Jump to content

Как точно функционира спирачната система?


Recommended Posts

Бе няма клапан вееее :hilezh::stupid: :stupid: !

Стига подкокоросвал хората да търсят несъществуващи неща ...

Клапана е самата помпаааааааааааааа !

тц .. не е помпата ..

някъде из между тръбопроводите е ..

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

  • Отговори 83
  • Created
  • Последен отговор

Top Posters In This Topic

hasplu - бе нищо не разбрах от тФа дето си писал !

Няма ляво/дясно .. Заден мост ! Нацяло ...

Мечо, що намеси АБС !? Той няма общо с питанката на марси ...

Пак ще напиша - всичко е във спирачната помпа !

Там е ключа от мазето ...

Загледайте си казанчетата колко отвора имат за захранване на помпата, и защо е така !!?

ми прочети кви ги е писал зеления, то и аз не разбрах май нищо... :hilezh:

темата е предни vs. задни спирчки...май...и аз се оплетох....

а аз просто си питах кво и то кантрче и где е приложението му в спирането на един хавтомобил и що са го турнали и братята руснаци и по-западни индивиди... :stupid::):stupid:

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

ми прочети кви ги е писал зеления, то и аз не разбрах май нищо... :hilezh:

темата е предни vs. задни спирчки...май...и аз се оплетох....

а аз просто си питах кво и то кантрче и где е приложението му в спирането на един хавтомобил и що са го турнали и братята руснаци и по-западни индивиди... :stupid::):stupid:

кантарчето разпределя налягането към предни , задни колела .. също така и към ляво дясно ..

но само при товарните мисля .. и то тези които са от малко по ново поколение ..

а това клапанче за което говоря .. има подобна функция .. но то играе роля само да задържи налягането в първия кръг .. докато налягането се предаде на челюстите и вече съпротивлението стане голямо ..

тогава то пуска налягането и към втория кръг .. налягането между двата кргъа се изравнява .. и заработват и задните апарати .. ..

то се грижи единствено и само за това .. предните колела да започнат да спират преди задните ... нищо друго

Редактирано от marsianec
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Регулира ти усилието предни/задни спирачки, само н епитай защо :stupid:

дай, дай, дай още малко...... :hilezh:

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Ааааааа, марси ... Спри се ва !

Пневматичната спирачна система, има само едно единствено нещо по което си прилича с хидравлината - спирачна система е !!!!

Оттук натам нямат нищо общоооооооооооо !

Няма клапан при леките коли никъде ... Нито по тръби, нито по тръбички, нито по тръбопроводи и тръбопроводчета !

Течността си ходи спокойно ко колелото, до момента в който хидро-помпата на АБС не и набие шутовете !

Hasplu, ролята на кантарчето е да ограничи налягането към задният спирачен контур, посредством един прост клапан, задействан от един лостов механизъм ! Тоз механизъм е закачен и образно казано "връзва" задният мост с купето ! И колкото повече се увеличава разстоянието (задницата се повдига/олеква от инерционните сили при спирането) - толкова повече се затваря клапана ... Колкото е по-малко (колата е натоварена), толкова повече клапана се отваря ! Казано на прост език - все едно завиваш и отвиваш кранчетата на чешмата, само че малко по-модерно ! :hilezh:

Всичко се прави с цел да се предотврати блокирането на колелата от задният мост, тъй като става интересно когато той загуби сцепление (тук бмх-те се кефят на мах) !

Фарщензи !?

Редактирано от Vitcig
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Точно така.

Кантарчето е кранче което ограничава притока на течност към задните спирачки. Слагаш 3ма дебелаци на задната седалка и кранчето е отворено. При празна кола задницата е нагоре и кранчето е почти затворено. Ограничаването става още преди да е натисната спирачката. При спиране задницата олеква още повече (ако е ненатоварена колата) и кранчето се затваря напълно.

Марсе, братко, позволи ми да знам мааалко повече от теб как бачкат тия работи. Особено електронната им част.

------------------

БОШ - описание на спирачна система.

Редактирано от grizzly
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Яволь!! тоест при кола с един шофер, то при натискне на спирачкта, клапана няма да ограничи предвартелно притока на спирачна течност към задните спрачни цилиндри и няма да повлияе на съотношението преден-заден мост при спиране, каквато е и болката и въпроса на оня с антенките? дори изхождайки от там некви затворени системи, еднакви точки с налягане или както се казвше на модерен език :hilezh:

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Ааааааа, марси ... Спри се ва !

