Jump to content

Въпрос към гумаджиите.


Recommended Posts

Искам да се допитам предварително до запознатите относно тая дилема.

Значи джантите които си търся масово са от Ауди А4 (В6)/(В7) там заводския размер гуми с който излизат е 235/45/17.

Обаче моята кола е Ауди А4 (В5) Фейс а там препоръчителния размер е 225/45/17.

По калкулатора за гуми дават разлика от 0.9мм. в двата размера и 1км/ч. в скоростомера.

Питанията са ми две.

Проблем ли е този 1 сантиметър по-висока гума в полза на 235/45/17 спрямо 225/45/17 ???

Окачването ми е заводското спортно тип 1ВЕ колата е 1.8Т |quattro|

Джантите се предполага че са със следните параметри 7.5Jx17 ET43

При неравности и по принцип ще имам ли проблем (да закача в калниците или носачи някъде?)

Зимния размер ми е 195/65/15 мога ли да си ползвам за резервна гума 15-ката при нужда и да не се притеснявам за дифове и прочие?

Изобщо какви проблеми бих имал в такава ситуация с тези размери за тази кола?

Изобщо всякаква информация относно тези несгоди би ми била полезна и пълзотворна.

Мерси предварително.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

От кога те чакам се включиш адаш хаха ... проблема е че немога да сложа нищо още ... ама се принудих да попитам тъй като както споменах въпросните джанти С-лайн ги слагат на В6-ци и В7-ци и там размера гуми е друг и се чувствам длъжен да се презастраховам като питам предварително :hilezh:

Ти сигурен ли си че нема проблем ... ако намеря с такива гуми да не ти доФтасЪм да ги бартеросваме за моя размер после :lol::bia::hilezh:

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

И аз да ползвам темата.

Пък и други колеги, които имат някакви въпроси, да питат тук, че да стане малко информативна.

Колата е Seat EXEO (AUDI A4 B7 PL46, испанска сглобка).

По каталог я дават със следните джанти:

7 J x 16” ET 45 с гуми 205/55 R16

7,5J x 17” ET 42 с гуми 225/45 R17

8J x 18” ET 42 с гуми 225/40 R18

Проблем ли ще има, ако сложа джанти:

7,5J x 17 ET45 с гуми 225/45 R17

Редактирано от kiril_bulgaria
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Проблем ли ще има, ако сложа джанти:

7,5J x 17 ET45 с гуми 225/45 R17

Аз съм точно с такива параметри на гуми и джанти и нямам никакви драми, само да спомена, че съм със стандартно окачване.

Мисля да минавам на 235/45/17, че тези ми се виждат много тесни и за това ще пробвам 235 - по-широки, по-голяма стабилност в завои.

Правилно ли мисля или няма да получа желания ефект?

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

С 17" ЕТ45 - джантите по-навътре ли са или по-навън от оригиналните 17" ЕТ42

Редактирано от kiril_bulgaria
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Колкото по-голямо е ЕТ-то а по-малко J-то джантата влиза по-навътре.

Пример:

Джанта 7Jx17 ET45 е по-навътре спрямо Джанта 7Jx17 ET43

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Киро колко инча са? Ако са еднакви инчове влизат по на вътре.

Адаш реалната разлика в височината на гумите е 4,5мм. тва е все едно да сложиш чисто нови 225 с 7мм дълбочина на протектора и да караш с 235 с 3мм дълбочина.

Епа звънни ко ме чакаш кат месия :D

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Аз съм точно с такива параметри на гуми и джанти и нямам никакви драми, само да спомена, че съм със стандартно окачване.

Мисля да минавам на 235/45/17, че тези ми се виждат много тесни и за това ще пробвам 235 - по-широки, по-голяма стабилност в завои.

Правилно ли мисля или няма да получа желания ефект?

