компресия - 10.0:1

Мощност - 137 cv (101 kW) @ 5500 rpm

Въртящ момент – 212NM @ 4500 RPM

Диаметър и ход на буталото - 81 x 86,4

Изработка -

Ред на запалване - 1 - 2 - 4 - 5 – 3

Впръскване на горивото / запалване – K-Jetronic

JL engine:

Монтиран на – 80(B2),90(B2),Coupe

Период на производство – 08.1983 – 07.1988

Вид - редови 5 цилиндъра 10 клапана, надлъжно монтиран

Обем – 1994 cm3

Компресия - 10.0:1

Мощност - 105-110 cv (77-81 kW) @ 5400 rpm

Въртящ момент – -- Nm (-- lb.ft) @ 3200 rpm

Диаметър и ход на буталото - 81 x 77,4 mm

Ред на запалване - 1 - 2 - 4 - 5 – 3

Впръскване на горивото / запалване - MPI - Bosch K-Jetronic

JS engine:

Монтиран на – 80(B2),90(B2),Coupe

Период на производство – 08.1983 – 07.1986

Вид - редови 5 цилиндъра 10 клапана, надлъжно монтиран

Обем – 1994 cm3

Компресия - 10.0:1

Мощност - 115 cv (84 kW) @ 5400 rpm

Въртящ момент – 165 Nm (121 lb.ft) @ 3200 rpm

Диаметър и ход на буталото - 81.0 x 77.4 mm

Ред на запалване - 1 - 2 - 4 - 5 – 3

Впръскване на горивото / запалване - MPI - Bosch K-Jetronic

JT engine:

Монтиран на – 90(B2/B3), Coupe

Период на производство – 08.1985 - 12.1987

Вид - редови 5 цилиндъра 10 клапана, надлъжно монтиран

Обем – 2226 cm3

Компресия – 8.5:1

Мощност - 120 cv (88 kW) @ 5500 rpm

Въртящ момент – 170 Nm (125 lb.ft) @ 3000 rpm

Диаметър и ход на буталото - 81.0 x 86.4 mm

Ред на запалване - 1 - 2 - 4 - 5 – 3

Впръскване на горивото / запалване - MPI - Bosch KE-Jetronic

KE engine:

Монтиран на – Coupe

Период на производство – 09.1981 - 08.1984

Вид - редови 5 цилиндъра 10 клапана, надлъжно монтиран

Обем – 2144 cm3

Компресия – 9.3:1

Мощност - 130 cv (95 kW) @ 5900 rpm

Въртящ момент – 171 Nm (126 lb.ft) @ 4800 rpm

Диаметър и ход на буталото - 79.5 x 86.4 mm

Ред на запалване - 1 - 2 - 4 - 5 – 3

Впръскване на горивото / запалване - MPI - Bosch K-Jetronic

KK engine:

Монтиран на – 80(B2)

Период на производство – 08.1982 - 07.1984

Вид - редови 5 цилиндъра 10 клапана, надлъжно монтиран

Обем – 2144 cm3

Компресия – 9.3:1

Мощност - 136 cv (100 kW) @ 5900 rpm

Въртящ момент – -- Nm (-- lb.ft) @ --- rpm

Диаметър и ход на буталото - 79.5 x 86.4 mm

Ред на запалване - 1 - 2 - 4 - 5 – 3

Впръскване на горивото / запалване - MPI - Bosch K-Jetronic

KL engine:

Монтиран на – 80(B2),Coupe

Период на производство – 08.1982 - 07.1984

Вид - редови 5 цилиндъра 10 клапана, надлъжно монтиран

Обем – 2144 cm3

Компресия – 9.3:1

Мощност - 130 cv (96 kW) @ 5900 rpm

Въртящ момент – -- Nm (-- lb.ft) @ -- rpm

Диаметър и ход на буталото - 79.5 x 86.4 mm

Ред на запалване - 1 - 2 - 4 - 5 – 3

Впръскване на горивото / запалване - MPI - Bosch K-Jetronic

KP engine:

Монтиран на – 100(44)

Период на производство – 08.1984 - 12.1987

Вид - редови 5 цилиндъра 10 клапана, надлъжно монтиран

Обем – 1994 cm3

Компресия - 10.0:1

Мощност - 115 cv (84 kW) @ 5200 rpm

Въртящ момент – 170 Nm (125 lb.ft) @ 3000 rpm

Диаметър и ход на буталото - 81.0 x 77.4 mm

Изработка -

Ред на запалване - 1 - 2 - 4 - 5 – 3

Впръскване на горивото / запалване – Bosch K-Jetronic

KU engine:

Монтиран на - 100/200(44)

