Jump to content

Бобина за АБК


Vitcig

Recommended Posts

Колеги, тази вечер дето се вика "за сефте", АБК-то ме изостави насред бул. Рожен и сред едно движение, и се благодаря на ангела си, че не ме отнесе автобус-а !

Всичко стана изведнъж, без никакво предупреждение, сецане, прекъсване или нещо което да ме накара да се замисля над това нещо ...

В отчаяни опити да запали на някое от двете горива - естествено без резултат, движение "на стартер" за да освободя лентата за движение, мисля че успях да прееба стартер и акумулатор !

Благодарен съм на колегата ми с Пежото, което стоически се пребори с тежкото Ауди, а 106-та си е лека колица !

И сега идва цялата драма <_<

Седейки си в колата, и отнасящ всички псувни на света (предполагам, въпреки че се бях "скрил" в един джоб за автобусна спирка), кълнейки се че не съм пушач, за да запаля тая поцинкована кофа, се замислих върху следното нещо !

В момента съм с такава бобина , може ли да бъде сменена с такава - ?

На първо време забелязвам разлика в съпротивлението - съответно 3700 ома за моята, срещу 6900 за след 1994 ли беше :hilezh:

Питане 2 - вече е ясно че това е най-кекавата част от колата (не те послушах Ради !!!), следвана от таблото, и дебиломер-а, заедно с 4 кила датчици ...

Каква да си купя за да спре да гори като свещ !? Което ми напомня - всичко по запалителната система е в безупречна кондиция, не допускам компромис с това !

Обаче леко ме хванаха бесовете след като в рамките на година хвърлям 2 бобини Беру (което не е показател, ама ...) ! И за капак сегашното Беру думна точно една година след другото- и като казвам точно имам предвид точно час, място , ден от седмицата :zustimm:

Моля, посъветвайте ме, защото колата не е покрай мен, и ще си го изкарам я на лаптопа, я на секцията срещу мен ... :bia:

Редактирано от Vitcig
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Колега купи си свястна бобина и си виж палеца, и аз смених 2 бобини за 2 месеца след като сложих газ.

Оказа се също, че тия от авточастите са ми дали плалец който е без символа R1(R1:използва се при автомобили с датчик на хол и тябва да има съпротивление) и така бобината се товари повече.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Много кофти тръпка е това с бобините....умират често от раз <_< Не е лошо човек да има една "втора ръка" в багажника....ма то по тая логика трябва и мотор да си носим....

Според мен си вземи две употребявани бобини- едната монтираш, другата за резерва....В пари ще ти костват колкото нова китайска. Мисля , че няма нужда да ти обясняваме от къде да си ги намериш :zustimm:

Да пази Господ всичкото стар пачник от такива изненади :hilezh:

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Първата е за пц BOSCH от шаси номер: 8C-N-000001 , до номер на шаси: 8C-N-300000, а втората е за пц HITACHI и това също е от значение.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

И сега идва цялата драма <_<

Седейки си в колата, и отнасящ всички псувни на света (предполагам, въпреки че се бях "скрил" в един джоб за автобусна спирка), кълнейки се че не съм пушач, за да запаля тая поцинкована кофа, се замислих върху следното нещо !

В момента съм с такава бобина , може ли да бъде сменена с такава - ?

На първо време забелязвам разлика в съпротивлението - съответно 3700 ома за моята, срещу 6900 за след 1994 ли беше :zustimm:

Преди време бях питал Емо Emsi_audi за ЕКУ и той ми погледна бобината защото "новите" нещо го шашкали. Та . . . по-добре с като твоята.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

ABK,ABF и 2E моторите са с еднакви бобини ако не се лъжа <_< a VW-те май са с BOSCH

Пробвай BOSCH-те да видим кво ще стане :zustimm:

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Първата е за пц BOSCH от шаси номер: 8C-N-000001 , до номер на шаси: 8C-N-300000, а втората е за пц HITACHI и това също е от значение.

