Jump to content

Покупка на Audi A6 4F


Recommended Posts

...да но гледах токлова много а6ци, чиято най висока цена беше 20000, и нито една не ми хареса, нито една, това говори че наистина съм се надценил, щото трябва цената да е по различна и по висока от 20к...

Колега, да ти кажа има един лаф за Мерцедес, но той важи за БМВ и Ауди - няма нищо по-скъпо от евтиния Мерцедес. За ЕС е добре, че източна Европа и Русия им изкупуват вторичните суровини.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

  • Отговори 768
  • Created
  • Последен отговор

Top Posters In This Topic

М550D, къде я вида бре колега? Това е нещо уникално :flehan:, въпреки че не съм фен на бНв, но изпълнението е страхотно.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Вертер къде и от какво точно се е разочаровал от колата?

Почвам по-ред на нещата:

Как си взех А6 4F, малко предистория...

По начало не исках да си купувам А6, въпреки, че възходящо вървях по тази линия.Харесваха ми и предлагания обем и комфорта и визията на този клас. Повече не ми бе необходимо, затова никога не съм поглеждал по-голям клас аудита. Карах 7 години Ауди 100, после си взех A6 C5, което карах още 2,5 години, след което в работата нивата на получаваните заплатите и премии станаха повече от добри и логично започнах да се оглеждам за смяна. Беше ми писнало от коли втора употреба, защото много мразя да ходя по сервизи или кола да ме остави напът. Кола втора ръка винаги има проблеми, винаги нещо не е наред (макар и дребно), особено ако е по-модерна. Има и такива като черокито например, които са супер здрави и оптимално работещи машини и за тях това правило почти не важи. За сметка на това обаче имаш супер ретро обстановка, лош комфорт, липсват екстри, никакъв престиж, техниката е от преди 30 години и т.н, но това наистина е танк и не иска поддръжка по-различна от смяна на дежурните филтри и масла....

Като казах, че много мразя кола да ме остави напът, то за съжаление всички Ауди и VW които съм имал са го правили. Дали е случайно или не, не знам, не намеквам нищо, просто така се е случило. Писал съм преди, че основно са ми горяли бензинови помпи, което донякъде е нормално, но ето за пример пак ще дам малкото ми чероки, което вече е на 20 години и като го купих помпата му виеше и прекъсваше супер явно....след 2 години нон-стоп каране още съм с въпросната помпа. Просто не ще да мре! Така е със всичко останало!

Имам в багажника резервна помпа, чисто нова, която мога да сменя и утре, но искам да видя колко ще изкара старата гад :-)

Смяната мога да я направя и при полеви условия, а и не е наложително, защото мога да запаля директно на газ. Както и да е, просто пример.

Преди 3 години бях посъбрал парички и реших да не си взимам втора употреба А6 4F, което беше логичното продължение, а да си търся чисто нова кола. Обичм всичко да ми изглежда като ново по колата, а това значи чисто нова кола. По-старите членове на форума помнят дългата тема за избор на спортно купе до 50000лв, а после и на клас лимузина, която се проточи почти половин година.

Харесвам Ауди, фен съм на марката (не фанатик) и първо се опитах да си взема ново Ауди. Единственото, което евентуално се вписваше в бюджета ми беше А3. За 50000 лв преди 3 години можех да си взема само двигател 1.4Т 122 коня, който всъщност е страхотно моторче, но ми се искаше нещо по-мощно все пак, защото понякога обичам да давам газзз.... С оборудването и екстрите беше изключително трудно. Трябваше да "режа" много за да се вмъкна в парите, а знаете как може да изглежда едно Ауди със и без екстри...

Накрая се оказа, че А3 1.4Т с някакъв компромисен набор от екстри ми се връзва 56000лв. Абсурд!

Започнах да гледам всякакви други марки, които за тези пари предлагат много повече и обем, и екстри и техника. Да, не са изпипани и перфектни като Ауди, нито толкова класни, но всичко това не е задължително и исках като ще давам пари, то да са за нещо, което ще ми върши работа. Перфектна супер изпипана мини кутийка (образно казано), не бе подходяща.

Накрая се спрях на нова Мазда 6. Капарирах я и зачаках. Доставката за определен цвят и тип купе беше 3 месеца. Няма проблем, чакам си... Обаче на втория месец ми се обаждат и казват, че ще закъснее още с 3 месеца "златната" мазда. (Жалка българска действителност), да не говоря, че представителството нямаше даже тестови модел с такъв двигател и оборудване като тази , която си бях харесал. Ходех по мазда срещи, за да видя поне как изглежда на живо. Впоследствие имах възможност да получа отзиви от собственици и да видя официалния сервиз на Мазда, с което вече тотално се разочаровах.

Стана така, че прежалих капарото и тръгнах да търся отново кола :help:

Вече като си се настроил за определена нова кола, за чийто избор си попилял почти 6 месеца, ходол си на множество тестдрайв събития и представяне на модели е малко трудно да избереш нещо алтернативно. Поне аз не успях.

