Jump to content

Откриване на неизправност в зареждането


Rosen Atanasov

Recommended Posts

Най-точно е с мултицет направо на акумулатора, всичко останало (от климатроник, уред на таблото и т.н.) зависи много от натоварването на ел. инсталация в момента и може да те излъже.

Редактирано от VBI
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

  • Отговори 114
  • Created
  • Последен отговор

Top Posters In This Topic

  • 2 weeks later...

Момци, я кажете, нормално ли е на запален двигател таблото да ми свети една идея по-силно отколкото на загасен? Днеска както си паркирах и като я загасих, забелязах как съвсем леко поотслабна осветлението. Мисълта ми е, ако има нещо, да го поправям. Тя, колата, не съм я карал от една седмица, държа да подчертая, а сега само я преместих на по-добро място.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

  • 6 months later...

Изчетох темата, но не намерих еднозначен отговор по моя проблем, а той е следният:

От няколко дена при сутрешно палене, усетих, че нещо не е наред по акумулатора, и след 3-4 дена тотално отказа да запали. Акумулатора е на 5 години - Шнайдер Силвър 62 амперчаса 520 ампера, това ще му е шеста зима. Вчера го качих за зареждане, отвотих му капачетата - течност си имаше и покриваше елементите. След 30-тина минути почнаха да излизат леки мехурчета, След час си бълбукаше доволно, но го оставих общо 2 часа да се зарежда.

Качих го обратно на колата и си запали като чисто нова :) След 5 км пробег и смяна на джантите (температура на антифриза около 40-50 градуса) измерих с мултицета следните стойности:

- акумулатор 12.7 волта при изгасена кола

- при запалване падане до 9 волта.

- зареждане без никакви консуматори - 13.8 волта

- зареждане при включени фарове и парно на четвърта степен - 13.7 волта.

- утечка при изгасена кола - 17 милиампера.

В гаранционната му карта (която имам от предния собственик) пише, че е тествана колата и зарежда на 13.9 волта. Това преди 5 години.

Колата я карам всекидневно около 50-тина километра и винага през годините на къси светлини, радио и т.н.

Сега се чудя, дали да сменям акумулатора директно или да търся проблема по алтернатора? Дали да не отида да тестват акумуклатора с така наречената "товарна вилка"? Моля за мнения :respekt:

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Според мен алтернатора и зареждането са ти ОК. Напреженията на самия акумулатор също, но е притеснително, че след час зареждане са почнали да кипят клетките. Това означава, че му е паднал капацитета. След като акумулатора е 62 А/ч би трябвало да го зареждаш с ток 6А и в продължение на 10 часа ( 6Ах10ч=60 А/ч). Усиленото кипене на клетките трябва да почне горе-долу след 4 часа при почти напълно паднал акумулатор - примерно да завърти 2-3 оборота и да умре. При теб е добре, че караш на дълги разстояния и по този начин го зареждаш редовно. Според мен опитай след известно време още едно зареждане, но ако не е падал до край да поседи поне 5-6 часа на изправителя. Като гледаше електролита забеляза ли да има "мазни" петна? Проблема с падането на капацитета е, че в студено време ако не запалиш веднага - може да спре да върти изобщо. Все пак акумулатора е 5+ години и можеш да очакваш изненади при падането на температурите, изкарал е доста време. Най-вероятно просто му е дошло времето.

Редактирано от VBI
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

След написаното от Вальо бих добавил само,че зареждането е все още в норми,но на долната граница и то без консуматори,което не е много добре.Не е лошо да се направи една ревизия на алтернатора.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Причината са по-ниското зареждане може да е в самия акумулатор - често се случва като остарее акумулатора да му се намали вътрешното съпротивление и от това да пада напрежението напрежението на заряд :nixweiss:.

Редактирано от VBI
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Благодаря за мненията, колеги!

И според още един човек е рано кипежа на клетките да започне толкова рано, относно "мазните петна" - не забелязах нещо такова, но ми направи впечатление, че кипежа е по-силен с една идея в средните клетки за разлика от двете крайни. Да добавя, че този модел има и едно "око" - като погледнеш ако е зелно е зареден, черно - не зареден, бяло - "сървиз". Когато беше паднал и неможах да запаля - беше зелено :)

Именно понеже зареждането е на долната граница, реших да се консултирам с вас, а с консуматори пада само с 0.1 волта, което като прочетох и други писали по въпроса - при едни е така, при други дава разлика 0.3-0.5 волта.

Мисля си, че наистина ще е добре да се направи ревизия на алтернатора - не съм много в час каква имаш предвид, но ще почета и ще се захвана, или ще питам допълнително. Относно новият акумулатор - мисля пак да е същият модел и марка (стува ми се добър живота от 5 години), та видях фирма в нета в близост до Сточна гара посока Витошка на Сливница, че го предлагат - около 155 лева.

Надявам се със зареждане 13.7 - 13.8 да ми признаят гаранцията... Ако имате предложения за по-добра марка и модел при моя експлоатационен режим, а и от къде да го взема - може да драснете. Още веднъж благодаря за отговорите :flehan:

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Мисля си, че наистина ще е добре да се направи ревизия на алтернатора - не съм много в час каква имаш предвид, но ще почета и ще се захвана

Регулатор с четкова група,колектор на ротора и евентуално лагери.

