Jump to content

АБК повер


Vitcig

  

65 гласа

  1. 1. Следваща предавка при об/мин

    • 1500-2000
      8
    • 2000-2500
      28
    • 2500-3000
      22
    • 3500-4000
      3
    • Прекъсвач
      4


Recommended Posts

Провокиран от темата за счупеният съединител и мнението на connоr, да питам - на калко е удачно да превключвам на възходяща ... Защото до сега не съм имал проблеми с мазане, лампи и т.н. !

Никога градско не ми се е налагало да минавам 3000 оборота, освен ако не искам да правя някоя маневра, или да "разтоваря" !

Толкоз ме кефи таз скоростна, че се радвам че мога и в градО и извън него да си карам на 5-та предавка ...

В повечето време си минавам на следваща предавка в диапазона 1800-2500 ...

Тръгвам от малко над 1100 оборота ... CCF скоростна кутия, задвижване само на предната ос !

Your move !

Редактирано от Vitcig
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

  • Отговори 58
  • Created
  • Последен отговор

Top Posters In This Topic

Ха-ха :lol: не е като на мечока нали...

Да ти кажа аз се кефих много на А4-та, там също няма проблем да караш на 5-та с 50.

Разликата между нея и АБК-то обаче беше в това, че като смачкаш газта, дори на 5-та с 50 и почва да върви.

При Абк-то като стане така и то почва да се чуди дали не си объркал спирачката с газта :hilezh:

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Ако колата е с ръчни скорости превключвам на около 2000 0б/мин така мотора е разтоварен, пъргав и винаги разполага с мощност. Аудито е 2.6 автомат и съм установил, че ако го карам в града по-мудно почва да превключва на 1500 об/мин разхода се качва с 1-2л, а когато го карам динамично превключва на около 2000 об/мин върви много плавно и разхода е отличен.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Между 2000-2500 об. превключвам обикновено.....ама ето вчера се наложи да изпреваря два тира и едно Пежо 106 и на 3-та отидох към 5-5500 об. :hilezh: ...и нали са ми фира амортисьорите и предицата се вири като на рибарска лодка с мотор :hilezh: и създава впечатление за едни още 30-40 коня отгоре :hilezh:

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Правилен отговор - между 2400-500 и 3000 оборота при нормално каране.

Всеки грамотен шофьор, който чуе звука на мотора при каране с 60 км/ч на 5-та предавка, ще си обясни защо. B)

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

От 1-ва на 2-ра преминавам на около 2000, следващите между 2500-3000 - все пак си е бензинов двигател. Чул се че при някой производители ако караш на 5-та с ниски обороти се скапвала 5-та предавка. Моята си е наред :) баща ми като кара, превключва на не повече от 2000 и единственото което се получава е 1/100 по-нисък разход :bia:

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Бааааа, много ги зобите тез CCF-и вааа ...

Мен пък ме дразни около и след 3000 оборота ...

Но пак да си тъпча на моето - АБК+CCF няма проблем с движение на ниска скорост и висока предавка ...

Случва ми се в квартала, докато си обикалям за място да си се движа на трета с около 1000 и малко оборота, и нито тресе, нито се дави ...

А ако реша да тръгна, си подавам плавничко газ и нито глъхне, нито нищо ... Не говорим да и смачкам газта, а за плавно натискане ...

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Тука да ви споделя, че при мен специално (аз съм с АБТ, но скоростите са ми CCF, ако не се лъжа) ако карам с 60 на 5-та, горя повече отколкото с 60 на 4-та. Дали защото, губейки мощност, настъпвам повече газта или за друго :gruebel:

А в града как я стигате тая 5-та - не знам. Аз до 3-та стигам едва, при все, че превключвам на 2200-2500.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Истината е, че АБК-то обича ниски и средни обороти 2-3000 об. На магистрала от 130-140 км. нагоре му идва в повече за постоянна скорост. Не може да караш редовно със 160 км. и да се чуди човек как след 2год. издухал гарнитура мотора :rolleyes: Аз например вдигам по-високи скорости при изпреварвания или за една "дръпка" време, 2-3 км. Никога не пържа двигател 4500-5000 об. в продължение на дълги разстояния.

За градско е перфектна CCF кутията, защото може да си караш по булевардите на 5-та с 50-80 км. в час. Действително движението с 1500 об. и подаването плавно на газ не е проблем за АБК-то :rolleyes:

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

А в града как я стигате тая 5-та

По България на "зелена вълна", по Борис същото - места има !

Ся не съм споменавал на всяка цена да се боцне макс. предавка, ама не мога да карам на трета с 60 примерно ...

Просто в повечето време се движа около и над трета скорост, но определено съм по-бърз от бакшовете дето само да отлепи и е вече на втора, още малко и трета, след малко четвърта, и то светофара е вече червено ... При тях е по-скоро селски тарикатлък !

Както каза Цонето, има си определен диапазон в който двигателя е разтоварен, и то си се усеща, но определено и на ниски АБК си е с оразмерена скоростна, и не изпитва затруднения !

Преди Аудито, карах 190-ка с 2.0 бензинов мотор и 122 коня (демек близо 10-ка повече от Аудито), но с 4 скорости и диф 3.2 !

