Jump to content

Audi TT - Въпроси


dreamercho

Recommended Posts

Здравейте колеги имам няколко въпроса относно ауди тт.Изчетох много теми свързани с тт-то но никаде не е дадена ясна информация,смятам че тук като по компетентни ще ми помогнете.Смятам да се здобия живот и здраве с един такъф екземпляр става въпрос за модела 8n, но никаде не стана ясно какъв е точно разхода на 2-те видях, че има колги които имат такива в форума и смятам,че тяхното мнение ще е най-адекватно ако може да напишат по едно компетентно коментарче ;д защото се начетох на "разбирачи" по разни тунинг форуми голяма ли е разликата в 2-та мотора 180коня с предно и 225 quattro става въпрос за разход на гориво вървежа е ясен.И другият ми въпрос кои ремонти са най-чести на предницата или друг тип.Интерсувам се горещо от модела защото смятам да закупувам и вашите съвети ще ми бъдат от ГОЛЯМА полза. БЛАГОДАРЯ ВИ ПРЕДВАРИТЕЛНО :)

Редактирано от dreamercho
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

ми мойто е 1.8т 180 к. и си гори 10-12 градско на нормално каране и 8-9 извънградско,на магистрала и по малко ако я карам до 100 ,от там на горе си качва и разхода разбира се , много зависи и как се кара една кола за да ти дава конкретен разход,аз винаги си и сипвам и добавчици , маслото си е специално за спортни коли , филтрите са ми изрядно почиствани и сменяни . А за 225 мога да кажа само странични наблюдения ,като не гарантирам за тях ,от мой приятел който имаше- под 15 градско момчето не я е свалял и 10 извънградско . А " пролетния ремонт " ми излезна 150 лева с труда(но аз ползвам 50 % отстъпка за авточастите)- дясната цялата страна беше за смяна,общо взето най-скъпото беше шарнира- 50 лв.

Редактирано от grizzly
цитат
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Публикувано (Редактирано)

защо е толкова голяма разликата в разхода между 2-та мотора.Какво ти е мнението за вървежа на твоя мотор 180 на предно ?

Редактирано от grizzly
цитат
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

1.8T на предно (код на мотора AJQ, APP, ARY, AUQ, AWP, ATC):

Расход топлива в городе 11.1 (13.2) л/100 км

Расход топлива на шоссе 6.3 (6.8) л/100 км

Расход топлива Смешанный цикл 8.1 (9.1) л/100 км

1.8Т куатро 225 к.с.

Расход топлива в городе 13.3 л/100 км

Расход топлива на шоссе 7.1 л/100 км

Расход топлива Смешанный цикл 9.4 л/100 км

Данните от този сайт според мен са доста точни, съдя по няколко различни марки и модели. В профила ти пише, че си от София, затова можеш да сложиш литър- два над посочения градски разход. В час пик спокойно може да стигне 15-16/100. Моторът и на двете версии е един и същ, разликите са в колектори и турбина (и някаква периферия предполагам). Куатрото, в твоя случай халдекс диференциал, спокойно си качва литър над версиите само с предно. Двигателят се слага масово на а3-ки и голфове, не е някаква екзотика :) Първоначалното обслужване ти е около 500 лева, окачването- сравнително евтино, части лесно се намират и има голямо разнообразие.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Публикувано (Редактирано)

Аз съм чел поне 10 пъти тея характеристики, но все пак това е просто хартия винаги има разлика за това исках мнение на човек които притежава тт,както колежката по горе изказа :) Окачването здраво ли е защото доста съм патил с тея дупки през 3 месеца правя ремонт на предница.. иначе ти благодаря колега (bow)

Редактирано от grizzly
цитат
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Всичко зависи, колега, не може да се даде еднозначен отговор на този въпрос. От къде минаваш, по кое време, обичаш ли да натискаш повече, какво е състоянието на мотора и т.н. Под 11 не се надявай градско, нагоре при желание може и 20/100 да стигнеш :) Колата е на платформа на golf, който има сравнително просто и здраво окачване. При куатро все едно имаш още една предница, която да ремонтираш. Според мен със 17-ки гуми трябва да се притесняваш повече за тях, отколкото за окачването.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

защо е толкова голяма разликата в разхода между 2-та мотора.Какво ти е мнението за вървежа на твоя мотор 180 на предно ?

