AALEXANDROV Posted August 18, 2012 Report Share Posted August 18, 2012 Здравейте!Вчера гледах един Allroad и ми се иска да изкоментираме няколко неща, за които не съм сигурен.Първото е, че тавана е матиран - това възможно ли е да си е заводската боя, или е имало някакви корекции. Боята изглежда добре, но си е мат, не гланц/металик. Веждите на калниците, доколкото бях запознат, са пластмасови - на тази бяха метални и също матирани както и тавана. Това нормално ли е?Вчера като се подготвях за срещата и четох за пневматичното окачване, гледах че модула за управление на нивомата на таблото в средната си част (с лед-индикаторите за нивото) горе вдясно има индикатор за ръчно управление и отдолу буквите "MAN". На тази, която гледах, модулът се различаваше - липсва индикатора за ръчния режим, няма букви. Сега като разглеждам други обяви, забелязвам, че и при други екземпляри е така. Изводът е, че вероятно има два модула. Може ли някой да обясни във функционално отношение какво е по-различното на този без обозначение на ръчния режим. Имам подозрение, че модула командва само в автоматичен режим, но пипне ли водачът копче RISE или LOWER, преминава в ръчен режим. Така ли е? И ако да, как преминава в автоматичен режим отново?Изчетох подробно Self-study programme 243 на Ауди и от там научих, че има две разновидности на системата за ниворегулиране, командвани от control unit 4Z7 907 553A и 4Z7 907 553B.Съответно единия модул за управление е Е281. Някой да знае нещо за другия модул - функции, разлики?Това е общо взето, ако някой знае, моля да споделя. Self-study programme 243 Link to comment Share on other sites More sharing options...
Pav3l Posted August 18, 2012 Report Share Posted August 18, 2012 Не съм виждал модул за управление с ръчен режим - Поне 5-6 Олроуда съм правил и нито един нямаше ръчно управление. Всичките от различни години - 2001-ва, 2002-ра, 2003-та, 2004-та... С мотори 2.5TDI и с 2.7Т.Дефакто системата работи в "полуавтоматичен" режим - Натискаш до желаната височина и колата заема нивото. В зависимост от скоростта обаче нивото се регулира и само, като с повишаване на скоростта нивото се понижава с цел стабилност. При намалянето на скоростта нивото се повдига обратно.На някои броните и веждите, както и тавана, си бяха в цвета на купето фабрично, на някои бяха тъмно-сиви. Винаги си бяха пластмасови, независимо как изглеждат. Link to comment Share on other sites More sharing options...
AALEXANDROV Posted August 18, 2012 Author Report Share Posted August 18, 2012 Странно е това, защото това ръководство за самообучение се трактова само този модул с опцията за ръчно управление. Мислех си, че има следващо поколение модул, който работи малко по-различно.За веждите и на мен ли се струва, че всички са пластмасови - тези бяха от метал и мат, също като тавана. Между другото, матовия таван често ли се среща.Друго нещо, което ми направи впечатление: по ВИН-код колата е със система за измиване на фаровете, обаче на колата нямаше, само капачетата стояха. За мен логичния извод е, че е била ударена отпред, а после който я е правил е преценил, че не си струва да се набутва за нова система. Или просто е свалена за отделна продажба. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Pav3l Posted August 18, 2012 Report Share Posted August 18, 2012 Мдаа, пръскалките не стоят непрекъснато извадени, а само докато пръскат, после се прибират.Понякога веждите изглеждат като от метал, но не съм виждал метални.Между другото какво те бърка, че системата за височината не те оставя да правиш каквото си искаш?С оглед на сигурността и стабилността е по-добре да се снижава когато скоростта се увеличи. Link to comment Share on other sites More sharing options...
