Jump to content

При 3000 оборота изключва турбината докато не рестна двигателя


parsek

Recommended Posts

Проблема започна преди можеби половин година. В началото се случваше рядко, но в момента мога да кажа на коя предавка на колко оборота ще изключи: на 3-та - 3800 об.; 4-та - 3000 об.; 5-та - 2500 об. От многото четене по форумите стигнах до извода че е клапан N75. Реших сам да си оправя проблема, ако изобщо успея. Вчера отидох до косера купих въпросния клапан, съответно там ми казаха , че се нарича преобразувател на налягане за турбината. Всъщност те са два преубразователя и се намират точно под чистачките, към тях влизат три маркучета и една букса. Та смених единия и реших да я тествам ... нямаше промяна на 3-та на 3800 об забива. Върнах се и реших да сменя местата сложих новия преобразувател на другото място и пак пробвах .... пак на 3-та забива на 3800 об. Та сега евентуално си мисля, че е от съответния датчик отчитащ налягането към търбината. И искам да попитам къде се намира той? Колко пари струва? Трябва ли да знам нещо по специфично когато го сменям? Ако се окаже, че не е и от датчика вече остава варианта да е само турбината.

Моля помагайте !!!

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Защо не направиш една компютърна диагностика - веднага ще ти хване проблема и ще знаеш в каква насока да работиш за да го решиш.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

И в какво точно преобразува налягането?

Работата на въпросният клапан е да пропуска до актуатора на променливата геометрия на турбината вакуум или атмосферно налягане. Съответно е един на брой. Вторият няма общо с турбината и управлява ЕГР клапана.

Проблемът със забиването и влизането в авариен режим не е задължително да е от Н75, а по-вероятно е да е от позадръстена геометрия... Вместо да се луташ и да се чудиш къде е проблема защо не минеш през ifidik?

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Значи диагностика съм правил няколко пъти грешката която излиза е тази :flehan: 17965-Charge Pressure Control: Positive Deviation

P1557-35-10---intermittent ). А това че му викат преубразовател мен много не ме интересува, клапан или преубразовател няма значение за мен. Хора са споделяли във форума като възможен проблем и това, че турбината може да е задръстена и това го отчтам като вариан, но смятам да му отделя внимание едва когато по метода на изключването отхвърля другите варианти понеже съм сигурен, че ще ми обръснат главата в някой сервиз. Та общо взето сега като проверя и датчика мисля, че ще изчерпя вариантите и ща неща ще ида на сервиз, а този сервиз колега за който спомена не знам къде е аз съм от Варна.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Това което съм цитирал е потребител от форума. Ако те интересува свържи се с него за повече информация.

А грешката която ти е записана означава че турбината пренадува. Виж дали лоста след актуатора се движи свободно около 1 см. Виж и дали маркуча между клапана и кутията на въздушния филтър е проходим.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Както колегата по-горе ти е казал, турбината ти пренадува и това доста често е симптом на запекла геометрия....оправя се със сваляне и почистване на турбото.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Не че нещо но бих ти предложил да посетиш някой сервиз,поне ще ти кажат точно а пак ако е клапана вече си го купил и ще ти го сменят те за 10 лева примерно .Просто вариантите са много от клапана, запекла оста на турбото, спукан маркуч или задръстен,зацапани запекли дюзи и т.н .Не че нещо но ако си от София,посети хората които за мен наистина знаят много за двигатели от Ауди и Волсфаген груп, та те само с тях се занимават.Ако те интересува пиши ще ти кажа къде да ги намериш.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

.... запекла оста на турбото,...,зацапани запекли дюзи и т.н ....

Дали би могъл да обясниш как от горното ще се получи пренадуване?

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

При мен след дълъг престой на колата (около 2 месеца) актуатора се беше спекъл. Вървеше по-зле и от обикновен дизел. Закарах я на майстор, почисти геометрията и раздвижи клапана и от тогава за 2 години няма проблем.

Добре е да се види колата в движение с ВАГ-КОМ на 8 и 11 канал какви стойности дава и който разбира ще каже от къде идва проблема. Против съм купуването на части на посоки, щото някой бил сменил еди какво си и се оправила колата.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Дали би могъл да обясниш как от горното ще се получи пренадуване?

