Jump to content

Не ми свети цялото арматурно табло....


audi a6 fen

Recommended Posts

Прегледах може би 70% от темите, обаче не можах да намеря точно каквото ми трябваше.Ако е имало подобна тема предварително се извинявам.

Проблемът е следния: Първо ми отказаха светлините на оборотомера и при уреда за измерване температурата на водата, както и половината километраж. След време оборотомера и уреда за температурата светнаха сами... без да правя нищо по таблото. За една вечер даже светнаха абсолютно всички уреди както трябва, но пак угаснаха и сега няколко кружки светят като хората, други по слабо, а някой дори и не светят. От всичко това ме навежда на мисълта че им се губи масата някъде и за това не светят.

Моля ви ако някой е имал подобен проблем да каже как го е отстранил или моля ви ако някой знае къде е масата на таблото да ми каже да я проверя. Благодаря предварително!

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

И при мене се случи подобен проблем, смених всичките крушки+работата ми излезе към 70-80 лв. Много съм си доволен сега и всичко ми свети както трябва.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

70лв за смяна на крушки си е пладнешки обир.

Към автора на темата- ако си от Плевен и региона купи си крушки, ела на някоя сбирка и ще ти ги сменя безплатно за 10-тина минути.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

не винаги колега.Вярно че май са се пооляли с цената, но понякога крушките са доста скъпи. Ако крушките са запоени към цокъла бройката е 2.50 при нас по магазините.

ако са сменили 10-15 крушки или повече. само крушките могат да струват 50 лв.

ние взимаме 15 лв за работа, като в това влиза и смяната по климатроника. и смяната на малката крушчица на дисплея за външна температура.

веднъж ми се случи на Фиат ТИПО с електронен километраж да са изгоряли всички крушки, а те са към 50 броя. Човека даде над 100 лв само за крушки.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Е нали в темата говорим за таблото на А6/С4. Аз поне така разбрах. Не става дума за клима и други детайли. Смяната им е елемнтарна. С подсветките на допърнителните 3 уреди са 22 крушки общо ако таблото е с борд, чек и дигитален часовник. И се намират на цена под 2лв. Аз поне последно си купувах за 1,60лв бройката от магазина за автоаксесоари до китайския ресторант(в Плевен). Ако са изгорели 15 от крушките и ги сметнем на цена по 2лв. и за труд 10лв да сложиш, пак отива на 40лв.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

  • 10 years later...

Да поизтупам праха от старата тема, защото и аз имам същия проблем. Само че не е от лампичките. Два пъти ги сменям и им разменям места, и слагам нови. Реално свети само оборотомера нормално, и малко по-слабо трите уреда вдясно . часовника, температурата на маслото. Под нормално имам предвид, че димера работи и на най-високата степен оборотомера се вижда нормално, за трите уреда по-слабо, но може да се разбере за какво става дума. Горивомера, температурата и скоростомера са в пълан мрак и никаква смяна на крушки не помага. Таблото видимо е сваляно много пъти и стъклото му е пукнато, предишния собственик е оставил колата в автокъща да се продава и може би оттам бяха махнали двете лампи за спирачките и ABS-а, които не гаснат, явно да не разбере купувача че има проблем. Не са знаели, че това е често срещан проблем при този модел. Някои от лапмите, които свалих са от някъкъв друг вид - на снимката, не пише ватове. Мощността на крушките какво значение има, дали ще са 1.1 или 2 W, по-мощните са за осветлението, а 1.1 са за уредите, така ли е? 

От хоризонталния ред вдясно има само три лампички, запоени с кабелчета - а светят само две - най-вдясно за имобилайзера и още една за габаритите. Изчетох повечето теми за табла и ако съм разбрал правилно, нормално е да не е свързана и да не свети лампичката Check engine и предупреждението за коланите. В смисъл нормално е за 2.5 TDI 140 коня. Освен ако човек сам не си ги свърже. Моля за някакъви обосновани предположения, защо няма осветление таблото в областта на оборомера, горивомера и температурата на антифриза. 

