Jump to content

Как точно функционира спирачната система?


Recommended Posts

преди известно време се заформи спор ..

дали ако дисковете отпред са по големи от тези отзад ..

предвид , че спирачната система е затворена и има равно налягане отпред и отзад ..

задните колела ще спират по рано от предните ..

предвид това , че на тях ще им е необходимо по малко усилие за да блокират ..

аз казах , че вероятно ще започнат да спират едновременно ..

един друг колега от форума каза , че най вероятно ще започнат да спират първо задните ..

и трети колега каза , че няма значение това , че дисковете отпред са по големи ..

въпреки това , пак предните ще спират .. той е най прав .. просто не стана ясно защо така ..

аз ще изясня надявам се .. защо винаги предните спират и после задните .. по точно как става така ,

че предните спират преди задните ..

тогава в темата аз казах , че има разлика в диаметъра на буталцата и в техния ход ..

за това би трябвало винаги да спират предните , но не бях сигурен , че ще стане така .. сега съм сигурен и ще кажа защо .

наистина има разлика и тези буталца имат значение .. но мозъците са се подсигурили .. как ?

първо трябва да се знае , че спирачната система има два кръга .. нещо от рода на системата за охлаждане си представете ..

първия кръг отговаря за предните колела .. втория за задните колела ..

та .. каква е идеята на тея два кръга .. тези два кръга са свързани посредством един клапан ..

в тея два кръга , има налягане ... но относително равно налягане .. не и равно ..

какво се случва когато натиснем педала на спирачката ..

създаваме допълнително налягане в тая система от затворен тип , но .. го създаваме първо в първия кръг ..

който също е затворен .. и чак когато налягането в първия кръг стане много голямо ... при което вече предните колела са започнали да спират ..

клапана между първия и втория кръг отваря .. и първи и втори кръг стават един кръг ..

налягането между тях се изравнява .. и започват да спират и задните колела ..

така че .. от тук можем да заключим , че въпреки , че ще сложим големи дискове отпред .. задните няма да започнат да спират преди предните .. нито едновременно с предните колела .

не че това не може да се направи .. но ако не бараме нищо друго по спирачната система .. няма опасност това да се случи .

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

  • Отговори 83
  • Created
  • Последен отговор

Top Posters In This Topic

Само не разбрах,що като сложиш по-големи дискове,трябва да спира по-слабо.

То не е ли като мъжка пришка-колкото е по-голяма, толкова повече работа върши...

Редактирано от vangnay
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Само не разбрах,що като сложиш по-големи дискове,трябва да спира по-слабо.

То не е ли като мъжка пришка-колкото е ро-голяма, толкова повече работа върши...

е така де , то повече работа върши , но и повече усилие иска ..

ако предните са по големи от задните .. а приложим еднакво усилие и към предни и към задни ..

то задните е логично да спрат още преди да за започнали да спират предните ..

и не само е логично .. а така би станало , ако нямаше два кръга , няколко клапана и разлика в буталата .

най елементарно си го представи .. за да търкулнеш една топка 100 кила .. ти трябва повече сила ..

от тази да търкулнеш една топка 1 кило ..

ако приложиш равна сила и към двете топки едновременно и постепенно я увеличаваме .. малката топка ще започне да се търкаля преди голямата ..

същото е и с малките и големи дискове, само дето процеса е обратен ..

не се мъчим да ги търкулнем , а да ги спрем

Редактирано от marsianec
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Спирачната сила, създавана от триенето на феродото в диска, умножена по рамото (радиуса на диска) дава спирачния момент.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

:flehan: За темата.

Триенето между диска и накладката зависи само от вида на материалите и от УСИЛИЕТО върху накладката. Размера на накладката няма значение.

Предните спирачни цилиндри осигуряват по-голямо налягане от задните. Въпрос на диаметър на буталото.

А защо задните колела ТРЯБВА да спират по-малко би трябвало да е ясно на всеки.

Двата кръга на спирачната система са за надеждност. Ако откаже единия да остане втория.