Период на производство - 05/84 -11/90

Вид - редови 5 цилиндъра 10 клапана, надлъжно монтиран

Обем – 2225 cm3

Компресия - 9.3:1

Мощност - 138 hp (101 kW) @ 5700 rpm

Въртящ момент – 194 Nm (143 lb.ft) @ 4800 rpm

Диаметър и ход на буталото - 81 x 86,4 mm

Ред на запалване - 1 - 2 - 4 - 5 – 3

Впръскване на горивото / запалване - Bosch K-Jetronic

kuengine.jpg

KV engine:

Монтиран на – 90(B2,B3), Coupe GT, Coupe

Период на производство – 08.1984 - 10.1991

Вид - редови 5 цилиндъра 10 клапана, надлъжно монтиран

Обем - 2226 cm3

Компресия – 10.0:1

Мощност – 136 cv (100 kW) @ 5700 rpm

Въртящ момент – 186 Nm (137 lb.ft) @ 3500 rpm

Диаметър и ход на буталото - 81 x 86,4 mm

Ред на запалване - 1 - 2 - 4 - 5 – 3

Впръскване на горивото / запалване - Bosch K-Jetronic

kvengine.jpg

KX engine:

Монтиран на – Coupe GT

Период на производство – 08.1984 - 07.1988

Вид - редови 5 цилиндъра 10 клапана, надлъжно монтиран

Обем - 2226 cm3

Компресия – 8.5:1

Мощност – 116 cv (85 kW) @ 5500 rpm

Въртящ момент – 165 Nm (121 lb.ft) @ 2500 rpm

Диаметър и ход на буталото - 81 x 86,4 mm

Ред на запалване - 1 - 2 - 4 - 5 – 3

Впръскване на горивото / запалване - MPI - Bosch KE-Jetronic

KZ engine:

Монтиран на – 100(44)

Период на производство – 08.1984 - 09.1986

Вид - редови 5 цилиндъра 10 клапана, надлъжно монтиран

Обем – 2226

Компресия - 8,5:1

Мощност - 115 hp @ 5500 RPM

Въртящ момент – 165NM @ 2500 RPM

Диаметър и ход на буталото - 81 x 86,4

Ред на запалване - 1 - 2 - 4 - 5 – 3

Впръскване на горивото / запалване – KE-Jetronic

NF1 engine:

Монтиран на – 100/200(44)

Период на производство - 1986 - 1988

Вид - редови 5 цилиндъра 10 клапана, надлъжно монтиран

Обем – 2309 cm3

Компресия – 10.0:1

Мощност - 136 cv (100 kW) @ 5600 rpm

Въртящ момент – 190 Nm (140 lb.ft) @ 4000 rpm

Диаметър и ход на буталото - 82.5 x 86.4 mm

Ред на запалване - 1 - 2 - 4 - 5 – 3

Впръскване на горивото / запалване - MPI - Bosch KE-Jetronic 3.2

nf1i.jpg

NF2 engine:

Монтиран на – 100/200(44)

Период на производство - 1988 - 1991

Вид - редови 5 цилиндъра 10 клапана, надлъжно монтиран

Обем – 2309 cm3

Компресия – 10.0:1

Мощност - 136 cv (100 kW) @ 5600 rpm

Въртящ момент – 190 Nm (140 lb.ft) @ 4000 rpm

Диаметър и ход на буталото - 82.5 x 86.4 mm

Ред на запалване - 1 - 2 - 4 - 5 – 3

Впръскване на горивото / запалване - MPI - Bosch KE-Jetronic 3.2

nf2j.jpg

NG engine:

Монтиран на – 80(B4),90(B3),Coupe GT, Coupe, Cabrio

Период на производство – 04.1987 - 11.1994

Вид - редови 5 цилиндъра 10 клапана, надлъжно монтиран

Обем - 2309 cm3

Компресия – 10.0:1

Мощност – 136 cv (100 kW) @ 5700 rpm

Въртящ момент – 190 Nm (140 lb.ft) @ 4500 rpm

Диаметър и ход на буталото - 82.5 x 86.4 mm

Ред на запалване - 1 - 2 - 4 - 5 – 3

Впръскване на горивото / запалване - MPI - Bosch KE-Jetronic 3.2/3.3/3.3.1

ngengine.jpg

ngengine2.jpg

ngengine3.jpg

NM engine:

Монтиран на –90(B3),Coupe

Период на производство – 01.1988 - 12.1991 (Само в Италия)

Вид - редови 5 цилиндъра 20 клапана, надлъжно монтиран

Обем - 1994 cm3

Компресия – 10.3:1

Мощност – 160hp @ 6200 rpm

Въртящ момент – 200Nm @ 4500 rpm

Диаметър и ход на буталото - 81 x 77,4 mm

Ред на запалване - 1 - 2 - 4 - 5 – 3

Впръскване на горивото / запалване - Bosch MPI

PS engine:

Монтиран на – 90(B3)