Както казахме зареждането е на долната граница и не зная дали ще ти подпишат гаранцията на новия Хакумулатор.Аз бих оправил първо зареждането. :zustimm:

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Днес след тест с "товарната вилка" не можах да запаля, та направо взех акумулатор, но след премерването на зареждането показа доста по-ниски стойности (може би и заради това, че колата беше загряла) - мисля че видях с включени фарове, парно и размразяването на стъклата 12.9). Премериха и от алтернатора до акумулатора и според тях се губи ток по веригата( мисля че мернах 13.7). Препоръчаха да сменя реле-регулатора, с усилен 14.4 волта. Намерих магазин и следобеда ще го взема.

Въпроса ми сега е дали тази джаджа се крепи само на двата винта? и дали безпроблемно ще мога да го сменя на улицата и за какво да внимавам? Благодаря!

П.П. Търсих в нета и излиза, че джаджата е нещо такова. Ще трябва ли да откачам акумулатора при смяната, има ли нещо специфично по замяната?

W01331813438KAE.JPG

Редактирано от mashsh
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Да само с тези две винтчета се държи регулатора.Развиваш ги и си излиза свободно.Новия влиза със съвсем малко по голямо усилие от стария - заради по дългите четки.Може и да не откачаш акумулатора.Само внимавай докато развиваш винтчетата да не допреш до плюсовия извод на динамото(ако ти го няма предпазното калпаче).Че при мен така стана - сташни искри излягоха :lol: .

Редактирано от swetli4ko
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Откачи си клемата на акумулатора за всеки случай. Иначе се сменя много лесно - отвиваш винтовете и го издърпваш. Като свалиш старото огледай в алтернатора пластинката с която контактува и я забърши да не се е събрала мръсотия и затова да зарежда по-малко. После при поставянето на новия реле-регулатор го сложи малко под ъгъл - да влезнат четките първо. Трябва преди да го стегнеш към корпуса да усещаш напрежението от пластинката с която контактува. Стягаш 2-та винта и трябва да е готово.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Четките е много важно да не са твърди защото износват колектора на ротора и после ремонта става по-сериозен. За реле-регулатор е най-добре да се вземе БОШ-ово, по-скъпо е, но е много важно както за ел. инсталацията и електрониката на колата, така и за самия акумулатор.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Отново благодаря за включванията, колеги! :respekt:

Не видях последното мнение за Бош-а, защото бях вече до магазинчето, та в крайна сметка взех Феби в опаковка Билщайн, изглежда прилично на външен вид, довечера монтирам и дано всичко е точно.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Лоша работа, оказа се, че новият регулатор вади стойности по-ниски с около 1 волт от стария :steinigung:

Номера на новият е Febi-17202, 068 903 803 PX и лепенка Ауто-хит на кутията. На самия елемент има и цифрата "242"

На оригиналният е 1 197 311 021, а под него пише EL14v4c, както и цифрата "265".

Иначе четките на старият са по-къси - едната с около 0.4, другата с около 0.6 см. спрямо новия, след почистването на контактната пластина - не даде по-добри показатели.

Утре връщам в магазинчето новия и си взимам парите. Кажете от къде да купя Бош или някой друг истински ( за предпочитане западна София,но не е проблем и където и да е в града). Нося си вече и мултицета в багажника :) за да премеря, непосредствено след покупката и монтаж!

:respekt:

Редактирано от mashsh
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Отиваш до Манимпекс или Ауто плюс/Ауто 1, и им обявяваш номер 101 506 по Топран, и се приключва ...

Релето е на 14.5 волта - аз съм с такова вече около две години !

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Аз карам с регулатор на "Мобилетрон" вече втора година и също съм доволен.Също е на 14.5волта.Цената му беше 9.50лв.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Оказа, се че магазина/склада на Манимпекс на Каблешков 1 не съществува, пък на сайта им седи в "контакти"...

Аз карам с регулатор на "Мобилетрон" вече втора година и също съм доволен

ще го имам в предвид, като марка

Отиваш до Манимпекс или Ауто плюс/Ауто 1, и им обявяваш номер 101 506 по Топран, и се приключва ...

Релето е на 14.5 волта - аз съм с такова вече около две години !

ти какво избра като марка? Защото по код на Топран разбирам, че може да излязат няколко марки?

10х!

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

ще го имам в предвид, като марка

Купих го от магазин за авточасти "Косер".

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Оказа, се че магазина/склада на Манимпекс на Каблешков 1 не съществува, пък на сайта им седи в "контакти"...

:hilezh::hilezh::hilezh:

Това само ти да си го знаеш, че на ден съм поне по три пъти там :hilezh:

И като си ми комшия, що не звънна едно ЛС барем :hilezh:

ти какво избра като марка? Защото по код на Топран разбирам, че може да излязат няколко марки?

Махни го тоя Тек Док и каквото правиш с него !

Пращам ти едно ЛС !

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Създайте нов акаунт или се впишете, за да коментирате

За да коментирате, трябва да имате регистрация

Създайте акаунт

Присъединете се към нашата общност. Регистрацията става бързо!

Регистрация на нов акаунт

Вход

Имате акаунт? Впишете се оттук.

Вписване
  • Потребители разглеждащи страницата   0 потребители

    • Няма регистрирани потребители разглеждащи тази тема.
×
×
  • Create New...