Пневматичната спирачна система, има само едно единствено нещо по което си прилича с хидравлината - спирачна система е !!!!

Оттук натам нямат нищо общоооооооооооо !

Няма клапан при леките коли никъде ... Нито по тръби, нито по тръбички, нито по тръбопроводи и тръбопроводчета !

Течността си ходи спокойно ко колелото, до момента в който хидро-помпата на АБС не и набие шутовете !

Hasplu, ролята на кантарчето е да ограничи налягането към задният спирачен контур, посредством един прост клапан, задействан от един лостов механизъм ! Тоз механизъм е закачен и образно казано "връзва" задният мост с купето ! И колкото повече се увеличава разстоянието (задницата се повдига/олеква от инерционните сили при спирането) - толкова повече се затваря клапана ... Колкото е по-малко (колата е натоварена), толкова повече клапана се отваря ! Казано на прост език - все едно завиваш и отвиваш кранчетата на чешмата, само че малко по-модерно ! :hilezh:

Всичко се прави с цел да се предотврати блокирането на колелата от задният мост, тъй като става интересно когато той загуби сцепление (тук бмх-те се кефят на мах) !

Фарщензи !?

е за тва иде реч ..

а пневматичната от хидравличната се различава само по това ,

че едното е с масло .. другото с въздух ..

принципа на работа абсолютно един и същ ..

разликата е главно в цената .. едната .. пневматичната е по евтина ..

а и .. има едно предимство ..

при камионите .. разстоянията са доста по големи ..

и представи си колко масло ще трябва за да имаш хидравлична система ..

и ще трябва и да го държиш постоянно под голямо налягане .. за да може да ти свърши работа ..

не е рентабилно .. за това не се използва при камионите хидравликата .

а предимството е по бързото действие на въздушните и по лесната му регулация .

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

тц .. не е помпата ..

някъде из между тръбопроводите е ..

На баба ти фърчилото! :hilezh:

Слушай малко като ти се обяснява, може и да ти се изяснят нещата. :stupid:

Vitcig няколко пъти ти каза, че ключа за палатката е у помпата, ама ти (много странно, защо и от къде) си си навил, че има няккъв клапан дето работи по няква странна схема и изравнява накви налягания. Няма такИвИ филми!

Гледай таз фотка и кажи кво ти се вижда от нея:

4051301v.jpg

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

е за тва иде реч ..

а пневматичната от хидравличната се различава само по това ,

че едното е с масло .. другото с въздух ..

ок - аз се предавам :hilezh:

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Hasplu !

Ограничава го, поради факта че се калибрира на определено разстояние, по точно определени правила - водач еди колко си кила, 12.5 литра гориво, и резервна гума на Вредещайн примерно !

Ограничава го , но не толкова когато в колата има 2 човека + товар + куче + легени, и газова бутилка ! Или когато си натепал кучките от 140, а то нищо не се случва :hilezh:

Въпросното нещо е road sensitiv - влия се от много неща, като най- основното е колко е натоварена колата, и дали се движиш по дупки, или в родината на Мика Хакинен (където е кат дунавски вълни) !

Надявам се вече да ти е ясно !?

Редактирано от Vitcig
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Само че пневматичните спирачки работят наобратно. Като няма въздух затварят. За безопасност.

vaz_2108_1215.jpg

Рис. 8.1. Схема тормозной системы автомобилей ваз 2108, ваз 2109, ваз 21099:

1 - тормозной механизм переднего колеса; 2 - трубопровод контура левый передний-правый задний тормоз; 3 - главный тормозной цилиндр; 4 - трубопровод контура правый передний-левый задний тормоз; 5 - бачок главного тормозного цилиндра; 6 - вакуумный усилитель тормозов; 7 - тормозной механизм заднего колеса; 8 - упругий рычаг привода регулятора давления; 9 - регулятор давления тормозов; 10 - рычаг привода регулятора давления; 11 - педаль тормоза; А - гибкий шланг переднего тормоза; В - гибкий шланг заднего тормоза

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Точно така.

Кантарчето е кранче което ограничава притока на течност към задните спирачки. Слагаш 3ма дебелаци на задната седалка и кранчето е отворено. При празна кола задницата е нагоре и кранчето е почти затворено. Ограничаването става още преди да е натисната спирачката. При спиране задницата олеква още повече (ако е ненатоварена колата) и кранчето се затваря напълно.

