Dragomir Burgas Публикувано 9 Септември 2011 Доклад Share Публикувано 9 Септември 2011 (Редактирано) Имам доста техническа информация за 5–цилиндровите двигатели на любимата марка и реших да я комбинирам в една тема, може да е полезна на някого. Петцилиндровия редови двигател не е много често срещан в автомобилната индустрия. През последните 20 години, само Audi (2.2 и 2.3-литров), Honda (Acura TL), Volvo (2.0-литров, 2.3 Turbo и 2.4-литров), Fiat Group (2.0 и 2.4-литров серия Super Fire) и Mercedes (дизел) предлагат такива двигатели. Въпреки това, петцилиндровия редови двигател (или познат като I5 (inline 5 cylinder) ) има своите предимства. Първо, той запълва празнината между 4 и 6-цилиндровите двигатели, като може да предложи най-добрия работен обем за оптимална ефективност; На второ място, сравнен с 4-цилиндровите двигатели се спестява един балансиращ вал; Трето, сравнен с 6-цилиндрови двигатели, той е достатъчно къс за да се монтира напречно в двигателния отсек на автомобили с предни задвижващи колела. На последно място, той може да бъде получен от модулна конструкция, състояща се от 4 и 6-цилиндрови редови двигатели, като това не само спестява разходите за развитие, но също така и премахва инвестирането в нова производствена линия.Математически анализ доказа, че поради реда на запалване двигателя се балансира по реда на цилиндрите. Поради това той не се нуждае от два балансиращи вала като голям 4-цилиндров двигател. Въпреки това, той генерира от край до край вибрации като 3-цилиндров двигател, тъй като бутало 1 не е в същото положение като бутало 5, и бутало 2 не е в същото положение като бутало 4. Затова двете страни на двигателя вибрират нагоре и надолу по отношение на центъра на двигателя.Решението - един балансиращ валОчевидно е, че решението е същото като при 3 цилиндровите двигатели, при които се използва балансиращ вал, по който има противотежести движещи се в посока, обратна на буталата. Балансиращия вал се задвижва от двигателя със същата скорост като коляновия вал.Това достатъчно ли е да се направи 5-цилиндровия двигател да работи толкова гладко, колкото 6-цилиндров? Не. По обективни причини, балансиращия вал не може да бъде в най-оптималната позиция така че да е точно над или под коляновия вал, в резултат на това няма как да се отстранят напълно вибрациите.7A engine:Монтиран на - 80(B3) 90 (B3), CoupeПериод на производство - 06.1988 - 12.1991Вид - редови 5 цилиндъра 20 клапана, надлъжно монтиранОбем – 2309Компресия - 10.3:1Мощност - 170 cv (125 kW) @ 6000 rpmВъртящ момент – 220 Nm (162 lb.ft) @ 4500 rpmДиаметър и ход на буталото - 82,5 x 86,4 mmИзработка - блок от ковано желязо, глава от алуминиева сплав, колянов вал от кована стомана,хидравлични повдигачи,Ред на запалване - 1 - 2 - 4 - 5 – 3Впръскване на горивото / запалване - EFI, двойно електронно запалване, два детонационни датчика, Bosch MPIAAR engine:Монтиран на – 100(4A),A6(4A)Период на производство – 12.1990 – 06.1996Вид - редови 5 цилиндъра 10 клапана, надлъжно монтиранОбем – 2309 cm3Компресия - 10.0:1Мощност - 133 cv (97 kW) @ 5500 rpmВъртящ момент – 186 Nm (137 lb.ft) @ 4000 rpmДиаметър и ход на буталото - 82.5 x 86.4 mmРед на запалване - 1 - 2 - 4 - 5 – 3Впръскване на горивото / запалване - Bosch KE-Jetronic 3.2HP engine:Монтиран на – 80(B2),90(B2),CoupeПериод на производство – 08.1983 – 07.1986Вид - редови 5 цилиндъра 10 клапана, надлъжно монтиранОбем – 1994 cm3Компресия - 10.0:1Мощност - 115 cv (84 kW) @ 5400 rpmВъртящ момент – 165 Nm (121 lb.ft) @ 3200 rpmДиаметър и ход на буталото - 81.0 x 77.4 mmРед на запалване - 1 - 2 - 4 - 5 – 3Впръскване на горивото / запалване - MPI - Bosch K-JetronicHX engine:Монтиран на – 100(44)Период на производство – 08.1984 - 12.1987Вид - редови 5 цилиндъра 10 клапана, надлъжно монтиранОбем – 2226Компресия - 10.0:1Мощност - 137 cv (101 kW) @ 5500 