Jump to content

Странен проблем с А4 1.8Т quattro


rikiaudito

Recommended Posts

Здравейте колеги , днес купувах на един приятел ауди а4 турбо куатро 1.8Т 150 коня 97г.Купих го от Дупница без видими проблеми .Тръгнах към София изпробвах я на магистралата вдигнах 180-190 , колата се държи перфектно , след това продължих с по- малка скорост 140-150 и малко преди Перник срещу Петрола започна да ми свети лампата на маслото. Спрях и понеже не разбирам купих 2-3 литра масло и долях като мислех , че има теч.След хубав оглед установих , че няма теч и тръгнах.Положението беше същото след като мина точно 1500 оборота без значение на коя скорост лампата започва да свети , като ги сваля под 1500 спира да свети. Колата стига 90 градуса после си спада на 70-80 и колата работи перфектно на празен ход.Мина ли 1500 оборота червената лампичка започва да свети.Отзад пуши нормално и съвсем леко.Леко започна да трака като дизеларка , според шума който долавях това бяха повдигачите.Докарах я на ход до софия като не съм превишавал 1500 оборота.Ще я карам на майстор няма начин , но искам да попитам дали някой е имал подобен проблем и какъв може да е ?

ПС: Търсех подобни теми във форума , но нямаше.

ПС1:Извинявам се за правописните грешки , ако има такива.

Редактирано от rikiaudito
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

На мен ми се беше запушила цедката на помпата и имах същия проблем. Като не казвам, че и при теб е така, просто вероятна причина. Има една пластмаса около коляновия вал да не фърля маслото от картера навсякъде. Две от крачетата и се бяха счупили, едното беше заседнало на цедката. При всички положения не е добре да караш колата със светеща лампа за налягане на маслото... Друга вероятна причина е някой лагер на вала.

Без отваряне на мотора няма да установим причината току така във форума ;)

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Както казаха колегите, може да е от цедката. Но първо трябва да знаеш какво масло има в двигателя и какво му е нивото на щеката. Това, което казваш за температурата, че пада на 70-80 ако е при запален двигател значи термостата е заминал. Не, че трябва да пуши от аспуха, но и да пуши няма да ти светне лампата от това. Все пак трябва да се направи по обстойна проверка в сервиз, но и аз залагам на цедката.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Колеги , благодаря за бързите отговори. Закарах я на майстор и я оставих , ще видим какво ще каже и ще го сравня с това което предполагате. Ясно е , че трудно може да се каже какво е точно само на догатки , но и мненията които получавам тук дори само за мен като инфо са добри. Като се оправи колата ще пиша какъв е бил точно проблема.

Сега като се сетя сигурно в колата има вече 6-7 литра масло , дано не е много :D

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Както казаха колегите, може да е от цедката. Но първо трябва да знаеш какво масло има в двигателя и какво му е нивото на щеката. Това, което казваш за температурата, че пада на 70-80 ако е при запален двигател значи термостата е заминал. Не, че трябва да пуши от аспуха, но и да пуши няма да ти светне лампата от това. Все пак трябва да се направи по обстойна проверка в сервиз, но и аз залагам на цедката.

Термостата: Макар, че е по-вероятно, не е гаранция ;) Може темп.датчик да прави номера.

Със сигурност обаче не е свързано с лампата на маслото :D

Маслото: С +3 литра , не през щеката ами през капачката трябва да го проверява :P

Редактирано от Nightmarez
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

На мен ми се беше запушила цедката на помпата и имах същия проблем. Като не казвам, че и при теб е така, просто вероятна причина. Има една пластмаса около коляновия вал да не фърля маслото от картера навсякъде. Две от крачетата и се бяха счупили, едното беше заседнало на цедката. При всички положения не е добре да караш колата със светеща лампа за налягане на маслото... Друга вероятна причина е някой лагер на вала.

Без отваряне на мотора няма да установим причината току така във форума ;)

Леле потвърждавам,и аз купих колата със строшен мотор точно заради тия парченца пластмаса дето бяха запушили помпата.Без да светва лампичката за маслото -турбо и двигател бяха скапани. rikiaudito,вземи мерки да не е лошия вариант и да стане късно.

Редактирано от autorazsipnik
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Тази проблем го прави при запушена цедка, не качва масло.

Лошо е, че си карал дори и малко така, лошо е, че е препълнена с масло, лошо е, че сега трака.

Започни със сваляне на картера, 100% е пълен с боклуци, особено като е от Дупница, тоест от Италия бъди сигурен, че вътре е блато.