ами съвсем нормална разлика е според мен...като за горене , не е нещо фрапантно все пак това са си почти 50 коня отгоре и като се прибави и фактора "куатро" даже на мен ми се струва ,че разликата е малка ,а за вървенето...пак казвам 50 коня + куатро има си разлика осезаема,но като цяло откъм вървене 180 коня са си предоволни,поне за мен .Предницата и окачването зависи най-вече от теб дали ще ти се разбиват ...аз лично съм със с-лайн окачване и доста си усеща и най-малката неравност и намалям/спирам винаги при възможност,за качване по бордюри забрави с това окачване също и трамвайните релси са му голяма мъка , ако те притеснява това просто си вземи с обикновено окачване,разликата във височината мисля ,че е към 4 см.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Имам ТТ 225к.с. куатро (то тези коне няма без куатро) от 3 години....

Мога да обобщя следните неща:

МИНУСИ

-висок разход (градско 11-12 като тук са 5-6 улици без светофари,така че в София се приготви +2 до 3 литра / извънградско с 80км/ч ми дава 7.5 - 8литра на 100км но трудно ги поддържам :hilezh: , минеш ли 100км/ч се вдига на 10-11 което поне според мен е напълно нормално за конете)

-не можеш да возиш тайфата (едновременно), иначе сме се събирали 4 човека ,но това си е чист мазохизъм

Приключих с минусите!

ПЛЮСОВЕ:

-за визията няма какво да коментирам

-събира доста багаж като за спортна кола (може би някои колеги няма да се съгласят, но като паднат задните седалки мястото учудващо много се увеличава)

-както казаха колегите, окачването и всичко по двигателя е като на голф, т.е. евтини части

-стабилността на пътя е безкомпромисна! (когато сменяхме маслото 3-ма човека не можехме да я мръднем, отдолу са една камара носачи, прегради, подсилки) и е АДСКИ стабилна, тествано многократно

-куатро - препоръчвам ти го,въпреки малко по-високия разход си заслужава, и не само зимата. Никога не съм закъсвал в снега, за разлика от повечето ми приятели. Поведението в завои не може да се сравнява с предното задвижване, изобщо не коментирам задно.

-като цяло колата е здрава, но си иска поддръжка, не си мисли,че ще се качиш, ще караш и няма да пипнеш нищо по нея... Ако искаш нещо такова, си вземи хонда или мазда (имал съм и двете, невероятно дуракоустойчиви автомобили, но..до тук)

Аз най-много харесвам ускорението на тази кола, и как стои на пътя,и не мисля,че това някога ще ми омръзне.

Ами това е от мен, успех с търсенето,и задължително да се похвалиш после! :zustimm:

  • Like 1
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

ами съвсем нормална разлика е според мен...като за горене , не е нещо фрапантно все пак това са си почти 50 коня отгоре и като се прибави и фактора "куатро" даже на мен ми се струва ,че разликата е малка ,а за вървенето...пак казвам 50 коня + куатро има си разлика осезаема,но като цяло откъм вървене 180 коня са си предоволни,поне за мен .Предницата и окачването зависи най-вече от теб дали ще ти се разбиват ...аз лично съм със с-лайн окачване и доста си усеща и най-малката неравност и намалям/спирам винаги при възможност,за качване по бордюри забрави с това окачване също и трамвайните релси са му голяма мъка , ако те притеснява това просто си вземи с обикновено окачване,разликата във височината мисля ,че е към 4 см.

В случая мотора е турбо и с един и същи обем и тези 50коня нямат никакво отношение към разхода при нормално всекидневно шофиране. Дори правено 1.8Т с 300-400коня харчи като заводско 1.8Т с 150/180коня.

За разхода в случая има влияние куатрото + по-високата маса на автомобилите оборудвани с него.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Поведението в завои не може да се сравнява с предното задвижване, изобщо не коментирам задно.

Съжалявам за спама, но, колега, ти карал ли си кола със задно? Как прецени. че кола със задно има по-лошо поведение в завои от такава с предно?

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Имам ТТ 225к.с. куатро (то тези коне няма без куатро) от 3 години....

Мога да обобщя следните неща:

МИНУСИ

...

дам това с багажа и аз съм го изпробвала ,2 куфара ,3 сака ,леглото на кучето....кучето и още сума по-дребни работи :flehan: :flehan: :flehan: ...обаче веднъж ми се наложи да се возя отзад.....е няма такова гръбначно изкривяване ,а съм 162,43 кг. .ТТ-то си е двуместна кола със задна седалка за багаж :rotcol::hilezh:

Редактирано от grizzly
цитат
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Съжалявам за спама, но, колега, ти карал ли си кола със задно? Как прецени. че кола със задно има по-лошо поведение в завои от такава с предно?

