Jump to content

Понякога не иска да завърти стартера.


BeckoTDI

Recommended Posts

Здравейте, преди ми се беше случвало единично и мислех, че е от акумулатора, но сега проблема зачестя и аз си мисля, че е имобилайзерът.

Колата е с двигател AEB, 98 година, заводска аларма и нов акумулатор 74Ah.

Тръгвам да паля, но се чува само цък и стартера не завърта.

10 пъти отключвам и заключвам, давам на контакти и вземе, че запали.

Според мен е проблем с имобилайзера?

Може ли само той да се изключи или трябва заводската аларма да бъде заменена с друга?

Препоръчайте ми човек при който мога да оправя проблема.

Благодаря.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Аз мислех, че е общо с имобилайзерът, защото нали ви казвам, отключа заключа 10-тина пъти и вземе, че запали.

А когато проблема е на лице, давам на контакт, въртя тока пада на амперметъра, но се чува само цък.

Благодаря ви за насоката, явно трябва да я водя на майстор.

Препоръки за някой?

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Аз мислех, че е общо с имобилайзерът, защото нали ви казвам, отключа заключа 10-тина пъти и вземе, че запали.

А когато проблема е на лице, давам на контакт, въртя тока пада на амперметъра, но се чува само цък.

Благодаря ви за насоката, явно трябва да я водя на майстор.

Препоръки за някой?

Какъв беше проблема?

При мен нещ отакова се получи, но се оказа, че е от автоматика.

Лоста трябва да е на Р, но не прави добър контакт и съответно - въобще не тръгва да пали.

Наместваш лоста на скоростите и всичко е ок!

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Още не съм закарал колата на майстор, за да споделя какъв е бил проблема.

Също така съм с ръчни скорости, така че едва ли е от тях.

Редактирано от BeckoTDI
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Колега, шалтера ти е заминал, но е трудна работа свалянето. Той се намира на стартера и вътре има една медна пластина която контактува на два медни болта, след дълга употреба пластината нагаря и от там идва проблема.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Не бях в София, преди малко се прибрах и пробвах да го паля.

Вече не пали, стига се само до цък.

Ключа мърдах в патрона, ток ми подаваха, само цък и край, не върти.

Някъде бях прочел, че имобилайзера ако не се изключи колата пали и след малко загасва? Вярно ли е това, така ли функционира? Не би ли трябвало изобщо да не пали, ако не е изключен?

Утре ще я водя да видят стартера, явно там е белята.

Само че, как да я запаля по някакъв начин за да се предвижа на самоход.

Чувал съм, че стартера се удря с чук и пали :flehan: Вярно ли е :bia:

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Чувал съм, че стартера се удря с чук и пали :flehan: Вярно ли е :bia:

Вярно е колега но са пропуснали да ти кажат че, може после като видиш какво е станало да ти се прииска и тоя дето ти го е казал, да го удариш с чук.

ДА може да запали но, не се знае дали няма да се отлепят магнитите, които да задерат ротора и направо да си купиш нов стартер.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Чуква се леко с чук не заради "магнитите", а заради четките. Обикновено ако са на свършване или клеясали при почукването излизат малко напред и правят контакт с колектора на ротора и стартера завърта. Това е най-сигурния начин да провериш дали проблема е четките или шалтера. Колкото до задирането - няма начин ако почукнеш стартера да завърти ако причината е в износени втулки и задиране на ротор-а в статор-а. Ако се е стигнало до задиране, то ще е било много преди четките и едно завъртане няма да окаже никакво влияние, ако изобщо завърти защото магнитното поле е много силно - така, че статора може да е заминал отдавна :flehan:.

Редактирано от VBI
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

а дали има начин като го чукнеш с чука зада се покажат четките да се отлепи магнит А ? но няма нищо то и майсторите трябва да ядат Хляб.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Нали не си представяш някакви яки магнити в стартера докато не върти "А"? Отделно не е магнит, а ЕДН (електро-движещо напрежение) - т.е., когато тече ток, в момента на самото въртене ротора "затяга" в стартера поради получилото се електро-магнитно поле и износените втулки. Когато не върти стартера не залепва и "магнита" - ротора и статора са свободни един към друг. Така, че ако леко почукнеш стартера преди да запалиш, освен да се разместят четките или евентуално шалтера ако е блокирал заради боклуци - друго няма какво да стане :flehan:.

Редактирано от VBI
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

май със стената трудно се спори.

Ето ти малко ФАКТИ във този мотор се слага стартер от рода на D6RA VALEO

стартера е с 4 броя постоянни магнити противоположно поляризирани един към друг. на СТАТОРА. тези магнити са САМО ЗАЛЕПЕНИ на статора.

10 г я работа тази работа и поне 30% от тези стартери страдат от разлепени магнити. Затова от доста време държа в наличност комплект магнити и два броя статори .

Когато чукнеш стартера, магнита се отлепва и като завъртиш задира в ротора и повлича и останалите магнити

специално за теб снимах последния стартер на който се бяха отлепили магнитите.

ЗАПОВЯДАЙ.

неговия е идентичен.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Хубаво, да го беше написал в началото - говорим за различен тип стартери. Аз писах по-горе за стартер с намотки на статора и ротор. Достатъчно беше да напишеш, че този на колегата е с постоянни магнити и какви може да са проблемите произтичащи от това. Не съм ремонтирал стартер с постоянен магнит при който проблема да е чисто механичен - отлепване. Затова е форума, да се споделя опит :flehan:. Ако магнита е залепен действително не е добре да се чука силно по стартера, но мисля, че това което писах - леко чукване няма да му навреди изобщо имайки в предвид вибрациите на които е подложен стартера при ежедневното шофиране. Предполагам, тази снимка, която си дал - отлепването на магнитите не е предизвикано от чукане по стартера?

Редактирано от VBI
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

най-вероятно не колега но представи си щом от самосебеси се отлепва, как ще му се отрази едно чукане. Виждал съм хора който блъскат със щанга по стартера, идвали са дори хлътнали статори от такова чукане. точно за това му написах да си прецени сам какви може да са последствията. Смятам че е по-добре да я бутне ако не е автоматик.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Създайте нов акаунт или се впишете, за да коментирате

За да коментирате, трябва да имате регистрация

Създайте акаунт

Присъединете се към нашата общност. Регистрацията става бързо!

Регистрация на нов акаунт

Вход

Имате акаунт? Впишете се оттук.

Вписване
  • Потребители разглеждащи страницата   0 потребители

    • Няма регистрирани потребители разглеждащи тази тема.
×
×
  • Create New...