BeckoTDI Публикувано 8 Октомври 2011 Доклад Share Публикувано 8 Октомври 2011 Здравейте, преди ми се беше случвало единично и мислех, че е от акумулатора, но сега проблема зачестя и аз си мисля, че е имобилайзерът.Колата е с двигател AEB, 98 година, заводска аларма и нов акумулатор 74Ah.Тръгвам да паля, но се чува само цък и стартера не завърта.10 пъти отключвам и заключвам, давам на контакти и вземе, че запали.Според мен е проблем с имобилайзера?Може ли само той да се изключи или трябва заводската аларма да бъде заменена с друга?Препоръчайте ми човек при който мога да оправя проблема.Благодаря. Адрес на коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
netizen Публикувано 8 Октомври 2011 Доклад Share Публикувано 8 Октомври 2011 стартер Адрес на коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
deadpeople Публикувано 8 Октомври 2011 Доклад Share Публикувано 8 Октомври 2011 Имах подобен проблем и смених клеморед , ако искаш почни от него и после виж стартер .. Адрес на коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
BeckoTDI Публикувано 9 Октомври 2011 Автор Доклад Share Публикувано 9 Октомври 2011 Аз мислех, че е общо с имобилайзерът, защото нали ви казвам, отключа заключа 10-тина пъти и вземе, че запали.А когато проблема е на лице, давам на контакт, въртя тока пада на амперметъра, но се чува само цък.Благодаря ви за насоката, явно трябва да я водя на майстор.Препоръки за някой? Адрес на коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
kolevski Публикувано 9 Октомври 2011 Доклад Share Публикувано 9 Октомври 2011 Аз мислех, че е общо с имобилайзерът, защото нали ви казвам, отключа заключа 10-тина пъти и вземе, че запали.А когато проблема е на лице, давам на контакт, въртя тока пада на амперметъра, но се чува само цък.Благодаря ви за насоката, явно трябва да я водя на майстор.Препоръки за някой?Какъв беше проблема?При мен нещ отакова се получи, но се оказа, че е от автоматика.Лоста трябва да е на Р, но не прави добър контакт и съответно - въобще не тръгва да пали.Наместваш лоста на скоростите и всичко е ок! Адрес на коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
BeckoTDI Публикувано 10 Октомври 2011 Автор Доклад Share Публикувано 10 Октомври 2011 (Редактирано) Още не съм закарал колата на майстор, за да споделя какъв е бил проблема.Също така съм с ръчни скорости, така че едва ли е от тях. Редактирано 10 Октомври 2011 от BeckoTDI Адрес на коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
sladura_vkp Публикувано 11 Октомври 2011 Доклад Share Публикувано 11 Октомври 2011 Колега, шалтера ти е заминал, но е трудна работа свалянето. Той се намира на стартера и вътре има една медна пластина която контактува на два медни болта, след дълга употреба пластината нагаря и от там идва проблема. Адрес на коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
Rosen Stoyanov Публикувано 12 Октомври 2011 Доклад Share Публикувано 12 Октомври 2011 Виж стартера и клемореда първо според мен. Адрес на коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
shesticata Публикувано 14 Октомври 2011 Доклад Share Публикувано 14 Октомври 2011 (Редактирано) стартер е за мен Редактирано 14 Октомври 2011 от shesticata Адрес на коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
BeckoTDI Публикувано 16 Октомври 2011 Автор Доклад Share Публикувано 16 Октомври 2011 Не бях в София, преди малко се прибрах и пробвах да го паля.Вече не пали, стига се само до цък.Ключа мърдах в патрона, ток ми подаваха, само цък и край, не върти.Някъде бях прочел, че имобилайзера ако не се изключи колата пали и след малко загасва? Вярно ли е това, така ли функционира? Не би ли трябвало изобщо да не пали, ако не е изключен?Утре ще я водя да видят стартера, явно там е белята.Само че, как да я запаля по някакъв начин за да се предвижа на самоход.Чувал съм, че стартера се удря с чук и пали Вярно ли е Адрес на коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
Marcus Aurelius Публикувано 16 Октомври 2011 Доклад Share Публикувано 16 Октомври 2011 Преди да свалиш стартера и да го ремонтираш профилактично, не забравяй да погледнеш клемореда. Адрес на коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
toshkov81 Публикувано 17 Октомври 2011 Доклад Share Публикувано 17 Октомври 2011 Чувал съм, че стартера се удря с чук и пали Вярно ли е Вярно е колега но са пропуснали да ти кажат че, може после като видиш какво е станало да ти се прииска и тоя дето ти го е казал, да го удариш с чук.ДА може да запали но, не се знае дали няма да се отлепят магнитите, които да задерат ротора и направо да си купиш нов стартер. Адрес на коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
