Jump to content

Ауди Б4 VS. А4 В5 или VW Golf IV


Recommended Posts

От известо време имам едни душевни терзания. Замислил съм да сменям колата и да се разделя с Б4-та, тя евентуално ще остане в семейството де. Кара ми се нещо по-новичко, по-свежо и естествено от ВАГ групата, но все още незнам има ли смисъл, защото Б4та не е за подценяване.

Набелязал съм като модели- Golf IV и Ауди А4 В5 с 1.8 20V(125к.с.), Голфа ако много ми хареса в краен случай може и 1.6.

1.8T знам че е доста удачен вариант и за двата автомобила, но заради турбината и евентуалната и смяна за напред май остава на заден план. Дизеловите агрегати, като че ли не ги предпочитам, и май ще бъде бензин с газов инжекцион.

Основно се двоумя между класата, лукса, по-големия багажник на А4 и по-непретенциозната предница и по-евтината поддръжка на Г4.

Незная като вътрешно пространсто за шофьора и пътниците как стоят нещата при Г4 спрямо А4.

Друго което незнам е дали няма да се разочаровам от комфорта Голф 4 спрямо сегашното ми Б4?

На година минавам около 30хил.км, основно извън градско в момента.

Надявам се да ми дадете насока, тъй като едва ли имам толкова допир до въпросните коли, колкото повечето от вас.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

VW Bora ти препоръчвам да включиш в списъка. Има си багажник, вози по-добре от Голф. Като цяло доста здрава кола.

Горе долу и голфа и бората и B5 имат сходно пространство в салона.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Един от добрите ми приятели има б5 и голф4. Общо взето нямат нищо общо като возия, обезшуменост ако щеш и хидравлика. Поддръжката е доста по висока на аудито, в пъти ама то е нормално. Ако нямаш драми с б4-ката и си я поддържал както трябва си я карай нея.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Специално за возия Б5 не е много по-напред от Б4....Говоря при перфектно подържани коли. Единствено го няма това топуркане при Б5, но пък там частите са в пъти по-скъпи. Повярвай ми единствено разликата в дизайна е нещото което евентуално би те дръпнало.

Зависи и от бюджета ти нали, но Октавия от 2-рата генерация е доста сносна колица също.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Или търси още по-нова кола или карай б4...Да смениш колата заради 3-4 години по-ново ми се вижда пълен абсурд.Поне да е след 2002 година...иначе взимаш същото нещо в друга форма с нови разходи...

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Някой няма ли да спомене доста по-добрите двигатели на Б5 в сравнение с Б4 ?

А и автора да покара колите и да прецени за себе си , кое е по-добро, защото повечето неща са субективни .

Редактирано от acho
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Е да на Б5 мотора 1.8 е по-добър като замисъл разбира се спрямо 2.0 АБК например....Ама за нормално каране не виждам с какво повече изпъква. Подръжката му е поне 2 пъти по-скъпа обаче, не е по-икономичен....е вдига 210 км. голям праз :stupid: на фона на 190-200 км. с АБК при Б4.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Специално за возия Б5 не е много по-напред от Б4....

Доста по напред е А4-та. Многораменото окачване отпред държи автомобила в завой като залепен в сравнение с Б4-та.

Ако ще сменяш Б4-та с А4-ка вземи 1,8 Т или 1,9 тди, 1,8,1,6 и 2,5 тди ги пропусни.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Е да на Б5 мотора 1.8 е по-добър като замисъл разбира се спрямо 2.0 АБК например....Ама за нормално каране не виждам с какво повече изпъква. Подръжката му е поне 2 пъти по-скъпа обаче, не е по-икономичен....е вдига 210 км. голям праз :stupid: на фона на 190-200 км. с АБК при Б4.

Само за този мотор ли се сети,въпреки,че и той е като космически кораб пред 90 коньовата 2.0 на В4 ? Я дай да видим как е въпроса при АФН и АТJ спрямо 1З,при 1.8Т спрямо ?????умреляка 2.6 ли да сравним или голямата ада -наречена АСЕ ,2.8 -30 В, 2.7 битурбо с кой да го сравним и т.н.Стига с тея глупости за вечната топ технология в В4 дето така и не излезе нещо достойно да я наследи. В5 след фейслифта си заслужава определено да се предпочете при смяна на В4. С маалко повече от 3-4 г. е разликата,фацата е далеч напред,а цената е по-поносима в сравнение с на В6 да речем.Ся вече ако говорим за смяна с някой гроб 95-6 за 3500 няма голям смисъл наистина от гледна точка на разходите и повредите .Е да по-скъпо е обслужването да речем,ама така или иначе и опел да си вземе около 2000 г. пак няма да тънко кат на В4 обслужването и поддръжката.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Специално за возия Б5 не е много по-напред от Б4....Говоря при перфектно подържани коли. Единствено го няма това топуркане при Б5, но пък там частите са в пъти по-скъпи. Повярвай ми единствено разликата в дизайна е нещото което евентуално би те дръпнало.

Зависи и от бюджета ти нали, но Октавия от 2-рата генерация е доста сносна колица също.

Да ве добре. Возията няма нищо общо, няма какво да си кривиш душата.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Какво ще кажете за тези обява А4 1.8Т

Вярно не е след фейслифта, но ми изглежда страшно запазена.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Или търси още по-нова кола или карай б4...Да смениш колата заради 3-4 години по-ново ми се вижда пълен абсурд.Поне да е след 2002 година...иначе взимаш същото нещо в друга форма с нови разходи...