rpmВъртящ момент – 212NM @ 4500 RPMДиаметър и ход на буталото - 81 x 86,4Изработка - Ред на запалване - 1 - 2 - 4 - 5 – 3Впръскване на горивото / запалване – K-JetronicJL engine:Монтиран на – 80(B2),90(B2),CoupeПериод на производство – 08.1983 – 07.1988Вид - редови 5 цилиндъра 10 клапана, надлъжно монтиранОбем – 1994 cm3Компресия - 10.0:1Мощност - 105-110 cv (77-81 kW) @ 5400 rpmВъртящ момент – -- Nm (-- lb.ft) @ 3200 rpmДиаметър и ход на буталото - 81 x 77,4 mmРед на запалване - 1 - 2 - 4 - 5 – 3Впръскване на горивото / запалване - MPI - Bosch K-JetronicJS engine:Монтиран на – 80(B2),90(B2),CoupeПериод на производство – 08.1983 – 07.1986Вид - редови 5 цилиндъра 10 клапана, надлъжно монтиранОбем – 1994 cm3Компресия - 10.0:1Мощност - 115 cv (84 kW) @ 5400 rpmВъртящ момент – 165 Nm (121 lb.ft) @ 3200 rpmДиаметър и ход на буталото - 81.0 x 77.4 mmРед на запалване - 1 - 2 - 4 - 5 – 3Впръскване на горивото / запалване - MPI - Bosch K-JetronicJT engine:Монтиран на – 90(B2/B3), CoupeПериод на производство – 08.1985 - 12.1987Вид - редови 5 цилиндъра 10 клапана, надлъжно монтиранОбем – 2226 cm3Компресия – 8.5:1Мощност - 120 cv (88 kW) @ 5500 rpmВъртящ момент – 170 Nm (125 lb.ft) @ 3000 rpmДиаметър и ход на буталото - 81.0 x 86.4 mmРед на запалване - 1 - 2 - 4 - 5 – 3Впръскване на горивото / запалване - MPI - Bosch KE-JetronicKE engine:Монтиран на – CoupeПериод на производство – 09.1981 - 08.1984Вид - редови 5 цилиндъра 10 клапана, надлъжно монтиранОбем – 2144 cm3Компресия – 9.3:1Мощност - 130 cv (95 kW) @ 5900 rpmВъртящ момент – 171 Nm (126 lb.ft) @ 4800 rpmДиаметър и ход на буталото - 79.5 x 86.4 mmРед на запалване - 1 - 2 - 4 - 5 – 3Впръскване на горивото / запалване - MPI - Bosch K-JetronicKK engine:Монтиран на – 80(B2)Период на производство – 08.1982 - 07.1984Вид - редови 5 цилиндъра 10 клапана, надлъжно монтиранОбем – 2144 cm3Компресия – 9.3:1Мощност - 136 cv (100 kW) @ 5900 rpmВъртящ момент – -- Nm (-- lb.ft) @ --- rpmДиаметър и ход на буталото - 79.5 x 86.4 mmРед на запалване - 1 - 2 - 4 - 5 – 3Впръскване на горивото / запалване - MPI - Bosch K-JetronicKL engine:Монтиран на – 80(B2),CoupeПериод на производство – 08.1982 - 07.1984Вид - редови 5 цилиндъра 10 клапана, надлъжно монтиранОбем – 2144 cm3Компресия – 9.3:1Мощност - 130 cv (96 kW) @ 5900 rpmВъртящ момент – -- Nm (-- lb.ft) @ -- rpmДиаметър и ход на буталото - 79.5 x 86.4 mmРед на запалване - 1 - 2 - 4 - 5 – 3Впръскване на горивото / запалване - MPI - Bosch K-JetronicKP engine:Монтиран на – 100(44)Период на производство – 08.1984 - 12.1987Вид - редови 5 цилиндъра 10 клапана, надлъжно монтиранОбем – 1994 cm3Компресия - 10.0:1Мощност - 115 cv (84 kW) @ 5200 rpmВъртящ момент – 170 Nm (125 lb.ft) @ 3000 rpmДиаметър и ход на буталото - 81.0 x 77.4 mmИзработка - Ред на запалване - 1 - 2 - 4 - 5 – 3Впръскване на горивото / запалване – Bosch K-JetronicKU engine:Монтиран на - 100/200(44)Период на производство - 05/84 -11/90Вид - редови 5 цилиндъра 10 клапана, надлъжно монтиранОбем – 2225 cm3Компресия - 9.3:1Мощност - 138 hp (101 kW) @ 5700 rpmВъртящ момент – 194 Nm (143 lb.ft) @ 4800 rpmДиаметър и ход на буталото - 81 x 86,4 mmРед на запалване - 1 - 2 - 4 - 5 – 3Впръскване на горивото / запалване - Bosch K-JetronicKV engine:Монтиран на – 90(B2,B3), Coupe GT, CoupeПериод на производство – 08.1984 - 10.1991Вид - редови 5 цилиндъра 10 клапана, надлъжно монтиранОбем - 2226 cm3Компресия – 10.0:1Мощност – 136 cv (100 kW) @ 5700 rpmВъртящ момент – 186 Nm (137 lb.ft) @ 3500 rpmДиаметър и ход на буталото - 81 x 86,4 mmРед на запалване - 1 - 2 - 4 - 5 – 3Впръскване на горивото / запалване - Bosch K-JetronicKX engine:Монтиран на – Coupe GTПериод на производство – 08.1984 - 07.1988Вид - редови 5 цилиндъра 10 клапана, надлъжно монтиранОбем - 2226 cm3Компресия – 8.5:1Мощност – 116 cv (85 kW) @ 5500 rpmВъртящ момент – 165 Nm (121 