Jump to content

Старата болка на АБК то


Simeonov_B

Recommended Posts

Здравейте колеги

Днес времето застудя и старата болежка на моето АБК пак се обади.

Забива муцуната все едно не и стига гориво а може би въздух. Това го прави само когато се промени времето. В смисъл - цяло лято не ми е правила нито веднъж проблем но днес като паднаха малко температурите се започна. От нас до работата за около 1 км. поне 10 пъти го направи. Оправя се като натисна съединителя и оборотите паднат до 900 и после като подам газ и пусна съединителя набира и върви докато пак не забие. Така ще прави 1-2 дни и ако се задържи времето така ще се оправи и няма да има ядове, но после като дойде време да се затопли пак ще го прави за няколко дни и пак ще се оправи.

Според мен е някаква простотия дребна, която в зависимост от външната температура се променя - нещо от рода на клапа с биметална пластина.

Иначе колата ми е в перфектно здраве и нямам никакви ядове. Но това вече ме дразни доста. Особено като се случи цял месец да е ту топло и ту студено.

Колата има ГИ Фобос и го прави и на газ и на бензин.

---- Дебитомера променя ли нещо в зависимост от околната температура.

---- Клапата която е преди въздушният филтър която смуче въздух или от двигателя или от отпред има ли някакво значение за това забиване.

---- Ще съм благодарен ако дадете някакви идеи - и друг път съм питал за това но така и не открих проблема.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

При дебитомера има температурен датчик. Дебитомера променя колко да е отворена клапата при различна темп. на околната среда. Като се стреми да подърж определено(постоянно)количество кислород. По-топло по-беден въздух на кислород, по-студено по-богат въздух на кислород, за това ония ден се гъбаркаха във форума, че като застудяло и батките рацери се появили посред бял ден :rolleyes:. Закачи я някъде с ваг-ком грешката от този датчик се записва.

Редактирано от Pitkin
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Ми променя много явно ...

Има един датчик за входящ въздух, отделно и синият на фланеца !

Клапата е според зависи разреждането - демек е на вакуум ! Има малко значение, при мен заради чесъна е винаги "топло" !

Клапа с биметална нямаш ! Има биметални, ама нямат нищо общо с това което питаш !

Малко ме съмнява де, ама провери под дистрибуторната капачка как е положението ! Кабелите мнооого се влият от влагата !

Колега pitkin, как точно дебитомера определя колко да е отворена клапата !?

Редактирано от Vitcig
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Колега, лично мое мнение ще изкажа а то е:

Мисля си, че горивните смеси ти са бедни и когато паднат температурите и има повече кислород в единица обем въздух, стават още по-бедни. Когато е топло не го усещаш толкова, защото горивото ти е малко, но и въздуха е по-разреден и горивната смес ти е горе-долу добра. ВИЖ СИ ГОРИВНИТЕ СМЕСИ !

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Колега, лично мое мнение ще изкажа а то е:

Мисля си, че горивните смеси ти са бедни и когато паднат температурите и има повече кислород в единица обем въздух, стават още по-бедни. Когато е топло не го усещаш толкова, защото горивото ти е малко, но и въздуха е по-разреден и горивната смес ти е горе-долу добра. ВИЖ СИ ГОРИВНИТЕ СМЕСИ !

Колега,

това става за няколко дни и след това колата се оправя - все едно, че нещо трябва да се превключи като застудее или като се затопли и то превключва не както трябва, но след известно време си превключва и всичко се оправя докато не дойде време да се превключи пак.

Дано ме разбирате какво имам напредвид

Демек ламбда сондата :rolleyes: !

Ламбда сондата е мъртвец от поне 6-7 месеца и нямам проблем с това освен с 1/100 повече разход

Проблема не е в кабели, свещи, делка и така нататък, това ми е наред.

Проблема е в нещо което се променя в зависимост от това дали на вън е студено или топло

Редактирано от Simeonov_B
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Ми смени като за начало синият датчик на фланеца ! Казваш че си с ГИ, значи проблемите на газ ги има и на бензин !

И не си прав за ламбадата ! На зет ми на Сеата му, сменихме вчера ламбадата, и се оправи на вървене колата ! Даже имаше и едно прекъсване което изчезна, колкото и да ми е странно !

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Ми смени като за начало синият датчик на фланеца ! Казваш че си с ГИ, значи проблемите на газ ги има и на бензин !