Период на производство – 04.1987 - 10.1991

Вид - редови 5 цилиндъра 10 клапана, надлъжно монтиран

Обем - 1994 cm3

Компресия – 10.0:1

Мощност – 116 cv (85 kW) @ 5400 rpm

Въртящ момент – 172 Nm (126 lb.ft) @ 4000 rpm

Диаметър и ход на буталото - 81.0 x 77.4 mm

Ред на запалване - 1 - 2 - 4 - 5 – 3

Впръскване на горивото / запалване - MPI - Bosch K-Jetronic

PR engine:

Монтиран на – 100(44)

Период на производство – 08.1989 - 12.1990

Вид - редови 5 цилиндъра 10 клапана, надлъжно монтиран

Обем – 2309 cm3

Компресия – 10.0:1

Мощност - 129 cv (96 kW) @ 5900 rpm

Въртящ момент – -- Nm (-- lb.ft) @ -- rpm

Диаметър и ход на буталото – 82.5 x 86.4 mm

Ред на запалване - 1 - 2 - 4 - 5 – 3

Впръскване на горивото / запалване - MPI - Bosch K-Jetronic

PX engine:

Монтиран на – 100(44)

Период на производство – 08.1985 - 07.1988

Вид - редови 5 цилиндъра 10 клапана, надлъжно монтиран

Обем - 2226 cm3

Компресия – 8.5:1

Мощност – 120 cv (88 kW) @ 5400 rpm

Въртящ момент – 172 Nm (-- lb.ft) @ 3400 rpm

Диаметър и ход на буталото - 81.0 x 86.4 mm

Ред на запалване - 1 - 2 - 4 - 5 – 3

Впръскване на горивото / запалване - Bosch KE-Jetronic

RT engine:

Монтиран на – 100(44)

Период на производство – 1986-1991

Вид - редови 5 цилиндъра 10 клапана, надлъжно монтиран

Обем – 1994 cm3

Компресия - 10.0:1

Мощност - 116 cv (85 kW) @ 5400 rpm

Въртящ момент – 172 Nm (126 lb.ft) @ 4000 rpm

Диаметър и ход на буталото - 81.0 x 77.4 mm

Ред на запалване - 1 - 2 - 4 - 5 – 3

Впръскване на горивото / запалване - MPI - Bosch K-Jetronic

SK engine:

Монтиран на – 80(B3),Coupe

Период на производство – 02.1986 - 07.1986

Вид - редови 5 цилиндъра 10 клапана, надлъжно монтиран

Обем - 1994 cm3

Компресия – 10.0:1

Мощност – 113 cv (83 kW) @ 5300 rpm

Въртящ момент – 170 Nm (125 lb.ft) @ 3200 rpm

Диаметър и ход на буталото - 81 x 77,4 mm

Ред на запалване - 1 - 2 - 4 - 5 – 3

Впръскване на горивото / запалване - --

SL engine:

Монтиран на – 100(44)

Период на производство – 02.1986 - 12.1987

Вид - редови 5 цилиндъра 10 клапана, надлъжно монтиран

Обем - 1994 cm3

Компресия – 10.0:1

Мощност – 113 cv (83 kW) @ 5200 rpm

Въртящ момент – 165 Nm (-- lb.ft) @ 3000 rpm

Диаметър и ход на буталото - 81 x 77,4 mm

Ред на запалване - 1 - 2 - 4 - 5 – 3

Впръскване на горивото / запалване - Bosch K-Jetronic

WB engine:

Монтиран на – 100(44)

Период на производство – 10.1977 - 07.1984

Вид - редови 5 цилиндъра 10 клапана, надлъжно монтиран

Обем - 2144 cm3

Компресия – 9.3:1

Мощност – 115 cv (85 kW) @ 5200 rpm

Въртящ момент – -- Nm (-- lb.ft) @ 3000 rpm

Диаметър и ход на буталото - 79,5 x 86,4mm

Ред на запалване - 1 - 2 - 4 - 5 – 3

Впръскване на горивото / запалване - --

WC engine:

Монтиран на – 100/200(44)

Период на производство - 08/1982-04/1984

Вид - редови 5 цилиндъра 10 клапана, надлъжно монтиран

Обем – 2144

Компресия - 9,3:1

Мощност - 136 hp @ 5700 RPM

Въртящ момент – 185NM @ 4800 RPM

Диаметър и ход на буталото - 79,5 x 86,4 mm

Ред на запалване - 1 - 2 - 4 - 5 – 3

Впръскване на горивото / запалване – Bosch K-Jetronic

69821145.jpg

WH engine:

Монтиран на – 100(44)

