Jump to content

Стабилизираща щанга


Recommended Posts

Здравейте,имам ауди b4 на което съм махнал стабилизиращата щанга и биалетките.За няколко дни не усещам разлика в поведението на колата.Някой ако е направил същото,моля да сподели за по-дълго време има ли някакъв проблем.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Колата става по-нестабилна(като цяло) и се създават допълнителни вибрации, които ще се отразят негативно на други точки в окачването. :)

  • Like 1
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Така като я огледах по-подробно,изобщо не разбрах какво точно стабилизира,а е причина за така нареченото "потропващо окачване" на b4-ката.Вече няколко дни карам така и няма никаква нестабилност.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

....а тропането как е :gruebel: Самата щанга мисля, че играе роля при по-екстремни маневри на пътя. Хич не си прави експерименти според мен. Инженерите надали са я сложили ей така заради тампоните само :hilezh:

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

....а тропането как е :gruebel: Самата щанга мисля, че играе роля при по-екстремни маневри на пътя. Хич не си прави експерименти според мен. Инженерите надали са я сложили ей така заради тампоните само :hilezh:

Тропането изчезна....

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Тропането е изчезнало, защото(вероятно) си бил за нови биалетки или за тампони на щангата...

Сега не тропа, но това не означава, че скоро няма да изтропа нещо друго, заради липсата на въпросната щанга и биалетките...

Пробвай, да видим :)

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Нормално е да няма разлика при ниски скорости!Точно заради това повечкото малолитражки са без въпросната щанга!

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Интерсно решение, да : Ако нещо тропа, не го отремонтираме, а го премахваме !? :hilezh:

И така докато премахнем цялата кола...

Успех.

:)

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

няма щанга,няма проблем а :hilezh: :hilezh: сега махни и пружините и завари амортисйорите и си готов :flehan:

Интерсно решение, да : Ако нещо тропа, не го отремонтираме, а го премахваме !? :hilezh:

И така докато премахнем цялата кола...

Успех.

:)

Хубаво посмяхте се,сега някой от вас ако изобщо има въпросното ауди да ми каже какво точно стабилизира тази щанга.Аз я махнах,защото ми писна да сменям постоянно биалетки и въпреки това колата ми постоянно да тропа.След като я махнах,си пробвах колата на висока скорост и резки завои,и не усетих никаква нестабилност.Въпроса ми беше дали има някой направил същото със същата кола и как се е отразило в по-дългосрочен план.От подобни професорски изказвания няма нужда.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Нямам такова Ауди, и никога не съм имал...

Не съм премахвал конструктивно важни неща от колата ми и по-горе ти казах, какво може да се случи...

Щом не намираш разлика и всичко е наред(според теб), карай си и дано не пуснеш тема скоро: Защо си махнах щангата и биалетките !?

От "професора"

:)

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Стабилизиращата щанга служи за изравняване на сцеплението колелата(леви/десни)когато колата се наклони в завой. Действието и е чрез усукване да пренася натоварване(тежест) на колелото което се явява вътрешно в завоя като по този начин се осигурява по-добро сцепление. Без нея окачването работи по съвсем друг начин...така да се каже по-индивидуално и независимо.

+ е по-добрия комфорт заради отделно работещите леви/десни страни на окачването.

- Намалена стабилност, и по-високо натоварване на амортисьорите(забравих да кажа, че се явява и малко успокойтел на вибрациите и точно заради това "втвърдява" окачването и намаля комфорта). Нещо много опасно повишаване на ефекта "недозавиване".

  • Like 9
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

ПлюснАх те. :zustimm:

Прочетох доста мнения и от други автомобилни форуми относно тази стабилизираща(торсионна,реактивна)щанга.

Мнанията са доста противоречиви дали може или не може без нея и как се отразява това върху поведението на автомобила.

Лично аз не бих си правил експерименти да махам части от окачването на колата си,за да видя какво ще стане.

Мисля,че Ванката е обяснил в общи линии за какво служи тази щанга.

  • Like 2
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Ами като начало колега,започни да си купуваш качествени части. Разрови се да видиш кой предлага нещо хубаво. След това си смени тампоните на магарето,на стабилизиращата щанга,на макферсона ако се налага и накрая биалетките. Понеже всички тези неща са свързани и когато нещо е разбито,вибрациите се предават на най-слабата точка. А при теб това са биалетките. Аз преди да сменя тампоните на магарето,сменях къси накрайници(понеже стотицата няма биалетки) през шест месеца. Сега вече година и нещо няма проблем,а вътря по 60к на година.

Верно че малко се посмяхме,но форумът е за да си помагаме. Успех :zustimm:

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Vankata_84 го е обяснил добре, към автора на темата НЯМА автомобил без стабилизираща щанга отпред! Не си прави излишни експерименти с окачването! Може да ти поднесе колата в най-неочаквания момент!

Чета и не вярвам, честно :steinigung:

Редактирано от VBI
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Пречи едната гума да се премести по височина спрямо другата твърде лесно.

Най грубо казано.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Да ползвам темата на колегата за да не отварям нова имам един въпрос ,ако заваря амортисьорите на средно положение дали ще спре тропането от тях . :unsure:

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

имам един въпрос ,ако заваря амортисьорите на средно положение дали ще спре тропането от тях . :unsure:

....я пак :stupid::blink: :blink:

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Може и на майтап да ви избива, ама такива технически гении по селата има много. Пак ще кажа - пътят е един за всички. Тежко ни тези като станат повече от нас, а ГТП-тата си затварят очите за всякакви безумия.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

За съжаление ГТП-то няма как да го види, никой не би предположил, че някой умишлено ще си свали нещо по окачването ...

Относно въпроса на колегата - да ще спре тропането, но возията ще стане с една идея по-твърда :hilezh:

Редактирано от VBI
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Е как няма да го видят бре. Сега ще не ще трябва да кара колата там поне веднъж годишно. Друг момент е, че нищо не пречи да си качи щангата само за прегледа :gruebel:

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Колегата за амовете се майтапи май,но сега разбирам че съм се прекарал с новите тампони на стабилизиращата щанга.Че и за оригинални се изръсих,да се ева....

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Може и на майтап да ви избива, ама такива технически гении по селата има много. Пак ще кажа - пътят е един за всички. Тежко ни тези като станат повече от нас, а ГТП-тата си затварят очите за всякакви безумия.

Тогава си стой в града и няма да имаш проблеми.Сега към всички компетентни които се изказаха и тепърва ще се изкажат.

Първо-не карам никой да си прави промени по колата.Въпроса ми беше-Някой който има Б4 дали е направил това.

Второ-не съм малоумен и държа на живота и здравето си и това на семейството и приятелите ми които возя.

Трето-след като съм махнал въпросната част,съм си подложил колата на екстремно натоварване като висока скорост и остри завой,за да видя как се държи,да не се пребия някъде.Това което съм установил е:НЯМА НИКАКВА НЕСТАБИЛНОСТ,НИКАКВА РАЗЛИКА ПРЕДИ И СЛЕД.Тука никой не каза"аз си я махнах и колата ми стана нестабилна или някаква си"Така че смятам темата за изчерпана и не смятам да отговарям на никакви глупости от рода на "да си заваря ли амортисьорите,или да си ги завра" или каквото или каквото и да е.Поздрави на всички

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

  • Потребители разглеждащи страницата   0 потребители

    • Няма регистрирани потребители разглеждащи тази тема.
×
×
  • Create New...