Спирачната сила, създавана от триенето на феродото в диска, умножена по рамото (радиуса на диска) дава спирачния момент.

Да и това е вярно.

Редактирано от grizzly
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

самоцитирам се че има разлика в диаметъра на буталцата и в техния ход .

и има значение диска колко е голям и колко са големи челюстите .. силата се измерва в килограм на квадратен сантиметър ..

когато имаш повече сантиметри .. ти трябват повече килограми за да постигнеш същото ..

тоест .. нормалната логика казва , че същото нещо ще го постигнем по бавно със закъснение ..

а до тогава би трябвало вече задните да са започнали да действат .. защото там имаш достатъчно килограми на квадратен сантиметър ..

но те не се задействат зареди този клапан между първи и втори кръг ..

той пречи това да се случи .. и отваря чак когато предните вече са започнали да спират .

Редактирано от marsianec
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

самоцитирам се че има разлика в диаметъра на буталцата и в техния ход .

и има значение диска колко е голям и колко са големи челюстите .. силата се измерва в килограм на квадратен сантиметър ..

когато имаш повече сантиметри .. ти трябват повече килограми за да постигнеш същото ..

тоест .. нормалната логика казва , че същото нещо ще го постигнем по бавно със закъснение ....

Прав си на половина... имаш сила кг/кв.см. тази сила е постоянна без значение размера на накладките. Съответно по-широки накладки ще свършат повече работа при същата сила заради повечето кв.см.

Така ги виждам аз нещата.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Е май забравяш Триенето.То е най-важно.При еднаква приложена сила по-голимият диск ще има по-голямо триене.

Разбира се че това не е вярно. :flehan:

При приложена сила от да кажем 100кг се получава различно налягане в зависимост от площта. 100кг на 100см2 са 1кг/см2, 100кг на 10см2 = 10кг/см2

Съответно силата на триене е еднаква. Спирачното усилие също.

-----------

Триене.

8efd41ba7223f48a8f5aa9ba71aa3167.png

Във формулата никъде не участва размер. Само сила и коеф на триене който е прибл. константа за дадена двойка материали.

Тук единия материал винаги е стомана / чугун а фрикцията на феродото зависи от какво са забъркали майсторите на накладката.

---------

Таблица с коеф. на триене.

Brake Material <> Cast Iron 0,4

Brake Material <> Cast Iron (Wet) 0,2

Съответно коеф. на триене стомана/накладки е между 0.2 до 0.4.

Редактирано от grizzly
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Леко встрани от темата да се изкефите.

Сила на триене - видео.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Леко встрани от темата да се изкефите.

Сила на триене - видео.

Това беше яко. :flehan:

п.с.Имаш плюсчИ от мен.

Редактирано от veselin velchev
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

На мен само не ми е ясно къде е тоя клапан, и кога точно отваря/затваря?

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

бе имаше едноз тквоз...бе регулатор на спирачно усилие ли беше, на налгане ли беше...бе май кантар му викаха по нашему - те тва за кво служи? :hilezh:

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

На мен само не ми е ясно къде е тоя клапан, и кога точно отваря/затваря?

еми ..не зная точно къде се намира физически ..

но ... освен утре да взема схемата на спирачната система ...

нещата не изглеждат баш така като осмица и да е между двете кръгчета клапанчето ..

просто не съобразих да взема схемата

бе имаше едноз тквоз...бе регулатор на спирачно усилие ли беше, на налгане ли беше...бе май кантар му викаха по нашему - те тва за кво служи? :hilezh:

това е друга бира ..

не става въпрос за тоя клапан ..

тоя играе роля при натоварен и ненатоварен режим .. ляво дясно и т.н.

съвременните вече нямат такъв ..

имат отделен електронен блок .. последното поколение ЕBS ,

спирачките са вързани с окачването ..

и вече следят дали си в завой .. какъв е наклона ..

мерят периферната скорост на гумите , че даже май и с диференциала са вързани ..