Не е баш така.И двата вида се използват при Digifant-а,като при първия вид бобината и комутатора са обединени в един възел/трансформатор за високо напрежение/.При втория вид бобинатa и комутаторa са разделени.При мен/АБК 94 година/ е точно втория вариант,като ЕКУ-то ми е Siemens.

025330468.jpg?r=0

Може и при ЕКУ Hitachi да ги ползват,но пък там системата не е Digifant.

Редактирано от jordanik
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

При мен и на двата кошника са както при колегата Jordanik.Едната е моноинжекция АВТ,другата пълен инж. АВК 94г.Моното,вече 11г.никакви грижи с бобина и комутатор.Мислех,че това е безпроблемна част/малък % на дефекти/,а то .... <_< Да не би да имаш разминаване модел ЕКУ и бобина?

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Едва ли ... Но просто ми е чудно, защо се получава, като всичко по запалителната система е ново и качествено ? <_<

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Едва ли ... Но просто ми е чудно, защо се получава, като всичко по запалителната система е ново и качествено ? :zustimm:

Братле,

и аз така хвърлих Беру на година и половина - изведнъж си умря като пич - а преди това ми изгоря някаква куче марка, с която купих навеса.

Сега съм с Миеле или нещо такова - и с една резервна в багажника - добре опакована - джъст ин кейс.

И свещите ми са нови, и кабелите са сменени, капачка и палец тоже - явно си е на късмет. :hilezh:

Добре че поне им падна цената на тия пущини - за 60 лева взех Миеле-то с отстъпката - Беру-то го бях платил 115 лева май...пак след отстъпката...на старо вървят по 30-тина лева - земи си една и си я вози за всеки случай. <_<

Редактирано от connor cane
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Цоне маме, така ще стане най-накрая ... Мейле беше първата която свалих, но тя поне умря с почести - 3 пъти палих и се движеш, докато накрая проби окончателно! После едно Беру, сега и другото ... Аве огин кола ... А да видя с EPS колко ще откара <_<

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Да бе да им се не знае ... Викам чакай да видя Кировците - 331 ! Викам ти луд ли си ва !? Тя оригиналната е 340! <_<

Каза че не е луд, и тФа и е цената ... Най-краткият телефонен разговор в историята :zustimm:

Абе и друго се замислям ... Последното Беру ми беше с щампа 08, предното с 07 ... Дали ги кле*а стоенето по стелажите !????

Редактирано от Vitcig
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

За 4 години и аз смених 2 бобини. И двете заминаха изведнъж.

Според мен са фалшиви и толкова им е живота.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Последно мен не ми стана ясно,дали самата бобина сдава багажа,или комутатора.Все ми се струва,че бобината е по-коравия елемент във възела и точно комутатора е проблема.Той си иска и добро охлаждане и много добра връзка с маса и точно затова при последните варианти на Б4-та са ги отделили конструктивно едно от друго нещата.

Редактирано от jordanik
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

И аз искам да разбера дали става замяната <_<

Не случайно са отделно, ама като ги дава различни ... By the way, оригиналната не е ли с едни дълги болтове !?

ПП иначе намирам комутатор отделно, ама дали ще да е там проблема !?

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Четем и си мислим,че трябва да съм много щастлив:цела декада с една бобина,с един комутатор. :gruebel: АВТ мотора е 92г.и са си отделно.Много бобини/к-т с комутатор?/си сменил,но причината може да не е в нея/тях/.Ама ако е? Според мен няма смисъл от тия пари,вземи старо и добро от Емо.И аз си обичам кошника,ама може да е на късмет.Ако пуца,да изпуцат по малко пущини.Все пак по добре да караш и да мислиш от какво е,отколкото само да мислиш.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

За 4 години и аз смених 2 бобини. И двете заминаха изведнъж.

Според мен са фалшиви и толкова им е живота.

:)

И Фолксвагените от тия години имат такива ядове - горят бобини като крушки.

Явно е нещо конструктивно в електрическата система - не знам как може да се обясни по друг начин - освен с некачествени бобини...

Всичко по запалителната система на 6, едно Миеле за 50-60 лева, резервна бобина в багажника и това е - единственото вярно решение :gruebel: .

