Jump to content

проблем с 1.8 Т - може би маслена помпа?


hellstr1k3r

Recommended Posts

1 hour ago, kvm_88 said:

От толкова ИЗМЕРВАНЕ ще окотиш двигателя в крайна сметка.

Ясно е какво трябва да направиш, правено е на хиляди коли от 15-20 години насам.

Ами нали точно това обясних преди няколко поста? Че колата вече си е изживяла живота и кога би било по - добро време за такъв тест от сега? :)

 

1 hour ago, gemballa.bg said:

Заложи на 5в-40, 50 индекса е за по високи работни температури на маслото -120 и нагоре градуса. Колко процента от пробега ти е при такива температури?

Не знам. Не съм си водил такава статистика. Но съм си купил такова масло 5W50 и съм решил какво да правя, така че това е. 
е споделям резултатите. Ако искате де. Ако не искате кажете и ще си ги запазя само за мен.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

  • Отговори 71
  • Created
  • Последен отговор

Top Posters In This Topic

6 hours ago, zeroheat said:

Аз взех новото масло Mobil 1 5W50 

На мен ми е интересно как ще се промени температурата на маслото.

Не знам за повреден мотор, но при изправен мотор 0/40 е много подходящо масло за стоков 1.8т.

 

Смяната на една маслена помпа, съчетана с почистване на картера не е скъпа или трудоемка процедура.

500лв за ревизия на главата ще се изплатят за 2 години.

 

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

При мен на 2.7т, осезаема разлика в температурата по табло между 5в-40 и 50 нямаше. Даже си мисля че не би трябвало да има, просто 50-то при 120 градуса ще има по добри показатели от 40-то. Имах някъде сравнителни графики, ако ги намеря, ще ги постна.

Ето и коренспонденцията с познат от пловдивският офис на yacco;
"Така наложени данни се вижда, че в градски условия LUBE DE 5W-30 и VX 1000 LL 0W-40 имат нужният вискозитет, докато другите масла - Мотул и Galaxie GT 5W-50 са излишно много по-гъсти (в диапазона 90-100С)
При по спортно каране/натоварване) (110-120С), Motul, VX 1000 LL 5W-40, Galaxie GT 5W-50 осигуряват малко по-плътен маслен филм, но ако наистина това са само 10% от общото каране, мисля че не си заслужава толкова гъсти масла,
защото формулата на LUBE DE 5W-30 и VX 1000 LL 0W-40 ще издържи на тези моментни пикове. Даже ако не знаехме техническите характеристики на VX 1000 LL 0W-40, щяхме да мислим че има същият вискозитет като кое да е xxW-40
масло.
Правя и 3-та снимка да се види, че Galaxie 5W-50 е най-бавно подвижното масло и във върли зимни условия не е много подходящо (спрямо по-бързи алтернативи)."


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Ако преведеш и изразите "така наложени данни", "върли зимни условия".......

Редактирано от NIKO
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

10 hours ago, zeroheat said:

Ами нали точно това обясних преди няколко поста? Че колата вече си е изживяла живота и кога би било по - добро време за такъв тест от сега? :)

 

 

Ама разбира се, че ти повярвах, експериментаторе.

Няма да изтъниш сметката със сипване на бъркочи в мотора. Сваляй картера овреме, да не ревеш после.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Ако преведеш и изразите "така наложени данни", "върли зимни условия".......

Нико, под така наложени данни се разбира, че са вкарани в една графика, първата. Под върли зимни условия се разбира -20 градуса, както е видно от втората графика.
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Вчера смених маслото и звука осезаемо се промени. Тракането изчезна напълно, но нямах време да покарам по дълго. Края на седмица ще пътувам към 400+км така че ще имам по-добри наблюдения скоро. Ако се запази така, ще съм супер доволен, но не вярвам да остане така повече от 2000 3000км. Ще опитам да намеря време да измеря налягането скоро и да го споделя тук. Мисля да го меря на определени интервали, за да вдим как ще се променят нещата.

On 9/9/2018 at 1:13 AM, kvm_88 said:

Ама разбира се, че ти повярвах, експериментаторе.

