Jump to content

Как да сменим зумера за фаровете и др.


leo

Recommended Posts

Здравейте колеги!

Дойде време и на зумера да бъде сменен след като 15 години е свирил и вече си е изпял песента.

Първо да спомена, че таблото което съм снимал е моето и е от `95 година модел. Възможно е при някой да има разлика в таблата отзад, но принципа общо взето е един и същ. При А3 е аналогично мисля.

Необходими инструменти и материали:

- Кръсата отверка (по-дълга)

- Права оверка - по-тънка

- Поялник - какъвто имате

- Тинол

Работа за около 20 мин.

ВНИМАНИЕ!!!

При откачено табло не давайте на контакт и не палете колата иначе ще Ви се наложи да чистите грешки след това!

При отварянето на таблото пипайте внимателно щипките на стъклото и гърба и внимавайте след това със стрелките!!!

Започваме от свалянето на таблото. Сваляме П-образната пластмаса за да се окрие достъп до болтовете. Хубаво е волана да се свали най-долу и да се издърпа максимално навън.

4239398D.jpg

4239399m.jpg

4239400t.jpg

С по-дълга кръстата отверка развиваме болтовете. В повечето случай болтовете са толкова здраво запекли, че ако отверката или накрайнике не пасват добре може да се заоблят болтовете. Така, че имайте едно на ум!

4239401e.jpg

След като ги отвием внимателно (без да ги изпускаме или губим) ги сваляме и вадим леко таблото напред така че да имаме достъп до буксите на гърба му.

Издърпваме заключващите щипки за да може да изкараме буксите. При някои табла е възможно да има повече от 2 букси!

4239402g.jpg

След като откачим всички букси и кабели започвеме с отварянето на таблото. Освобождаваме първо щипките на стъклото от горната и от долната страна на таблото.

4239441y.jpg

4239439S.jpg

4239440T.jpg

Ето вече виждаме зумера.

4239442a.jpg

След като свалим стъклото вече внимателно да не засегнем някоя от стрелките започваме да откопчаваме и гърба.

4239443A.jpg

4239464K.jpg

Ето така изглежда таблото отзад (много елементи, много нещо)

4239465q.jpg

Развиваме четирите болта които захващат скоростомера за да имаме свободен достъп до зумера. Болтчетата са доста специфични и е желателно да не ги губим :bia:

4239467W.jpg

4239484W.jpg

И вадим внимателно.

4239468y.jpg

Ето това са пъпките които трябва да разпоим за да освободим зумера.

4239466B.jpg

След като разпоим пъпките вадим цокъла с говорителя от таблото. Ето как изглежда той. При ваденето няма нужда да го помнике как е. Дори да го обърнете не е фатално.

4239485T.jpg

4239486p.jpg

Ето го стария зумер и другите 2 донора. Тук сега има един друг момент. При смяната му с друг, новият е препоръчително да е не повече от 6-15 ома. В противен случай звука ще е по-слаб от този на оригиналния.

4239487c.jpg

Вече тотално избушеният стар говорител и неговият цокъл.

4239488m.jpg

Запояваме 2 кабелчета на новия говорител и го слагаме в цокъла на стария.

4239536P.jpg

4239537L.jpg

4239538O.jpg

4239539j.jpg

След като приключем с говорителя го връщаме на мястото му.

4239548S.jpg

4239549D.jpg

Запояваме му крачетата отзад.

4239466B.jpg

Следва връщане на скоростомера на мястото му и сглобяване на всичко по обратния ред.

4239550y.jpg

Вече си имаме работещ зумер :bia:

Успех на всички и работете внимателно! :respekt:

  • Like 2
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Благодаря, leo , за това, че си си направил труда

да опишеш подробно процеса.

За да са нещата на едно място, добавям

и спецификациите на зумера - размери, импеданс и т.н.

Zumer farove.pdf

  • Like 1
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Благодаря, leo , за това, че си си направил труда

да опишеш подробно процеса.

За да са нещата на едно място, добавям

и спецификациите на зумера - размери, импеданс и т.н.

Zumer farove.pdf

Ето с това темата става наистина изчерпателна :respekt:

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

  • 1 month later...

а от къде може да се вземе нов зумер някой магазин в софия ако може да ми кажете ще съм много благодарен и крушките на таблото какви са благодаря предварително

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Като гледам май ще стане от тези които има в детските играчки.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

  • 3 weeks later...

ПРЕДЛАГАМ ТЕМАТА ДА БЪДЕ СЛОЖЕНА И В "ЗЛАТНИЯ ФОНД" СУПЕР ПОЛЕЗНА И ИЗЧЕРПАТЕЛНА. БЛАГОДАРИМ ЗА ПОЛОЖЕНИЯ ТРУД И ПРЕКРАСНОТО ОПИСАНИЕ : :zustimm:

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Мисля, че няма да стане този зумер.

Той си има вграден генератор в него и при подаване на 12V директно към него той пищи.

В таблото е друго. Пищялката си е най-обикновена и получава сигнал от генератор който е в таблото.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

  • 4 months later...