спирачната система получава сигнали и от въздушните възглавници ..

какво налягане има в тях ..

и са доста по прецизни и надеждни ..

само за сравнение .. в сравнение с ABS - EBS при 80 километра в час дава 20 метра разлика в спирането ..

скоро ABS- са .. ще излезе от употреба

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Марсиииии, маме ...

Клапан ?

Я слезни и си проследи всичките тръбички по системата ...

Недей !

Аз ще те улесня ! :stupid:

Разглоби си помпата, и всичко ще ти стане ясно ...

Майкооооо, като се сетя що пъти съм чел на бащата техническата литература ...

И специално "Аз ремонтирам Москвич" :stupid::)

И е толкова простооооо, колкото не ти се вярва ...

Примерно, че захванах Москвича, понеже там ми е най-лесно да ти го обясня ...

Двугръгова, диагонална система (че да не останеш без спирачки е това, не от друго), главен спирачен цилиндър, вакуумен усилвател, хидравличен клапан (чиято функция ще разясня по-надолу), спирачни "скоби" (апаратите, които при тоз хавтомобил са 4 бутални, с малки и големи бутала, и да ти кажа спира да си еве мам***), регулатор хидравлично усилие (т.нар. кантар) !

И разяснявам ...

Натискаш спирачният педал !

Буталото създава налягане в камера едно на спирачната помпа, и затваря притока на течност от казанчето ... В системата на предните апарати се създава налягане само в малките "буталца", задните си се задестват по същият ред (барабанни отзад) ...

Нещо спирането нИ та кефи :hilezh:

Натискаме още, и задействаш без да искаш камера две на спирачната помпа ... На помощ се притичват големите бутала от предните апарати ! ;)

Спиране, по план ...

Поради повишеното налягане, създадено от увеличеният ход (демек си натиснал педала повече), към задните цилиндърчета се прилага по-голамо хидравлично налягане ... Има опасност от блокиране ... Понеже всичко в тоз живот е просто, на някой му е направило впечатлени, че молата "олеква"/ се повдига отзад ... Опаааа, идва ред на т.нар. регулатор на спирачното усилие -а.к.а. "кантарчето ...

Колкото повече се вдига задницата, толкова повече се затваря клапана в самият механизъм, което блокира притока на течност, оттам и намалява възможността от блокиране ...

И толкова му е хамалогията ...

Уууу, клапана ... ;)

Метално тяло с размер 10см. на 5 см. ... През него са прекарани всичкото тръбички за спирачките ...

При идеално налягане, съчмата в него си бара паца*а ...

Промени ли се налягането на някоя от двете и страни, тя се измества и задейства едни прекъсвач, и на таблото ти светва лаМба,че имаш проблем в налягането на спирачната система, респективно спирачките ... Толкова просто, и толкова полезно !

A дзвери се тука ...

Годината е 72', и за АБС даже не са си и мислели ;)

Или поне не Ауди !

Оставям на теб да разкриеш тайната на спирането ;) ;)

ПП какви 20 метра те гонят ве мамеееее ?

Те повечето коли си спират от 100 при идеалните условия за 40 метра ... И от 80 за 35 ... Къде ги оряза тез 20 метра ... Бааа го ... То Бугатито не моеш го спря така !

Редактирано от Vitcig
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

мен ме интересува само .. ти вярваш ли ми или не ми вярваш ..

конкретно за 20 метра да те питам :hilezh:

стана ли ти интересно, а ? :stupid:;)

пневматична спирачна система ..

натоварено тежко возило ..

тестват се ABS и EBS .

при 50 км/ч

при 80 км/ч

при 90 км/ч

разлика .. 5 метра при 50 .. 20 при 80 и 17 при 90 ;)

модерна работа маме :stupid:

и на мен ми стана така интересно .. щото разликата е наистина голяма :)

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Eва гооооо ...

То Еска 221 със SBC & pre safe ...