Върнах се пак на колите втора употеба и отново на Ауди. Загледах и 535D на БМВ, но първо бяха малко надбюджетни и второ от салонът не бе по вкуса ми.

Харесах си А6 4F с 3.0tdi двигател.По това вревме (2008 г.) най-евтините екземпляри бяха по 45000лв тук на българския пазар. Най-старите бяха на по 4 години употреба. Обиколих шоурума на Порше БГ, запознах се обстойно с модела, екстрите и просто зачаках точната кола. В сравнение с маздата "ми", А6 4F предлагаше несравнима технология, екстри, възможности, лукс и класа. Нищо общо със скромната мазда.

По същото време IVO от форума вече се бе сдобил с А6 4F и след тест на живо, просто няма как да не ти хареса такъв космически автомобил. В сравнение с А6 C5 1.8ТQ, което имах към момента все едно се качих на Бентли. Гледах няколко бройки на местния пазар, но нищо не ми хареса. Не бяха добри като тази на IVO. Даже в СофАуто автокъщата имаше една бройка, за 50000лв, която само докато я гледах отвън през стъклата дойде някакъв и каза, че ще ми я даде на 45000лв. Представятели си как се свалят 5000лв само с гледане и мълчание?!

Карах я, не ми хареса. Стори ми се мудна, не запали убедително, беше удряна отзад и т.н. Познати неща за нашия автопазар.

Защо исках 3.0тди двигателя?

Защото базов 2.0тди не ми се кара: нямат автомат, нямат куатро, изглеждат все едно са по-големи А4. 2.0Т бензин същата работа + акциз близо 5000лв заради тъпи 7 коня горница. Това са базовите двигатели на това купе.За 2.4V6 знаех, че плащаш акциз зарад някакви 14 коня горница, харчи и не върви достаъчно като 3.0тди. Другите предлагани двигатели бяха 3.2 V6 FSI и 4.2 V8.

Хубаво, ама по-това време за коли над 163 коня се плащаше акциз. За 3.0тди той бе 10000лв, за 3.2 - 14000лв, а за 4.2 около 20000лв - направо си купуваш още една бройка за части.....

Избор на екземпляр със супер богато оборудване беше лесен само с 3.0tdi. От друга страна исках да пробвам дизел, не бях имал никога такъв. По това време във форума се водеше война на тази тема: дизел или бензин. Имаше една тема с безброй страници в която 'воювахме" :bia:

Готини времена...

Та, след разочарованието от предлагането на местния пазар и съвети на притежатели на коли закупени от официален дилър в Германия определено се спрях на този вариант. Ще спестя подробностите около самата покупка на моя бивш вече екзепляр, но случих на страхотна бройка. Топ състояние, оборудване на 90% от масималното такова изобщо, удължена гаранция. Автомобил струвал над 67000 евра като нов. И това всичко + акциза на цена малко под тази на маздата, която не дочаках.

Купих си колата и бях на седмото небе. Наистина бях супер щастлив от купчина тенекии, но като ти е за пръв път нещо обикновено чувствата и екстазът са най-силни.

Подкарах си я веднага, излезнах моментално в чужбина дори с нея - страхотен автомобил. Не помня никой друг така да съм чувствал. Карах го все с усмивка, много странно чувтво. Перфектен и класен. Ауди си е ауди!

Успоредно с високия клас идват и високите цени на поддръжка. Тук всичко се промени. Където и да се появиш с такава кола, цените става дубъл веднага, няма прошка. Удрят те навсякъде.

Кварталните майстори познаващи модела се брояха на пръсти. Съвсем нормално за модел излезнал преди 4 години. Логично бе да ползвам услугите на официалния сервиз на Ауди. Там всички знаете какви са цените и надценките - 200% и отгоре. Лошо няма, стига да имаш и пари и сърце да ги даваш. Както се казва: имаш брада, трябва ти и гребенче.

Парите летяха наляво и надясно и по много. Колата обаче си заслужаваше.

След годинка безпроблемно и щастливо ползване дойде денят на първия фал. Случи ми се неприятен проблем, който е доста рядък и вероятно случаен. Проблема с кормилната колона. Пак няма да се спирам в подробности, има си огромна тема...

По това време бях на почивка в Карлово, а тази А6 там е все едно да имаш Ферари в някое село, същата работа. Никой не може да ти помогне, само се радват на "мъртвата" кола все едно са посетили шоурум. Трябваше да ги черпя и семки за пълно щастие. Официалното представителство на Ауди също се издъни, като ми отказа мобилна помощ и от София и от Пловдив, независимо че си плащах.

Това бе първият студен душ и осъзнаване, какво точно съм си купил.

За три дни, заради едно проблемно моторче в кормилната колона, което даже не бе изгоряло, а само отчело грешка, любимата А6 4F ме изръси 2000лв. Две хиляди лева!!!

С тези пари ще поддържам 10 години един 20 годишен Jeep. Съвсем сериозно!

Тук дойде първото ми разочарование.

