VBI Публикувано 10 Април 2012 Доклад Share Публикувано 10 Април 2012 (Редактирано) Най-точно е с мултицет направо на акумулатора, всичко останало (от климатроник, уред на таблото и т.н.) зависи много от натоварването на ел. инсталация в момента и може да те излъже. Редактирано 10 Април 2012 от VBI Адрес на коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
RaDi_b4 Публикувано 11 Април 2012 Доклад Share Публикувано 11 Април 2012 ... .Т.е да каже на кой канал....НА 20. Но не е прецизно. Адрес на коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
Пламен Янев Публикувано 11 Април 2012 Доклад Share Публикувано 11 Април 2012 Благодаря Адрес на коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
VBI Публикувано 11 Април 2012 Доклад Share Публикувано 11 Април 2012 При мен на 20-ти канал показва винаги едно и също Адрес на коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
Kaiser Kar Публикувано 21 Април 2012 Доклад Share Публикувано 21 Април 2012 Момци, я кажете, нормално ли е на запален двигател таблото да ми свети една идея по-силно отколкото на загасен? Днеска както си паркирах и като я загасих, забелязах как съвсем леко поотслабна осветлението. Мисълта ми е, ако има нещо, да го поправям. Тя, колата, не съм я карал от една седмица, държа да подчертая, а сега само я преместих на по-добро място. Адрес на коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
VBI Публикувано 21 Април 2012 Доклад Share Публикувано 21 Април 2012 Нормално е. Адрес на коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
mashsh Публикувано 11 Ноември 2012 Доклад Share Публикувано 11 Ноември 2012 Изчетох темата, но не намерих еднозначен отговор по моя проблем, а той е следният:От няколко дена при сутрешно палене, усетих, че нещо не е наред по акумулатора, и след 3-4 дена тотално отказа да запали. Акумулатора е на 5 години - Шнайдер Силвър 62 амперчаса 520 ампера, това ще му е шеста зима. Вчера го качих за зареждане, отвотих му капачетата - течност си имаше и покриваше елементите. След 30-тина минути почнаха да излизат леки мехурчета, След час си бълбукаше доволно, но го оставих общо 2 часа да се зарежда.Качих го обратно на колата и си запали като чисто нова След 5 км пробег и смяна на джантите (температура на антифриза около 40-50 градуса) измерих с мултицета следните стойности:- акумулатор 12.7 волта при изгасена кола- при запалване падане до 9 волта.- зареждане без никакви консуматори - 13.8 волта- зареждане при включени фарове и парно на четвърта степен - 13.7 волта.- утечка при изгасена кола - 17 милиампера.В гаранционната му карта (която имам от предния собственик) пише, че е тествана колата и зарежда на 13.9 волта. Това преди 5 години.Колата я карам всекидневно около 50-тина километра и винага през годините на къси светлини, радио и т.н. Сега се чудя, дали да сменям акумулатора директно или да търся проблема по алтернатора? Дали да не отида да тестват акумуклатора с така наречената "товарна вилка"? Моля за мнения Адрес на коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
VBI Публикувано 11 Ноември 2012 Доклад Share Публикувано 11 Ноември 2012 (Редактирано) Според мен алтернатора и зареждането са ти ОК. Напреженията на самия акумулатор също, но е притеснително, че след час зареждане са почнали да кипят клетките. Това означава, че му е паднал капацитета. След като акумулатора е 62 А/ч би трябвало да го зареждаш с ток 6А и в продължение на 10 часа ( 6Ах10ч=60 А/ч). Усиленото кипене на клетките трябва да почне горе-долу след 4 часа при почти напълно паднал акумулатор - примерно да завърти 2-3 оборота и да умре. При теб е добре, че караш на дълги разстояния и по този начин го зареждаш редовно. Според мен опитай след известно време още едно зареждане, но ако не е падал до край да поседи поне 5-6 часа на изправителя. Като гледаше електролита забеляза ли да има "мазни" петна? Проблема с падането на капацитета е, че в студено време ако не запалиш веднага - може да спре да върти изобщо. Все пак акумулатора е 5+ години и можеш да очакваш изненади при падането на температурите, изкарал е доста време. Най-вероятно просто му е дошло времето. Редактирано 11 Ноември 2012 от VBI Адрес на коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
veselin velchev Публикувано 11 Ноември 2012 Доклад Share Публикувано 11 Ноември 2012 След написаното от Вальо бих добавил само,че зареждането е все още в норми,но на долната граница и то без консуматори,което не е много добре.Не е лошо да се направи една ревизия на алтернатора. Адрес на коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