И не си прав за ламбадата ! На зет ми на Сеата му, сменихме вчера ламбадата, и се оправи на вървене колата ! Даже имаше и едно прекъсване което изчезна, колкото и да ми е странно !

Колега,

НЯМАМ проблеми нито на газ нито на бензин, колата ми е добре във всяко едно отношение.

Проблема ми е в смущаващото забиване на муцуната на колата само когато се смени рязко температурата на околната среда. Това ме навежда на мисълта, че по моя мотор някъде има датчик за тази температура който от своя страна променя горивната смес. Въпросният датчик явно работи но или сработва трудно или това което променя положението си в следствие на показанията на датчика е клеясало и се движи трудно.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Ми синият датчик бе човек ... Еееееее, начи !

Той дава инфо на компютъра колко е студено според охл. течност и оттам се подготвя горивната смес, и в последствие се корегира с помощта на показанието на ламбадата, ъгъла на запалването, моторчето за ПХ !

Редактирано от Vitcig
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Драсни на колегата RaDi_d4 едно ЛС да чуеш и неговото мнение, гледам, че още не се е разписал тук :rolleyes: Сигурен ли си, че ни ти дърпа от някъде въздух и да променя горивната смес, още повече при температурни разлики.....Огледай добре гофрирания мъркуч за евентуален пробив....Понеже си с ГИ и от малък такъв дефект ако е няма да гърми толкова лесно, ама с АГУ щеше да си като гаубица.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

При дебитомера има температурен датчик. Дебитомера променя колко да е отворена клапата при различна темп. на околната среда..............

В мнението ти има само две верни неща:

-в дебитомера има температурен датчик за засмуквания въздух

-температурата на въздуха и плътността му са в зависимост и то обратнопропорционална

Иначе,дебитомера е прост,пасивен,механичен датчик и нищо не може да промени,колкото и да му се иска.Клапата му се задвижва от разреждането при работа на двигателя,заедно с нея се движи и писеца му,който пък плъзгайки се по резистивната платка подава информация към ЕКУ-то за натоварването на двигателя и....дотам.Този датчик го слагат ,точно заради зависимостта между температурата и плътността на въздуха и оттам по-точното отчитане на преминалия въздух.Той се мери много лесно с помощта на омметър свързан паралелно на крачета 1- 4 на буксата на дебитомера.Стойностите му в зависимост от температурата, почти се припокриват със стойностите на синия температурен датчик.

Другото нещо,което също се влияе от температурата,е клапата "топло-студено" намираща се в корпуса на въздушния филтър.Тя при температури до +20 градуса е в такова положение,че към двигателя се подава топъл въздух,а при по-високи температури-се подава студен въздух.Тази клапа едва ли може да доведе до забиване на двигателя,но ако корпуса на термостата,който задейства клапата е спукан,може от там да се подава неотчетен от дебитомера въздух и да се бърка сместа.За проба,може да се откачи вакуумното маркуче водещо до корпуса на дросела,отвора там да се запуши и да се види как ще се държи колата.

Другото,което също бърка сместа е неработещия клапан за картерна вентилация,особено ако мембраната му се е разложила напълно.Пробвай да откачиш маркучето,което свързва клапана с гофрирания маркуч,запуши дупката на гофрирания маркуч и покарай така,като наблюдаваш работата на двигателя.

Има и още едно нещо,което си е,като фабричен дефект на АБК-то-главното реле 30,което подава захранване на ЕКУ-то.То,по принцип не се влияе пряко от температурата,но при теб може нещата да съвпадат.Свали го това реле,разглоби го и му презапой всички спойки-много често там се крие "ключа от бараката"

Редактирано от jordanik
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Другото нещо,което също се влияе от температурата,е клапата "топло-студено" намираща се в корпуса на въздушния филтър.Тя при температури до +20 градуса е в такова положение,че към двигателя се подава топъл въздух,а при по-високи температури-се подава студен въздух.Тази клапа едва ли може да доведе до забиване на двигателя,но ако корпуса на термостата,който задейства клапата е спукан,може от там да се подава неотчетен от дебитомера въздух и да се бърка сместа.За проба,може да се откачи вакуумното маркуче водещо до корпуса на дросела,отвора там да се запуши и да се види как ще се държи колата.