До ден днешен родителите ми примерно трепереха , като ги возех с шестицата, да не се развали пак. Страх, който си остава винаги в теб. Само като си помисля за почивка в една Гърция примерно и път с А6-цата и студен душ ме облива като се сетя за онези 3 дни. Съжалявам, ама не си е работа. Осъзнах, че такава кола не е много на място в България. Нямаш на кого да разчиташ, особено по времето когато това се случи. Що телефони извънях на съфорумци, що предложения се дадоха и нищо. Накрая чистия КЪСМЕТ явно ме съжали и колата запали.

Второстепенните неща, които ме разочароваха....Тук искам да отбележа, че това са наистина глупости и мои лични проблеми и предпочитания , които не биха се определили като разочарования при друг човек.

Едното е динамиката.

Едно пише в книжките , друго се получава в реалност. Особено като избереш супер оборудвам екземляр, теглото толкова нараства, че няма как динамиката да не поумре. За ежедневни нужди лично на мен не ми трябва по-мощен двигател от 3.0тди. Това е така и в момента, затова си взех V8 с близка мощност. Повече не ми е необходимо.

Свръх теглото на добре оборудвана А6 4F прави мощен двигател като 3.0tdi, нещо като базов избор. Quattro-то и автоматика са убийците на динамиката. Допълнителното оборудване също. Един DPF филтър, един 60кг шибидах и т.н само "утежняват" ситуацията с оглед динамичните постижения посочени в книжката.

А6-цата ми не вървеше като по-каталог съвсем разбираемо, въпреки че всичко и беше наред. При базово тегло от 1650кг по-данни от завода, моята машина тежеше 1950кг. Почти 2 тона прасе. Всичко това не го знаех предварително, а го научих от личен опит.

Второто разочарование дойде от Quattro-то. Да, една от най-добрите системи 4x4 , аз лично не се съмнявам, но в личните ми представи не ми е необходимо подобно задвижване целогодишно. Зимата е страхотно изживяването Quattro-то, обаче през лятото предпочитам лекотата на задното предаване. Не знам дали имате представа от джиповете като Чероки или Гранд Чероки, каква е разликата в динамиката, лекотата на управление и удоволствието от това да се позабавляваш с някой друг дрифт или донът на задно и разликата от поведението на автомобила , ако му включиш постоянно 4x4? Ще ви кажа, голяма!

Един ден бяхме се събрали клубно на писта Междене и понеже носих клубните конуси в багажника, реших да наредя импровизирано трасе. Слалом, въртележка, шиканчета.....

А6-цата ми бе със спортно окачване, спортни седалки, тежко и директно управление като на БМВ, джанти 19-ски, спортен режим на автоматика- все неща направени за спорт, въпреки, че колата е тежка лимузина и не е затова. Е, покарах покрай конусите и се разочаровах тотално. Тази кола не може да завие с по-висока скорост! Толкова недозавива, че направо се чувстваш нелепо, че има спортни нотки в нея и изобщо се споменава думичката "sport"

Абсолютно разбирам и сме си говорили с колеги от форума, че колата не е за такива неща и проблемът е, че аз съм я взел и искам от нея подобно изживяване. Така е, просто не го знаех преди да го пробвам.

Липсата на приятен звук от двигателя също не ми е по вкуса, но пък и 535D на БМВ не вади нещо по-различно. Дизелите са си такива, малолитражните безнинови също. Няма ли обем, няма звук, освен ако не тръгнеш да тунинговаш яко двигател и генерации, неща по които не си падам.

Зимно време, като всеки горд собственик на quattro се качвах на Витоша, да си направим кефа с други фенове. Супер си е, но предвид, че бях със спортно окачване и просвет едва 11 см, в малко по-дълбок сняг следва лягане по корем. Един ден и това се случи. Бубсъна помни как ме вади. До нас имаше две Субару машини, вдигнати, с тънки гуми за сняг, които ни подхвърлиха на нас с Бубсъна (А8 4.2 quattro), че нямаме работа с тези лимузини в планината и те били за пред кафетата.

Както и да го мислех, така си е за съжаление. Не са това Аудита за снежен фън, въпреки че могат доста повече от всяка кола на задно или предно предаване.

Няма как да имаш всичко накуп! Няма такъв автомобил!

Може би най-основната причина да се разделя с Аудито, дойде съвсем неочаквано от едно скромно Jeep Cherokee. Кой би очаквал, аз лично въобще.

Две години след като си взех А6-цата си купих за втора кола въпросното дърто чероки, което беше на 18 години. Взех го с цел да излизам извън пътя, да си возя спокойно приятели и кучетата без да ме е страх, че някой ще надраска кожата или салона или ще счупя нещо в опит да карам колата там където не и е мястото.

