Jump to content

Проблем с хидравликата на Б6


Recommended Posts

Колеги,днес за първи път ми се случи,така че Аудьо да ме изненада на път.В крайна сметка издържа и не ме остави съвсем на пътя,та успях да се върна до София и да взема другата кола.

На Ябланица,след магистралата,се появи силно стържене и волана стана много твърд.Спрях и видях,че хидравличната течност избива през капачката на казанчето,а вътре в казанчето все едно вреше и имаше бозав цвят.Изгасих двигателя и като поизстина се оправи.Успях да се прибера до София,но положението остана същото.Въпросите които си задавам са какво се е случило и дали съм прецакал нещо като съм карал около 60км така.И не на последно място,какъв ремонт ме чака и колко солено ще ми излезе.:)

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Колега,

виенето и балончетата са от липса на хидравлична течност в системата и съответно в помпата.

Възможностите са:

1. Теч от системата - от рейката или връзките по маркучите.

Виж за омасляване по тях.

2. Проблем с клапан.

Казанчето е само разширителен съд.

В него влизат два маркуча - за ниско и високо налягане.

В този за високото налягане има клапан, който управлява засмукването на течност от съда.

Щом ти изхвърля течност от съда, е възможно този клапан да не отваря - той е еднопосочен, т.е. позволява на течността да се движи само от съда към входа на помпата /засмукване/, а обратния ход на волана връща течност в съда и тя избива от капачката.

Ако имаш късмет може помпата все още да не е заминала.

Дано да е така, че парите й са много.

Маркуча за високо налягане също е скъп и, ако се наложи подмяна си вземи оригинален.

При всички случаи ще трябва да идеш да ти видят колата.

Успех !

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Скоро доливах хидравлично масло.Имах съмнения за теч и ходих на преглед,уж всичко беше наред.Затова теч е малко вероятен.

Миналата седмица сменях ремъците и ако имаше теч щеше да се види.

По-скоро си мисля,че е от помпата или клапан.Възможно ли е клапана да отваря за всмукване и помпата да не може да нагнети?Ако е така то защо всичкото масло се събира в казанчето...

Със сигурност ще ходи на майстор веднага след празниците.Просто ме човърка да разбера какво е до тогава.:)

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Трудно е само по обяснения, но...

Ако наистина нямаш течове, имаш достатъчно масло и то е читаво, но в разширителният съд маслото ври и кипи (буквално), т.е. маслото е като пяна => 100% отнякъде дърпа въздух.

Когато, заедно с масло, в помпата влиза и въздух перките на помпата така го забъркват, че се получава не масло с мехурчета, а някаква гадна сивкава емулсия.

Огледай хубаво маркуча за ниско налягане - от него може да дърпа въздух и без да има теч.

Особено там, където е вързан със скоба към резервоара - може да се е спукал!

Ако маркуча за високото налягане е спукан ще ти тече много и няма как да не го забележиш.

Успех!

Редактирано от SoftMaster
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

drob4o,ако проблема е в помпата,как се обяснява загряването и вренето на маслото?Обясненито на колегата SoftMaster е много точно,маслото буквално става на пяна,но според него от някъде влиза въздух и причината не е в помпата.

Хидравличната помпа дали подлежи на ремонт?

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Когато не работи както трябва помпата се появява същият проблем, даже се загрява и наистина ври. <_<

Да потвърдя, че това съм го виждал и аз наживо, незнам защо е така, но е възможно.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Да, сигурно е така, щом си го виждал на живо.

Вероятно се получава от луфтовете от износената помпа.

По принцип не съм чувал да има ремонтен комплект за хидравлична помпа.

Ако има някакъв начин за рециклиране, то ще е някакъв вид "побългаряване", може би ?

Всъщност, ако е лагер или семеринг, може и да може да се отремонтира, но ще са нужни свестни инструменти за избиване на шайбата, понеже /доколкото знам/ е набита в оста на горещо-пресова сглобка и е необходимо голямо усилие за избиване, а в последствие и за набиване.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

А не,побългарявания няма да се правят.Щом няма ремонтен комплект и проблема е в помпата,направо друга ще се купува.

Имате ли представа в какъв ценови диапазон се движи нова помпа?

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Според мен, най-добре да започнеш от най-лесната част.

Пълна проверка на всички връзки и маркучи дали не смуче въздух отнякъде и дали има теч.

Забърши ги добре, за да се види дори ако едвам сълзи.

Може и да ги прекараш на ръка с нещо, върху което ще се види лесно и най-малкото оливане (например брашно или тебешир).

Ако откриеш да има теч или да дърпа въздух - може би там е проблема - ще прецениш как да постъпиш според мястото и детайла.

Ако не откриеш нищо подобно, т.е. нищо не тече и съединенията са наред => хидравлична помпа.