Марсе, братко, позволи ми да знам мааалко повече от теб как бачкат тия работи. Особено електронната им част.

------------------

БОШ - описание на спирачна система.

е хубаво .. нека ти да знаеш повече ..

нека и аз нещичко да ти кажа по тоя въпрос ..

пък ти ми кажи къде е приликата между абс и ебс .

пример .. в завой си .. ебс-а взема информация от датчиците които са във въздушните възглавници ..

и в зависимост от това .. в ляв завой ли .. в десен ли си ..

центробежните сили натискат камиона в ляво или в дясно ..

за да стане по ясно .. пример .. остър десен завой .. налягане в лява възглавница 5 атмосфери ..

налягане в дясна 0,5 атносфери ..

изчислява периферна скорост на двете колела ..

и преценява какво налягане да прати към лявото колело .. и какъв да отнеме от дясното ..

което да кажем , че пред момент в който аха аха да започне да приплъзва ..

щото тежеста е изцяло на лявата част .. съответно в лявата част сцеплението ще е в пъти по добро .. от колкото в дясната ..

а сега ми направи връзка с абс :hilezh:

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Tцтцтцтцт ... Чакай да видя дали ти имам адреса, да ти пратя някоя кака, да те отпусне ! :hilezh:

Не че му е голямо разстоянието ... Ти наеш колко трябва да обезвъздушаваш когато прикачиш ремарке ...

И според теб какво нялягане ще трябва,че да спре прицеп 30 тонЯ ...

И няма никакво налягане дори в системата на леките коли - даже и въздух няма !

Налягане прави помпата, натискана от педала на спирачката ...

Мисля че макс е 12 кг на квадратен сантим, но трябва да погледна ...

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

ся като видох схемата ..

се замислям , че може и наистина в помпата да е тая гад ..

ама мамка му .. на ония картинки не изглеждаха така нещата :hilezh:

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

налягане в лява възглавница 5 атмосфери ..

налягане в дясна 0,5 атносфери ..

изчислява периферна скорост на двете колела ..

Офффф, понеже сам се оплете, кажи на хората че искаш да си говорим за пневматика, не за хидравлика ...

И ако случайно се получи така - ляво 5/ дясно 0,5, моли се да возиш мандарини, че прицепа не знам дали ще оцелееее ...

То да не ти е Ситроен ве маме ...

На волана е датчкика, не на колелата ...

Няма кой да седне да ти прави връзка между налягането (което постоянно се стреми да е еднакво навсякъде, посредством прости датчици за височина на всяко колело, на принципа на потенциометър) в отделните възглавници, и това колко усилие може да се приложи ...

Ми я си представи цистерна ... В един момент течноста се килва обратно на инерцията - и ко правим тогава !?

Всичко е толкова просто, ама ти искаш да е сложно !

Скорост на въртене на колелото го ползват антиблокиращата и противобоксуващата система ...

Важен за ЕСП в случая, е ъгъла на завъране на волана ...

Редактирано от Vitcig
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

....

а сега ми направи връзка с абс :hilezh:

Използва изпълнителната част на АБСа. Същото устройство с по-умно управление. При многоканален АБС колелата са автономни. Защото има и едноканални, двуканални и т.н. Едноканалните са първите, най-стари. Те отпускат всички колела заедно нищо че само едно е блокирало. И не ти трябва да знаеш 900 параметъра за камиона. Колелото което блокира се отпуска. Толкова. Обикновено това колело е от вътрешната страна на завоя (по разтоварено) и съответно блокира по-лесно.

---------

Спирачна система на ЗИЛ-130.

torm_6.gif

От ТУК.

Редактирано от grizzly
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

ся като видох схемата ..

се замислям , че може и наистина в помпата да е тая гад ..

ама мамка му .. на ония картинки не изглеждаха така нещата :hilezh:

Въпросната гад е разликата в работните обеми на помпата за предни и задни търкалета

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

меме .. що се праиш на чукнат .. цифричките бяха примерни 0,5 и 5 ..

нарочно ползвах такива за да има по ярък контраст .. хипербола му се вика на тва :stupid:

говорим си за спирачна система ..

много добре знаеш , че хидравлична и пневматична все същия хуй ..