Черокито (или какъв и да е джип от тази категория) е наистина скромен, морално остарял, грозен и допотопен автомобил. Въпреки това, обаче за парите си предлага наистина неочаквано много. Освен това поддръжката му е смешна, в сервиза обикновено ходиш да си говорите за джипки, а не за ремонти, имаш всичко най-необходимо като комфорт без излишни неща и всеки следващ ден то си е в същото перфектно здраве. Имаш впечатляваш двигател, от който съм просто възхитен: динамика, звук, здравина....имаш супер здрава автоматична скоростна кутия, която освен, че превключва по-меко от титроника на А6, ами няма и чупене, просто няма....Задвижването също е уникално и предлага абсолютно всички режими накуп, нещо с което може да се похвалят много малко марки и модели джипове.

да не прекалявам с хваленето на джипа, но искам да опиша възхищението си към него.

Вече собственик на два автомобила, започнах да си разпределям потребностите. Аудито остана за кеф, ауди срещи и изложения, дълъг път, автомобилът който е изпипан, почти перфектен и предлага всичко, който с удовоствие снимам, мия, радваме му си с моите близки и приятели. Джипът ми беше доброто "магаренце", което върши всичко и ме вози по планините. Така двата автомобила съжителстваха заедно една година. Супер комбинация като цяло.

В последствие се случиха две решаващи събития:

Едното е, че с времето все по-често карах и предпочитах джипа.

Причините за това са няколко:

1. Откри ми нови хоризонти на забавления, неподозирани до момента. Никой не ме е запалвал по офроуда, нито ме беше возил преди това. Съвсем сам избрах тази насока без ясна представа какво следва.

Пътната мрежа изведнъж стана огромна, а не ограничена като за аудито. Любопитните места за посещение се утроиха и все в този ред на мисли. Броят на нещата, които си длъжен да съблюдаваш по време на шофиране рязко спаднаха. Получих едно чувство, наречено свобода. Наистина така се почувствах - свободен!

2. По-евтино гориво (газ). За първи път карах автомобил с газова уредба, нещо немислимо до този момент, тъй като бях противник на газоите по незнайни причини. Виждате какъв абсурд гонят цените на бензина и нафтата, а аудито го хранех с възможно най-скъпата нафта.

3. Никаква или почти никаква нужда от поддръжка. Не бях се сблъсквал с този феномен. Въпреки лошите условия и пътища по-които карам, въпреки тормоза върху двигателя , скорости и т.н., въпреки липсата на грижи като за аудито, малкото чероки просто не се разваля и заслужи уважението ми!

В същото време предлага удоволствия и характеристики, които аудито не може. Ще дам примери: Двигателя звучи много по-приятно от 3.0tdi. Колкото повече го настъпваш, толкова повече върви - чувство, което дизелът не предлага. 4x4 системата дава много повече възможности, дори класическите врътки на кутрото в сняг се правят по-добре с чероки, защото системата във full time режим работи доста сходно с Quattro-то, с тази разлика, че разполагаш с по-висок просвет и съответно газиш в по-дълбок сняг и за капак имаш и самоблокираш заден диференциал. Още търся въпросните фенове със Субару, дето ми казваха кой и къде му е мястото да им го върна :rolleyes:

Минусите в сравнение с А6-цата са многократно повече, разбира се. Дадох пример, че все пак има някои неща по-добри от тези на аудито.

Започнах все повече да го ценя и харесвам. Не подозирах, че драстично по-евтин автомобил, кажи речи струващ колкото годишните разходи за аудито, само за да ми стои в гаража може да носи някакво удоволствие, каквото и да било.

4. Покрай сбирките със съмишленици на американските автомобили, започнах да се запознавам с различни модели. Примерно Гранд чероки за първи път зърнах и разгледах наживо. После ме повозиха и накрая като ги попитам дежурният въпрос: колко струват и каква е поддръжката направо оставах шокиран. Да, нищо не бе на равнището на А6-цата ми и тя ги превъзхождаше в повечето параметри, но цената....цената беше смешна! 19" Гуми и джанти или пък подмяна на коплект дюзи за шестицата струват колкото запезен черок. Освен всичко останах изненадан от качеството на изработка на салоните на луксозните американци.

Харесаха ми и тия дни ще спретна една детайлна фотосесия, на интериорът на Гранда ми, както съм го правил на Аудито и вероятно ще видите, че качеството е доста високо и близко до това на Ауди.

5. Последната и най-важна причина - Започнах да ценя парите и да усмислям какво харча аз покрай аудито и какво харчат другите покрай ръбестите си пренебрегвани от мен американски джипки. Нещо разликата не ми хареса. Това беше повратна точка, особено като ми изгоря един парктроник датчик на задната броня на А6-цата. Попитах в Порше колко е смяната и ми казаха: около 300лв! датчикът е около 100, боядисването му е 20-30лв, сваляне и качване на броня още 150лв. Близо 300 кинта, "Супер"...

Кажи речи с 300лв си правя годишното обслужване на черокито с масла и филтри или примерно си плащам застраховка + данък!

А, аудито има 8 такива датчика. За какво говорим тук се запитах....

Хубаво, купих си оригинален датчик от ибей за 90лв с доставката и си го монтирах сам, но това беше само малък пример с евтина част, която ако не работи, не работи цялата парктроник система.

