Jump to content

Отопление в купето на Audi A4/B6


atanaskosgr

Recommended Posts

Може да не е обезвъздушена както трябва. Скоро сменях термостата и като обезвъздуших от маркуча за парното сега температурата ми кове на 90градуса без значение дали карам по магистрала или е на място. Сега във Варна сутринта беше минус 15градуса а във Финландия не знам колко е. Все пак и това оказва значение за времето за загряване на двигателя.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

  • Отговори 61
  • Created
  • Последен отговор

Top Posters In This Topic

Изобщо ли не идва топло, защото при мене се появява след по-дълго каране, висока скорост/вкарване във високи обороти ? Е вярно не е толкова топло, колкото трябва да бъде, но поне леко затопля въздуха....

Започвам да си мисля за затворена клапа или нещо подобно, като проблем (температурата по уред е "твърдо" 90 градуса)

+1 :wall:

И още нещо - като се сложат зоните на HI никакви моторчета не управляват никакви клапи, защото е HI!!! И дори да не е, тогава каква е зависимостта от покачване на оборотите, да си го кажеме: форсаж и то стабилен?..

Напържа ли я на 4000 об/м за 1 - 2 мин на място вътре духа врял въздух. Реципрочно може и с по-дълго каране над 10 км например... И об. не по-<2000

Сериозно ми намирисва на предположението на #23 :blink:

Предлагам, когато се получи някаква яснота по въпроса темата да се стикне и поразчисти от някой модератор...

Редактирано от Aleks67
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

При мен проблема е много странен... сменях термостат и съм убеден, че работи както трябва.Като карам колата без включено парно - колата загрява на 90 градуса, като го включа температурата пада малко под 70.Възможно ли е проблема да идва от не добре обезвъздушена система при смяната на термостата ?Не губя никакъв антифриз.Дори съм забелязал, че като карам с включена печка колата не загрява на 90 градуса.Идеи ?

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

В Петък (03.02) бях при "специалистите" от Порше Изток и според тях е запушено радиаторчето на парното ?!

В което има някъква лигика, но......

Мисля да започна упражнението с промивка на радиатора/системата. Някой има ли опит, как и с какво се прави ??? От Порше ми оферират 300 лв. за радиаторче + 500 лв. за труд !!!

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

При мен проблема е много странен... сменях термостат и съм убеден, че работи както трябва.Като карам колата без включено парно - колата загрява на 90 градуса, като го включа температурата пада малко под 70.Възможно ли е проблема да идва от не добре обезвъздушена система при смяната на термостата ?Не губя никакъв антифриз.Дори съм забелязал, че като карам с включена печка колата не загрява на 90 градуса.Идеи ?

При теб е напълно нормално.Дизелите на VAG в студовете са така..

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

При теб е напълно нормално.Дизелите на VAG в студовете са така..

Едва ли е за всеки дизел на VAG!

Моята загрява относително нормално, не много бързо, което е нормално за толкова студено време, но стигне ли 90, не мърда от там!

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Едва ли е за всеки дизел на VAG!

Моята загрява относително нормално, не много бързо, което е нормално за толкова студено време, но стигне ли 90, не мърда от там!

Я пробвай на място да спреш на -10 с включено парно или да спускаш на 5-та повече време и тогава пиши :hilezh:

Редактирано от nuvoari
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Същата работа.

Аз промих радиатора на парното и се подобри малко, но пак е същото.

Духа топло, когато се покара по-дълго време инак вдига 90 градуса.

Сменил съм термостата и съм тествал на Вагком датчика на температурата.

с какво напави промивката ???
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Странно, със старата ми А4ка (1з) с включено парно за 4-5 км и вече беше загряла на 90.Дано да си прав, ноувари и благодаря.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

В Петък (03.02) бях при "специалистите" от Порше Изток и според тях е запушено радиаторчето на парното ?!

В което има някъква лигика, но......

Мисля да започна упражнението с промивка на радиатора/системата. Някой има ли опит, как и с какво се прави ??? От Порше ми оферират 300 лв. за радиаторче + 500 лв. за труд !!!