Ами така, когато турбото не се включва т.е каране на колата предимно в ниски обороти постояно не се продухва така да се изразя се получава нагар от ползването на нафтата/нали много ни е чиста по бензиностанциите и просто свети/ след като този нагар не се чисти, а само се натрупва става като спечен комфритюр който се втвърдява с което пречи оста на турбината да се върти на пълни обороти.Колата създава налягане което не може да преодолее,а реално не се изразходва и за това "пренадува".Дюзите подобно просто с този нагар не разпръскват както хората.Всичко това и подобни други неща може да мъчат колата и тя следователно да влиза в авариен режин на тези 3000 обороти и просто електрониката да изключва за не се товари.Виж мога да ти кажа и друго има добавка към горивото за почистване на дюзите и за профилактика на мотора но за турбината ако е тя трябва да се свали и да се почисти ръчно. При мене беше същото и много ме дразнеше за което отидох, направиха диагностика надуха едни маркучи за да мерът налягането и ми казаха че кланала Н75 тръгнал е да си ходи с други думи има една пръжинка която се отваря за да испъсне налягането и тя не работи и за това смених клапана.За пренадуването точно мога да кажа следното ако клапана не отваря за испускане на налягането създадено от турбината когато оборотите падат колата колко ми е извесно забива просто.Когато двигателя е студен това не се осеща но като загрее вече е на лице

Редактирано от Screamm
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

17965/P1557/005463 - Charge Pressure Control: Positive Deviation

Possible Symptoms

Reduced power output

Limp mode

Possible Causes

Boost Pressure too High

Hoses/Pipes incorrect connected, disconnected, blocked or leaking

Charger Pressure Control defective

VNT (variable nozzle turbo): nozzles stuck

Solenoid Valve for Boost Pressure Control (N75) defective

Possible Solutions

Check Hoses/Pipes to/between Components

Check Solenoid Valve for Boost Pressure Control (N75)

Check / Clean / Replace Charge Pressure Control

Check / Clean mechanism for variable nozzles

Category: Fault Codes

Редактирано от bagera979
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Пак питам - това как ще доведе до пренадуване?

Никъде не съм написал че от дюзите води до пренадуване а до загубата на мощност,поради факта че тя или стои затворена и не разпръсква или плуе с което колата се дава.Написах какво знам и споделих мнение,точно за това е форума а ако някой като вас и вас-подобни са решили да се заяждат тяхна си работа.Аз поне казвам какво съм минал а не копирам чужди мнение.За другия индивид с въпроса колко е труден? Не въпроса не е труден просто е неправилно зададен и гледам че се търси за нещо да се хване .Никъде не съм казал че съм техник а че и аз както всеки един чете и споделя мнение,което може и да не правилно но не се заяждам .Никъде не съм казал че съм предимно прав а ако прочетете поста посъветвах колегата да посети сервиз.Доколко вашите изказвания ако знаете помогнете ако не знаете не се правете на "Умници ", с три думи "Много мразя тарикати".

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Никъде не съм написал че от дюзите води до пренадуване а до загубата на мощност...

Ами следното така ми прозвуча:

Не че нещо но бих ти предложил да посетиш някой сервиз,поне ще ти кажат точно а пак ако е клапана вече си го купил и ще ти го сменят те за 10 лева примерно .Просто вариантите са много от клапана, запекла оста на турбото, спукан маркуч или задръстен,зацапани запекли дюзи и т.н .Не че нещо но ако си от София,посети хората които за мен наистина знаят много за двигатели от Ауди и Волсфаген груп, та те само с тях се занимават.Ако те интересува пиши ще ти кажа къде да ги намериш.

А колкото до -

...Доколко вашите изказвания ако знаете помогнете ако не знаете не се правете на "Умници ", с три думи "Много мразя тарикати".

Можеш да погледнеш първите ми постове в темата. Тоест, помагам с каквото мога и каквото съм сигурен, че има връзка с темата.

Форумът не мисля че е място за изява на невярна информация. По-добре да не се пише нищо, отколкото да се пишат неверни неща.

Редактирано от nicoldy
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Незнам какво на кой е прозвучало, но пак казвам никъде не съм написал думите които ми преписвате.Това че на вас ви е прозвучало си е ваш проблем.Доколко до второто не мисля че съм подвел колегата и да съм казал невярна информация ако има такава можеше да напишеш че въпросната информация"като я цитираш " не е вярна а не да подскачаш с закачливи въпроси.Форума е място за споделяне на опит казах и написах какво аз съм минал и какво са ми казали че го причинява.

Моля те чети малко по внимателно за да разбереш че никъде не сам казал че моето е най вярното и за пореден път пиша че не съм техник а просто потребител.Не ми се влиза в подобни спорове кой колко е прав,не съм тук заради тях ,както всеки от нас и аз търся решения от тук.Благодаря

Ами следното така ми прозвуча:

А колкото до -

Можеш да погледнеш първите ми постове в темата. Тоест, помагам с каквото мога и каквото съм сигурен, че има връзка с темата.