Второто събитие, което се случи по това време беше появата на нова вълна собственици на А6 4F. Не бях следил пазара, но цените се бяха сринали и такива автомобили се предлагата от 22-25 до 30 хил.лв вече. До този момент активните във форума собственици на А6 4F се брояхме на пръстите на двете ръце. Основните теми за разговор в теми като "Малка питанка относно A6 4F" бяха за разни подобрения, добавяне на екстри, и всякакви глезотии или както shpeksi се изрази веднъж, темата основно е за "драмите" на двамата владковци отколкото за проблеми по модела, визирайки мен и sky. Драмите в кавички, защото освен проблемът с кормилната колона друг не съм имал, но пък все обсъждахме разни писаници по чужди форуми за проблеми.

С идването на "новите" собственици лъснаха някои моменти, които никому не са приятни. Зачестиха теми за "дюзи" на космически цени от по 13000лв броя. Теми за смяна на колектори, теми за тракащи вериги, проблеми с титроник или DPF филтър индикации. Всичко това идва с новото измерение на "реалните" километри на вече поевтинялите коли, както и с факта, че вече бяха на по 7-8 години тези автомобили.

Първоначално се радвах, че нямам подобни проблеми, но четейки с времето проблемите на колеги, започнах съвсем нормално да се позамислям кога и на мен ще ми се случи.

Никой не знаеше, защото няма две еднакви коли амортизирани еднакво с времето. Всичко беше на предположения. Темите толкова зачестиха, че смяната на дюзите стана ремонт подобен на смяната на масло.

По същото време моите обтегачи на горните вериги вече се обаждаха на студен старт при топло време. Ходих в Ауди и препоръчаха да не ги пипам, ако не ме дразнят. Така и направих.

Все пак малко ми беше странно как на 170 000км реален пробег и навремена подръжка само в официален сервиз откакто е прозиведена кола може да има такива звуци и назряващ проблем. Американските двигатели (особено старите модели) и на 30 години нямат нужда от намеса по веригите си, говоря в масовия случай. Момента с веригите при А6 4F си е слабо място и е доста срещано явление. Както и да е, смяна на всичките 4 вериги е скъпо и изисква сваляне на двигателя, но ВЕСКО един каза, че притракването се оравя със едни 800лв и смяната на горните обтегачи + вериги без нужда да се сваля двигателят. Като си продадох колата съвсем коректно казах всичко на купувача, като даже му свалих от цената, тази на ремонта.

Колкото повече четях форума, толкова повече не исках да си карам аудито - Това съвсем честно и откровено. Ако не беше форума, нямаше да се притеснявам и да взема решение да си продавам колата.

Точно след Великденските празници на влизане в София ме удариха отзад нелепо на светофар. Една женица, която няма право да кара, камо ли да има шофьорска книжка. Това ме заболя. Пазех си колата толкова, че един удар, макар и лек и незасегнал важни агрегати ми дойдоха в повече. Оставих я в Порше да я правят с уговорката да я направят като нова и да си я взема за предстоящия Ауди събор 2011 в Междене, за организирането на който се раздодох на макс заедно с другите членове от клуба и на който държах да дойда като всеки фен с любимото си Ауди. Е, от Порше наистина се постараха да ми развалят и без това накривения след удара празник, като не им стигнаха 2 месеца да ми оравят колата (една броня, нов заден панел, стоп, крайно дясно гърне и някоя друга лайстна, щипка и дреболии, наистина ремонт макар и струващ скъпо напълно немащабен. Не помогнаха нито почерпки, нито познати нито дори шефовете на Порше и макар и вероятността да ми я върнат в последния възможен ден в който мога да пътувам с нея за събора. Върнаха ми колата на следващата седмица след събора, броени дни след него. Останах крайно разочароване от това!

Ходих с чуждо VW на събора, а не с любимото ми ауди, пък знаете какъв фен бях и колко държах на тези неща. Не, няма грешка, сложил съм предното изречение изцяло в минало време. Нещата се промениха.

Последва изблик на отчаяние следствие на разочарованието, което ми се натрупа. За да не си продам перфектната и в стоков вид кола, реших да я наточа. Изсипах пак пари колкото за перфектно Гранд чероки и направих шестицата както само съм си мечтал в сънищата.

Беше ми пак кеф и забравих за кофти събитията, но....

Колкото и да отлагах, щом веднъж ми влезне мухата в главата и се замисля за продажба оправия няма.Неизбежното явно затова е наречено така.

Друг момент , който се появи успоредно с икономическата криза и намаляването на заплатите ни бе това, че от некаране и висене в гаража, А6-цата започна да два симптоми на бъгясване.

На такъв вид технологичен автомобил явно не му понася некаране. Хубаво, обаче аз винаги съм карал колкото имам нужда, а не просто ей така. На работа ходя с метрото, защото е далеч по удобно, евтино и бързо, а събота или неделя почти задължително съм с джипа по планините. Един ден на офроуд и се рибирам като пребит....за аудито време няма.