Изчистете всичко, особено помпата, направе промивка на мотора с някоя добавка и сменете маслото с филтъра.Ако не се оправи, лошо, макар че колко да е лошо.Без да съм 100% сигурен мисля, че за 600-700лв. ще се намери добър мотор.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Аз съм против добавки за чистене на този мотор заради турбото и по-точно маслената му магистрала. По западните форуми има много писано за задръстването на помпата и магистралата(потърси за oil sluge 1.8t в гугъл). Както казаха колегите сваляте картера и чистите на ръка. Задължително смяна на маслената магистрала. Аз препоръчвам и смяна на маслената помпа понеже наслагванията не са само отвън на цедката а и от вътре на байпасния клапан. При мен той блокира точно след използване на добавка за почистване. Майстора ми само дето не ме наби, че съм слагал при положение, че още като я купих ме предупреди да не го правя <_< След като почистите всичко което може следващите 4-5 смени на маслото да са през 5к и задължително с качествено синтетично масло. Това трябва да почисти всичко останало.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Не мислех, че е останал човек, който не е разбрал:

При покупка заедно със смяна на ремъците на (евтино) 1.8Т се отваря картера и се чисти. Капака на главата, маслената магистрала към турбо се свалят и чистят. НЕ СЕ ИЗПОЛЗВАТ ДОБАВКИ.

Слага се хубаво масло от типа на 5/40 заради мазането на турбото и заради евентуално по-голямото натоварване върху биелните лагери. Маслото се сменя между 8 и 12к км в зависимост от режима на експлоатация, защото се зацапва от турбината и образува нагар. 8к с преобладаващо градско и много студени стартове, 12к ако са направени с дълги преходи - примерно с ходене до Германия. "Хубаво" масло е това, което е около 20лв/л по магазините.

Свалянето на картера на А4/А6 струва около 80-100лв и е неприятно заради предния мост.

това сигурно е десетата такава тема.....

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Аз като купих мойта се чудих дали да свалям картера да гледам какво е положението, но ми се видя много разправия и се отказах. Колата нямаше проблеми, но профилактично сложих добавка за прочистване на двигателя. Сега дали съм сбъркал или не не знам, но вече 20 хил км. проблеми няма. :D

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Да , задължително почистване на картера и маслените магистрали, моята също е от Италия и понеже от време на време светваше лампата , а двама майстори ги мързеше да отворят картера викат супер е бе карай така ,даже единия го питах има ли правилното налягане , а той- да бее екстра е карай смело.И резултата беше - запушване на маслена магистрала (скъсана ос на турбината !!!),задрал разпределителен вал -нялколко криви клапана .Цялото удоволствие с ново турбо и всичко което трябва да се смени по двигателя ( турбо , нова глава с клапани , нови валове и още допълнителни неща по двигателя които са за смяна лагери и др.)ми излезе 2100лв и две седмици чакане . :wall:

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Публикувано (Редактирано)

Пичове здравейте отново . Днес майстора звънна да ми съобщи добрата вест , че колата е готова.Обясни набързо проблема и той беше следния:Задръстена цедка и от там маслената помпа също е била аут.Сменил ги е и двете , също така е сменил всякакви ремъци , ролки и маслото.Всичко излиза 650лв. Незнам доколко е нормално ,защото не съм много запознат с цените на аудитата , това може вие да го кажете.Каза ми също така , че е проверил всичко останало по колата и всъщност всичко е на 6. Окачването е бетон.Слава богу , че се оказа по - малкия проблем и няма да се сменя/оправя двигател :D .Благодаря на всички за мненията и само да поясня на robobug ,че всъщност пуснах темата директно след като докарах колата от Дупница (да не кажа ,че по път писах :D )

Редактирано от rikiaudito
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Честито. Цената на ремоната и обслужването е добра. Съжалявам, че си се подразнил от тона ми, но накратко съм обобщил какво се прави с тези коли, за да е полезна темата и на други потребители.

Питай майстора дали е свалял маслената магистрала (тръбичката) към турбото и ако не е, го помоли да изчисти и нея.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Създайте нов акаунт или се впишете, за да коментирате

За да коментирате, трябва да имате регистрация

Създайте акаунт

Присъединете се към нашата общност. Регистрацията става бързо!

Регистрация на нов акаунт

Вход

Имате акаунт? Впишете се оттук.

Вписване
  • Потребители разглеждащи страницата   0 потребители

    • Няма регистрирани потребители разглеждащи тази тема.
×
×
  • Create New...