lb.ft) @ 2500 rpmДиаметър и ход на буталото - 81 x 86,4 mmРед на запалване - 1 - 2 - 4 - 5 – 3Впръскване на горивото / запалване - MPI - Bosch KE-JetronicKZ engine:Монтиран на – 100(44)Период на производство – 08.1984 - 09.1986Вид - редови 5 цилиндъра 10 клапана, надлъжно монтиранОбем – 2226Компресия - 8,5:1Мощност - 115 hp @ 5500 RPMВъртящ момент – 165NM @ 2500 RPMДиаметър и ход на буталото - 81 x 86,4Ред на запалване - 1 - 2 - 4 - 5 – 3Впръскване на горивото / запалване – KE-JetronicNF1 engine:Монтиран на – 100/200(44)Период на производство - 1986 - 1988Вид - редови 5 цилиндъра 10 клапана, надлъжно монтиранОбем – 2309 cm3Компресия – 10.0:1Мощност - 136 cv (100 kW) @ 5600 rpmВъртящ момент – 190 Nm (140 lb.ft) @ 4000 rpmДиаметър и ход на буталото - 82.5 x 86.4 mmРед на запалване - 1 - 2 - 4 - 5 – 3Впръскване на горивото / запалване - MPI - Bosch KE-Jetronic 3.2NF2 engine:Монтиран на – 100/200(44)Период на производство - 1988 - 1991Вид - редови 5 цилиндъра 10 клапана, надлъжно монтиранОбем – 2309 cm3Компресия – 10.0:1Мощност - 136 cv (100 kW) @ 5600 rpmВъртящ момент – 190 Nm (140 lb.ft) @ 4000 rpmДиаметър и ход на буталото - 82.5 x 86.4 mmРед на запалване - 1 - 2 - 4 - 5 – 3Впръскване на горивото / запалване - MPI - Bosch KE-Jetronic 3.2NG engine:Монтиран на – 80(B4),90(B3),Coupe GT, Coupe, CabrioПериод на производство – 04.1987 - 11.1994Вид - редови 5 цилиндъра 10 клапана, надлъжно монтиранОбем - 2309 cm3Компресия – 10.0:1Мощност – 136 cv (100 kW) @ 5700 rpmВъртящ момент – 190 Nm (140 lb.ft) @ 4500 rpmДиаметър и ход на буталото - 82.5 x 86.4 mmРед на запалване - 1 - 2 - 4 - 5 – 3Впръскване на горивото / запалване - MPI - Bosch KE-Jetronic 3.2/3.3/3.3.1NM engine:Монтиран на –90(B3),CoupeПериод на производство – 01.1988 - 12.1991 (Само в Италия)Вид - редови 5 цилиндъра 20 клапана, надлъжно монтиранОбем - 1994 cm3Компресия – 10.3:1Мощност – 160hp @ 6200 rpmВъртящ момент – 200Nm @ 4500 rpmДиаметър и ход на буталото - 81 x 77,4 mmРед на запалване - 1 - 2 - 4 - 5 – 3Впръскване на горивото / запалване - Bosch MPIPS engine:Монтиран на – 90(B3)Период на производство – 04.1987 - 10.1991Вид - редови 5 цилиндъра 10 клапана, надлъжно монтиранОбем - 1994 cm3Компресия – 10.0:1Мощност – 116 cv (85 kW) @ 5400 rpmВъртящ момент – 172 Nm (126 lb.ft) @ 4000 rpmДиаметър и ход на буталото - 81.0 x 77.4 mmРед на запалване - 1 - 2 - 4 - 5 – 3Впръскване на горивото / запалване - MPI - Bosch K-JetronicPR engine:Монтиран на – 100(44)Период на производство – 08.1989 - 12.1990Вид - редови 5 цилиндъра 10 клапана, надлъжно монтиранОбем – 2309 cm3Компресия – 10.0:1Мощност - 129 cv (96 kW) @ 5900 rpmВъртящ момент – -- Nm (-- lb.ft) @ -- rpmДиаметър и ход на буталото – 82.5 x 86.4 mmРед на запалване - 1 - 2 - 4 - 5 – 3Впръскване на горивото / запалване - MPI - Bosch K-JetronicPX engine:Монтиран на – 100(44)Период на производство – 08.1985 - 07.1988 Вид - редови 5 цилиндъра 10 клапана, надлъжно монтиранОбем - 2226 cm3Компресия – 8.5:1Мощност – 120 cv (88 kW) @ 5400 rpmВъртящ момент – 172 Nm (-- lb.ft) @ 3400 rpmДиаметър и ход на буталото - 81.0 x 86.4 mmРед на запалване - 1 - 2 - 4 - 5 – 3Впръскване на горивото / запалване - Bosch KE-JetronicRT engine:Монтиран на – 100(44)Период на производство – 1986-1991Вид - редови 5 цилиндъра 10 клапана, надлъжно монтиранОбем – 1994 cm3Компресия - 10.0:1Мощност - 116 cv (85 kW) @ 5400 rpmВъртящ момент – 172 Nm (126 lb.ft) @ 4000 rpmДиаметър и ход на буталото - 81.0 x 77.4 mmРед на запалване - 1 - 2 - 4 - 5 – 3Впръскване на горивото / запалване - MPI - Bosch K-JetronicSK engine:Монтиран на – 80(B3),CoupeПериод на производство – 02.1986 - 07.1986 Вид - редови 5 цилиндъра 10 клапана, надлъжно монтиранОбем - 1994 cm3Компресия – 10.0:1Мощност – 113 cv (83 kW) @ 5300 rpmВъртящ момент – 170 Nm (125 lb.ft) @ 3200 rpmДиаметър и ход на буталото - 81 x 77,4 mmРед на