Миналата година се замислих, че освен притесненията ми за техническото му състояние, губя по едни 5000лв на година само от обезценка и още 2000лв и отгоре за каско и данък. Пари отиващи наистина на вятъра, само за да стои лъскачката в гаража. Тръгнах да я продавам, но свалих обявата само след седмица. Свидеше ми се. Обичах си аудито.

Дори имаш човек, който много искаше да вземе колата и аз му отказах...

Шестичката от застояване в гаража все да издава признаци на бъгясване на електрониката. Започна се с неадекватно поведение на чистачките, последвало от странен мирис от ауспусите, различен и неприятен в сравнение с приятния аромат до този момент. Някои ми подхвърлиха, да се приготвям за дюзи или DPF, което ми прозувча доста странно, защото до края на есента всичко беше ОК.

Реших, че наистина започва да се бъгясва тази кола и не е оправдано да я държа повече. Просто не е автомобил, който да стои и да чака все по-рядкото си изкарване. Последната зима беше доста снежна и аудито наистина си отстоя в гаража за сметка на джипа, който не се спираше, но пък зимата прави наистина фурор и смея да твърдя, че почти няма конкуренция в дълбок сняг. Много хора идвали на зимните разходки ще го потвърдят. Нямаше причина да избера лъскавото, ниско и красиво ауди и да го подкарам по мръсните и пълни с скрити дупки пътища. В същото време бях страшно горд и очарован от възможностите на черокито и чаках с нетърпение всеки следващ уикенд.

Един ден снеговете се стопиха и реших да подкарам аудито късно вечерта. Беше 23 часа и реших да слезна, да го запаля, да взема една приятелка и да го продухам на магистралата. Така и направих. От стоенето беше наистина зле. Двигателя ускоряваше супер мудно, амортисьориъте се бяха вдървили - да пукаха и возеха като лагерна количка. Цялото купе пукаше. Чистачките не работеха, от ауспуха се носеше ужасен мирис. Скъсах му шортите както се казва. Средна скорост 170км/ч по Люлинската магистрала до Долна Диканя и веднага обратно. Представете си изненадата ми, след като се прибрахме и усетих старото си перфектно ауди отново. Динамиката се върна, амортисьорите возеха меко, от ауспуха миришеше на варящо се сладко от ягоди, а за капак чистачките работеха перфектно. Уникално!

Такава кола си иска каране!!!!!!!!

остана ми един дребен проблем с недобре работещ DVD четец на нави картата. Оказа се, че и това си е сериен проблем в колите пред 2007-ма. Оправията е да си смениш DVD плеъра. Цената на нов - 600 евра! Да им имам ценообразуването- DVD четец 1200лв....

Накрая я продадох, като буквално след капарото цяла вечер преди деня за нотариалното прехвърляне ми идваше да се обадя на момчето и да разваля сделката....

Халал да му е на новия собственик и да си я кара с кеф, какъвто ми е носела и на мен.

Оставам със страхотни спомени от това ауди, което макар и със своите минуси и висока цена на всичко е наистина един забележителен автомобил. Радвам се, че успях да изпитам насладата от един наистина хубав екземпляр. Достатъчно ми е.

В момента имам съвсем различно мислене и разбиране за автомобилите. Нормално донякъде, след пренасита на човек не му се яде, а и трудно се впчеатлява вече от други автомобили. В момента ценя практичността и свободата в един автомобил.

Чувствам се необременен с дъртите си джипки, които освен, че са забележително добри покупки за парите си, предлагат и редица неподозирани удоволствия.

В сервиз ходя почти само за гресиране, смяна на масла и сладки приказки покрай някоя друга машина (винаги има нещо нови и интересно)...филтрите си ги сменям сам, елементарни са.

Оставам най-впечатлен от малкото си чероки. Безспорно най-добрата и оправдана покупка на автомобил, която съм правил. Съвсем изненадващо.

Отрих и каквото търся и което ми подхожда на новото мислене и възрастта: евтин, непретенциозен, здрав автомобил, който има изпипан салон (Гранд Чероки) и доста екстри, задно + 4x4 задвижване, бензинов двигател с необходимата ми мощ и невероятен звук и не на последно място, автомобил който не губи пари, защото няма накъде повече.

В лицето на Гранда в гаража пак си имам мания в перфектен вид и състояние , която се кара рядко и е рядко да срещнеш по улицата. Поддръжката му е почти символична и не му се отразявят периоди на некаране, нито му треперя да не ми го откраднат.

Малкото чероки пък ми е основният автомобил, който освен всичко ми е любимец малко след като го купих и тунинговах :bia:

С две думи: Доволен съм.

Но за съжаление се пооткъснах от аудита...

Поздрави!

Редактирано от verter
  • Like 16
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Почвам по-ред на нещата:

Как си взех А6 4F, малко предистория...

Но за съжаление се пооткъснах от аудита, но нищо не е вечно.

Поздрави!