Тия са еб@си кожодерите! По мое разузнаване в някой нормален, квартален сервиз това ще ти излезе не повече от двеста и дватрийсе' барабар с радиаторчето...

Аз съм решил само да минат тези стихии навън и я фърлям да я мъчат.

Това, което ми е странно, отвори ли големия кръг и топлото идва и с по-малко гнявене, но пак си иска обороти...

Въглероден диоксид в антифриза няма, което е добра новина, но губи засега неизвестно откъде. На топло не личи, а блокът е червен.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Странно, със старата ми А4ка (1з) с включено парно за 4-5 км и вече беше загряла на 90.Дано да си прав, ноувари и благодаря.

Колега ,то зависи и от температурите все пак.Ако говорим за последните големи студове (-12,-15гр.) е нормално,също така, ако имаш и допълнителното подгряване на антифриза ,също има значение.Моята в големите студове -15гр. някъде,след около 0,800-1 км. започва да духа съвсем леко топло(на първата чертичка на дисплея на климатр.),но загрява напълно след 8-10 км ,като парното духа на 5-та чертичка на дисплея.Загрее ли напълно, ако не я пускам по инерция или да стои на място с пуснато парно ,температурата не пада.Много е важно термостата да ти е оригинален..а живота му е около 2-3г. год.и е хубаво да се сменя с антифриза(ако си с G12 без +)

Но определено зимата(само) благородно им завиждам на бенДзинаджийте :hilezh:

Редактирано от nuvoari
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Термостата ми не е оригинален.Но съм с Г12 антифриз.Странно ми е всичко това, защото един приятел е с Пасат б5.5 1.9 TDI AVF мотор, та при него за 3-4 километра при -5, -7 градуса си вдига 90 градуса с включено парно.Аз дори около нулата не мога да вдигна 90 <_<

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

.Аз дори около нулата не мога да вдигна 90 <_<

E значи си за термостат колега,но задължително вземи оригинален...ще усетиш веднага разликата..ЕГР-а ако е с намалени стойности също оказва влияние зимата...

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Имай предвид, че не мога да вдигна само ако е пуснато парното.Иначе миналата седмица реших да пробвам на големите студове да карам без парно, за да видя дали ще загрее и резултата беше - за 6 км стрелката залепи 90 градуса.Не мисля, че е термостат, но ще го сменя отново с оригинален такъв.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Днес на -1 градуса колата си загря с включено парно до 90 С'.Явно наистина ПД трудно загрява в студени дни...Мерси за помощта nuvoari ! :bia:

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

с какво напави промивката ???

Здравейте на всички!

Бухал, това, което са ти казали от Порше е и мое тайно предположение ( за радиатора на парното ).

Проблема се получава, когато колата се кара не с антифриз, а с вода. Получават се някакви лугави, слузести

полипи, които се влачат из цялата система и накрая за най-удобно се настаняват в радиатора на парното, който

както ми обясниха се състои от някакви серпентини, които се извиват по цялото му лице, повишавайки капацитета на площта

по този начин. ( За дългото ми изречение бих предизвикал известна доза завист дори и в Хемингуей :-) )

И така радиатора на парното се запушва частично, а останалата част е с намален диаметър и така преминава по-малка част от водата,

която е предвидено да отдаде топлината си там. Затова, когато се вдигнат оборотите духа по-топло - водната помпа гнете повече вода и

когато покараш повече ( по-дълго ) топлата вода прониква повече в серпентините и става по-топло.

Аз ходих по този повод при Мишо от Горубляне ( Детето на царевицата - предвид мястото ) и той даде предположение, че може да превърта перката на водната помпа

и да не върти толкова колкото трябва.

Относно промиването на радиатора- това беше мой отчаян опит, който подобри положението ( промивката я направиха на автомивка, където мием служебните си коли и са слагали някакви агресивни добавки), но не е както по другите коли :-) и с Мишо направихме едно кръгче с

неговата А4-ка и е коренно различно. Мишо разбира наистина много от тези пусти Аудита :-), но отказа да е категоричен по моят въпрос, защото имам АГУ.

За да се свали радиатора трябва да се разглоби таблото и това ме плаши малко .