Ми аз градско не съм вкл. повече от трета (трета само по някой булеварди) - основно на втора си движех ... Но си беше мъка ако вкл. примерно втора под 50-60 км/ч., трета да не говорим, а на четвърта всичко се тресеше ...

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Истината е, че АБК-то обича ниски и средни обороти 2-3000 об. На магистрала от 130-140 км. нагоре му идва в повече за постоянна скорост.

Твоето АВК нещо е различно от другите ми се струва.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Твоето АВК нещо е различно от другите ми се струва.

Ами, така си го карам. Не, че не вдига 200 км. по надолнище :hilezh: ама не го "щпоря". После кой ще му сменя сегменти и гарнитури :hilezh:

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

По темата гУеадите мАторя да е близко до оборотите на максвъртящ момент.

Извън темата за клегите с АБК и CCF кутии питанка. При 100км/ч на какви обороти седи стрелкЪтЪ ?

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

При мен е наравно с километражната (с табло до 260 съм) ...

2600 оборота за 100 км/ч !

Интересно е, че Наско не пита на скорост или не ! В тоз ред на мисли може и на 800+ да седи :hilezh:

Редактирано от Vitcig
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

В града се опитвам да карам спокойно-сменям предавки между 2000 и 2500 оборота.На 55-60 като вкарам пета няма никакво тресене!Върви много спокойно.

АБКто си върви спокойно според мен и с 150-160 по-дълго време.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

На равен път градско каране минавах на следваща предавка малко след 2000 оборота. Някъде грубо 2200-2300, като педала го настъпвам малко по-агресивно на 1-ва, 2-ра, 3-та, за да се стрелна и после забивам на 1900 оборота на 5-та с леко галнат педал на газта и държах 60км/ч. По магистралата за АБК-то няма никакви ядове и със 170, просто е малко по-шумно вътре, но далеч не мисля, че ше му е в повече. Нема как да се опече и скапе ако всичко е наред с маслата и охладителната система.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

В едно много старо ръководство за начинаещи шофери пишеше че във възходящ ред се сменят предавките след 2500 оборота, а в низходящ под 1500.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Максималният въртящ момент на АБК-то е 165 Nm и се достига при 3200 оборота. Вие си правете сметка кога и как да превключвате.

Редактирано от Bluedog
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

На 5-та ве маме,ко са праиш на Уапан :hilezh:

Питам щото имам една CCF-ка много добра без грам шум,виене и течове.Чудех се дали да слагам CCF или AKM .

По темата АБК-то носи яко на бой.

Аз АДА-то как го гърча и не се предава...стрелкЪтЪ на оборотомера ме мрази вече с тея къси скорости

Редактирано от HCOHCO
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

По магистралата за АБК-то няма никакви ядове и със 170, просто е малко по-шумно вътре, но далеч не мисля, че ше му е в повече. Нема как да се опече и скапе ако всичко е наред с маслата и охладителната система.

....ако системно се кара така, тръгват проблемите по мотора....все пак това не е 2.6 двигател. Имам точно 3-ма познати с потрошени мотори от такава логика: една Алфа 156, Голф 3 и Пежо 605.

На 5-та ве маме,ко са праиш на Уапан :hilezh:

Питам щото имам една CCF-ка много добра без грам шум,виене и течове.Чудех се дали да слагам CCF или AKM .

По темата АБК-то носи яко на бой.

Аз АДА-то как го гърча и не се предава...стрелкЪтЪ на оборотомера ме мрази вече с тея къси скорости

Тези кутии , ако ги тъкмиш за ADA май CCF ще е по-добре. Тя е с едни 200 об. по-къса на 5-та от АКМ.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

ADA-то е бита карта.Не че не върви даже редовно наказва абк и нг

Имам 1.8Т и АБК моторчета прсото трябва да реша какво ще слагам и да ме пусне мързела и махам 1.6 маторя

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Че АБК-то е бавен мотор съм 100% съгласен...

Обаче че не държи на високи скорости дълго време... НЕ съм съгласен.

Моето АБК е пътувало от Бургас до Хисаря и от София до Хисаря със 170-190 по скоростомер, което някъде 155-180 реално.

При такава скорост, други двигатели, 5 или 6 цилиндрови може и да имат проблем с главата, но АБК-то не съм забелязал.

Освен това всеки ден през топлите месеци ходеше на работа-25 км. със средна скорост 150км.

Верно е че вдига градусите и пуска перките, ама то и няма как, маслото отива към 120гр по уреда.

АБК-то е много държелив, много лесен и много евтин за поддръжка мотор.

Това са моите наблюдения от две АБК, за общо 5 години.

Редактирано от GiN
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Създайте нов акаунт или се впишете, за да коментирате

За да коментирате, трябва да имате регистрация

Създайте акаунт

Присъединете се към нашата общност. Регистрацията става бързо!

Регистрация на нов акаунт

Вход

Имате акаунт? Впишете се оттук.

Вписване
  • Потребители разглеждащи страницата   0 потребители

    • Няма регистрирани потребители разглеждащи тази тема.
×
×
  • Create New...