AALEXANDROV Posted August 18, 2012 Author Report Share Posted August 18, 2012 Сега огледах модели 2000-2001 година и те са този модул, за който четох. Явно е първото поколение и след това има нов модул. Значи това не е проблем.За пръскалките знам, че се вадят, но този имаше само капачета. Самия човек каза, че няма система.А нещо за тавана - знам, че е странен въпрос, но и самото явление е доста странно. Защо ще е матиран и заедно с веждите ще са в един тон. Между другото, може и да се бъркам за веждите, ако го гледам пак, ще огледам по-внимателно. Но ако не друго, то определено са пръснати със същи мат като тавана.Човека каза, че предните възглавници са сменени, задните обаче не са. Това значи ли, че скоро и с тях ще има проблем? Link to comment Share on other sites More sharing options...
Cepro Posted August 18, 2012 Report Share Posted August 18, 2012 http://www.volkspage.net/technik/ssp/ssp/SSP_241.pdfтук има малко за тавана (стр.4). такъв си е - оребрен и матиран.... Link to comment Share on other sites More sharing options...
AALEXANDROV Posted August 18, 2012 Author Report Share Posted August 18, 2012 Ей, супер, Серго!Това съм го пропуснал, иначе 242 и 243 ги изчетох много подробно.Като ти гледам колата от подписа, можеш ли да ми дадеш някакви ценни съвети?Между другото, веждите на калниците също могат да бъдат боядисани, преди малко йодих за "сверка" по Горубляне. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Cepro Posted August 18, 2012 Report Share Posted August 18, 2012 :-). пластмасови са ми веждите... боядисани матови също като броните. иначе съм виждал по обявите изцяло в цвета на колата, сигурно има и такива модели - не знам. но така подобре изглежда - отличава се много. за SSP 241 - това е материала за бавните скорости (което е само при ръчните скорости)... съвети - питай :-) каквото знам - ще споделим, няма проблеми. иначе от Май 2011 е в мен. доволно - не ме е оставяла зимата никъде, дори и с нетолкова добри гуми... Link to comment Share on other sites More sharing options...
Sonny Liston Posted August 18, 2012 Report Share Posted August 18, 2012 Сега огледах модели 2000-2001 година и те са този модул, за който четох. Явно е първото поколение и след това има нов модул. Значи това не е проблем.За пръскалките знам, че се вадят, но този имаше само капачета. Самия човек каза, че няма система.А нещо за тавана - знам, че е странен въпрос, но и самото явление е доста странно. Защо ще е матиран и заедно с веждите ще са в един тон. Между другото, може и да се бъркам за веждите, ако го гледам пак, ще огледам по-внимателно. Но ако не друго, то определено са пръснати със същи мат като тавана.Човека каза, че предните възглавници са сменени, задните обаче не са. Това значи ли, че скоро и с тях ще има проблем?Колега,матовият таван не трябва да те притеснява. Моята е 2004г и е с такъв и то метален. Същият цвят като веждите е. От тях съм виждал само пластмасови, освен няколкото метални, които са по-скоро допълнителни подобрения. Добре е, че предните възглавници са сменени - за задните - Божа работа. По мои наблюдения на 7 - 8 година започват да се нацепва гумата на възглавниците от стареенето. Не видях коя година е и какъв двигател. Би ли споделил? Link to comment Share on other sites More sharing options...
AALEXANDROV Posted August 19, 2012 Author Report Share Posted August 19, 2012 (edited) Колата е произведена март 2003 г., двигателя (за съжаление или не) си е АКЕ.Това за матовия таван плюс вежди в същия цвят ме успокои, прочетох го и в ръководството, към което колегата Серго е дал линкче.Остава да се изясни защо лиспва системата за измиване на фаровете - не че е голяма работа без нея, просто интересно е защо е премахната. То вариантите не са много, като най-лошият е удар отпред и после възстановяване на колата до състояние перфектна отвън.Като цяло е относително стегната, кожения салон е в отлично състояние, съвсем леко е захабена седалката на водача, но с подходящите козметични грижи мисля, че ще кожата ще "живне".Кутията работи много добре, включително и в спортния режим. На борда имаше някакъв среден разход от 12,3/100 км., което обаче едва ли е чисто градско, най-вероятно има малко извънградско.Като екстри колата не е от най-богато оборудваните - няма нави, автопилот и подгрев на седалките. Стереото е ок., само ми се видя странно, че cd-то е отделно от блока на симфони-то.Но основното: супер благата и приятна возия, нивомата, гордото излъчване, въобще харизмата - ето затова тази кола толкова много ме привлича. Edited August 19, 2012 by AALEXANDROV Link to comment Share on other sites More sharing options...