Абе вярвам ти, ама дай да го пипна :hilezh:

утре шса помола за достъп до таа конфиденциална информация :stupid:

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

ABS, EBS... търговски понятия вече.

Принципа на АБС е да отпусне блокиралото колело и да го спре отново. Ако блокира отново го отпуска пак. Това става през определено време. Докато системата разбере че е блокирало и го пусне, после докато го стегне отново се губи време за спиране. Съответно колкото по-бързо става това ще е по-ефективно спирането.

Старите АБСи (поколение първо) се чува как "чаткат" 2-3 пъти в секунда. Със следващите поколения времето се подобрява. Съответно чуваме "кррррр" (10 пъти в секунда) или "жжжжжжжж" (>20-30 пъти в секунда). Това и скъсява спирачния път. Нищо ново, по-добро изпълнение.

Някой по някое време се е сетил че може да ползва спирачките за стабилизация и други хитрини (блокаж на буксуващо колело) и е "ъпгрейднал" АБСа с още акъл. Съответно му е дал друго име за да се продава по-добре. :hilezh:

Спирачното усилие при АБС се прави от помпа защото се изпуска течността към цилиндърчето и после трябва някой да го напомпа пак. Шафьора само задава колко да се натегнат кучките. Другото го прави компютър.

Разбира се доброто спиране зависи освен от добри спирачки и от материал на гумите + типа на настилката.

--------

За пореден път - темата ЗАЩО е в неправилен раздел?

За EDS има ТАЗИ тема.

Редактирано от grizzly
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

а аз да си попитм - значи според извънземния, кантарчено не влияе на натовармането на задното мост, а само за ляво-дясно, тоест от него няма знчение за спирането предимно на предно, а не на задно мост, пък според оня с фуражката на снимката, въпросното кантар почва да действа след като олекне "задницта", тоест пак не влияе на главния въпрос по темата? :stupid::):hilezh: сорри, ма не ми е ясно и ползвам темта да питам... :stupid:

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

съвсем не е така гризли ..

едното е анти блокираща система ..

другото е електронна спирачна система ..

едното следи само това , колелата да не блокират ..

и ако вземат случайно та блокират .. се включва .

другото следи още 20 неща ..

и въобще не позволява на колелата да блокират ..

страшно различни са системите по същество ..

трябва пак да рисувам за да стане ясно :hilezh:

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

hasplu - бе нищо не разбрах от тФа дето си писал !

Няма ляво/дясно .. Заден мост ! Нацяло ...

Мечо, що намеси АБС !? Той няма общо с питанката на марси ...

Пак ще напиша - всичко е във спирачната помпа !

Там е ключа от мазето ...

Загледайте си казанчетата колко отвора имат за захранване на помпата, и защо е така !!?

Редактирано от Vitcig
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

а аз да си попитм - значи според извънземния, кантарчено не влияе на натовармането на задното мост, а само за ляво-дясно, тоест от него няма знчение за спирането предимно на предно, а не на задно мост, пък според оня с фуражката на снимката, въпросното кантар почва да действа след като олекне "задницта", тоест пак не влияе на главния въпрос по темата? :stupid:;):hilezh: сорри, ма не ми е ясно и ползвам темта да питам... :stupid:

влияе , но функцията му различна от тази на клапана за първи и втори кръг..

поне така си мисля :) .. може пък и да е това кантарче .. ма помня , че друго му беше наименованието

Редактирано от marsianec
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Бе няма клапан вееее :hilezh::stupid: :stupid: !

Стига подкокоросвал хората да търсят несъществуващи неща ...

Клапана е самата помпаааааааааааааа !

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Създайте нов акаунт или се впишете, за да коментирате

За да коментирате, трябва да имате регистрация

Създайте акаунт

Присъединете се към нашата общност. Регистрацията става бързо!

Регистрация на нов акаунт

Вход

Имате акаунт? Впишете се оттук.

Вписване
  • Потребители разглеждащи страницата   0 потребители

    • Няма регистрирани потребители разглеждащи тази тема.
×
×
  • Create New...