Jump to content

Ауди 80 DZ няколко проблема


SubZero

Recommended Posts

Здравейте колеги, от известно време страдам от лека шизофрения която ми я докара въпросното Ауди. През ден си меня мнението какво всъщност ще е най-добре да направя с колицата си . Накратко - колата много си я обичам , била ми е вярна вече 5 години и половина. Най-сериозния и ремонт беше смяна на семеринг на коляновия вал и гарнитура на картер. Никакви проблеми не ми е давала през тези години само консумативи. От известно време обаче започна да губи по малко антифриз и масло . Примерно 2 литра на 10000 масло а антифриз не мога да кажа със сигурност но литър на 2-3 хиляди. Видимо течове на масло и антифриз няма, което ме кара да си мисля , че може би е за гумички на клапани и гарнитура на глава (дано не е ) . Помня ,че преди време един "майстор" които я гледа спомена за някаква тапа която се намирала зад двигателя , но тогава мотора беше мръсен а аз нямах време и така и не му обърнах внимание. Та имам основно 2-3 въпроса. Заслужава ли си да се отваря двигателя и ако се отвори за гумички на клапани не е ли по добре да се направи пълна ревизия (семеринги и тн.) и колко г/д ще излезе въпросния ремонт? Има ли човек от форума където мога да закарам аудито и да прегледа общото му състояние и да ми даде съвет дали има смисъл да се инвестира в нея или да минавам на друга кола вече? Газ - как стои въпроса с газта, знам , че това не е най-подходящия мотор за газ но нека някой да изкаже мнение дали би имало сериозни проблеми DZ да се газифицира , когато я купих (нов внос) имаше монтирана газова уредба и помня ,че правеше мизерии с оборотите , тогава изхвърлих инжекциона , смених го , а газовата продадох и от тогава до днес проблеми нямам. Но предвид обстоятелствата мисля да и сложа едно BRC познавам едни кадърни газаджий на околовръсното които пипат много добре (очарован съм от коли на приятели които си ги правиха при тях) и мисля да и сложа газ (ако ще я карам) . Та моля за съвет има ли смисъл да се инвестира в колицата или да минавам на някоя по нова деруга и там да дам въпросните пари за първаночално обслужване ( това ме тормози). Иначе колата е свежа за годините си с климатик , ел.стъкла, ел огледала, аларма, стерео, запазен салон... всичко си и работи и така :rotcol:

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Аз ще споделя моето виждане относно стопанисването на същото Ауди.

За времето и километрите от карането му съм повече от доволен, а именно 9 години и повече от 150 к.

-Относно разхода на масло си точно на ръба от прекомерен разход на масло, но при наличието на добра тяга според мен проблема е в гумички на клапаните, който са нещо напълно елементарно за подмяна без отваряне на двигателя.

- Относно загубата на антифриз - имаш добра насока за съответната тапа на двигателя. За възрастта си те корозират и започват да не уплътняват. Същите са на доста неудобно място точно под изпускателният колектор, НО при желание и малки познания заменянето им е напълно възможно срещу дребна сума пари.

Можеш да погледнеш и пластмасовият "накрайник" монтиран отзад на главата от където се захранва радиаторчето на парното. Също доста слабо и трудно откриваемо място за загуба на антифриз. В парично изражение не повече от 5 лв., и развиването на една скоба и два болта.

- Относно газифицирането - това е един от малкото мотори, които са перфектни за газифициране. Напълно опростен мотор, никакви ламбди, компютри, емулатори и тем подобни. Проблема при тях идва от нанасянето на поражения от АГУ-то върху инжекционната система както при всички други коли, но в едно повече поради пълната механика. При добра подръжка на елементите при мен вече повече от 150 к на Газ няма осезателни проблеми. И BRC е истината за този мотор.

В завършек можа да кажа, че този мотор ако е обслужван прилежно и не е на повече от 450-500 к е много много далече за основен ремонт.

Успех.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Абсолютно точно и вярно е казаното от колегата kanchev. За антифриза има и една друга тапа, от която да изпарява, а именно отпред на мотора, от към ангренажа. При мен на старото Б3 губеше от там. Ремонта е лесен и е за смешно малко пари. Огледай радиатора и водната помпа, но на студен мотор.

Тези коли макар и стари изобщо не са за подценяване и изхвърляне. Щом имаш клима , ел. пакет и си първи собственик на колата в БГ, казваш и интериора е добър, карай си я смело. Няма смисъл да купуваш нещо за 4000 лв. да речем и да вкараш още минимум 1000 лв. само за да я подкараш на първо време. Струва си да я подмениш срещу далеч по-нова кола от VAG, ама подръжката ще е двойна.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Тя тапата струва някъде 2-3 леа! Виж си тройниците и съединенията, щото може да изпускат при загрял мотор, когато налягането е по-високо и да си изпарява от топлината, а на студено да не тече, щото няма налягане. При мен е точно така :rotcol:

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

  • 1 month later...

Здравей колега, съгласен съм с колегата "Kanchev" НО не газовата прецаква инжексьона. Проблема е, когато харата сложат газова уретба, започват да палят и карат само на газ. Ето тук е проблема! Да го кажа по-просто в тялото на инжексиьона има една мембрана която изъхва, когато не се кара на бензин. Аз карам този ДВГ пет години и сутрин винаги паля на бензин и след две, три преки минавам на газ. Ако е подържана добре запалителната система няма да имаш проблеми. Ако не ще имаш чуството че си на война :stupid: гърми треши и така

Успех

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Аз съм със същия матор и досега никога не е гърмяла на газ винаги я паля на бензин сутрин като е студен двигателя и след 1-2 км включвам на газ е като е студена играят оборотите на газ като загрее се оправят и като е малко топла се пали на газ иначи ъпсурд трябва на бензин пали от първия път трябва да се пали и поне малко кара на бензин иначе заминава бенз попма и инжекциона

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Създайте нов акаунт или се впишете, за да коментирате

За да коментирате, трябва да имате регистрация

Създайте акаунт

Присъединете се към нашата общност. Регистрацията става бързо!

Регистрация на нов акаунт

Вход

Имате акаунт? Впишете се оттук.

Вписване
  • Потребители разглеждащи страницата   0 потребители

    • Няма регистрирани потребители разглеждащи тази тема.
×
×
  • Create New...