запалване - 1 - 2 - 4 - 5 – 3Впръскване на горивото / запалване - --SL engine:Монтиран на – 100(44)Период на производство – 02.1986 - 12.1987 Вид - редови 5 цилиндъра 10 клапана, надлъжно монтиранОбем - 1994 cm3Компресия – 10.0:1Мощност – 113 cv (83 kW) @ 5200 rpmВъртящ момент – 165 Nm (-- lb.ft) @ 3000 rpmДиаметър и ход на буталото - 81 x 77,4 mmРед на запалване - 1 - 2 - 4 - 5 – 3Впръскване на горивото / запалване - Bosch K-JetronicWB engine:Монтиран на – 100(44)Период на производство – 10.1977 - 07.1984 Вид - редови 5 цилиндъра 10 клапана, надлъжно монтиранОбем - 2144 cm3Компресия – 9.3:1Мощност – 115 cv (85 kW) @ 5200 rpmВъртящ момент – -- Nm (-- lb.ft) @ 3000 rpmДиаметър и ход на буталото - 79,5 x 86,4mmРед на запалване - 1 - 2 - 4 - 5 – 3Впръскване на горивото / запалване - --WC engine:Монтиран на – 100/200(44)Период на производство - 08/1982-04/1984Вид - редови 5 цилиндъра 10 клапана, надлъжно монтиранОбем – 2144Компресия - 9,3:1Мощност - 136 hp @ 5700 RPMВъртящ момент – 185NM @ 4800 RPMДиаметър и ход на буталото - 79,5 x 86,4 mmРед на запалване - 1 - 2 - 4 - 5 – 3Впръскване на горивото / запалване – Bosch K-JetronicWH engine:Монтиран на – 100(44)Период на производство - 08/1982-04/1984Вид – 5 цилиндров, редови, 10клапанаОбем - 1921 cm3Компресия - 10:1Мощност – 100 cv (73 kW) @ 5600 rpmВъртящ момент – 150 Nm (110 lb.ft) @ 3200 rpmДиаметър и ход на буталото - 79,5 x 77,4 mmРед на запалване - 1 - 2 - 4 - 5 – 3Впръскване на горивото / запалване - Carburetor Keihin Carb-2VНе се предлага като Avant. WH е много рядък, но не много темпераментен. WN engine:Монтиран на – 80(B2),CoupeПериод на производство – 10.1980 - 07.1983Вид - редови 5 цилиндъра 10 клапана, надлъжно монтиранОбем – 1921 cm3Компресия – 10.0:1Мощност - 116 cv (85 kW) @ 5900 rpmВъртящ момент – -- Nm (-- lb.ft) @ -- rpmДиаметър и ход на буталото – 79,5 x 77,4 mmРед на запалване - 1 - 2 - 4 - 5 – 3Впръскване на горивото / запалване - MPI - Bosch K-JetronicWU engine:Монтиран на – 100(44)Период на производство – 08.1982 - 07.1984 Вид - редови 5 цилиндъра 10 клапана, надлъжно монтиранОбем - 2144 cm3Компресия – 8.2:1Мощност – 100 cv (-- kW) @ 5500 rpmВъртящ момент – 120 Nm (-- lb.ft) @ 3000 rpmДиаметър и ход на буталото - 79,5 x 86,4mmРед на запалване - 1 - 2 - 4 - 5 – 3Впръскване на горивото / запалване - Bosch K-JetronicСлед няколко дни ще пусна и за турбо двигателите... П.П. Тук са ПОЧТИ всички БЕНЗИНОВИ двигатели, ако някой има информация за други двигатели да я публикува тук. Нямам събрана информация за 5-цилиндровите дизеларки, за тях сте вие...П.П.2 Ако може по някакъв начин модераторите да ми разрешат да мога да си редактирам темата и когато изтече 1-ния час за да добавя след няколко дена и за турбо двг. Ако не може здраве да е Редактирано 9 Септември 2011 от Dragomir Burgas 1 Адрес на коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
Dragomir Burgas Публикувано 10 Септември 2011 Автор Доклад Share Публикувано 10 Септември 2011 (Редактирано) Ето ги и турбо петаците 1B engine:Монтиран на – 200(44)Период на производство – 02.1988 – 11.1990Вид - редови 5 цилиндъра 10 клапана, надлъжно монтиранАспирация – турбо KKK26Обем – 2226 cm3Обем на цилиндър - 445,2 cm3Компресия – 8.6:1Мощност - 200 cv (147 kW) @ 5800 rpmСъотношение мощност/кубатура – 89.8 HP/litreВъртящ момент – 270 Nm (199 lb.ft) @ 2500 rpmВъртящ момент при максимална мощност – 232.4 NmДиаметър и ход на буталото - 81.0 x 86.4 mmСъотношение диаметър/ход - 0,94Inlet open – 0° before top dcInlet close - 41° after bottom dcExhaust open - 40° before bottom dcExhaust close - 1° before top dc ECU(engine control unit) – MAC12Ламбда контрол – НеДетонационен датчик - 1Изработка - Ред на запалване - 1 - 2 - 4 - 5 – 3Впръскване на горивото / запалване – MPI - Bosch K-Jetronic2B engine:Монтиран на – 200(44)Период на производство – 02.1988 – 11.1990Вид - редови 5 цилиндъра 10 клапана, надлъжно монтиранАспирация – турбо KKK26Обем – 2226 cm3Обем на цилиндър - 445,2 cm3Компресия – 8.6:1Мощност - 190 cv (140 kW) @ 5800 rpmСъотношение мощност/кубатура – 89.8 HP/litreВъртящ момент – 270 Nm (199 lb.ft) @ 3000 rpmВъртящ момент при максимална мощност – 232.4 NmДиаметър и ход на буталото - 81.0 x 86.4 mmСъотношение диаметър/ход - 0,94Inlet open – 0° before top dcInlet close - 41° after bottom dcExhaust open - 40° before bottom dcExhaust close - 1° before top dc ECU(engine control unit) – MAC12Ламбда контрол – НеДетонационен датчик - 1Изработка - Ред на запалване - 1 - 2 - 4 - 5 – 3Впръскване на горивото / запалване – MPI - Bosch K-Jetronic3B engine:Монтиран на – 200(44), S2(B4)Период на производство – 03.1989 – 09.1992Вид - редови 5 цилиндъра 20 клапана, надлъжно монтиранАспирация – турбо KKK24*7000, 0.8 бара, интеркулерОбем – 2226 cm3Обем на цилиндър - 445,2 cm3Компресия – 9.3:1Мощност - 216 cv (161 kW) @ 5900 rpmСъотношение мощност/кубатура – 97 HP/litreВъртящ момент – 309 Nm (227 lb.ft) @ 1950 rpmВъртящ момент при максимална мощност – 269.8 NmДиаметър и ход на буталото - 81.0 x 86.4 mmСъотношение диаметър/ход - 0,94Inlet open – 3° before top dcInlet close - 25° after bottom dcExhaust open - 42° before bottom dcExhaust close - 9° before top dc ECU(engine control unit) – MAC14Ламбда контрол – ДаДетонационен датчик - 2Изработка - Ред на запалване - 1 - 2 - 4 - 5 – 3Впръскване на горивото / запалване – MPI - Bosch Motronic M2.3AAN engine:Монтиран на – 100 S4(4A), A6 S6(4A)Период на производство – 08.1991 – 07.1997Вид - редови 5 цилиндъра 20 клапана, надлъжно монтиранАспирация – турбо KKK ,интеркулерОбем – 2226 cm3Обем на цилиндър - 445,2 cm3Компресия – 9.3:1Мощност - 230 cv (169 kW) @ 5900 rpmСъотношение мощност/кубатура – 101.5 HP/litreВъртящ момент – 350 Nm (258 lb.ft) @ 1950 rpmВъртящ момент при максимална мощност – 272.8 NmДиаметър и ход на буталото - 81.0 x 86.4 mmСъотношение диаметър/ход - 0,94Inlet open – ° before top dcInlet close - ° after bottom dcExhaust open - ° before bottom dcExhaust close - ° before top dc ECU(engine control unit) – Ламбда контрол – ДаДетонационен датчик - 2Изработка - Ред на запалване - 1 - 2 - 4 - 5 – 3Впръскване на горивото / запалване – MPI - Bosch Motronic M2.3.2ABY engine:Монтиран на – S2(B4)Период на производство – 10.1992 – 12.1995Вид - редови 5 цилиндъра 20 клапана, надлъжно монтиранАспирация – турбо KKK ,интеркулерОбем – 2226 cm3Обем на цилиндър - 445,2 cm3Компресия – 9.3:1Мощност - 230 cv (169 kW) @ 5900 rpmСъотношение мощност/кубатура – 101.5 HP/litreВъртящ момент – 350 Nm (258 lb.ft) @ 1950 rpmВъртящ момент при максимална мощност – 272.8 NmДиаметър и ход на буталото - 81.0 x 86.4 mmСъотношение диаметър/ход - 0,94Inlet open – ° before top dcInlet close - ° after bottom dcExhaust open - ° before bottom dcExhaust close - ° before top dc ECU(engine control unit) – Ламбда контрол – ДаДетонационен датчик - 2Изработка - Ред на запалване - 1 - 2 - 4 - 5 – 3Впръскване на горивото / запалване – MPI - Bosch MotronicADU engine:Монтиран на – RS2 (B4)Период на производство – 03.1994 – 07.1995Вид - редови 5 цилиндъра 20 клапана, надлъжно монтиранАспирация – турбо KKK ,интеркулерОбем – 2226 cm3Обем на цилиндър - 445,2 cm3Компресия – 9.3:1Мощност - 315 cv (231 kW) @ 6500 rpmСъотношение мощност/кубатура – 141.5 HP/litreВъртящ момент – 410 Nm (302 lb.ft) @ 3000 rpmВъртящ момент при максимална мощност – 345.1 NmДиаметър и ход на буталото - 81.0 x 86.4 mmСъотношение диаметър/ход - 0,94Inlet open – ° before top dcInlet close - ° after bottom dcExhaust open - ° before bottom dcExhaust close - ° before top dc ECU(engine control unit) – Ламбда контрол – ДаДетонационен датчик - 2Изработка - Ред на запалване - 1 - 2 - 4 - 5 – 3Впръскване на горивото / запалване – MPI - Bosch Motronic M2.3.2GV