VBI Публикувано 17 Октомври 2011 Доклад Share Публикувано 17 Октомври 2011 (Редактирано) Чуква се леко с чук не заради "магнитите", а заради четките. Обикновено ако са на свършване или клеясали при почукването излизат малко напред и правят контакт с колектора на ротора и стартера завърта. Това е най-сигурния начин да провериш дали проблема е четките или шалтера. Колкото до задирането - няма начин ако почукнеш стартера да завърти ако причината е в износени втулки и задиране на ротор-а в статор-а. Ако се е стигнало до задиране, то ще е било много преди четките и едно завъртане няма да окаже никакво влияние, ако изобщо завърти защото магнитното поле е много силно - така, че статора може да е заминал отдавна . Редактирано 17 Октомври 2011 от VBI Адрес на коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
toshkov81 Публикувано 17 Октомври 2011 Доклад Share Публикувано 17 Октомври 2011 а дали има начин като го чукнеш с чука зада се покажат четките да се отлепи магнит А ? но няма нищо то и майсторите трябва да ядат Хляб. Адрес на коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
VBI Публикувано 17 Октомври 2011 Доклад Share Публикувано 17 Октомври 2011 (Редактирано) Нали не си представяш някакви яки магнити в стартера докато не върти "А"? Отделно не е магнит, а ЕДН (електро-движещо напрежение) - т.е., когато тече ток, в момента на самото въртене ротора "затяга" в стартера поради получилото се електро-магнитно поле и износените втулки. Когато не върти стартера не залепва и "магнита" - ротора и статора са свободни един към друг. Така, че ако леко почукнеш стартера преди да запалиш, освен да се разместят четките или евентуално шалтера ако е блокирал заради боклуци - друго няма какво да стане . Редактирано 17 Октомври 2011 от VBI Адрес на коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
toshkov81 Публикувано 17 Октомври 2011 Доклад Share Публикувано 17 Октомври 2011 май със стената трудно се спори.Ето ти малко ФАКТИ във този мотор се слага стартер от рода на D6RA VALEOстартера е с 4 броя постоянни магнити противоположно поляризирани един към друг. на СТАТОРА. тези магнити са САМО ЗАЛЕПЕНИ на статора.10 г я работа тази работа и поне 30% от тези стартери страдат от разлепени магнити. Затова от доста време държа в наличност комплект магнити и два броя статори .Когато чукнеш стартера, магнита се отлепва и като завъртиш задира в ротора и повлича и останалите магнитиспециално за теб снимах последния стартер на който се бяха отлепили магнитите.ЗАПОВЯДАЙ.неговия е идентичен. Адрес на коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
VBI Публикувано 17 Октомври 2011 Доклад Share Публикувано 17 Октомври 2011 (Редактирано) Хубаво, да го беше написал в началото - говорим за различен тип стартери. Аз писах по-горе за стартер с намотки на статора и ротор. Достатъчно беше да напишеш, че този на колегата е с постоянни магнити и какви може да са проблемите произтичащи от това. Не съм ремонтирал стартер с постоянен магнит при който проблема да е чисто механичен - отлепване. Затова е форума, да се споделя опит . Ако магнита е залепен действително не е добре да се чука силно по стартера, но мисля, че това което писах - леко чукване няма да му навреди изобщо имайки в предвид вибрациите на които е подложен стартера при ежедневното шофиране. Предполагам, тази снимка, която си дал - отлепването на магнитите не е предизвикано от чукане по стартера? Редактирано 17 Октомври 2011 от VBI Адрес на коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
toshkov81 Публикувано 17 Октомври 2011 Доклад Share Публикувано 17 Октомври 2011 най-вероятно не колега но представи си щом от самосебеси се отлепва, как ще му се отрази едно чукане. Виждал съм хора който блъскат със щанга по стартера, идвали са дори хлътнали статори от такова чукане. точно за това му написах да си прецени сам какви може да са последствията. Смятам че е по-добре да я бутне ако не е автоматик. Адрес на коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
Recommended Posts
Създайте нов акаунт или се впишете, за да коментирате
За да коментирате, трябва да имате регистрация
Създайте акаунт
Присъединете се към нашата общност. Регистрацията става бързо!
Регистрация на нов акаунтВход
Имате акаунт? Впишете се оттук.
Вписване