:hilezh:

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

На снимки добре изглежда. Нали имаш предвид колко струват някои основни агрегати на тоя автомобил?

Като по-сериозена задължителена инвестиция смятам обслужването от към ремъци и ролки, водна помпа съм чувал също че е хубаво да се смени, плюс работата, защото нали и отпед доста се разглабя от колата. Отделно май е с демпферния маховик 1.8Т, недай си боже да се наложи смяна. Като сложим и турбината, като възлова част в работата на двигателя. Наистина има доста неща, които да бръкнат на човек в джоба май.

Тъй като гледам, че караш въпросния двигател, би ли ме ориентирал цифром, реално едно доволно обслужване колко би излезнало?

Редактирано от m_a_r_t_o
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Гледай повече при избора и освен ангренаж (ремъци/ролки/обтегачи/водна помпа) друго няма да ти се налога да сменяш :hilezh:

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Някой няма ли да спомене доста по-добрите двигатели на Б5 в сравнение с Б4 ?

Защо бе Ачо? ADR, AFN & AEB какво им е? С кое са по-лоши от Б4-ковите?

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Ами да аз имах предвид за първите А4, че не са голяма оферта спрямо Б4 в случая, преди фейслифта. Относно двигателите има разлики разбира се, но има и такива със еднакви параметри за моделите като 1.6 и 2.6 и 1.9 ТДИ-90 к.с. За возията пак казвам при перфектни предници и нормално каране голяма разлика за мен няма. Не е като да не съм покарал и двата модела. Сега наскоро пак покарах един АФН А4-98 г. на приятел в северната дъга на софийското околовръстно (доста от вас знаят за какви бабуни иде реч), ами подскача си колата му като моето Б4, кой каквото и да говори. Сега за по-агресивно каране , особено в завой съм съгласен за по-доброто поведение на А4. Б4 с хубави газови амортисьори отпред няма никакви проблеми с управляемостта....

Абе колегата щом е натъкмил парици, да ходи, да гледа, да пробва и сам ще си прецени. Нали знаете като купувате кола как има едно страно усещане като видиш кола и как те дръпва нещо към нея и си я отнасяш, дори и да има някой кусур.

Редактирано от tanuco
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Тъй като гледам, че караш въпросния двигател, би ли ме ориентирал цифром, реално едно доволно обслужване колко би излезнало?

Аз платих около 750 лв (по памет) като труда беше 150 лв, в сметката влизат и комплект предни и задни накладки. Сега цените са по ниски. Демферния маховик с притискателя и феродовия е 1000 лв, само притискателя и феродовия са около 300. Турбината е според зависи има по моргите, има рециклиране, има и по големи охлюви.

Редактирано от martinich
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Защо бе Ачо? ADR, AFN & AEB какво им е? С кое са по-лоши от Б4-ковите?

Еми нали това казвам или си го приел за сарказъм :hilezh:

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Еми нали това казвам или си го приел за сарказъм :zustimm:

Явно не сме се разбрали значи. Аз мислех,че иронизираш. :hilezh:

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

колега ако имаш излишни пари и се натъкмил за 2- ра кола в къщата мисля че е разумен избора с малко по- нова кола впредвит разходите около нея.

но ако ще заменяш нацяло колата според мен избора е да вземаш няква кола според чергата, не просто да я купиш а да я подържаш в нормално техническо състояние за експлатация.

аз лично скоро бях на сходно положение и предпочетох да си задържа Б4 и да не влагам пари в кола за момента.

предимствата за мен ЛИЧНО на А4 -та Б5 за пренебрежимо малки спрямо Б5 както споменаха някой колеги основно предимство май са моторите

всичко останало е недостатък от към разход.

ЛИЧНО за мен има едно нещо коетоправи едно ауди истенско и това е куатрото така, помисли и за това според мен!!!!!

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Освен моторите предмиствата са - дизайн (Б4/Б3 може да е класика , но все пак е на 25 години) , интериор в който се чувстваш по-комфортно , по-добра возия , по-добра БЕЗОПАСТНОСТ , а двигателите носят и по-добра динамика с по-нисък разход .

Минусите са - по-ниска надежност , много по-скъпа подръжка . Избора зависи от това в каква степен играят финансите .

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Ходих да гледам няколко А4, тук наблизко, но изобщо не ми хареса състоянието им, едната доста поклопваше отпред и като цяло много изтъркани отвътре.

Решил съм, че или трябва да ме грабне и да ми хареса отвсякъде, или не го взимам.

Прави ми впечатление, че из мобилето има като цяло доста добре изглеждащи А4, пък за има-няма 4хил.лв ги продават, за нов внос става въпрос. Нормални ли са такива цени за под 4хил.лв? Че той търговеца трябва да я е взел за 1000евро, че да има някаква печалба и за него.

Другото, което ми прави впечатление Голфовете доста по-скъпо се търгуват от А4, е вярно че са с 2-3год. по-новички от повечето А4, които гледам, но все пак ми е страно.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Не са само годините, а и окачването.

На голфа и А3 е идентично, но при А4 е като при А6 и е цифра цялостната му смяна.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

естествено от ВАГ групата..

Що да е естествено бе колега? Само VAG ли правят коли?

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Създайте нов акаунт или се впишете, за да коментирате

За да коментирате, трябва да имате регистрация

Създайте акаунт

Присъединете се към нашата общност. Регистрацията става бързо!

Регистрация на нов акаунт

Вход

Имате акаунт? Впишете се оттук.

Вписване
  • Потребители разглеждащи страницата   0 потребители

    • Няма регистрирани потребители разглеждащи тази тема.
×
×
  • Create New...