Jump to content

Показания за средния разход


Recommended Posts

Здравейте колеги:gruebel:

Искам да попитам дали показанията за моментен и среден разход които се появяват на дисплея са верни когато се кара на газ? Или трябва някакъв корекционен коефициент.

Благоаря Ви предварително

Поздрави

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

според мен не са верни и се отнасят само когато си на бензин.....нека и други колеги си кажат мнението защото и аз съм се чудел дали е така :gruebel:

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

  • 3 weeks later...

ЕКУ-то "знае" времето за отваряне на инжекторите, знае налягането на горивната система, знае дебита на горивния инжектор и знае колко км си изминал за периода на засичането. Сумира времената на всички инжектори в милисекунди при това налягане на горивото инжекторите имат едикакъв си дебит и дефакто смята колко литра гориво е преминало през инжекторите. Разделя това гориво на изминатите километри и хоп, ето ти среден разход. Когато караш на газ, сигнала за отваряне на инжекторите отива при емулатора на дюзи, а самите дюзи на практика не работят. Компютъра "не знае" това и продължава да си мисли, че той определя правилната работа на мотора като мени времето за отваряне на инжектора. Бордовия компютър продължава да си сумира тези времена за отваряне, които в случая вече са напълно фалшиви, то той си ги сумира и разделя на изминатите километри и ти показва на дисплея разни данни, които нямат нищо общо с истината :hilezh:

Съществената разлика между бензиновите и дизеловите мотори е, че при бензиновите единицата която компютъра "знае" е милисекунди за отваряне на инжектора [ms], и ако няма датчик следящ налягането в горивната система, то по заложени фабрични стойности от производителя, горивната система трябва да поддържа примерно 2бара, но някой регулатор на налягането се е повредил и вместо 2бара, реалното налягане в системата станало примерно 3бара. При тази ситуация през същия инжектор за 1ms няма да премине 2 милиграма гориво, а ще минат в случая 3мг гориво. Обаче компютъра няма да знае това, защото няма датчик, който да му показва налягането на горивната система и той ще показва по-малък разход от реалния.

При дизелите, нещата са абсолютно точни. Там единицата не е милисекунди [ms], а си е направо в милиграми на впръскване [mg]. Компютъра сумира направо милиграмите, получените литри ги дели на изминатото разстояние и дава абсолютно точен разход.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Създайте нов акаунт или се впишете, за да коментирате

За да коментирате, трябва да имате регистрация

Създайте акаунт

Присъединете се към нашата общност. Регистрацията става бързо!

Регистрация на нов акаунт

Вход

Имате акаунт? Впишете се оттук.

Вписване
  • Потребители разглеждащи страницата   0 потребители

    • Няма регистрирани потребители разглеждащи тази тема.
×
×
  • Create New...