Jump to content

а6 ц5 колко вида окачване има


toshkov81

Recommended Posts

Благодаря ти мн колега,ще пробваме да го направим като следим внимателно всяка стъпка .То е ясно че няма да стане всичко от раз първия път,но ще се опитваме докато всичко се получи както трябва да бъде.Благодаря ти пак,имаш няколко бири от мен :)

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

  • 2 weeks later...
  • Отговори 116
  • Created
  • Последен отговор

Top Posters In This Topic

Колега а може ли просто да освободя макферсона от към двигателния отсег без да го свалям от амортисьора,понеже нямам скоби за пружините и направо да го поставя на другата кола както си е към амортисьора,хем ще е по лесно и бързо сякаш.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

  • 1 year later...

Да повдигна малко темата. Колата ми отзад е доста клекнала в сравнение с отпред и май ще трябва да си купя пружини. Окачването ми е 1BA(комфортно вдигнато). По пружините не личи следа от цвят. Рових се и из етка но там само за предното (аз съм предно, седан, ръчни ,2.5 TDI BFC 163 коня) ми дава една купчина номера и цветове. Как да разбера кои пружини трябва да си взема?

 

Ето какво излиза на ЕТКА в началото (има още 3 пъти по толкова):

516e3f423d13c9e9.jpg

PR не знам какво е но го има за всички 1BA е типът окачване , но последния индекс след него каво е. Аз на табелката в багажника имам OYE което ме навежда на мисълта че съм PR-1BA-OYE или пружина 3BO 511 115 M която е с една сива и две лилави точки  :lupe:

Редактирано от TDI_Fan
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Малко вероятно е да се се изтрили маркерите, по-скоро има наслоена кал. Почти невъзможно е да разбереш с какви маркери е излязла от завода, без да ги видиш.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

  • 1 month later...

Маркировката наистина си седи на пружините просто обаче е на задната страна и се вижда на канал - странното е че при мен (1BA) излезна три розови с една бяла/жълта - d335e89991387bc3.jpg

Проблемите с "клекналата задница" обаче ще се окажат от смачкания тампон под пружината.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Под и над пружината тампона е еднакъв. При мен също долният беше по-сплескан и аз смених само долните. Оригинални (други не намерих) бяха около 20 лв

 

...странното е че при мен (1BA) излезна три розови с една бяла/жълта...

Не е странно, при 1BA (както и при другите видове окачвания) има много видове пружини. Коя точно ще е пружината, зависи от цялосното оборудване на колата - авант, седан, мотор, скоростна кутия и тнт, които и да ти се струват маловажни, при различните комбинации променят теглото на колата.

За това са предвидени няколко вида пружини за всеки тип окачване - каквото и тегло да се получи при оборудването крайният ефект на возия и клиренс да е еднакъв при съответният вид окачване.

Редактирано от bokouser
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Вчера метнах едни амотртсьори  закс задни за 2.5 ,сложих  едни гумени подложки от не  знам каква кола на пружината от горе като не махнах оригиналния гумен тампон и воала,2 см нагоре и задницата неподвижна в завой,голем кеф,даже нивомата на фаровете не излезе от норми,мн съм доволен,даже гуми не свалях егати бързата работа

Редактирано от buzzi
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Не е странно, при 1BA (както и при другите видове окачвания) има много видове пружини.

Странното е че според ЕТКА няма такава маркировка  :wall:  - 3 розови и една бяла. Въобще ако трябва да си купувам пружини и някои е сменил моите не е ясно какви са били преди . :wall:

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Странното е че според ЕТКА няма такава маркировка  :wall:  - 3 розови и една бяла. Въобще ако трябва да си купувам пружини и някои е сменил моите не е ясно какви са били преди . :wall:

Ако се загледаш, бялото не е точно бяло, а сиво, а розовото е доста тъмно, та си е баш виолетово, то по принцип розово по каталозите няма.

Ето разликата между бяло и сиво, а предните ги водят зелено и виолетово:

034076609.jpg?r=0

 

...Аз на табелката в багажника имам OYE което ме навежда на мисълта че съм PR-1BA-OYE или пружина 3BO 511 115 M която е с една сива и две лилави точки  :lupe:

 

Иначе точно си се ориентирал. Според мен това ти е окачването. Както виждаш се редуват така:

3BO 511 115 F - 1 silver + 1 violet - 1BA-OYC

3BO 511 115 G - 1 silver + 2 violet - 1BA-OYD

3BO 511 115 M - 1 silver + 2 violet - 1BA-OYE

като на последното би трябвало двойката да е тройка, може би е грешка, няма логика да се повтаря. Сега погледнах и в една руска онлайн Етка и там е така, но не се кахъри, сигурен съм, че това ти е окачването и друг път съм попадал на грешки.

Редактирано от bokouser
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

  • 4 weeks later...

След смяна на въпросните тампони задницата вече не е клекнала , но все пак е с 1,5 см по-ниско от предницата. Като я гледам обаче ми се струва че просто предницата е прекалено "вирната" и се учдя дали някои не е сменял отпред с неправилни пружини. Как мога да разбера на задните ми пружини какви предни отговарят?