Няма да изтъниш сметката със сипване на бъркочи в мотора. Сваляй картера овреме, да не ревеш после.

kvm_88 не се притеснявай. Няма да рева. Дори мотора да блокира ми е все тая, както казвам за пореден път, колата си изживя живота и си свърши работата. Всичко над това е като бонус. Ако искара още година -ЕВАЛА, ако НЕ, здраве да е - авто морга. Затова искам да поекспериментирам, ще е тъпо да правя подобни експерименти на нова кола или на кола с малък пробег(каквато се надявам да ми е следващата кола). :) 

 

 

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Здравейте колеги,

Вчера замерих налягането на маслото. Фокусирал съм се в/у празния ход тъй като там се появяват основно шумовете. Налягането беше около 18 psi. Всмисал срелката трепереше леко м/у 18 и 20 и затова взимам минималната стойност 18. Днес ако имам време ще почна с добавката Римет. Доколкото четох трябва да сипна 3 флакончета през 200 300км. Така че следващото замерване на налягането очаквам да е в края на месеца

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Мисля че за всички ще е по лесно ако данните ги даваш в атмосфери или бара.След консултация с гугъл се получава 1.22 атм,което не е твърде зле.Въпроса е обаче при средни и високи обороти какво е налягането,ако не качва над 2-3 атмосфери директно се насочвай към сваляне на картер.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

1.22 обаче на колко градуса, на маслото? Ако е 80-90 е зле, но ако е 90-100 ще кара още бая време, е зависи от шоф. И стилът му на каране. 

 Имах един Форд при 90 гр. На водата и 100 на маслото имаше налягане преди филтъра 0.9-1.0. Карах го поне 50000 км. И нищо му нямаше. 

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

On 9/12/2018 at 10:12 PM, Gostrex said:

Мисля че за всички ще е по лесно ако данните ги даваш в атмосфери или бара.След консултация с гугъл се получава 1.22 атм,което не е твърде зле.Въпроса е обаче при средни и високи обороти какво е налягането,ако не качва над 2-3 атмосфери директно се насочвай към сваляне на картер.

давам данните в PSI по няколко причини. Първо тази скала на манометъра ми е по оголемена и се вижда по ясно. Все пак стрелката леко вибрира. А аз искам да направя възможно най точно измерване с подръчните си материали. Второто е, защото в американския форум, който цититирах по рано стойностите в референтната таблица са в PSI и затова счетох, че на хората ще им е по удобно така. Пък и аз така и не намерих подобни референтни стоиности в [bar]. Вижда се, че ти без проблем си си ги конвертирал от PSI  в барове, така че няма проблем според мен.

Относно налягането в обороти, там няма проблеми както споменах. Мотора не трака и не шуми кой знае колко над 2000 оборота. Като мерих налягането над 2000 оборота вдигаше нещо от порядъка на 3,5 бара и на горе не се измени много. Примерно над 3000 май беше 4бара и горе долу така остана до 5000 оборота, Може да е станало 4,2 бара.

 

Сипнах добавката Римет. Предстои ми ходене на Боровец за няколко дни. Като се примера края на другата седмица ще опитам да направя пак замерване наналягането и ще го споделя тук. За сега не забелязвам някаква разлика. Минал съм към 500км. с добавката и мотора си работи добре, както си работеше и след смяната на маслото.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Помпата жива умряла на 2000 оборота ти трябват 2 бара.На максимални обороти трябва да удари около 6 бара,но и 4 не е твърде зле.Ако на топъл мотор на 2000 оборота имаш 2 атмосфери наливай качествено 10в40 и си свиркай.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Искам да питам нещо, привидно не много по темата....но с потенциал да стане :)

@Gostrex (а и към други, правили подобен ремонт) - сменяте ли болтове на основни и биелни лагери?

Замервате ли болт/резба, преди да вземете решение?

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

21 hours ago, Gostrex said:

Помпата жива умряла на 2000 оборота ти трябват 2 бара.На максимални обороти трябва да удари около 6 бара,но и 4 не е твърде зле.Ако на топъл мотор на 2000 оборота имаш 2 атмосфери наливай качествено 10в40 и си свиркай.