Засякох си времето... 29 мин четене, представям си как си станал сутринта, направил си си кафе и си седнал да пишеш, за да можеш в 14:30 да го постнеш :respekt: Замислял ли си се да станеш писател ? Извън шегата, както винаги много старателно, коректно и точно описание :flehan:

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Просто колите си станаха на годинки и скъпата електроника взе да се чупи. Какво може да му стане на един прост дизел тип ПД. Спомням си един таксиджия ми каза, че слагал и препържено олио и вървяло.

Редактирано от sky
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Веретере, уникален си брато, няма да спра да го повтарям. :respekt: , само респект към теб. Завиждам ти, и се питах как си могъл да сменищ аудито с черокито, имал си време за преход, двете коли са ти били под ръка. Няокои хора казват, веднъж джип винаги джип. Интересното е, че не си минал през комби. Търсили си спорта, а намираш комфорта при адуи, макар и със спортно окачване и 19ки, сега няма спорт, няма комфорт, но има свобода. И аз имам куче, нъкъде бях чел че колкото повече опознаваш хората, толкова повече обичаш кучето си. Не мога да си представя да се кача на планината без него, само ако знаеш какви физиономии има от другите хора, които са с мен, но това е. Откровените хора са малко, а по написаното във форума си личи, че си такъв, и съм сигурен, че не ти е отнело кой знае колко време да напишеш последния пост, просто защото си казал истината. Още веднъж те поздравявам, и ти пожелавам, някоя тойота тундра или секвоя, просто съм убеден, че това ще е следващата ти кола - джип, бензин и много коне и цилиндри под капака, а до 3-4 годинки, може да се позамислиш за новата Х6. Сега да му мисля аз, още веднъж :respekt: , защото малко са хората като теб по форумите, всеки пише каквото поиска, без дори да се докосне, до това за което пише, за мен е важно ако мога да помогна да помогна, ако ли не поне да не преча. В морето от мнения ми е достатъчно да прочета, твоето, на скай, на веско и на още няколко колеги, които сега не се сещам.

За финал малко да се посмеете :hilezh: , и да се позамислите, :blink: , защо в бг няма предаване за употребявани автомобили? Според мен гледаемостта ще е на макс, а веретера го слагаме за водеш или поне да пише сценарий.

Мнението на вертер трябва да е в златни, на тема защо си продадох а6ицата, защото ако не искам да се притеснява за колата си, и свободата е водеща, то гроздето няма да ми толкова кисело щото вече не ми е толкова високо, а защото понякога ще има кисел вкус. Карал съм а6 и все още смятам че е страхотна кола, не е най бързата, не е най-комфортната, но все пак е страхотна, може би защото не минал момента с пренасищането. :huh:

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

щото ако през 2004г колата е струвала 44к евра, то догодина колата трябва да е 11к евра, има едно много просто и истинско правило при колите, на всеки три години цената пада на половина, естествено зависи и от марката на колата, но отклоненията от правилото са за да го потвърдят.

Нещо не ти е вярна аритметиката. 2012 година сме, на 8 години кола, догодина ще станат на 9, демек на 3 "намаления" на половина. Да очакваме ли по 10 хиляди лева 4фки :) Едва ли. Аз съм горе-долу като теб, само, че повече от 20к за кола не ми се дават. Гледам ги, превъртам мобилето, нещо по-лачено като се отвори ида да го вида, тегля една п**** майна на тоя дето е писал ПЕРФЕКТНОТО състояние, качвам се на разпадащата се сегашна кола и се прибирам в къщи с цифра време загубено. Слава Богу, че имам приятели с Ауди и им проверявам номерата на рамата по телефона, че съм си спестил цифра ходенея за гледане на коли по уж 180к километра, които са влезнали в италия първо на 500к после на 200к и тн. демек с по 2 превъртания минимум :)

Аз лично го реших - седя си и си чакам 1) до разпад на сегашния автомобил 2) до появата на чудното ауди за без пари на някой луд от форума 3) докато тия почнат да продават колите на нормални цени за годините им цени: http://www.weltauto.bg/?go=offer&p=detail&usedcarofferId=2008

И като се хареса нещо се кара на доверен човек, преглежда я, казва става/не става.

Тука много се реве от ударени коли, оправени. Аз пък имам приятели в Италия, които сменят през година коли, които тука ще си ги караме като пичове щото някой им спрял в калника. И кво като е оправена? Тука с каското като идиш в "доверения" сервис при щета дето я ти я признят, я не щото подредбата земя-луна-марс не им отърва дали не слагат китайски ламарини на поразия :)

Фатални неща като усуквания, окачвания и тн. като ги закараш на един майстор ще ги види, тракащи вериги - ще ги види, работа на двигателя, скорости и тн. Ако не ти дадът да я караш на сервиз - да си я чукат в главата. А за другите неща, то си е до човека. Проблем имала с четенето на двд-то с навигацията. Ми като го запиша на 5 носитела, на първа се ще прочете единия. Гадно, ама майната му, прайш го един път на година :) Ама виж, човека го дразни. Ауспуха миришел на ягоди :) Яко бате ся ще зема да подуша колата, че не съм от както карам вече 12 години, па белкем ми замирише на смокини та да се зарадвам :)

Успех с търсенето колега, дано си намериш нещо, което да те радва и да му даваш пари само за бензин и масло, пък после като докараме 10к заплати на месец ще си купиме нови :)

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Нещо не ти е вярна аритметиката. 2012 година сме, на 8 години кола, догодина ще станат на 9, демек на 3 "намаления" на половина. Да очакваме ли по 10 хиляди лева 4фки :) Едва ли.