Някой има ли информация колко струва радиатора и има ли смисъл да се опитам да промивам системата ?

Ако си навит като се пооправи времето можем да се видим и да бистрим положението.

Аз имам гараж, но няма течаща вода в него.

Успех на всички! :-)

Редактирано от papy
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

...

За да се свали радиатора трябва да се разглоби таблото и това ме плаши малко.

...

Грешка! За двузоновия климатроник това не е вярно. Радиатора се намира в долната част на кутията и се вади странично, за разлика от обикновения климатроник, при който е разположен вертикално и се вади отгоре.

Като свалиш голямата кора под волана ще видиш на къде отиват тръбите. Обикновено самия радиатор има една черна пластмаса, която покрива връзката с тръбите.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Това е интересно! Всичко живо ме убеждаваше, че трябва да се разглобява таблото.

Освен да опитам, но честно казано не ми се подменят оригинално вложени

части в колата, защото гаранция ще купя някакви боклучави части.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Papy,

Никога не е била с вода !!! Антифриза е бистър, даже кристален !!! Долния маркуч е горещ, а горния (прдполагам изходящия) много леко топъл ?! Откачих го имаше малко въздух, който излезе, появи се парно, но сега пак изчезна ?! Вдигнах високо разширителния съд, за да се обезвъздуши системата, но сега маркуча пак е мек и според мене пак има въздух, отделно, където може да се е запушило частично радиаторчето..........

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Колеги, започнах тази тема и искам просто да ви информирам, че смених термостата и сега всичко е наред. Намерих резервна част в eBay за 20 лири + 12 за доставка. След 10 дни получих термостата и сам го смених, благодарение на снимковия материал и обясненията по форумите. След обезвъздушаване на системата и доливане на малко антифриз, нещата се оправиха. Сега колата започва да загрява след около километър, а след още 1-2 вече е жега в салона. Датчикът на температурата "заковава" на 90гр. и не мърда. Много съм доволен, че ми е топло... и че спестих сума пари за майстори и скъпи части. Успех на всички, които имат подобен проблем и благодарности за тези, които се отзоваха със съвет и помощ! :zustimm:

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

  • 1 month later...

Колеги, да "поразръчкаме" отново темата ?!

Парното се оправи след каране до морето (около 1500км), но започна да ми харчи охладителна течност !!! Засякох го за 500км. долях 300мл. антифриз, което страшно много ме смущава !!! Започвам наистина да си мисля за гарнитура на главата ??? Според мене, а и според жена ми, която също кара тази кола, двигателя работи малко по-шумно и неравномерно и няма мощност ?! Маслото е ok, няма и повишено налягане в охладителната с-ма !? Започвам да си мисля, че го "издухва" през изпускателните колектори ???

Някакви идеи или предположения ????

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Колеги, да "поразръчкаме" отново темата ?!

Парното се оправи след каране до морето (около 1500км), но започна да ми харчи охладителна течност !!! Засякох го за 500км. долях 300мл. антифриз, което страшно много ме смущава !!! Започвам наистина да си мисля за гарнитура на главата ??? Според мене, а и според жена ми, която също кара тази кола, двигателя работи малко по-шумно и неравномерно и няма мощност ?! Маслото е ok, няма и повишено налягане в охладителната с-ма !? Започвам да си мисля, че го "издухва" през изпускателните колектори ???

Някакви идеи или предположения ????

Колега,аз имах подобен проблем,преди време.Свали кората на двигателя и огледай добре блока за издайнически следи от антифриз!Най-често,както беше и при мен,се оказва тройника на антифриза.Причината,обикновенно е деформация на пластмасата,която контактува с блока на двигателя.Надявам се да съм помогнал!

Поздрави!

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Създайте нов акаунт или се впишете, за да коментирате

За да коментирате, трябва да имате регистрация

Създайте акаунт

Присъединете се към нашата общност. Регистрацията става бързо!

Регистрация на нов акаунт

Вход

Имате акаунт? Впишете се оттук.

Вписване
  • Потребители разглеждащи страницата   0 потребители

    • Няма регистрирани потребители разглеждащи тази тема.
×
×
  • Create New...