Jump to content

Ремонт на километраж на Б3.


Recommended Posts

До болка познат проблем при таблата на Ауди 80 (86-94) е повредата на броячите на километража – т.е скоростомера работи нормално , а броячите не отчитат. Проблема е в предавката която задвижва броячите или по-точно в едно малко зъбно колелце което е необходимо да бъде сменено.Аз си реших проблема по следния начин. По-надолу са стъпките за ремонт на таблото

1. Като за начало демонтирайте таблото от колата.

а. Демонтира се горния капак на колонката на волана посредством 2 болта от долната страна. (за удобство може да се свали волана, аз лично не го махнах).

б). Развиват се 2та болта в основата на таблото.

в).таблото се изважда леко навън и се изключват 2те електрически връзки (конектори) – има фиксатори които се изваждат леко нагоре и тогава се вадят и самите конектори.

г). При някои модели има и индикатор за габаритните светлини – сваля се като крушка – завърта се леко и след това се отстранява

д). Таблото вече е освободено и се маха от колата.

2.Изглед отпред.

post-8449-0-79308000-1337201549_thumb.jp

3. Изглед отзад – това е и положението за работа.

post-8449-0-59226300-1337201607_thumb.jp

4. Демонтира се централната секция със светлини посредством 2та винта.

post-8449-0-18971000-1337201666_thumb.jp

5.Отстранете панела.

post-8449-0-16589200-1337201968_thumb.jp

post-8449-0-69568700-1337202014_thumb.jp

6. Отстранете винтовете които държат платката.

post-8449-0-97003400-1337202142_thumb.jp

post-8449-0-06909800-1337202168_thumb.jp

7. Отстранете винтовете които държат повредения уред (километража).

post-8449-0-83327000-1337202277_thumb.jp

8. Отстранете вниматлно платката с уредите от корпуса.

post-8449-0-25450400-1337202309_thumb.jp

9.Отстранете уреда от платката.

post-8449-0-73912800-1337202445_thumb.jp

10. И сега следва голямото предизвикателство – стрелката на скоростомера. Завърта се обратно на часовниковата стрелка много внимателно за да се отлепи /чува се едно изпукване – значи се е отлепила - след което трябва да започне да се дърпа нагоре/ - (при мен се получи).

post-8449-0-56045600-1337202785_thumb.jp

post-8449-0-43632000-1337202817_thumb.jp

След това се издърпва.

11.Развиват се 2те винтчета на скалата.

post-8449-0-53620600-1337202868_thumb.jp

12.Скалата се отстранява.

post-8449-0-53113000-1337202917_thumb.jp

13.Развиват се 2та винта на светловода.

post-8449-0-70555800-1337202989_thumb.jp

14.Светловода се отстранява.

post-8449-0-23768000-1337203076_thumb.jp

15.Уреда се завърта настрани и се деминтират 2та винта които държат моторчето в корпуса.

post-8449-0-63550500-1337203101_thumb.jp

16.Платката с моторчето се отстранява.

post-8449-0-65098000-1337203185_thumb.jp

17.И вече достигнахме до проблемното колелце.

post-8449-0-71394700-1337203469_thumb.jp

post-8449-0-56948200-1337203540_thumb.jp

18. Подменя се колелцето – силно препоръчвам да се смаже механизма със смазка за финни механики преди да се сглоби.

19.Сглобява се в обратен ред.

П.С.

Преди време ми се счупи брояча на килметража и се оплаках на мои приятел "emilbeshev" и колега от форума които е върл фен на “V.A.G Group” които ми каза, че ще ми направи инструкция как да си оправя километража и че проблема идвал от едно зъбно колелце вътре в самото табло. Той ми даде инструкцията и колелце което е от касетофон което аз не успях да обработя правилно и естествено след известно време отворих отново километража защото спря да работи. При усилено търсене намерих страница във форума ето тази " Натисни Тук " и закупих 2 зъбни колелца от колегата "grizzly" и които беше много коректен и от моя приятел взех и смазка за механика но тази за лазерни принтери – тази която продават за дребни механики българската за нищо не става. Сега броячите работят мазно даже не се чува като натискаш да изчисти!

Поради ограничение пространството за прикачени файлове не мога да кача “.doc” файла за хората които искат да си разпечатат като сервизна книжка но мога да го дам на някои колега да го качи !!!

П.П.С. - Още веднъж искам да израза благодарности към моя приятел и колега във форума за предоставения материал!!!!

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

аз преди 2-ва месеца го смених моето и нищо :steinigung: :steinigung:

Сирурен ли си че проблема е в зъбчатката ???

Да не би да е заминало стъпковото ел. моторче ? При мен първия път не се получи защото на колелцето беше от касетофон и трябваше да се преправя и аз не го разпробих достатъчно широко и естествено след време затегна и когато отворих таблото отново видях че са се счупили зъбите.

Ако мога да ти помогна с нещо - даи повече инфо !!!

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

ами колелцето го направих уж точно... незнам може и моторчето да е заминало :steinigung: трябва да проверя пак :hilezh:

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

  • 2 months later...
  • Потребители разглеждащи страницата   0 потребители

    • Няма регистрирани потребители разглеждащи тази тема.
×
×
  • Create New...