Период на производство - 08/1982-04/1984

Вид – 5 цилиндров, редови, 10клапана

Обем - 1921 cm3

Компресия - 10:1

Мощност – 100 cv (73 kW) @ 5600 rpm

Въртящ момент – 150 Nm (110 lb.ft) @ 3200 rpm

Диаметър и ход на буталото - 79,5 x 77,4 mm

Ред на запалване - 1 - 2 - 4 - 5 – 3

Впръскване на горивото / запалване - Carburetor Keihin Carb-2V

Не се предлага като Avant. WH е много рядък, но не много темпераментен.

motorraumwh.jpg

WN engine:

Монтиран на – 80(B2),Coupe

Период на производство – 10.1980 - 07.1983

Вид - редови 5 цилиндъра 10 клапана, надлъжно монтиран

Обем – 1921 cm3

Компресия – 10.0:1

Мощност - 116 cv (85 kW) @ 5900 rpm

Въртящ момент – -- Nm (-- lb.ft) @ -- rpm

Диаметър и ход на буталото – 79,5 x 77,4 mm

Ред на запалване - 1 - 2 - 4 - 5 – 3

Впръскване на горивото / запалване - MPI - Bosch K-Jetronic

WU engine:

Монтиран на – 100(44)

Период на производство – 08.1982 - 07.1984

Вид - редови 5 цилиндъра 10 клапана, надлъжно монтиран

Обем - 2144 cm3

Компресия – 8.2:1

Мощност – 100 cv (-- kW) @ 5500 rpm

Въртящ момент – 120 Nm (-- lb.ft) @ 3000 rpm

Диаметър и ход на буталото - 79,5 x 86,4mm

Ред на запалване - 1 - 2 - 4 - 5 – 3

Впръскване на горивото / запалване - Bosch K-Jetronic

След няколко дни ще пусна и за турбо двигателите... :rolleyes:

П.П. Тук са ПОЧТИ всички БЕНЗИНОВИ двигатели, ако някой има информация за други двигатели да я публикува тук. Нямам събрана информация за 5-цилиндровите дизеларки, за тях сте вие...

П.П.2 Ако може по някакъв начин модераторите да ми разрешат да мога да си редактирам темата и когато изтече 1-ния час за да добавя след няколко дена и за турбо двг. Ако не може здраве да е :rolleyes:

Редактирано от Dragomir Burgas
  • Like 1
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Ето ги и турбо петаците :lol:

1B engine:

Монтиран на – 200(44)

Период на производство – 02.1988 – 11.1990

Вид - редови 5 цилиндъра 10 клапана, надлъжно монтиран

Аспирация – турбо KKK26

Обем – 2226 cm3

Обем на цилиндър - 445,2 cm3

Компресия – 8.6:1

Мощност - 200 cv (147 kW) @ 5800 rpm

Съотношение мощност/кубатура – 89.8 HP/litre

Въртящ момент – 270 Nm (199 lb.ft) @ 2500 rpm

Въртящ момент при максимална мощност – 232.4 Nm

Диаметър и ход на буталото - 81.0 x 86.4 mm

Съотношение диаметър/ход - 0,94

Inlet open – 0° before top dc

Inlet close - 41° after bottom dc

Exhaust open - 40° before bottom dc

Exhaust close - 1° before top dc

ECU(engine control unit) – MAC12

Ламбда контрол – Не

Детонационен датчик - 1

Изработка -

Ред на запалване - 1 - 2 - 4 - 5 – 3

Впръскване на горивото / запалване – MPI - Bosch K-Jetronic

2B engine:

Монтиран на – 200(44)

Период на производство – 02.1988 – 11.1990

Вид - редови 5 цилиндъра 10 клапана, надлъжно монтиран

Аспирация – турбо KKK26

Обем – 2226 cm3

Обем на цилиндър - 445,2 cm3

Компресия – 8.6:1

Мощност - 190 cv (140 kW) @ 5800 rpm

Съотношение мощност/кубатура – 89.8 HP/litre

Въртящ момент – 270 Nm (199 lb.ft) @ 3000 rpm

Въртящ момент при максимална мощност – 232.4 Nm

Диаметър и ход на буталото - 81.0 x 86.4 mm

Съотношение диаметър/ход - 0,94

Inlet open – 0° before top dc

Inlet close - 41° after bottom dc

Exhaust open - 40° before bottom dc

Exhaust close - 1° before top dc

ECU(engine control unit) – MAC12

Ламбда контрол – Не

Детонационен датчик - 1

Изработка -

Ред на запалване - 1 - 2 - 4 - 5 – 3

Впръскване на горивото / запалване – MPI - Bosch K-Jetronic

3B engine:

Монтиран на – 200(44), S2(B4)