engine:Монтиран на – QUATTROПериод на производство – 07.1980 – 07.1987Вид - редови 5 цилиндъра 10 клапана, надлъжно монтиранАспирация – турбо KKK26 ,интеркулерОбем – 2144 cm3Обем на цилиндър – 428.8 cm3Компресия – 7.0:1Мощност - 200 cv (147 kW) @ 5500 rpmСъотношение мощност/кубатура – 93.3 HP/litreВъртящ момент – 285 Nm (210 lb.ft) @ 3500 rpmВъртящ момент при максимална мощност – 258.9 NmДиаметър и ход на буталото - 79.5 x 86.4 mmСъотношение диаметър/ход - 0,92Inlet open – ° before top dcInlet close - ° after bottom dcExhaust open - ° before bottom dcExhaust close - ° before top dc ECU(engine control unit) – Ламбда контрол – --Детонационен датчик - --Изработка - Ред на запалване - 1 - 2 - 4 - 5 – 3Впръскване на горивото / запалване – MPI - Bosch K-JetronicJY engine:Монтиран на – 200(44)Период на производство – 08.1983 – 07.1987Вид - редови 5 цилиндъра 10 клапана, надлъжно монтиранАспирация – турбо KKK Обем – 2144 cm3Обем на цилиндър – 428.8 cm3Компресия – 8.8:1Мощност - 182 cv (134 kW) @ 5700 rpmСъотношение мощност/кубатура – 83.5 HP/litreВъртящ момент – 252 Nm (186 lb.ft) @ 3500 rpmВъртящ момент при максимална мощност – 223.6 NmДиаметър и ход на буталото - 79.5 x 86.4 mmСъотношение диаметър/ход - 0,92Inlet open – 4° before top dcInlet close - 36° after bottom dcExhaust open - 42° before bottom dcExhaust close - 6° before top dc ECU(engine control unit) – Ламбда контрол – НеДетонационен датчик - --Изработка - Ред на запалване - 1 - 2 - 4 - 5 – 3Впръскване на горивото / запалване – MPI - Bosch K-JetronicKG engine:Монтиран на – 200(44)Период на производство – 08.1983 - 12.1987Вид - редови 5 цилиндъра 10 клапана, надлъжно монтиранАспирация – турбо KKK26Обем – 2144 cm3Обем на цилиндър – 428.8 cm3Компресия – 8.5:1Мощност - 182 cv (133 kW) @ 5700 rpmСъотношение мощност/кубатура – 83.5 HP/litreВъртящ момент – 252 Nm (185 lb.ft) @ 3600 rpmВъртящ момент при максимална мощност – 223.6 NmДиаметър и ход на буталото - 79.5 x 86.4 mmСъотношение диаметър/ход: 0.92Inlet open – 4° before top dcInlet close - 36° after bottom dcExhaust open - 42° before bottom dcExhaust close - 6° before top dcECU(engine control unit) - MAC05Ламбда контрол – НеДетонационен датчик - 1Изработка - Ред на запалване - 1 - 2 - 4 - 5 – 3Впръскване на горивото / запалване – MPI - Bosch K-JetronicKH engine:Монтиран на – 200(44)Период на производство – 08.1983 - 07.1985Вид - редови 5 цилиндъра 10 клапана, надлъжно монтиранАспирация – турбо KKK26 ,интеркулерОбем – 2144 cm3Обем на цилиндър – 445.2 cm3Компресия – 8.3:1Мощност - 138 cv (101 kW) @ 5500 rpmСъотношение мощност/кубатура – -- HP/litreВъртящ момент – 202 Nm (-- lb.ft) @ 3000 rpmВъртящ момент при максимална мощност – -- NmДиаметър и ход на буталото – 79.5 x 86.4 mmСъотношение диаметър/ход - 0,92Inlet open – 1.5° after top dcInlet close - 38.7° after bottom dcExhaust open - 41.5° before bottom dcExhaust close - 1.3° before top dc ECU(engine control unit) – MAC07Ламбда контрол – ДаДетонационен датчик - 1Изработка - Ред на запалване - 1 - 2 - 4 - 5 – 3Впръскване на горивото / запалване – MPI - Bosch K-JetronicKJ engine:Монтиран на – 200(44)Период на производство – 08.1981 – 09.1982Вид - редови 5 цилиндъра 10 клапана, надлъжно монтиранАспирация – турбо KKKОбем – 2144 cm3Обем на цилиндър – 428.8 cm3Компресия – 7.0:1Мощност - 170 cv (125 kW) @ -- rpmСъотношение мощност/кубатура – -- HP/litreВъртящ момент – -- Nm (-- lb.ft) @ -- rpmВъртящ момент при максимална мощност – -- NmДиаметър и ход на буталото - 79.5 x 86.4 mmСъотношение диаметър/ход - 0,92Inlet open – ° before top dcInlet close - ° after bottom dcExhaust open - ° before bottom dcExhaust close - ° before top dc ECU(engine control unit) – Ламбда контрол – --Детонационен датчик - --Изработка - Ред на запалване - 1 - 2 - 4 - 5 – 3Впръскване на горивото / запалване –KW engine:Монтиран на – SPORT QUATTROПериод