Да ти кажа колега, няма да ме учиди, ако догодина по това време за 4ф в мобилето ще има цена която да е от 10*** лева, дори бих се хванал на бас, то сега има по 13к коли, макар че много ги превъзнасям с думата кола. от всичко което съм чел и съм се докосвал, дизела 3,0 е по-добре до бензин 3,2, са ще почне едно плюене по мой адрес, но това си е лично мнение и няма да се промени, така че да сипваме дизел и да сменяме масло, само че това няма как да стане. След като купя колата, ако я купя изобщо щото вече сериозно се замислям, си прежалвам едни 8к, и се готвя за война, пък ако е мир супер.

ПП. Без дори да съм адвокат на вертера, :rotcol: , повярвай ми не се хващай за тези думи, те просто са черешката на тортата :zustimm:

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

За 8к можеш да смениш:

масла + филтри

вериги, клапи, водна помпа и ремъци, накладки.

Остават дюзи и пари за:

Каско, данък, гражданска, прехвърляне и винетка.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Влади, радвам се че така подробно си разказал преживяванията с колата. Изглежда, това просто не е било твоята кола от един момент нататък.

Уважавам те, че го разбираш и споделяш обективно (за който може да го види). Това обаче, не я прави лоша кола.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Да ти кажа колега, няма да ме учиди, ако догодина по това време за 4ф в мобилето ще има цена която да е от 10*** лева, дори бих се хванал на бас, то сега има по 13к коли, макар че много ги превъзнасям с думата кола. от всичко което съм чел и съм се докосвал, дизела 3,0 е по-добре до бензин 3,2, са ще почне едно плюене по мой адрес, но това си е лично мнение и няма да се промени, така че да сипваме дизел и да сменяме масло, само че това няма как да стане. След като купя колата, ако я купя изобщо щото вече сериозно се замислям, си прежалвам едни 8к, и се готвя за война, пък ако е мир супер.

ПП. Без дори да съм адвокат на вертера, :rotcol: , повярвай ми не се хващай за тези думи, те просто са черешката на тортата :zustimm:

Е то няма кво да му адвокатстваш така или иначе, мисълта ми беше, че човека е педант очевидно и му правят впечатление неща, които на мен не биха примерно.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Веретере, уникален си брато, няма да спра да го повтарям. :respekt: , само респект към теб.

За финал малко да се посмеете :hilezh: , и да се позамислите, :blink: , защо в бг няма предаване за употребявани автомобили? Според мен гледаемостта ще е на макс, а веретера го слагаме за водеш или поне да пише сценарий.

Мнението на вертер трябва да е в златни, на тема защо си продадох а6ицата, защото ако не искам да се притеснява за колата си, и свободата е водеща, то гроздето няма да ми толкова кисело щото вече не ми е толкова високо, а защото понякога ще има кисел вкус.

Влади, наистина имаш талант на разказвач. :flehan:

Използвай го, не разочаровай Господ! :respekt:

Най-малкото, защото с откровеността на личните си преживявания караш хората да се замислят, включително и какво означава да си свободен човек. :zustimm:

И им даваш шанс да си спестят някоя-друга грешка. :wall:

Успех! :zustimm:

:flehan::respekt:

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Да, един приятел гледа черокита два дена заради него. Не се шегувам хахахаха

в тоя ред на мисли може да се направи подраздел за чероки оунърс бай ауди фенс B)

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Гледам тази обява: http://www.cars.bg/u719730 колата очевидно е от Америка вкарвана, освен тия оранжеви мигачи, някакви други разлики имат ли с колите от Европа?

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Километража ти е с основно деление в мили, километрите са с по-дребен шрифт отвътре

Иначе други разлика няма ....

И тая кола не е в БГ, още е в щатско - поръчваш я на тези младежи и чакаш да дойде

Към цената добави транспорт + ДДС

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Километража ти е с основно деление в мили, километрите са с по-дребен шрифт отвътре

Иначе други разлика няма ....

И тая кола не е в БГ, още е в щатско - поръчваш я на тези младежи и чакаш да дойде

Към цената добави транспорт + ДДС

Мога да добавя и заден капак, защото е с малкия номер.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Guest
Темата е заключена и Вие нямате право да коментирате в нея.
  • Потребители разглеждащи страницата   0 потребители

    • Няма регистрирани потребители разглеждащи тази тема.
×
×
  • Create New...