за да не пускам нова тема искам да попитам някой занимава ли се с ремонт на табла за а4 б5 фейслифт (джагер) че немога да намеря такъв човек.проблема на таблото е че пуска зумер и светлинни индикации когато нетрябва.намерих друго втора употреба това му е здраво но пък оборотомера и скоростомера не показват реално та ще го връщам и искам да си оправя моето. знам че са трудни за намиране и затова моето ако се поправи ще е супер :bia:

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

  • 1 month later...

Кажете от къде да намеря зумер да сменя моя, че нещо ударих на камък. В един магазин ми предлагаха един, за 2 лв, който си беше с кабелчета и можеше да ти спука тъпанчето... след като сте сменяли звъка като оригиналния ли е или има разлика? :gruebel: А не можеше и да се вгради в оригиналната "стойка", която е запоена за платката...

Редактирано от Audi_RS*
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

  • 2 years later...
  • 3 weeks later...

Тъй като днес най-накрая направих процедурата по смяна на зумер

(след като Аку-то 2 пъти падна, заради забравените фарове),

да вкарам още малко уточнения:

1. Дали е прекъснал зумера или микроключето в шофьорската врата е проблемно,

може да се разбере сравнително лесно.

Ако при отваряне на вратата, плафона светва;

Ако при опит да заключите централното чрез алармата при отворена врата, централното

заключва и после отключва вратите - ключето във вратата е ОК.

Ако и плафона, и алармата не реагират - тогава вече трябва да се провери ключето във вратата

или да се изрови гадната връзка на кабелите от вратите към централното

(май е отдясно, до централната колонка, под мокета) и да се възстанови връзката,

която се разпада (от годините, влагата).

Ако е ключето - сори, ще трябва да се разглобява бравата.

За зумера: Зумера, фактически е обикновено говорителче.

Не е от стандартните пиезо зумери, намиращи се навсякъде.

Добре е да говорителчето да е 8 ома, 0,1 W и да е с диаметър 3 см.

Като намерих такъв, се оказа, че ги ползват за говорители на GSM-и.

Само че е 0,25 W. Не е проблем.

Така, че може да го търсите по магазините за резервни части за електроника,

аудиотехника (тонколони) и за GSM-и.

Таблото: Обратно на колегата Leo, аз свалих първо задната част.

Не ми харесваше идеята да оголя всички стрелки отпред и да ръчкам задния капак.

Снабдявате се с поне 3 плоски отвертки, леко и кротко ги подпъхвате под ключалките

и постепенно освобождавате всичките.

Като махнете задния капак, препоръчително е да направите последен тест -

вземате мултицет, включвате на измерване на омове (200 Ома или на пищялка)

и мерите на горните две крачета ( или долните).

Ако уреда покаже 8 - 12 Ома, НЕ продължавайте!

Говорителчето си е наред.

Ако нищо не се отчита - давайте нататък.

След като сте оголили таблото отпред - особено внимание!

Нека да стои само изправено или легнало назад.

Свалете оборотомера, по-спокойно се работи.

Като изкарате говорителчето с пластмасовият пръстен ( с двете пластинки ),

имате избор - или да разкарате говорителчето от основата и да лепите новото,

или - по-мързеливия начин: по две кабелчета на всяка контактна пластина,

които после ще запоите съответно горе и долу.

Самото говорителче може да се залепи директно на платката със силикон.

Като запоите четирите връзки - последна проба.

Хващате пак мултицета и мерите на спойките.

Ако имате 12-13 Ома, всичко е шест, монтирате внимателно оборотомера,

сглобявате таблото и си свиркате.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

  • 3 months later...

ПРивет  колеги  нека  и аз да споделя какво свърших  днес относно  зумера  .Понеже моя оригиналния беше срязан и махнат още преди да купя колата  заради  изгоряло  управление на АБСа   бях принуден да експериментирам  с разни джажи   издаващи звук  ,първо пробвах с пищялки   но нищо не се получи   след това  свих от щерката  някаква музикална играчка  и я разкостих заради говорителчето    там нещата се получиха що годе  но звука беше слаб .Днес случайно ми попадна говорителче   от  локи токи   и пробвах с него , силата на звука  значително  се подобри  но няма нищо общо с оригинала  ето го  и моето творение , естетически  не е издържано  но за временно  ползване  биваpost-77491-0-02377700-1422888064_thumb.jpost-77491-0-98531100-1422888087_thumb.jpost-77491-0-35993400-1422888108_thumb.jpost-77491-0-50287700-1422888129_thumb.jpost-77491-0-07345700-1422888147_thumb.jpost-77491-0-07345700-1422888147_thumb.jpost-77491-0-25304900-1422888173_thumb.jpost-77491-0-74774400-1422888194_thumb.j    ,тук може би  допуснах грешка като насочих  говорителчето  обратно на таблото .

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

  • 4 years later...
  • Потребители разглеждащи страницата   0 потребители

    • Няма регистрирани потребители разглеждащи тази тема.
×
×
  • Create New...