Аиде стига спроли за глупости всичко зависи от това каква е колата.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Съжалявам за спама, но, колега, ти карал ли си кола със задно? Как прецени. че кола със задно има по-лошо поведение в завои от такава с предно?

Имам доста колеги със задно и през зимата пада голям смях, тухли четворки в багажника, закъсват по канавките...

Ако ти си вземаш кола само за лятото и гъзария при драг и дрифт добре, но при определени условия автомобилите със задно предаване са просто смешни... Освен това този спор е вечен като света,така че наистина да не спамим... Никой няма да убеди другия, така че PEACE! :zustimm:

PS: Да, карал съм автомобил със задно, и не бих си взел, освен за драг и дрифт :bia:

Редактирано от gothic_fan
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Имам ТТ 1.8Т 180кс куатро!

Разлика в разхода м/у този и 225 коня е около 3л гарантирано!

В задръствания ми дава разход около 11-11.5, а иначе ми е закотвен на 10.

Извънградско ако спазвам ограниченията ми дава 7!

Изключително доволен съм от колата и я препоръчвам на всеки, но задължително куатто версията.

Не обръщай внимание на мненията,че куатрото ти качва поне 1л разхода, защото тук системата е Халдекс, което значи че през цялото време е предно предаване. Халдекса следи скороста на 4-те колела и ако предните са с по-висока(буксуват) -предава мощност и на задните (което става за части от секундата) и става 4х4.

Окачването е много здраво.

Единствените ми забележки са към електрониката. Често дава разни дразнещи дефектчета които обаче не са нищо сериозно.

Вчера примерно си вдигам прозореца до горе и той автмоатично след като се качи, се сваля сам до средата. Оправи се след като изгасих колата :)

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Разлика в разхода м/у 180/225коня няма или и да има тя е незначителна и е рода на 200/300мл, така дават по каталог и така излиза от това дето съм карал и карат познати, така че си в голяма заблуда. Това при нормално каране.

Халдекса може и да не е зацепен постоянно, но пак заради 4х4 задвижването разхода се качва, защо ли?

Ами защото дори и да не е зацепен и да не предава въртящ момент към задния мост -> мотора винаги върти кардана, зъбчатките в раздатката и тегли по-голяма маса.

Редактирано от grizzly
цитат
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Пичове стига цитирахте целите предни постове бе, човек ще хване артрит от скролиране<_<

Редактирано от NIKO
  • Like 1
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Винаги съм се чудил как хората определят разхода по конете, ако 180 коня е 12 то 360 коня 1,8Т двойно ли ще е? Реално ще е двойно, но само като се карат и двете с педала до долу постоянно...ако и тогава. Приложете проста логика, при нормално каране и коли с подобно тегло ползваме да кажем 30-40коня мощност средно, защо тогава двигатели с еднакъв обем да горят различно? Че и разлики с надува в ники обороти почти няма доколкото знам...

А конкретно относно горежа не е ли малко множко 10 извън града? То моя кораб гори 7,0-7,5 като се кара в ограниченията, що ТТ да гори толкова много? За да качи разхода до 10, не съм засичал, но предполагам ще трябва да карам с поне 150.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

DLS, колко к.с. ти е колата, и колко тежи? Аз при 150 км/ч правя около 11-12л. на магистралата и това според мен е нормално.... Куатрото вдига разхода с около литър-два най-малкото заради 200-те килограма повече като тегло.

А това дето го пишат по каталозите изобщо не трябва да го гледате, защото тия разходи ги дават при перфектни условия (на равен път, без препятствия, при еди какво си съпротивление, без вятър, без трафик, бла бла бла)

А и при нашите горива тия каталози съвсем не са актуални, имам познат,който внася коли, и при първото зареждане в БГ качва поне с литър независимо от бензиностанцията.

А и нещата зависят не само от конете, но и от теглото. Моята е точно 1470 кг. празна, докато 180 к.с. без куатро е с около 200кг надолу, така че това си оказва влияние.

Нека отново да обобщя: моят разход съм го докарвал до 7.5 с пенсионерско каране с до 90км/ч и максимално плавно подаване на газ. По каталог го дават с около литър надолу, което според мен е напълно в реда на нещата...