VBI Публикувано 11 Ноември 2012 Доклад Share Публикувано 11 Ноември 2012 (Редактирано) Причината са по-ниското зареждане може да е в самия акумулатор - често се случва като остарее акумулатора да му се намали вътрешното съпротивление и от това да пада напрежението напрежението на заряд . Редактирано 11 Ноември 2012 от VBI Адрес на коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
mashsh Публикувано 11 Ноември 2012 Доклад Share Публикувано 11 Ноември 2012 Благодаря за мненията, колеги! И според още един човек е рано кипежа на клетките да започне толкова рано, относно "мазните петна" - не забелязах нещо такова, но ми направи впечатление, че кипежа е по-силен с една идея в средните клетки за разлика от двете крайни. Да добавя, че този модел има и едно "око" - като погледнеш ако е зелно е зареден, черно - не зареден, бяло - "сървиз". Когато беше паднал и неможах да запаля - беше зелено Именно понеже зареждането е на долната граница, реших да се консултирам с вас, а с консуматори пада само с 0.1 волта, което като прочетох и други писали по въпроса - при едни е така, при други дава разлика 0.3-0.5 волта.Мисля си, че наистина ще е добре да се направи ревизия на алтернатора - не съм много в час каква имаш предвид, но ще почета и ще се захвана, или ще питам допълнително. Относно новият акумулатор - мисля пак да е същият модел и марка (стува ми се добър живота от 5 години), та видях фирма в нета в близост до Сточна гара посока Витошка на Сливница, че го предлагат - около 155 лева.Надявам се със зареждане 13.7 - 13.8 да ми признаят гаранцията... Ако имате предложения за по-добра марка и модел при моя експлоатационен режим, а и от къде да го взема - може да драснете. Още веднъж благодаря за отговорите Адрес на коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
veselin velchev Публикувано 11 Ноември 2012 Доклад Share Публикувано 11 Ноември 2012 Мисля си, че наистина ще е добре да се направи ревизия на алтернатора - не съм много в час каква имаш предвид, но ще почета и ще се захванаРегулатор с четкова група,колектор на ротора и евентуално лагери.Както казахме зареждането е на долната граница и не зная дали ще ти подпишат гаранцията на новия Хакумулатор.Аз бих оправил първо зареждането. Адрес на коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
mashsh Публикувано 13 Ноември 2012 Доклад Share Публикувано 13 Ноември 2012 (Редактирано) Днес след тест с "товарната вилка" не можах да запаля, та направо взех акумулатор, но след премерването на зареждането показа доста по-ниски стойности (може би и заради това, че колата беше загряла) - мисля че видях с включени фарове, парно и размразяването на стъклата 12.9). Премериха и от алтернатора до акумулатора и според тях се губи ток по веригата( мисля че мернах 13.7). Препоръчаха да сменя реле-регулатора, с усилен 14.4 волта. Намерих магазин и следобеда ще го взема.Въпроса ми сега е дали тази джаджа се крепи само на двата винта? и дали безпроблемно ще мога да го сменя на улицата и за какво да внимавам? Благодаря!П.П. Търсих в нета и излиза, че джаджата е нещо такова. Ще трябва ли да откачам акумулатора при смяната, има ли нещо специфично по замяната? Редактирано 13 Ноември 2012 от mashsh Адрес на коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
swetli4ko Публикувано 13 Ноември 2012 Доклад Share Публикувано 13 Ноември 2012 (Редактирано) Да само с тези две винтчета се държи регулатора.Развиваш ги и си излиза свободно.Новия влиза със съвсем малко по голямо усилие от стария - заради по дългите четки.Може и да не откачаш акумулатора.Само внимавай докато развиваш винтчетата да не допреш до плюсовия извод на динамото(ако ти го няма предпазното калпаче).Че при мен така стана - сташни искри излягоха . Редактирано 13 Ноември 2012 от swetli4ko Адрес на коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
VBI Публикувано 13 Ноември 2012 Доклад Share Публикувано 13 Ноември 2012 Откачи си клемата на акумулатора за всеки случай. Иначе се сменя много лесно - отвиваш винтовете и го издърпваш. Като свалиш старото огледай в алтернатора пластинката с която контактува и я забърши да не се е събрала мръсотия и затова да зарежда по-малко. После при поставянето на новия реле-регулатор го сложи малко под ъгъл - да влезнат четките първо. Трябва преди да го стегнеш към корпуса да усещаш напрежението от пластинката с която контактува. Стягаш 2-та винта и трябва да е готово. Адрес на коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