 

Със сигурност имам над 2 бара на 2000 оборота, даже мисля, че са към 2,5. То затова не ми светва алармата на таблото. Налягането в обороти е що годе в норма,но на празен ход е ниско. Но предполагам това не е фатално, щом инжинерите не са направили датчика да отчита налягане под 2000 оборота. Поне доколкото се запознах с работата на този датчик.

 

Иначе другата седмица се надявам да имам време да направя замерване пак и да ви кажа имало ли е някаква промяна след ползването на тая добавка Римет. Аз самият съм много скиптично настроен, но реших да пробвам след като един колега я похвали. Нищо не губя все пак. За сега единствено забелязах, че мотора не трака толкова първите 2 3 секунди след малене.  Може би има някакво благоприятно действие в/у повдигачите, които си притракват при палене от около 3 4 години.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

10 hours ago, robobug said:

Искам да питам нещо, привидно не много по темата....но с потенциал да стане :)

@Gostrex (а и към други, правили подобен ремонт) - сменяте ли болтове на основни и биелни лагери?

Замервате ли болт/резба, преди да вземете решение?

Според зависи.Резбата я проверявам с по-дълга от нормалната гайка,ако не се навива с едно пръстче,значи е разтеглена,това е стар способ от практиката и бие всякакво измерване,другия вариант е с набито око и резбомер.Шийките на болтовете само с микрометър.В повечето случаи ако двигателя не е отварян преди няма проблем с болтовете.Но има и "майстори",които все още стягат основни и биелни лагери с тръбата и след тях най-често всчики болтове са за смяна.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

On 9/19/2018 at 8:27 PM, Gostrex said:

Помпата жива умряла на 2000 оборота ти трябват 2 бара.На максимални обороти трябва да удари около 6 бара,но и 4 не е твърде зле.Ако на топъл мотор на 2000 оборота имаш 2 атмосфери наливай качествено 10в40 и си свиркай.

Забравих да те попитам каква ти е идеята за маслото 10W40? Не е ли по-добре да ползвам това, което сложих сега 5W50? Нали маслото става по редичко като се вдигне температурата? На студено, като че ли всичко е наред. Мотора е доста тих. Баща ми дори не разбира, че работи колата :) Но той кара пасат дизел от 95г. и неговия слух е доста видоизменен вече :) 

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Идеята ми е че е по-масово производство и оттам следва че е по евтино.Качествено 10в40 се намира от 8 до 15лв литъра.5в50 е по-рядко използвано и оттам и цената става по-висока.Лошото на полусинтетичните масла като 10в40 е че полусинтетика е доста разтегливо понятие и има в тубички,които се продават за полу синтетика пък те са си живо минерално масло,отъркало се леко покрай масло на синтетична основа,но по-голямата част са такива,които изпълват и надхвърлят изискванията на ВАГ групата за този вид масла.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

е да де, прав си. Но 10W40 няма ли да е същото като 5W40, което ползвах до скоро? Или идеята ти е била, че съм попаднал на ментак. Не го изключвам. 

В момента съм с 5W50 Mobil 1. И колата е добре. Но съм минал смао 500км. Бих искал да мина поне 1000 2000км. преди да дам някакъв отзив тук в темата.

Редактирано от VBI
Цитиране на предходно мнение!
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

  • 10 months later...

Ако правя повече километри годишно,зимата ползвам и 5w30 на ваг :D Едно лято карах и с 10W60 но не съм мерил налягане..

Редактирано от lubolalev
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Създайте нов акаунт или се впишете, за да коментирате

За да коментирате, трябва да имате регистрация

Създайте акаунт

Присъединете се към нашата общност. Регистрацията става бързо!

Регистрация на нов акаунт

Вход

Имате акаунт? Впишете се оттук.

Вписване
  • Потребители разглеждащи страницата   0 потребители

    • Няма регистрирани потребители разглеждащи тази тема.
×
×
  • Create New...