А и в крайна сметка това не е автомобил за икономии :dance:

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

DLS, колко к.с. ти е колата...

Имаш в предвид максималната мощност ли? 'щото колегата се опита да ти обясни, че максималната мощност не от толкова голямо значение, понеже - колко често караш със стрелка долепена до червения сектор?

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Точно това е момента, че моето купе май е най-тежкото с 1,8Т и е куатрото с торсен вероятно има и по-големи загуби дори. Теглото е около 1600кг и разхода ми незнайно как е точно каквото пише по каталог, а изобщо не претендирам, че мотора може да бъде перфектен на 230к км. Веднъж засякох и 500км само по планински пътища - разхход с 5 човека, багаж и климатик 8,6. Това е нормално каране като всяко изпреварване или по-хубава отсечка е била с газ до долу.

Иначе куатрото е 100-ина екстра кила и не килата толкова качват разхода, понеже ако ги карам в багажника няма да се отрази почти, а това че се въртят много железа отдолу :)

Неясното в тялата тема беше защо 225-те коня трябва да горят 3л повече, което е зверска разлика и напълно противоречи на логиката...

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

...................Веднъж засякох и 500км само по планински пътища - разхход с 5 човека, багаж и климатик 8,6. Това е нормално каране като всяко изпреварване или по-хубава отсечка е била с газ до долу.................

А спрете се малко поне, то бива бива, ама чак толкоз.......Не сме в детската градина все пак, възрастни хора сме, отдавна не играем с лагерни колички и не вярваме в Дядо Мраз.

После защо имало спам.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Двигателя може и да е един и същи като кубатура, но нали не си мислите, че е същия като "хардуер" ? По-голяма турбина,други колектори,ECU, скоростна кутия и т.н. , мислите че не оказват влияние на разхода ли?

Ако всичко беше едно и също,всички ТТ-та щяха да са по 225кс..

А с това че двигателя постоянно върти кардана, искаш да ми кажеш че качва с 2л разхода ли?!? Хайде да мислим логично ;) ако казаното от теб е вярно, това значи че моето ТТ, ако е без куатро , ще дава разход 8! КЕФ!!! :D

П.П. Искам да отбележа, че не се заяждам, а просто се опитвам да стигнем до вярното решение на "задачата" ;)

И в никакъв случай не твърдя че съм 100% сигурен в това което казвам. Просто това е моето мнение и моите наблюдения...

Редактирано от CinereX
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

А спрете се малко поне, то бива бива, ама чак толкоз.......Не сме в детската градина все пак, възрастни хора сме, отдавна не играем с лагерни колички и не вярваме в Дядо Мраз.

После защо имало спам.

Добре е да има такова отношение към спамерите цитиращи невероятни разходи, но в случая толкова ми гори колата действително. Не съм от тия, които биха се хвалили с подобен кош нито съм почнал да му се кланям. Същата кола като карам на много къси разстояния дава и 15-16 градско и това не го крия, но когато карам по нормални маршрути извън малките улички си е 12. Така трябва да и да бъде според мен.

По-скоро е добре да се спре да се приписват на сешоара някакви разходи като зa V8 на магистралата, че малко се губи смисъла от тоя мотор, а новите потребители вместо да си намерят проблема си мислят, че всичко е така трябва да бъде.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

На мен много не ми се вярва тоз разход дето си го цитирал.

Не че нещо Дядо Мраз и баба Яга ама тръцко да падне под 9 на дълго трябва ИЗОБЩО ама ИЗОБЩО да не влизаш в боост.

Караш до 2300 об., запорожец те изпреварва и ти си железен,тогава може и да ти изхарчи под 9.

Всички останали случай с газ до ламаримата,нещо ни качваш на черешата :flehan:

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Нещо не четете добре :lol: Казах нормално каране през 80% от времето и всяко изпреварване или хубава права (които са малко все пак)с газ до долу на втора/трета. Това е, който иска да вярва, аз си знам какво сипвам. А между другото с яко газ, че трябваше да изгоря едни 10л бързо, показва 14-15 колата. Наистина незнам защо карате тоя смешен мотор щом ви гори 9-10 на дълго!

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Guest
Темата е заключена и Вие нямате право да коментирате в нея.
  • Потребители разглеждащи страницата   0 потребители

    • Няма регистрирани потребители разглеждащи тази тема.
×
×
  • Create New...