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Няма такава зависимост. Те за това са толкова много, за да се комбинират според обурудването на колата и като финал да се получи един и същ краен ефект на всяка кола. Трябва да попаднеш на същата кола, със същият мотор, скорости и останалото обурудване.

Иначе в ЕТКА такава информация няма.

Sent from my iPhone using Tapatalk

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

  • 4 weeks later...

bokuser се оказа прав за окачването, но понеже проблема ми беше да разбера и какво трябва да е предното продължих да се ровя из лепенката с кодовете в багажника.

Значи за задното започват с 0Y- (в моя случей 0YE), а за предното с 0J- (в моя случей 0JM). Тези цифри стоят на лепенката в багажника на четвъртия ред - последните две колони. В моя случей предните пружини трябва да са 1 оранжево и две сиви.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

  • 3 months later...

Предните се оказаха точно такива - 1 оранжево и 2 сиви - явно рпедницата не ми е навдигната от тях. Чудя се дали е възможно височината да се влияе от самите амортисьори(предните съм ги сменял с незнаен номер) а не само от пружините?

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

на мен ми казаха че проблема бил от прожините затова така седяла ... трябвало да се сменят. като гледах кодовете на мойта бележка в багажника пише че съм със спортно окачване при което трябва да вози твърдо ,да ама не вози меко явно прожините са омекнали и амортисьорите са пътници.

амортисьорите са ми червен закс ако това има значение но немога да видя номера им,а прожините не знам.

ако си сложил друг вид амортисьори също може да има разлика във височината и да стои клекнала. гледах ги че са с различна дължина и доста видове

Цитиране на предходно мнение!

Редактирано от VBI
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

  • 4 weeks later...

 

 

1BS = 4-corner air suspension (демек въздушно окачване което е малко странно) не бях чувал за тоя модел въздушно.кът моя двигател си

 

Цитиране на предходно мнение!

Редактирано от VBI
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Кое по точно се гледа на тази бележка :stupid:


1BS = 4-corner air suspension (демек въздушно окачване което е малко странно) не бях чувал за тоя модел въздушно.кът моя двигател си

Объркалсъм се гледах това най долу в ляво на етикета 1SA то ли се гледа?

post-42054-0-04041000-1427037090_thumb.j

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Окачването ти е 1BA (стандартно/меко) - горе в дясно на малките букви.

 

Аз си купих нови пружини, но се оказа че просто предницата стърчи (сега си имам пружини за спомен :wall: ). buzzi ме светна, че амортисьорите са ми газови и така се "одървят" като си отидат. Ще трябва да отскоча до "Дунев" за един тест на амортисьорите.

Редактирано от TDI_Fan
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

и с маслени да си кът изтекат и може чейнето то да се счупи така возят :)

Окачването ти е 1BA (стандартно/меко) - горе в дясно на малките букви

Аз си купих нови пружини, но се оказа че просто предницата стърчи (сега си имам пружини за спомен :wall: ). buzzi ме светна, че амортисьорите са ми газови и така се "одървят" като си отидат. Ще трябва да отскоча до "Дунев" за един тест на амортисьорите.

прожините ще станат ли за моето окачване със спортно съм само това знам нито белези нито цветове на тея прожини съм гледал

Редактирано от Jordan Atanasov
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

По-вероятно не. Тос маия вид окачване си има още еди колко вида пружини според теглото на колата. Единственото място по което се виждат е лепенката в багажника.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Здравейте, знае ли някой в какво точно се изразява оригиналното спортно окачване. На пример - колата е по ниска и вози по твърдо или само возията е по твърда.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Ниско окачване, мачкаш праговете редовно и жулиш пода, друса толкова, че да оглупееш. Имал съм кола със спортно окачване с 18-ките 245/45, и това ми е поука никога повече.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Аз съм имал С5 със спортното(фабрично) на 16-ки. Поведението на пътя беше една идея по-добро и по-твърдо като возия. На тази дълга база обаче всяко минаване през спящ полицаи или рампа е съпроводено с дълго услушване и леки тръпки в гръбнака. Като добавиш и родните пътища + това че караме с незнайни гуми стандартното общо взето си е оптималния избор. Сегашната ми е със стандартното окачване и като и гледам кроата под мотора и се сетя на старата как изглеждаше  :hilezh:

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

  • 1 month later...

Здравейте,

На моята по лепенката в багазника излиза:

1BG = Suspension/shock absorption, automatic level control system, air suspension at rear axle

20150503_171403_zpsx4ue2bvs.jpg

 

Какво ще рече това? Не ми се вярва отзад да е с въздушно окачване. Всъщност това може ли да се види на канал?

Редактирано от hellix
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Създайте нов акаунт или се впишете, за да коментирате

За да коментирате, трябва да имате регистрация

Създайте акаунт

Присъединете се към нашата общност. Регистрацията става бързо!

Регистрация на нов акаунт

Вход

Имате акаунт? Впишете се оттук.

Вписване
  • Потребители разглеждащи страницата   0 потребители

    • Няма регистрирани потребители разглеждащи тази тема.
×
×
  • Create New...