Разлика почти няма да усетиш. Пипни си окачването по-голям ще е ефекта.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Казано по нашенски: Е оти тогава тия калкулатори го дават почти 1-сантиметър разлика ве адаш? :hilezh:

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Колеги позволете ми и аз да си изкажа (професионалното) мнение

Към автора на темата:

разликата между 225/45/17 и 235/45/17 не се изразява само в ширината и височината,но и в тегло и товароносимост(в твоя случай те засяга почти съвсем нищожно) този фактор не трябва да те притеснява.Лично според мен може да ти изиргае евентуален номер офсета на джантата.Защо ще отговоря въпреки,че сигурно знаеш както и другите момчета от форума.Колкото по-голямо е ЕТ-то на една джанта,тя влиза повече навътре и обратното когато същото е по-малко.На джанта 7.5J могат да се монтират гуми с ширина от 215 до 235 като идеалнит реазмер е 225,което съвсем не означава,че не може да се монтират гуми 235 широки.Такааа много се увлякох.Това което може да стане(не е задължително отново подчертавам) гума 235/45/17 в комплект с джанта 7.5J и ЕТ-43,може да опре горе в окачването.

ПС:Лелееее изписах цял роман ::D:D:D

  • Like 1
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

От това най-вече се притеснявам да не опре горе в окачването и отпред-отгоре в калниците при завой или неравност ...

п.п Щото разлика си има и при окачването на В5 спрямо В6 и В7 ... .. .

Редактирано от MAPTO7007
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Казано по нашенски: Е оти тогава тия калкулатори го дават почти 1-сантиметър разлика ве адаш? :hilezh:

Адашче то туй в диаметър го дава но реалното е в радиуса. Димек от централния отвор до най-горна точка на гумата.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Ясно адаш ...

Ама това с окачването и прочие може ли някой да го потвърди или ... .. .

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Трябва знам ... затова и се надявам да се появи някой колега който е карал и с двата размера на В5 и да сподели ... за момента съм чувал за 18-ки джанти от колеги с леко разминаване в размера че не става щото опират в горния носач и така.

Същото твърдят и за в моя случай но ...

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Ами по принцип най-добрият вариант за В5 е 7.5 или 8J широка джанта,офсет 35 и гуми 215/45/17,225/45/17 или 235/40/17 от които най-добрият размер за нашите пътища са 225-иците.На В6 стават 235/45/17 но съм ги монтарал на джанти с 35 офсет

А варианта в който може да опрат е само в окачването,няма да опре в купето или подкалника

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Живот и здраве може и лично да се убеддя какво ще се случи.

Както споменах джантите които търся са със следните параметри: 7.5Jx17 ET43

Репликите не ги гледам и отразявам.

Редактирано от MAPTO7007
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Почти съм сигурен , че няма да станат. Само с 2мм твоите гуми ще излезнат навън спрямо моите, а знаеш моята история ;) Освен това гумите с които е пробвах бяха на ограничител, при по голям протектор нещата ще се влошат още повече :steinigung:

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Окачването ще го сменя със С-лайн спортно, но и за гумите ме интересува.

А някой запознат ли е с какъв размер фланци няма да има драми и опиране на гуми 225/35-45-17, 7.5J, ET45 на нормално и на спортно окачване?

Редактирано от asenovb
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Моите джанти са 17" 8J ET35 с гуми 235/45/17. Със спортно окачване съм, не опират никъде и предполагам си видял как седят :)

П.П. За незапознатите: става въпрос за A4/B6 седан

П.П.П. Мисля, че с по- голямо ЕТ от 35 ще имаш проблеми, но нека по- запознатите кажат :gruebel:

Редактирано от d`a`n`n`y
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

В5-225/45R17, стават и 235/45R17

B6/B7-235/45R17

Боби, слагай 235/45/17 смело няма да имаш никакви драми.

Марто на теб фабрично за 17 цола ти дават 225/45/17, така че не знам к`ви са ви дилемите!

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Ще сложа 235, но и фланци искам, че с този J на моите джанти не ми харесва много, точно защото съм виждал тези на Дани, а и на други и искам и моите да изкарам малко с едни фланци, но какви?

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Създайте нов акаунт или се впишете, за да коментирате

За да коментирате, трябва да имате регистрация

Създайте акаунт

Присъединете се към нашата общност. Регистрацията става бързо!

Регистрация на нов акаунт

Вход

Имате акаунт? Впишете се оттук.

Вписване
  • Потребители разглеждащи страницата   0 потребители

    • Няма регистрирани потребители разглеждащи тази тема.
×
×
  • Create New...