Vath Публикувано 13 Ноември 2012 Доклад Share Публикувано 13 Ноември 2012 Може и само четки да се сменят ако в тях е проблема и да се ползва старото оригинално(евентуално) реле Адрес на коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
VBI Публикувано 13 Ноември 2012 Доклад Share Публикувано 13 Ноември 2012 Четките е много важно да не са твърди защото износват колектора на ротора и после ремонта става по-сериозен. За реле-регулатор е най-добре да се вземе БОШ-ово, по-скъпо е, но е много важно както за ел. инсталацията и електрониката на колата, така и за самия акумулатор. Адрес на коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
mashsh Публикувано 13 Ноември 2012 Доклад Share Публикувано 13 Ноември 2012 Отново благодаря за включванията, колеги! Не видях последното мнение за Бош-а, защото бях вече до магазинчето, та в крайна сметка взех Феби в опаковка Билщайн, изглежда прилично на външен вид, довечера монтирам и дано всичко е точно. Адрес на коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
mashsh Публикувано 13 Ноември 2012 Доклад Share Публикувано 13 Ноември 2012 (Редактирано) Лоша работа, оказа се, че новият регулатор вади стойности по-ниски с около 1 волт от стария Номера на новият е Febi-17202, 068 903 803 PX и лепенка Ауто-хит на кутията. На самия елемент има и цифрата "242"На оригиналният е 1 197 311 021, а под него пише EL14v4c, както и цифрата "265".Иначе четките на старият са по-къси - едната с около 0.4, другата с около 0.6 см. спрямо новия, след почистването на контактната пластина - не даде по-добри показатели.Утре връщам в магазинчето новия и си взимам парите. Кажете от къде да купя Бош или някой друг истински ( за предпочитане западна София,но не е проблем и където и да е в града). Нося си вече и мултицета в багажника за да премеря, непосредствено след покупката и монтаж! Редактирано 13 Ноември 2012 от mashsh Адрес на коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
Vitcig Публикувано 14 Ноември 2012 Доклад Share Публикувано 14 Ноември 2012 Отиваш до Манимпекс или Ауто плюс/Ауто 1, и им обявяваш номер 101 506 по Топран, и се приключва ...Релето е на 14.5 волта - аз съм с такова вече около две години ! Адрес на коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
veselin velchev Публикувано 14 Ноември 2012 Доклад Share Публикувано 14 Ноември 2012 Аз карам с регулатор на "Мобилетрон" вече втора година и също съм доволен.Също е на 14.5волта.Цената му беше 9.50лв. Адрес на коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
mashsh Публикувано 14 Ноември 2012 Доклад Share Публикувано 14 Ноември 2012 Оказа, се че магазина/склада на Манимпекс на Каблешков 1 не съществува, пък на сайта им седи в "контакти"...Аз карам с регулатор на "Мобилетрон" вече втора година и също съм доволенще го имам в предвид, като маркаОтиваш до Манимпекс или Ауто плюс/Ауто 1, и им обявяваш номер 101 506 по Топран, и се приключва ...Релето е на 14.5 волта - аз съм с такова вече около две години !ти какво избра като марка? Защото по код на Топран разбирам, че може да излязат няколко марки?10х! Адрес на коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
veselin velchev Публикувано 14 Ноември 2012 Доклад Share Публикувано 14 Ноември 2012 ще го имам в предвид, като маркаКупих го от магазин за авточасти "Косер". Адрес на коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
Vitcig Публикувано 15 Ноември 2012 Доклад Share Публикувано 15 Ноември 2012 Оказа, се че магазина/склада на Манимпекс на Каблешков 1 не съществува, пък на сайта им седи в "контакти"... Това само ти да си го знаеш, че на ден съм поне по три пъти там И като си ми комшия, що не звънна едно ЛС барем ти какво избра като марка? Защото по код на Топран разбирам, че може да излязат няколко марки?Махни го тоя Тек Док и каквото правиш с него !Пращам ти едно ЛС ! Адрес на коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
mashsh Публикувано 15 Ноември 2012 Доклад Share Публикувано 15 Ноември 2012 Номера, обаче не е "1" а "19" на Каблешков, поне така казва гугъл, следобед ще го проверя, надявам се да са там Имаш и ти ЛС Адрес на коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
Recommended Posts
Създайте нов акаунт или се впишете, за да коментирате
За да коментирате, трябва да имате регистрация
Създайте акаунт
Присъединете се към нашата общност. Регистрацията става бързо!
Регистрация на нов акаунтВход
Имате акаунт? Впишете се оттук.
Вписване