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Моето АВТ е 92г и е с бобина , като на втората снимка и за всеки случай съм си купил още една такава втора употреба и ми седи в нас , но вече се замислям дали да не почне да ми седи в багажника :gruebel:

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Колеги,мисля че в повечето случаи проблема е в комутатора,а не в бобината.

Имах следния случай.Преди по-малко от година на един колега от форума тази част му отказа,отворихме комутатора и презапоихме две или три жички по платката с елементите.Една от тях ни се стори,че не е добре,но повторихме и другите,и проработи.Дори мисля че и сега е с него.Имаше и още един,неработещ.Отворихме и него,спойките му бяха добре,но транзистора в който се съмнявах нямаше как да го отпоя и замеря.Този даваше искра ,но много слаба и не можеше да възпламени сместа в цилиндъра.Разменихме комутаторите,за да проверим бобините, и този който работеше с едната бобина работеше и с другата, а неработещия си остана неработещ.

Не искам да кажа,че проблема е в лоши спойки,а че електрониката много по-често дава дефект в сравнениен с бобината,като елемент.Пиша това и от личния си опит с електронна апаратура.

П.П.

Ако някой се реши може да ми подари дефектния си комутатор/бобина.

Редактирано от kolu
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Колеги,мисля че в повечето случаи проблема е в комутатора,а не в бобината......

И аз така мисля,само че проблема идва от там,че при варианта с трансформатора за високо напрежение бобината и комутатора са едно цяло и доколкото знам,няма начин да ги разделиш и да смениш само комутатор.В другия случай,работа е ясна-сменяш или ремонтираш/ако е възможно/ комутатора и караш.

Редактирано от jordanik
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

... бобината и комутатора са едно цяло и доколкото знам,няма начин да ги разделиш и да смениш само комутатор...

В моя случай приличаше на първата снимка.Двете бяха занитени,разпробих нитовете,разпоих бобината или трансформатора и ги разделяш.

Разликата беше на самата платка,едната беше с дискретни елементи с СМД монтаж,а на другата транзисторите(полупроводниците) бяха на кристал с излизащи от него нишки/крачета.И не се знае кое е транзистор кое диод,а за означение или надпис въобще не говоря.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Сега ми стана ясно какво си направил и при теб е дало резултат,защото си успял да отремонтираш комутатора,който е бил с дискретни елементи.Проблем се получва,когато не успееш да спасиш комутатора и ти се наложи да търсиш нов,а такъв не се продава отделно.Не знам дали комутаторите,които са отделно от бобините ще станат за вграждане в трансформатора/едва ли/,защото намотките на двата вида бобини са с много различни съпротивления.

Редактирано от jordanik
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Посочените в първия пост бубини не са взаимно заменяеми, различно е напрежението което им се подава като входящ сигнал, майсторите които се занимават с ремонти на такива коли, са ми казвали че проблема с бубините обикновено бил лоша маса и се оправял като подадеш допълнителна такава на крачето на бубината което е маса, за съжаление обаче не помня на кое точно.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Посочените в първия пост бубини не са взаимно заменяеми, различно е напрежението което им се подава като входящ сигнал, майсторите които се занимават с ремонти на такива коли, са ми казвали че проблема с бубините обикновено бил лоша маса и се оправял като подадеш допълнителна такава на крачето на бубината което е маса, за съжаление обаче не помня на кое точно.

колега не лоша маса а лошо 12 волта защото на бобината отива твърд контакт и комутирана маса от компютъра и са импулси. ако подадеш твърда маса и гориш бобината

Редактирано от nikom
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Създайте нов акаунт или се впишете, за да коментирате

За да коментирате, трябва да имате регистрация

Създайте акаунт

Присъединете се към нашата общност. Регистрацията става бързо!

Регистрация на нов акаунт

Вход

Имате акаунт? Впишете се оттук.

Вписване
  • Потребители разглеждащи страницата   0 потребители

    • Няма регистрирани потребители разглеждащи тази тема.
×
×
  • Create New...