Cepro Posted August 19, 2012 Report Share Posted August 19, 2012 Колата е произведена март 2003 г., двигателя (за съжаление или не) си е АКЕ.......Остава да се изясни защо лиспва системата за измиване на фаровете - не че е голяма работа без нея, .......На борда имаше някакъв среден разход от 12,3/100 км., което обаче едва ли е чисто градско...Колега, и аз съм с AKE - без проблеми по него. повече от година. може би имам дюза да проверя, но все нямам време. както каза колегата Маринов - може би за това ми е разхода и завишен... за фаровете - 2 пръскалки си намери на старо от някоя морга. в нета намерих една (прецака се моята) за 30лв и си я смених като смъквах бронята за облсужването. бачка си сега - няма проблем. не че я ползвам много, но нека да си я има средния разход ако наистина искаш да видиш градско или не, има и показания за средна скорост. т.е. от копчето за бордкомпютъра сменяш: моментен разход, среден разход, време на каране (от както си я нулирал), средна скорост (т.е. тук ако е градско ще е около 20-25км/ч, ако има извънградско - ще е около 50-60-?? зависи как е карано). Link to comment Share on other sites More sharing options...
AALEXANDROV Posted August 19, 2012 Author Report Share Posted August 19, 2012 (edited) И аз съм далеч от някакво предвзето отношение към АКЕ. Например наскоро гледах една А4 с мотор BDH, но аз имах подозрения, а майстора потвърдни, че поне два вала бяха износени. Така че, без поддръжка никой двигател няма шансове да издържи и обратното - добрата навременна поддръжка прави двигателя практически вечен.За пръскалките разбира се, че не е голяма работа и без тях, но притесненията ми по-скоро са свързани с това, защо са изчезнали. Единствено ми се искаше да има круиз-контрол, но пък доколкото знам модулът може да се сложи, а самата функция е заложена в управлението.Този среден разход от 12,3/100 беше при средна скорост от 32 км./ч.,което особено за София означава, че има малко извънградско или пък че просто човекът работи от рано сутринта и минава по големите булеварди.Например моето Поло, което продадох по каталог трябваше да харчи градско 8,5, но при мен градско даваше 7,5 до 8,0 (зимата), защото излизам рано за работа, карам през цялото Цариградско и така... Всъщност разходът е най-малкото, което трябва да ме притеснява - Allroad не е икономична кола в никакъв случай. По-скоро разхода ориентира за състоянието на горивната система като цяло.Между другото, колата е с оригуналните Pirelli P6 Allroad, не узпях да ги погледна обаче да не са връстници на колата. Ако е така, ще го докарам два месеца, после зимни. Логично напролет някой знае ли откъде да се поръчат такива - в он-лайн магазините не ги пиждам. Има някакви Pirelli SC (scorpion), които като шарка приличат на ориогиналните. Edited August 19, 2012 by AALEXANDROV Link to comment Share on other sites More sharing options...
Cepro Posted August 19, 2012 Report Share Posted August 19, 2012 като гледам как пишеш за колата - май си я заплюл вече :-). очакваме да се похвалиш с малко снимки после... Link to comment Share on other sites More sharing options...