Период на производство – 03.1989 – 09.1992

Вид - редови 5 цилиндъра 20 клапана, надлъжно монтиран

Аспирация – турбо KKK24*7000, 0.8 бара, интеркулер

Обем – 2226 cm3

Обем на цилиндър - 445,2 cm3

Компресия – 9.3:1

Мощност - 216 cv (161 kW) @ 5900 rpm

Съотношение мощност/кубатура – 97 HP/litre

Въртящ момент – 309 Nm (227 lb.ft) @ 1950 rpm

Въртящ момент при максимална мощност – 269.8 Nm

Диаметър и ход на буталото - 81.0 x 86.4 mm

Съотношение диаметър/ход - 0,94

Inlet open – 3° before top dc

Inlet close - 25° after bottom dc

Exhaust open - 42° before bottom dc

Exhaust close - 9° before top dc

ECU(engine control unit) – MAC14

Ламбда контрол – Да

Детонационен датчик - 2

Изработка -

Ред на запалване - 1 - 2 - 4 - 5 – 3

Впръскване на горивото / запалване – MPI - Bosch Motronic M2.3

engineoilgrades.jpg

3bengine.jpg

70677521.jpg

3bgrafika.jpg

AAN engine:

Монтиран на – 100 S4(4A), A6 S6(4A)

Период на производство – 08.1991 – 07.1997

Вид - редови 5 цилиндъра 20 клапана, надлъжно монтиран

Аспирация – турбо KKK ,интеркулер

Обем – 2226 cm3

Обем на цилиндър - 445,2 cm3

Компресия – 9.3:1

Мощност - 230 cv (169 kW) @ 5900 rpm

Съотношение мощност/кубатура – 101.5 HP/litre

Въртящ момент – 350 Nm (258 lb.ft) @ 1950 rpm

Въртящ момент при максимална мощност – 272.8 Nm

Диаметър и ход на буталото - 81.0 x 86.4 mm

Съотношение диаметър/ход - 0,94

Inlet open – ° before top dc

Inlet close - ° after bottom dc

Exhaust open - ° before bottom dc

Exhaust close - ° before top dc

ECU(engine control unit) –

Ламбда контрол – Да

Детонационен датчик - 2

Изработка -

Ред на запалване - 1 - 2 - 4 - 5 – 3

Впръскване на горивото / запалване – MPI - Bosch Motronic M2.3.2

aanengine.jpg

s4s6power.jpg

s4s6boost.jpg

oilcharts6.jpg

ABY engine:

Монтиран на – S2(B4)

Период на производство – 10.1992 – 12.1995

Вид - редови 5 цилиндъра 20 клапана, надлъжно монтиран

Аспирация – турбо KKK ,интеркулер

Обем – 2226 cm3

Обем на цилиндър - 445,2 cm3

Компресия – 9.3:1

Мощност - 230 cv (169 kW) @ 5900 rpm

Съотношение мощност/кубатура – 101.5 HP/litre

Въртящ момент – 350 Nm (258 lb.ft) @ 1950 rpm

Въртящ момент при максимална мощност – 272.8 Nm

Диаметър и ход на буталото - 81.0 x 86.4 mm

Съотношение диаметър/ход - 0,94

Inlet open – ° before top dc

Inlet close - ° after bottom dc

Exhaust open - ° before bottom dc

Exhaust close - ° before top dc

ECU(engine control unit) –

Ламбда контрол – Да

Детонационен датчик - 2

Изработка -

Ред на запалване - 1 - 2 - 4 - 5 – 3

Впръскване на горивото / запалване – MPI - Bosch Motronic

abyengine.jpg

ADU engine:

Монтиран на – RS2 (B4)

Период на производство – 03.1994 – 07.1995

Вид - редови 5 цилиндъра 20 клапана, надлъжно монтиран

Аспирация – турбо KKK ,интеркулер

Обем – 2226 cm3

Обем на цилиндър - 445,2 cm3

Компресия – 9.3:1

Мощност - 315 cv (231 kW) @ 6500 rpm

Съотношение мощност/кубатура – 141.5 HP/litre

Въртящ момент – 410 Nm (302 lb.ft) @ 3000 rpm

Въртящ момент при максимална мощност – 345.1 Nm

Диаметър и ход на буталото - 81.0 x 86.4 mm

Съотношение диаметър/ход - 0,94

Inlet open – ° before top dc

Inlet close - ° after bottom dc

Exhaust open - ° before bottom dc

Exhaust close - ° before top dc

ECU(engine control unit) –

Ламбда контрол – Да

Детонационен датчик - 2

Изработка -

Ред на запалване - 1 - 2 - 4 - 5 – 3

Впръскване на горивото / запалване – MPI - Bosch Motronic M2.3.2

aduengine.jpg

rs2turbomap.jpg

GV engine:

Монтиран на – QUATTRO

Период на производство – 07.1980 – 07.1987

Вид - редови 5 цилиндъра 10 клапана, надлъжно монтиран

Аспирация – турбо KKK26 ,интеркулер

Обем – 2144 cm3

Обем на цилиндър – 428.8 cm3

Компресия – 7.0:1

Мощност - 200 cv (147 kW) @ 5500 rpm

Съотношение мощност/кубатура – 93.3 HP/litre

Въртящ момент – 285 Nm (210 lb.ft) @ 3500 rpm

Въртящ момент при максимална мощност – 258.9 Nm

Диаметър и ход на буталото - 79.5 x 86.4 mm

Съотношение диаметър/ход - 0,92

Inlet open – ° before top dc

Inlet close - ° after bottom dc

Exhaust open - ° before bottom dc

Exhaust close - ° before top dc

ECU(engine control unit) –

Ламбда контрол – --

Детонационен датчик - --

Изработка -

Ред на запалване - 1 - 2 - 4 - 5 – 3

Впръскване на горивото / запалване – MPI - Bosch K-Jetronic

JY engine:

Монтиран на – 200(44)

Период на производство – 08.1983 – 07.1987

Вид - редови 5 цилиндъра 10 клапана, надлъжно монтиран

Аспирация – турбо KKK

Обем – 2144 cm3

Обем на цилиндър – 428.8 cm3

Компресия – 8.8:1

Мощност - 182 cv (134 kW) @ 5700 rpm

Съотношение мощност/кубатура – 83.5 HP/litre

Въртящ момент – 252 Nm (186 lb.ft) @ 3500 rpm

Въртящ момент при максимална мощност – 223.6 Nm

Диаметър и ход на буталото - 79.5 x 86.4 mm

Съотношение диаметър/ход - 0,92

Inlet open – 4° before top dc

Inlet close - 36° after bottom dc

Exhaust open - 42° before bottom dc

Exhaust close - 6° before top dc

ECU(engine control unit) –

Ламбда контрол – Не

Детонационен датчик - --

Изработка -

Ред на запалване - 1 - 2 - 4 - 5 – 3

Впръскване на горивото / запалване – MPI - Bosch K-Jetronic

KG engine:

Монтиран на – 200(44)

Период на производство – 08.1983 - 12.1987

Вид - редови 5 цилиндъра 10 клапана, надлъжно монтиран

Аспирация – турбо KKK26

Обем – 2144 cm3

Обем на цилиндър – 428.8 cm3

Компресия – 8.5:1

Мощност - 182 cv (133 kW) @ 5700 rpm

Съотношение мощност/кубатура – 83.5 HP/litre

Въртящ момент – 252 Nm (185 lb.ft) @ 3600 rpm

Въртящ момент при максимална мощност – 223.6 Nm

Диаметър и ход на буталото - 79.5 x 86.4 mm

Съотношение диаметър/ход: 0.92

Inlet open – 4° before top dc

Inlet close - 36° after bottom dc

Exhaust open - 42° before bottom dc

Exhaust close - 6° before top dc

ECU(engine control unit) - MAC05

Ламбда контрол – Не

Детонационен датчик - 1

Изработка -

Ред на запалване - 1 - 2 - 4 - 5 – 3

Впръскване на горивото / запалване – MPI - Bosch K-Jetronic

69684558.jpg

KH engine:

Монтиран на – 200(44)

Период на производство – 08.1983 - 07.1985

Вид - редови 5 цилиндъра 10 клапана, надлъжно монтиран

Аспирация – турбо KKK26 ,интеркулер

Обем – 2144 cm3

Обем на цилиндър – 445.2 cm3

Компресия – 8.3:1

Мощност - 138 cv (101 kW) @ 5500 rpm

Съотношение мощност/кубатура – -- HP/litre

Въртящ момент – 202 Nm (-- lb.ft) @ 3000 rpm

Въртящ момент при максимална мощност – -- Nm

Диаметър и ход на буталото – 79.5 x 86.4 mm

Съотношение диаметър/ход - 0,92

Inlet open – 1.5° after top dc

Inlet close - 38.7° after bottom dc

Exhaust open - 41.5° before bottom dc

Exhaust close - 1.3° before top dc

ECU(engine control unit) – MAC07

Ламбда контрол – Да

Детонационен датчик - 1

Изработка -

Ред на запалване - 1 - 2 - 4 - 5 – 3

Впръскване на горивото / запалване – MPI - Bosch K-Jetronic

khengine.jpg

KJ engine:

Монтиран на – 200(44)

Период на производство – 08.1981 – 09.1982

Вид - редови 5 цилиндъра 10 клапана, надлъжно монтиран

Аспирация – турбо KKK

Обем – 2144 cm3

Обем на цилиндър – 428.8 cm3

Компресия – 7.0:1

Мощност - 170 cv (125 kW) @ -- rpm

Съотношение мощност/кубатура – -- HP/litre

Въртящ момент – -- Nm (-- lb.ft) @ -- rpm

Въртящ момент при максимална мощност – -- Nm

Диаметър и ход на буталото - 79.5 x 86.4 mm

Съотношение диаметър/ход - 0,92

Inlet open – ° before top dc

Inlet close - ° after bottom dc

Exhaust open - ° before bottom dc

Exhaust close - ° before top dc

ECU(engine control unit) –

Ламбда контрол – --

Детонационен датчик - --

Изработка -

Ред на запалване - 1 - 2 - 4 - 5 – 3

Впръскване на горивото / запалване –

KW engine:

Монтиран на – SPORT QUATTRO

Период на производство – 05.1984 – 07.1987

Вид - редови 5 цилиндъра 20 клапана, надлъжно монтиран

Аспирация – турбо KKK27, интеркулер

Обем – 2133 cm3

Обем на цилиндър – 426.6 cm3

Компресия – 8.0:1

Мощност - 300 cv (220 kW) @ 6800 rpm

Съотношение мощност/кубатура – 140.6 HP/litre

Въртящ момент – 335 Nm (247 lb.ft) @ 4500 rpm

Въртящ момент при максимална мощност – 328.7 Nm

Диаметър и ход на буталото - 79.3 x 86.4 mm

Съотношение диаметър/ход - 0,92

Inlet open – -° before top dc

Inlet close - -° after bottom dc

Exhaust open - -° before bottom dc

Exhaust close - -° before top dc

ECU(engine control unit) –

Ламбда контрол – --

Детонационен датчик - --

Изработка -

Ред на запалване - 1 - 2 - 4 - 5 – 3

Впръскване на горивото / запалване – MPI - Bosch Hi-Jetronic

MB engine:

Монтиран на – QUATTRO

Период на производство – 08.1987 – 07.1988

Вид - редови 5 цилиндъра 10 клапана, надлъжно монтиран

Аспирация – турбо KKK ,интеркулер

Обем – 2226 cm3

Обем на цилиндър – 445.2 cm3

Компресия – 7.0:1

Мощност - 200 cv (147 kW) @ 5800 rpm

Съотношение мощност/кубатура – 93.3 HP/litre

Въртящ момент – 270 Nm (199 lb.ft) @ 3000 rpm

Въртящ момент при максимална мощност – -- Nm

Диаметър и ход на буталото - 81.0 x 86.4 mm

Съотношение диаметър/ход - 0,94

Inlet open – ° before top dc

Inlet close - ° after bottom dc

Exhaust open - ° before bottom dc

Exhaust close - ° before top dc

ECU(engine control unit) –

Ламбда контрол – --

Детонационен датчик - --

Изработка -

Ред на запалване - 1 - 2 - 4 - 5 – 3

Впръскване на горивото / запалване – MPI - Bosch K-Jetronic

MC1 engine:

Монтиран на – 100/200(44)

Период на производство – 08.1985- 10.1988

Вид - редови 5 цилиндъра 10 клапана, надлъжно монтиран

Аспирация – турбо KKK26,0.2 бара интеркулер

Обем – 2226 cm3

Обем на цилиндър - 445,2 cm3

Компресия – 7.8:1

Мощност - 165 cv (121 kW) @ 5500 rpm

Съотношение мощност/кубатура – 74,1 HP/litre

Въртящ момент – 240 Nm (177 lb.ft) @ 3000 rpm

Въртящ момент при максимална мощност – 213.6 Nm

Диаметър и ход на буталото - 81.0 x 86.4 mm

Съотношение диаметър/ход - 0,94

Inlet open – 0° before top dc

Inlet close - 41° after bottom dc

Exhaust open - 40° before bottom dc

Exhaust close - 1° before top dc

ECU(engine control unit) – MAC12

Ламбда контрол – Да

Детонационен датчик - 1

Изработка -

Ред на запалване - 1 - 2 - 4 - 5 – 3

Впръскване на горивото / запалване – MPI - Bosch K-Jetronic

k26.jpg

mc1k.jpg

MC2 engine:

Монтиран на – 100/200(44)