на производство – 05.1984 – 07.1987Вид - редови 5 цилиндъра 20 клапана, надлъжно монтиранАспирация – турбо KKK27, интеркулерОбем – 2133 cm3Обем на цилиндър – 426.6 cm3Компресия – 8.0:1Мощност - 300 cv (220 kW) @ 6800 rpmСъотношение мощност/кубатура – 140.6 HP/litreВъртящ момент – 335 Nm (247 lb.ft) @ 4500 rpmВъртящ момент при максимална мощност – 328.7 NmДиаметър и ход на буталото - 79.3 x 86.4 mmСъотношение диаметър/ход - 0,92Inlet open – -° before top dcInlet close - -° after bottom dcExhaust open - -° before bottom dcExhaust close - -° before top dc ECU(engine control unit) – Ламбда контрол – --Детонационен датчик - --Изработка - Ред на запалване - 1 - 2 - 4 - 5 – 3Впръскване на горивото / запалване – MPI - Bosch Hi-JetronicMB engine:Монтиран на – QUATTROПериод на производство – 08.1987 – 07.1988Вид - редови 5 цилиндъра 10 клапана, надлъжно монтиранАспирация – турбо KKK ,интеркулерОбем – 2226 cm3Обем на цилиндър – 445.2 cm3Компресия – 7.0:1Мощност - 200 cv (147 kW) @ 5800 rpmСъотношение мощност/кубатура – 93.3 HP/litreВъртящ момент – 270 Nm (199 lb.ft) @ 3000 rpmВъртящ момент при максимална мощност – -- NmДиаметър и ход на буталото - 81.0 x 86.4 mmСъотношение диаметър/ход - 0,94Inlet open – ° before top dcInlet close - ° after bottom dcExhaust open - ° before bottom dcExhaust close - ° before top dc ECU(engine control unit) – Ламбда контрол – --Детонационен датчик - --Изработка - Ред на запалване - 1 - 2 - 4 - 5 – 3Впръскване на горивото / запалване – MPI - Bosch K-JetronicMC1 engine:Монтиран на – 100/200(44)Период на производство – 08.1985- 10.1988Вид - редови 5 цилиндъра 10 клапана, надлъжно монтиранАспирация – турбо KKK26,0.2 бара интеркулерОбем – 2226 cm3Обем на цилиндър - 445,2 cm3Компресия – 7.8:1Мощност - 165 cv (121 kW) @ 5500 rpmСъотношение мощност/кубатура – 74,1 HP/litreВъртящ момент – 240 Nm (177 lb.ft) @ 3000 rpmВъртящ момент при максимална мощност – 213.6 NmДиаметър и ход на буталото - 81.0 x 86.4 mmСъотношение диаметър/ход - 0,94Inlet open – 0° before top dcInlet close - 41° after bottom dcExhaust open - 40° before bottom dcExhaust close - 1° before top dc ECU(engine control unit) – MAC12Ламбда контрол – ДаДетонационен датчик - 1Изработка - Ред на запалване - 1 - 2 - 4 - 5 – 3Впръскване на горивото / запалване – MPI - Bosch K-JetronicMC2 engine:Монтиран на – 100/200(44)Период на производство – 11.1988 – 12.1990Вид - редови 5 цилиндъра 10 клапана, надлъжно монтиранАспирация – турбо KKK24,0.4 бара, интеркулерОбем – 2226 cm3Обем на цилиндър - 445,2 cm3Компресия – 8.4:1Мощност - 165 cv (121 kW) @ 5500 rpmСъотношение мощност/кубатура – 74,1 HP/litreВъртящ момент – 240 Nm (177 lb.ft) @ 3000 rpmВъртящ момент при максимална мощност – 213.6 NmДиаметър и ход на буталото - 81.0 x 86.4 mmСъотношение диаметър/ход - 0,94Inlet open – 4° before top dcInlet close - 41° after bottom dcExhaust open - 46° before bottom dcExhaust close - 5° before top dc ECU(engine control unit) – MAC14Ламбда контрол – ДаДетонационен датчик - 2Изработка - Ред на запалване - 1 - 2 - 4 - 5 – 3Впръскване на горивото / запалване – MPI - Bosch K-Jetronic*(MC1 и MC2 са между другото имената във "вътрешен форум",за Audi е само MC.) Най-разпространените турбо двигатели, произвеждани от 08.85 до 12.90. Механичната разлика между MC1 и MC2 е във формата на буталото, леко по-плиткото корито, и при MC2 малко по-висока компресия. Разпределителните валове могат да бъдат различни, но това не означава, че човек не може да размени главите на MC1 и MC2. Алтернатора на МС е инсталиран също в 7а, NG, 3Б. MC2 има същия интеркулер като 3Б (което е технически по-изгодно, отколкото при MC1 интеркулер (в MC1 има по-голям интеркулер с по-ниска ефективност)).RR engine:Монтиран на – QUATTROПериод на производство – 08.1989 – 07.1991Вид - редови 5 цилиндъра 20 клапана, надлъжно монтиранАспирация – турбо