Didn't Know Posted August 19, 2012 Report Share Posted August 19, 2012 Сега огледах модели 2000-2001 година и те са този модул, за който четох. Явно е първото поколение и след това има нов модул. Значи това не е проблем.За пръскалките знам, че се вадят, но този имаше само капачета. Самия човек каза, че няма система.Моята също е само с капачета пред фаровете, без да е удряна, така че това не е показателно... Link to comment Share on other sites More sharing options...
Sag Posted August 19, 2012 Report Share Posted August 19, 2012 По-скоро разхода ориентира за състоянието на горивната система като цяло.Само ако е грубо извън типичния за определено каране разход. А колко е той можеш най-добре да прецениш от лични наблюдения.Но като цяло при коли А6 и А8 никой не говори за разхода. Link to comment Share on other sites More sharing options...
shpeksi Posted August 19, 2012 Report Share Posted August 19, 2012 Но като цяло при коли А6 и А8 никой не говори за разхода. :hilezh: Link to comment Share on other sites More sharing options...
Sag Posted August 19, 2012 Report Share Posted August 19, 2012 Извинете, шпека ляга и става с мисълта как да си бутилира пръднята и да кара с нея, за по-тънко ... 1 Link to comment Share on other sites More sharing options...
AALEXANDROV Posted August 20, 2012 Author Report Share Posted August 20, 2012 Ам чи то работата стана вече! Има някои подробности, но се надявам да се разрешат благополучно и тази седмица да изповядаме сделката!В темата питах за една, но супер случайно от приказки с познати попаднах на друга, която ми хареса повече.Колата е Германка, 2003, АКЕ мотора, 171к км. пробег, в много добро техническо състояние и козметични забележки на места по лаковото покритие.Най-важното - с проверена сервизна история. Купена от Ауди-дилър в Германия, тук поддържана в официален сервиз.Като цяло съм доволен, че я купувам от човек с възможности, защото и поддръжката е била на ниво.Имам си четири нови възглавници, четири нови летни гуми, нов акумулатор и отлично техническо състояние на колата.Тази, за разлика от другата която коментирахме, си има всичко без автопилота, стереото е Концерт с Bose.От вчера ходя като идиот и независимо кой за какво ми приказва, аз гледам през него с широка усмивка - като на Джим Кери в Маската.Мисля, че по-красноречиво няма как да ви опиша кефа.Снимки ще направя задължително.Поздрави на всички и благодаря за коментарите в темата. Link to comment Share on other sites More sharing options...
svetto Posted August 20, 2012 Report Share Posted August 20, 2012 Ей колега.... , нищо не си чел. А душегуба, а ускорението, липса на мощност, помпата проблем на всички 2.5. Добре че са ти сменени възглавниците, та до ноември да не те мислиме! 2 Link to comment Share on other sites More sharing options...
optimist Posted August 20, 2012 Report Share Posted August 20, 2012 Хубава кола си си харесал по принцип ако се откажеш от дизеловия туч ще си направиш услуга на бюджета не малка В момента се самонавиваш относно дизеловия двигател .Няма такова нещо като поддържан 2.5 В6 демек стар нов ала бала.... душегуб....Ако можеш и да се обосновеш за какво точно ти е пък дизел и то точно тоя дето не става.... Колега си във форума отдавна дали не ти се чете или си мислиш че прякора е излязъл от зависливи колеги склонни да хиперболизират проблемите и от мухата да правят слон можге би От тия години олроуда е един и тва е или 4.2 или 2.7т \дори да ги газираш\ ..... Отделно душегуба ще ти дава 14-5л нафталинче в софия като ще имаш сериозно затруднение да изпревариш опел вектра А 1.8 с него примерно... Безкрайните теми за валове помпи и т.н са си реалниТва е най-лошата комбинация която можеш да се наредиш 1во Проблемен мотор със неоправдано скъпа поддръжка и посредствна динамика2 автомат които си е пътник по рождение и още повече в 10 г кола с леки претенции за офроуд3 скъпо окачванеЕлиминирай точка едно и вземи бензин тогава си заслужава държането на тоя впечатляващ автомобил другото е да разчиташ на късмет но такъв с душко няма 4 Link to comment Share on other sites More sharing options...