Период на производство – 11.1988 – 12.1990

Вид - редови 5 цилиндъра 10 клапана, надлъжно монтиран

Аспирация – турбо KKK24,0.4 бара, интеркулер

Обем – 2226 cm3

Обем на цилиндър - 445,2 cm3

Компресия – 8.4:1

Мощност - 165 cv (121 kW) @ 5500 rpm

Съотношение мощност/кубатура – 74,1 HP/litre

Въртящ момент – 240 Nm (177 lb.ft) @ 3000 rpm

Въртящ момент при максимална мощност – 213.6 Nm

Диаметър и ход на буталото - 81.0 x 86.4 mm

Съотношение диаметър/ход - 0,94

Inlet open – 4° before top dc

Inlet close - 41° after bottom dc

Exhaust open - 46° before bottom dc

Exhaust close - 5° before top dc

ECU(engine control unit) – MAC14

Ламбда контрол – Да

Детонационен датчик - 2

Изработка -

Ред на запалване - 1 - 2 - 4 - 5 – 3

Впръскване на горивото / запалване – MPI - Bosch K-Jetronic

k24b.jpg

mc1k.jpg

*(MC1 и MC2 са между другото имената във "вътрешен форум",за Audi е само MC.) Най-разпространените турбо двигатели, произвеждани от 08.85 до 12.90. Механичната разлика между MC1 и MC2 е във формата на буталото, леко по-плиткото корито, и при MC2 малко по-висока компресия. Разпределителните валове могат да бъдат различни, но това не означава, че човек не може да размени главите на MC1 и MC2. Алтернатора на МС е инсталиран също в 7а, NG, 3Б. MC2 има същия интеркулер като 3Б (което е технически по-изгодно, отколкото при MC1 интеркулер (в MC1 има по-голям интеркулер с по-ниска ефективност)).

RR engine:

Монтиран на – QUATTRO

Период на производство – 08.1989 – 07.1991

Вид - редови 5 цилиндъра 20 клапана, надлъжно монтиран

Аспирация – турбо KKK ,интеркулер

Обем – 2226 cm3

Обем на цилиндър – 445.2 cm3

Компресия – 9.3:1

Мощност - 220 cv (161 kW) @ 5900 rpm

Съотношение мощност/кубатура – 98.8 HP/litre

Въртящ момент – 309 Nm (227 lb.ft) @ 1950 rpm

Въртящ момент при максимална мощност – 265.5 Nm

Диаметър и ход на буталото - 81.0 x 86.4 mm

Съотношение диаметър/ход - 0,94

Inlet open – -° before top dc

Inlet close - -° after bottom dc

Exhaust open - -° before bottom dc

Exhaust close - -° before top dc

ECU(engine control unit) –

Ламбда контрол – -

Детонационен датчик - --

Изработка -

Ред на запалване - 1 - 2 - 4 - 5 – 3

Впръскване на горивото / запалване – MPI - Bosch Motronic M2.3

rrengine.jpg

WR engine:

Монтиран на – QUATTRO

Период на производство – 07.1980 – 07.1987

Вид - редови 5 цилиндъра 10 клапана, надлъжно монтиран

Аспирация – турбо KKK26 ,интеркулер

Обем – 2144 cm3

Обем на цилиндър – 428.8 cm3

Компресия – 7.0:1

Мощност - 200 cv (147 kW) @ 5500 rpm

Съотношение мощност/кубатура – 93.3 HP/litre

Въртящ момент – 285 Nm (210 lb.ft) @ 3500 rpm

Въртящ момент при максимална мощност – 258.9 Nm

Диаметър и ход на буталото - 79.5 x 86.4 mm

Съотношение диаметър/ход - 0,92

Inlet open – ° before top dc

Inlet close - ° after bottom dc

Exhaust open - ° before bottom dc

Exhaust close - ° before top dc

ECU(engine control unit) –

Ламбда контрол – --

Детонационен датчик - --

Изработка -

Ред на запалване - 1 - 2 - 4 - 5 – 3

Впръскване на горивото / запалване – MPI - Bosch K-Jetronic

wrengine.jpg

Дано да съм бил полезен на накои от вас... :zustimm:

Не съм превел това:

Inlet open – ° before top dc

Inlet close - ° after bottom dc

Exhaust open - ° before bottom dc

Exhaust close - ° before top dc

защото така и не намирам подходящ превод на български...

Редактирано от Dragomir Burgas
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Ей греда сега видях, че съм сложил за МС1 и МС2 една и съща снимка :);):)

Това е МС2:

mc2qn.jpg

А и благодаря на колегата Явор /Inkozi/ че ми прати едни таблици които също ми помогнаха. <_<

  • Like 1
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

  • 1 year later...

Мога ли да те питам нещо.

Има ли модели от тези 5 цилиндровите на който буталата не са ковани завотски а са обикновенни ....защото мисля да си турбинирам 7а мотора .

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

На този въпрос в момента не мога да ти отговоря защото не знам със сигурност. За твоя двигател обаче има турбо китове, погледни тук.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

  • 1 month later...

Можеш да си сложиш к26 нищо не ти пречи, ама трябва да включиш всички останали неща от линка които ти дадох.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

  • 8 months later...

Създайте нов акаунт или се впишете, за да коментирате

За да коментирате, трябва да имате регистрация

Създайте акаунт

Присъединете се към нашата общност. Регистрацията става бързо!

Регистрация на нов акаунт

Вход

Имате акаунт? Впишете се оттук.

Вписване
  • Потребители разглеждащи страницата   0 потребители

    • Няма регистрирани потребители разглеждащи тази тема.
×
×
  • Create New...