KKK ,интеркулерОбем – 2226 cm3Обем на цилиндър – 445.2 cm3Компресия – 9.3:1Мощност - 220 cv (161 kW) @ 5900 rpmСъотношение мощност/кубатура – 98.8 HP/litreВъртящ момент – 309 Nm (227 lb.ft) @ 1950 rpmВъртящ момент при максимална мощност – 265.5 NmДиаметър и ход на буталото - 81.0 x 86.4 mmСъотношение диаметър/ход - 0,94Inlet open – -° before top dcInlet close - -° after bottom dcExhaust open - -° before bottom dcExhaust close - -° before top dc ECU(engine control unit) – Ламбда контрол – -Детонационен датчик - --Изработка - Ред на запалване - 1 - 2 - 4 - 5 – 3Впръскване на горивото / запалване – MPI - Bosch Motronic M2.3WR engine:Монтиран на – QUATTROПериод на производство – 07.1980 – 07.1987Вид - редови 5 цилиндъра 10 клапана, надлъжно монтиранАспирация – турбо KKK26 ,интеркулерОбем – 2144 cm3Обем на цилиндър – 428.8 cm3Компресия – 7.0:1Мощност - 200 cv (147 kW) @ 5500 rpmСъотношение мощност/кубатура – 93.3 HP/litreВъртящ момент – 285 Nm (210 lb.ft) @ 3500 rpmВъртящ момент при максимална мощност – 258.9 NmДиаметър и ход на буталото - 79.5 x 86.4 mmСъотношение диаметър/ход - 0,92Inlet open – ° before top dcInlet close - ° after bottom dcExhaust open - ° before bottom dcExhaust close - ° before top dc ECU(engine control unit) – Ламбда контрол – --Детонационен датчик - --Изработка - Ред на запалване - 1 - 2 - 4 - 5 – 3Впръскване на горивото / запалване – MPI - Bosch K-JetronicДано да съм бил полезен на накои от вас... Не съм превел това:Inlet open – ° before top dcInlet close - ° after bottom dcExhaust open - ° before bottom dcExhaust close - ° before top dcзащото така и не намирам подходящ превод на български... Редактирано 10 Септември 2011 от Dragomir Burgas Адрес на коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
Dragomir Burgas Публикувано 10 Септември 2011 Автор Доклад Share Публикувано 10 Септември 2011 Ей греда сега видях, че съм сложил за МС1 и МС2 една и съща снимка Това е МС2:А и благодаря на колегата Явор /Inkozi/ че ми прати едни таблици които също ми помогнаха. 1 Адрес на коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
bobsen Публикувано 10 Септември 2011 Доклад Share Публикувано 10 Септември 2011 Поздрави колега за труда страхотен материал. Адрес на коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
Quatro2.8 Публикувано 12 Март 2013 Доклад Share Публикувано 12 Март 2013 Мога ли да те питам нещо. Има ли модели от тези 5 цилиндровите на който буталата не са ковани завотски а са обикновенни ....защото мисля да си турбинирам 7а мотора . Адрес на коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
Dragomir Burgas Публикувано 12 Март 2013 Автор Доклад Share Публикувано 12 Март 2013 На този въпрос в момента не мога да ти отговоря защото не знам със сигурност. За твоя двигател обаче има турбо китове, погледни тук. Адрес на коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
Quatro2.8 Публикувано 29 Април 2013 Доклад Share Публикувано 29 Април 2013 а примерно ако сложе турбина KKK 26 na 0.2 бара ще има минимален ефект но задоволителен ,така мисля както на MC1 motora Адрес на коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
Dragomir Burgas Публикувано 29 Април 2013 Автор Доклад Share Публикувано 29 Април 2013 Можеш да си сложиш к26 нищо не ти пречи, ама трябва да включиш всички останали неща от линка които ти дадох. Адрес на коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
CLNIKI Публикувано 13 Януари 2014 Доклад Share Публикувано 13 Януари 2014 Май е време да добавите и новите 5ци ??? Адрес на коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
Recommended Posts
Създайте нов акаунт или се впишете, за да коментирате
За да коментирате, трябва да имате регистрация
Създайте акаунт
Присъединете се към нашата общност. Регистрацията става бързо!
Регистрация на нов акаунтВход
Имате акаунт? Впишете се оттук.
Вписване