много добре знаеш , че има и комбинирана .. хем хидравлична хем пневматична .. ти ако не знаеш .. не знам кой .. предвид , че това работиш .. нале :hilezh:

идеята ми беше да стане ясно как функционира точно спирачната система .. принципа който следва ..

после се заиграхме с подробностите .. което разбира се е напълно в реда на нещата ... поне според мен ..

изчерпахме това с клапана .. стана ясно и минахме на по сложни работи ..

да бе .. не ти трябва .. само дето прави 20 метра разлика при спиране .. как ше ти трябва :stupid:

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Различните пружини м/у самите две бутала в помпата ...

Няма как да са различни обемите, при еднакъв диаметър и ход на буталото !!!!!!

Марси, така е маме ...

А как функционира системата съм ти обяснил в пост 17 :hilezh:

Редактирано от Vitcig
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

ебс-а .. каква логика следва ?

която отсъства при абс-а .. и от къде идва по добрата спирачна ефективност при ебс-а ..

предполагам .. една част от хората знаят .. че за спирачната ефективност най важното нещо е сцеплението .. между асфалта и гумата ..

колкото по голяма тежест имаме .. толкова по добро сцепление и по добра спирачна ефективност ще имаме ..

ебс-а прави именно това .. основно това .. и от том му идва по добрата ефективност ..

прехвърля налягането точно там .. където има най голяма тежест .. защото там ще има най добро сцепление ..

и спира много по добре от всичко друго .. това прави ебс-а повече от абс-а ..

но за да знае къде има най много тежест .. прави една камара изчисления

Редактирано от marsianec
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Ей ся прочетох за таз система - тя е допълнение към АБС, и позлванейните датчици, и мисля че го има само при влекачи и автобуси ...

Гледах го в сайта на WABCO, там има и схема на помпата :stupid:

Така, вашата лесна - ама аз сега ще прилагам пневматиката (с едно бутало, да се създаде "компресия" в цилиндично тяло),и хидравликата (и дали би имало промяна при добавянето на течност), че жена на легло ме чака, както се казва ... :stupid::hilezh:

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Няма как да са различни обемите, при еднакъв диаметър и ход на буталото !!!!!!

Грешиш. Различни са. Загледай пак схемичката дето постнах напреди. Буталото всъщност е от две части. Тази предната е за задните колела. Обема й е по-малък заради това, че диаметрите (респективно нужните обеми за съответното преместване на спирачните цилиндърчета) са по-малки. А забавеното задействане на спирачките на задните колела се осигурява от разстоянието м/у двете части на буталото на помпата и пружината междутях (и пружината пред предната част на буталото)

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

диаметрите на задните спирачни цилиндърчета(респективно нужните обеми за съответното преместване на спирачните цилиндърчета) са по-малки.

малко да се доуточня, че като съм писал и съм спал нещо

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Хе хе,я да напиша, какво съм научил до момента.За помпите сте прави,две бутала,еднакъв диаметър еднакво количество изпомпвана течност.Ама после,пробвали ли сте да надуете спирачна система и да видите какво става след АБС модула?

На предните колела количеството течност е почти два пъти повече отколкото на задните.Забравяте и колко е дълго трасето към задните колела.Течността се мачка,колкото е повече толкова повече се мачка.кантарчето или разпределителя на налагане служи точно за това което сте писали,колкото по тежка е колата толкова повече спират задните колела.Ако не е така ,задницата в завой и спирачки ще се опита да изпревари предницата.баланса е доста тънко нещо що се отнася до спиране.Забравяте и разширението на маркучите,не случайно перформънс маркучите са по 300 лв комплекта,те почти не се разширяват от налягането..

Идеалното спиране при всякакви условия е да не се загуби траекторията на движение ,ако има и странични порционни сили тогава стабилизиращите системи помагат.

Колкото по кратко спиране без изместване на колата от зададената траектория толкова по добре.

Поправете ме ако греша.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Създайте нов акаунт или се впишете, за да коментирате

За да коментирате, трябва да имате регистрация

Създайте акаунт

Присъединете се към нашата общност. Регистрацията става бързо!

Регистрация на нов акаунт

Вход

Имате акаунт? Впишете се оттук.

Вписване
  • Потребители разглеждащи страницата   0 потребители

    • Няма регистрирани потребители разглеждащи тази тема.
×
×
  • Create New...