Другото,което също бърка сместа е неработещия клапан за картерна вентилация,особено ако мембраната му се е разложила напълно.Пробвай да откачиш маркучето,което свързва клапана с гофрирания маркуч,запуши дупката на гофрирания маркуч и покарай така,като наблюдаваш ртаботата на двигателя.

Това ми звучи добре и има логика - незнам обаче къде е и какво представлява този термостат

- кое от всичките маркучета да откача - незнам кое е дросел

- клапана който е на двигателя и в него влиза големият гофриран маркуч- нали това имаш напредвид - той мае е зле пък и има следи от отваряне

Има и още едно нещо,което си е,като фабричен дефект на АБК-то-главното реле 30,което подава захранване на ЕКУ-то.То,по принцип не се влияе пряко от температурата,но при теб може нещата да съвпадат.Свали го това реле,разглоби го и му презапой всички спойки-много често там се крие "ключа от бараката"

това също ще го прегледам - къде се намира това реле - при двигателя или под волана

Редактирано от Simeonov_B
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Реле 30 се намира под таблото при допълнителните релета:

025085237.jpg?r=0

Много често се оказва,че е със спукани и студени спойки,което води до забиване в движение на автомобила,прекъсвания по време на работа и т.н.Чрез това реле се захранва ЕКУ-то,а през него минава захранването и на релето на бензиновата помпа.Ето го и разглобено:

025085238.jpg?r=0

Все ми се струва,обаче,че трябва да си смениш и ламбда-сондата

Редактирано от jordanik
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Проблема кога се появява - при мокро време ли?

Ами днес беше проблема от началото на пролетта.

Не смея да кажа че е на 100%, но май ДА - на мокро време - но мокрото време почти винаги е свързано със застудяване

НО лятото като вали дъжд и то силен не се получава - затова съм склонен да мисля, че проблема не е от мокрото време а от по студеното и най вече наистина бариерата е 20 тте градуса които днес бяха че и по малко в сравнение с вчера

Редактирано от Simeonov_B
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

  • 4 weeks later...

Колега, има ли развитие по въпроса? Надявам се да не се сърдиш, че ще използвам твоята тема, но мисля, че моят проблем е същият.

Вчера сутринта си запалих на бензин и всичко беше О.К. Колата беше в гараж на сухо и температура 10 градуса. Газих през доста дълбоки локви, но тогава вече бях на газ и проблем нямаше. Цял ден колата стоя навън при температура около 1 градус(силен вятър, дъжд, сняг). Вечерта заплих отново на бензин. Акумулатора едва въртеше, но колата запали от раз. Оборотите на празен ход бяха около 1100-1200. Когато обаче подам газ някъде към 1500 оборота колата забива муцуната и иска да гасне. Отнема ли газта всичко се оправя. Минах така около 500 метра и загасих. След 5 минути пак запалих на бензин. Пак запали лесно, оборотите този път бяха нормални(под 1000), но забиването на муцуната си остана. Когато се опитвах да я изфорсирам на свободна се форсираше, но не както трябва - в смисъл позаглъхваше преди да вдигне оборотите. Иначе имаше стабилен празен ход - в смисъл потеглям само с отпускане на съединителя без да подавам газ. Превключих на газ и всичко си беше О.К. - никакви проблеми. С обикновена АГУ съм. Вече загряла на 90 градуса колата я превключих на бензин и нямаше проблем. Времето беше лошо и не съм правил по-сериозни тестове, но мисля, че проблема беше изчезнал.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Ами няма никакво развитие.

Сега не ми прави проблеми, защото е все студено. Ако се стопли до около 20 градуса навън и ще ми го прави от 2-3 пъти до 10 тина пъти за 1 ден примерно и пак ще се оправи.

При мен го прави и на газ, но аз съм със ГИ.

Мотора не прекъсва а глъхне, това ме навежда на мисълта, че не е електрически проблем. Или гориво или въздух не стига или нещо от което зависи сместа.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Създайте нов акаунт или се впишете, за да коментирате

За да коментирате, трябва да имате регистрация

Създайте акаунт

Присъединете се към нашата общност. Регистрацията става бързо!

Регистрация на нов акаунт

Вход

Имате акаунт? Впишете се оттук.

Вписване
  • Потребители разглеждащи страницата   0 потребители

    • Няма регистрирани потребители разглеждащи тази тема.
×
×
  • Create New...