20230325_145022.jpg

20230325_145115.jpg

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

  • 3 weeks later...

В крайна сметка има резултат - купих 5 чисто нови лампички от 2W  и тях ги сложих в горната част на таблото. Тези черните като тази на снимкита са 1.2W и за осветление не стават, в крайна сметка може би не правят контакт. За километража има две лампи за осветление - лява и дясна, сега свети добре. Другите, които ми бяха останали ги сложих където остана място и сега всичко свети като цяло. Прави ми впечатление, че при максимално увеличен димер - врътката за регулиране свети нормално ярко, а като се врътне, много бързо намалява светлината и вече на 1/2 от оборота до края нищо не се вижда. Температурата на антифриза и горивомера светят малко по-слабо от километража, но се виждат. 

Като светна габаритите и фаровете, изминатите километри избледняват доста - това нормално ли е?

Термометъра не му работи подсветката, но това вече е нормално - помня, че на стария от стотицата нещо му сменях, запоявах, мисля че Иво Динков беше обяснил много добре как, после го продадох отделно от таблото. 

Имам два въпроса към знаещите: таблото с този двигател има ли лампа Check engine? Като гледам, тя би трябвало да е в хоризонталната колонка вдясно, но там лампите са с жички. 

И, ако сменя таблото с друго, има ли начин да си настроя километража (изминатите километри) или така си остават?

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

На 16.04.2023 г. at 19:13, JohnnyP написа:

Като светна габаритите и фаровете, изминатите километри избледняват доста - това нормално ли е?

Нормално е. Намаля се и подсветката на климатроника.

 

На 26.03.2023 г. at 15:41, JohnnyP написа:

От хоризонталния ред вдясно има само три лампички, запоени с кабелчета - а светят само две - най-вдясно за имобилайзера и още една за габаритите.

Третата е за "Air bag"

 

Показанието на километража може да се променя с подходящото оборудване.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Километрите знам, могат да се променят с VAG K+CAN Commander, който не е скъп, но мисля, че на този автомобил не работи, пробвах, не прави връзка. Той се ползва и за пин кода на имобилайзера, а в по-новите коли и за активиране на разни функции, но не мога да го подкарам. Вярно, третата лампа е за еърбега, но на него може да са му измъкнали предпазителя и затова да не свети, тъй като има грешка в еърбега и така или иначе вероятно не работи. Благодаря ти, Неделчо. 

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

  • 1 month later...

Аз ползвам 1,5W за подсветката. Крушките за циферблатите са общо 9, километраж и оборотомер са с по 2. А малките уреди са всеки с по една. Тук съм показал къде има скрита крушка на таблата с дисплей за външна температура.


За километрите първо виж дали има връзка с таблото. С обикновен VCDS трябва да се върже, ако и той не го намира може да е прекъсната K линия

 

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

  • 3 weeks later...

Благодаря ти. Твоята тема я гледах, като цяло мисля, че почти всички лампи са вече по 2W, които би трябвало да светят нормално, т.е. по-силно, но проблем си има и си остава. В сравнение с едно Ауди 80, което имам-таблото му свети като слънце и няма нужда да го увеличавам докрай, това табло е зле. Имало е като гледам доста интервенции по него и в перспектива ще го сменям. 

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Може някой да е сменял потенциометъра на димера и да не пуска 12V до крушките. А може и да има лоша връзка някъде по веригата и да не стигат 12V до димера.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Създайте нов акаунт или се впишете, за да коментирате

За да коментирате, трябва да имате регистрация

Създайте акаунт

Присъединете се към нашата общност. Регистрацията става бързо!

Регистрация на нов акаунт

Вход

Имате акаунт? Впишете се оттук.

Вписване
  • Потребители разглеждащи страницата   0 потребители

    • Няма регистрирани потребители разглеждащи тази тема.
×
×
  • Create New...