svetto Posted August 20, 2012 Report Share Posted August 20, 2012 (edited) ..... Отделно душегуба ще ти дава 14-5л нафталинче в софия като ще имаш сериозно затруднение да изпревариш опел вектра А 1.8 с него примерно... Колега ти сигурно се шегуваш, или този който ти разказва те хвърля в дълбока заблуда, моят душегуб на извънградско харчи 15, като го джиткам с 90-100км/ч. Не смея повече защото съм тънко с паричките. На градско под 20 само като ме вози репатрака, а това е често- помпа, валове другите проблеми ти си ги изброил. Дълги години чета разни работи в този форум, и се чудя откъде хората събират впечатления !!! Колега "оптимист", моля те сподели!Серго, надявам се да си оправил разхода, защото един мой познат те цитираше и се возихме до Кюстендил да види!Колега Александров, смело!!! Знам какво ти е, 10 години карах душегуб Quattro, 6 месеца Allroad душегуб,могат да съжаляват само тези които си мечтали за тях. Edited August 20, 2012 by svetto 1 Link to comment Share on other sites More sharing options...
Sag Posted August 20, 2012 Report Share Posted August 20, 2012 злоба, завист .. Link to comment Share on other sites More sharing options...
svetto Posted August 20, 2012 Report Share Posted August 20, 2012 злоба, завист ..Не е това, незнам.... Може би е свързано с това да отричаме постоянно и така да се успокояваме душевно. Това си е типична наша черта. Link to comment Share on other sites More sharing options...
nmm Posted August 20, 2012 Report Share Posted August 20, 2012 Честито на Сашо Стига с тия душегуби, като гледам колко АКЕ-та се движат по улиците, отдавна да сме се обезлюдили от масови самоубийства Link to comment Share on other sites More sharing options...
AALEXANDROV Posted August 21, 2012 Author Report Share Posted August 21, 2012 (edited) Охооо, гледам темата си се връща в нормалното русло - душегуби, погърмелници и т.н.Благодаря на всички, които ми пожелаха добри неща и честитиха за колата.Останалите не знам, какъв проблем имат, но моята кола ми се струва че не е техен проблем. Да, чел съм много за всички двигатели и винаги са ми били смешни теми в които се започва яката хранилка.За да е ясно, ще кажа какво търся от тази кола: комфортна возия (това някой ще го отрече ли сега), удобство (това някой ще го отрече ли), красив външен вид (тук на никой не мога да натрапвам моя вкус).Разходът не ми е проблем, макар че за момента средния се движи под 14-15/100, направил съм си сметка и за обслужването. Колата смятам, че е добре поддържана, купена е от дилър на Ауди навремето, тук е карана от човек с възможности и обслужвана в официален сервиз, какво повече.А ако чакам една кола да не се развали, то къде съм тръгнал - според мен единствения начин да не се развали е просто да я няма. На всички загрижени искам да кажа да не ме мислят, мога да си позволя две възглавници или турбо, или ГНП, или дори валове+кобилици+повдигачи ако се наложи.В крайна сметка всичко е много просто - на мен колата ми доставя удоволствие и това е най-важното. За динамиката - от вчера се хващам, че си карам с 50-60 и там ми е кефа, толкова мазно, тихо и уверено се плъзга по жълтите павета.На Цариградско круизирам с 90, но това сигурно е защото толкова са й възможностите, знам ли. Edited August 21, 2012 by AALEXANDROV 4 Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts
Create an account or sign in to comment
You need to be a member in order to leave a comment
Create an account
Sign up for a new account in our community. It's easy!
Register a new accountSign in
Already have an account? Sign in here.
Sign In Now