Форумът не мисля че е място за изява на невярна информация. По-добре да не се пише нищо, отколкото да се пишат неверни неща.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

излез на магистрала и карай половин час с 3500-4000 оборота примерно на трета предавка и ако нямаш много нагар ще се оправи колата.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

При мен след дълъг престой на колата (около 2 месеца) актуатора се беше спекъл. Вървеше по-зле и от обикновен дизел. Закарах я на майстор, почисти геометрията и раздвижи клапана и от тогава за 2 години няма проблем.

Добре е да се види колата в движение с ВАГ-КОМ на 8 и 11 канал какви стойности дава и който разбира ще каже от къде идва проблема. Против съм купуването на части на посоки, щото някой бил сменил еди какво си и се оправила колата.

Интересуваме колега колко парички даде за тази манипулция с прочистването и прочие, понеже здравия ми разум (дали е така бог знае) ме навежда на зацапана турбина, понеже както вече споменах я карам само градско и не настъпвам педала за ускорение.

За другите колеги искам да спомена, че този клапан н75 дето го купих всъщност го върнах и паричките ми върнаха така че спокойно спим си нощем :respekt:))

До другия колега който ме посъветва да я продухам на магистралата ... благодаря, но както вече споменах не е възможно да развия тези обороти , а и да мога варианта е я се отделят налепите я не ... така че това несигорното не ме устройва не че не съм пробвал. За двамата колеги дето се джафкат .... няма смисъл :flehan:душевен мир, вътрешно равновесие и покой. Нужни са в тая градка джунгла особенно като карате :steinigung:))

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Форума е място за споделяне на опит казах и написах какво аз съм минал и какво са ми казали че го причинява

Ето тук е проблема. Някъде са ти казали неща, които ти явно не разбираш, но си приел за логични и верни. При въпрос за конкретен проблем, отговор от рода на:

Не че нещо но ако си от София,посети хората които за мен наистина знаят много за двигатели от Ауди и Волсфаген груп, та те само с тях се занимават.Ако те интересува пиши ще ти кажа къде да ги намериш.

ми се струва не на място (особено като съм минал през няколко сервиза и ми е ясно как се "работи" в повечето от тях)

Тоше, сори, че ти пооспамих темата!

Виж завърти един телефон на Кольо (cocko), предполагам, че ще може да удари едно рамо.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Ето тук е проблема. Някъде са ти казали неща, които ти явно не разбираш, но си приел за логични и верни. При въпрос за конкретен проблем, отговор от рода на:

ми се струва не на място (особено като съм минал през няколко сервиза и ми е ясно как се "работи" в повечето от тях)

Тоше, сори, че ти пооспамих темата!

Виж завърти един телефон на Кольо (cocko), предполагам, че ще може да удари едно рамо.

Митачк ти имаш пожизнено разрешение за спамене хахахаха аз затова ми се иска да си разреша проблема малко извън сервиза, щото ми е ясно за кво иде реч. В тая криза са като пиявици. За една спирачна помпа оня ми вика 180 лв а я намирам за 80лв, най-елементарен пример ... е после кажете ми как да не се опитваш сам да разбираш от всичко.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Имах абсолютно същия проблем и го оправих като размърдах едно лостче около турбината. Качих колата на канал и го намерих отдоло, беше яко запекло и с една отверка ръчках и се помръдна. После хубаво го раздвижих и колата спря да влиза в авариен режим.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Имах абсолютно същия проблем и го оправих като размърдах едно лостче около турбината. Качих колата на канал и го намерих отдоло, беше яко запекло и с една отверка ръчках и се помръдна. После хубаво го раздвижих и колата спря да влиза в авариен режим.

Това лостче доколкото разбирам е за обикновенните турбини, моята е 110к.с. и ми казаха че няма такова лостче

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Има.

а това е както става вътре -

Съответно като се натрупа нагар не може да се отвори геометрията и да разтовари.

И още по темата, на който му се чете - http://www.myturbodiesel.com/1000q/multi/limp-mode-TDI-fix.htm

Редактирано от nicoldy
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

  • 2 weeks later...

Значи колеги много благодаря за съветите, благодарен съм на всички. Днеска я оправих и се оказа задръстена геометрия, слава богу нямаше усложнения. Отидох при ifidik и за 150 лв. ми почисти турбинката. Толкова за тази тема :rolleyes:))

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Създайте нов акаунт или се впишете, за да коментирате

За да коментирате, трябва да имате регистрация

Създайте акаунт

Присъединете се към нашата общност. Регистрацията става бързо!

Регистрация на нов акаунт

Вход

Имате акаунт? Впишете се оттук.

Вписване
  • Потребители разглеждащи страницата   0 потребители

    • Няма регистрирани потребители разглеждащи тази тема.
×
×
  • Create New...