Понеже тя си е скъпичка => отиваш на сигурен сервиз (човек), който може да ти направи точна диагностика.

По принцип най-евтин е маркуча за ниско налягане (разбираемо), после идва маркуча за високо налягане (заради клапана в него и не само), после е хидравличната помпа, а накрая рейката.

Преди половин година питах в Порше за цена на рейка за един приятел (като за моята А4 от подписа) и ме убиха с нещо от сорта на 2100 лв. без връщане на старата и 1700 (май) с връщане. steinigung.gif

Това, което си описал най-много прилича на дърпане на въздух в кръга за ниско налягане.

Дано да е така, че ще ти се размине най-леко.

Редактирано от SoftMaster
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Ще я водя на преглед вторник-сряда.Дано да е нещо леко и да не е от помпата или рейката,че там със сигурност ще "боли".

Като стане ясно,ще пиша какъв е резултата.

Благодаря за мненията и съветите! :respekt:

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Сега се прибрах и погледнах под колата...има доста голямо петно от хидравлично масло.Пада се назад,но ми е трудно да преценя дали просто там си е намерило пролука или е текло конкретно от рейка или помпа.

Сега въпроса е как да стигна до сервиза,мислех да я закарам до там на собствен ход,но в този случай май ще трябва да я дърпам.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Ако имаш течност в казанчето и тя е между мах и мин. се пробвай да отидеш на ход. Ако нямаш долей и пак на ход до най-близкият ти сервиз. Ако сипваш и изтича, по-добре е да прежалиш едни 40..50 лв. за пътна помощ до сервиза и да си спестиш по-големи повреди. :rolleyes:

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Не съм писал още,защото гледам да не мисля за това,че много се ядосвам.

Оказа се,че в МЕИ София имало някакви хора,които се занимават с рециклиране на хидвавлични помпи,рейки(четох из форумите и наистина доста хора ги знаят и препоръчват).

Свалихме помпата,уж че е от нея,след ремонта се оказа че нямало нищо притеснително,лагера бил здрав,като цяло уж са я постегнали.Промиване на системата,ново хидравлично масло,рейката не тече и е в добро състояние и сега всичко е наред.НО,след всичката смяна на ремъци,ролки,водна помпа и проблемите по хидравликата ми се появи шум,като от виещ лагер,който преди го нямах.Шума е от този тип,който ти го чуваш,а майстора не,просто защото я караш тази кола всеки ден и й знаеш звука.Та сега съм решен да изчистя и този проблем,но нямам идея от какво може да е,слушах двигателя но не мога да определя,иначе си върви съвсем нормално.Със сигурност не е нещо по ходовата.

И те така..:)

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Значи все пак е дърпало въздух от някъде.

И като са сервизирали изцяло системата са притегнали както трябва навсякъде.

Късметлия си hilezh.gif

А за шума като от лагер:

Ако го чуваш и на място е ясно, че не е по ходовата част.

Много е вероятно да са ти пренатегнали ремъка на хидравличната помпа когато са я монтирали обратно.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

...

Много е вероятно да са ти пренатегнали ремъка на хидравличната помпа когато са я монтирали обратно.

По принцип тоя ремък е с автоматичен обтегач, но пък е възможно самата ролка на обтегача да е пътник...

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

По принцип тоя ремък е с автоматичен обтегач, но пък е възможно самата ролка на обтегача да е пътник...

Както написах по-горе,ролките и ремъците са сменени преди две седмици.Ролките са INA,ремъците Dayco.

Засега диагнозата на проблема е,че е от ремъка - често се случвало напоследък ремъците така да стържат,вият и тем подобни определения за гадния шум.Наистина не се чува като да е ролка,обтегача работи нормално.Засега ще трябва да свиквам с новия шум,ако много вземе да ме дразни ще сложим друг пистов ремък и така.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

  • 7 months later...

Колега и аз имам същият проблем оказа се че капсолованият маркуч за високото налягане, този които излиза от хидравличната помпа и отива към кормилната рейката изпуска. Сега търся ОРГИНАЛЕН и потъсих в Юнитрейд Сервиз ССМ ООД но цената им е твърде висока 513.64лв.. Сигурен съм че може да се намери и малко по ефтин без да давам пари на фирмата. Само че имам проблем с намиранете на конкурентен доставчик. Така че търся помощ и насока.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Благодаря за предложението колега gogotzanovsf но ще се въздържа от втора употреба. Когато става въпрос за управлението, двигателя и СПИРАЧКИТЕ втора употреба не взимам. Освен това търся за по стара кола от А6 на снимката под колатапише че Карам: Audi 80 B4 2.0E ABK 92г. 115 к.с. Все пак благодаря за предложението.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

  • Потребители разглеждащи страницата   0 потребители

    • Няма регистрирани потребители разглеждащи тази тема.
×
×
  • Create New...