Jump to content

централно заключване


slona

Recommended Posts

Здравейте колеги,

преди време колега имаше проблем с централното заключване и аз цитирах една книжка, в която пишеше, че ако не е използвана дълго колата, трябва многократно да се включи централното за да заработи нормално. Тогава Radib4 ако не се лъжа, каза, че в това нямало логика. Но при мен точно това се случи след престой 10 дни трябваше време за да заработи нормално. Оказва се , че това не е нормално развитие на нещата , а началото на повреда.

Сега централното спря да работи, т.е. на отключване работи, а на заключване не. Разликата според мен е че компресорчето един път прави вакуум, другия път налягане.

Дали нещо е клеясало и вакуума не му достига сила да задвижи лостовата система, така че да затвори вратата( тя е само една - пасажерската, защото колата е Coupe)?

Или има някакво ел. ключе за положението(отворена/затворена врата), което може да е замърсено, или повредено?

Мисля, че проблем с вакуумните магистрали няма, защото при отваряне на вратите се чува компресорчето за 2-3 сек, което е нормално, ако моторчето вие над 5 сек, тогава може да има проблем с вакуумна утечка.

И последно да поясня - отключвам и заключвам с ключа, с който паля колата(алармата съм я елиминирал).

И ако се налага да се сваля кората на пасажерската врата за да се видят тези неща, моля някой който е свалял тази кора да напише с 5 прости стъпки точно как се сваля кората(колата е Б4 Купе)?

Мерси предварително на всички, които се изкажат.

P.S.: ако се окаже, че проблема е в както казват братушките "запорния елемент", или актуатор мисля, че съм чел да го наричат, то трябва ли да се свали кората на вратата за да се стигне до него или може само като се свали бравата при отворена врата? Тази част има ли я по магазините/моргите?

Редактирано от slona
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Ето тук се вижда как се сваля кората на вратата.

Актуатор, както го наричаш, има и в двете врати.

Внимавай много при сваляне/качване на кората, събирай си всички уплътнителни гумички, за да не хлопа след монтажа кората и внимавай как откачаш/закачаш жилото за отваряне. Аз заради жилото свалях корите наново, като опрявях тапицерията почивните дни, защото не искаше да се заключва.

По проблема със заключването нямам идея.

Свали корите и огледай. Принципно можеш да заклюваш и при отворени врати, за да наблюдаваш какво се случва със системата.

Успех!

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

С ключа от ключалката работи ли коректно?

Не.Отключва коректно(и двете врати), моторчето се чува как бръмчи 2-3 секунди, но отказва да заключи пасажерската врата.С ключа се заключва само шофьорската, а пасажерската трябва допълнително да я заключа или с ключа в нейната брава или преди да сляза от колата да натисна палеца надолу.

Редактирано от slona
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Ахам. А другата? Дясната? Там как стои въпроса ?

По същия начин.Когато двете врати са заключени,вкарвам ключа в пасажерската врата - централното сработва и отключва и двете врати.Но опитам ли да заключа - заключвам си само пасажерската, а шофьорската си остава отключена.

Дали има смисъл да проверя маншончето между вратата и купето за прекъснат кабел?

Редактирано от slona
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Да.

Но по-съм склонен да вярвам, че имаш проблем с алармата. Макар, че не ти пречи просто да извадиш централното управление и да го прегледаш за студени спойки по платката.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Аз бих прегледал блока за управление на централното.

Имах такъв проблем когато купих колата.Централното не работеше.

Извадих управляващият блок,който при купетата се намира в задната дясна част,вижда се като се свали кората(много гадно се сваля).

Отворих блока и имаше изгорели две съпротивления.Ок сменихме ги с надеждата,че ще се оправи,но уви.Централното само заключва,но не отключва колата. :steinigung: Отново го отворихме и на отворено положение приятелчето,което е доста в час с електрониката имитира работа на централното.Проблема се оказа в процесора на управляващият блок.За съжаление такова нещо нема никъде да се продава.Даже и заместител няма.Наложи се да купя цял блок от морга и драмата приключи.И забавеното изгасване на плафоните заработи. :dance:

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Уточнение:

оказа се, че не заключва нищо, т.е. не заключва и багажника и капака за пълнене на резервоара.

Правих го веднъж упражнението с ваденето на централното - беше си гадно, но май пак ще се наложи.

Въпрос: защо от моргата си го купи и за колко лева, толкова ли е скъпо новото компресорче?

Редактирано от slona
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Въпрос: защо от моргата си го купи и за колко лева, толкова ли е скъпо новото компресорче?

Чесно казано нямам идея колко струва ново.а и не зная дали въобще могат да го предложат като резервна част.

От моргата го купих за 80лв.Предният ден един беше докарал една Б4-ка с дизелов мотор.Измъкнал се долният маркуч на радиатора му и изтекъл всичкият антифриз докато шофира.Спира нашия човек,оправя маркуча и както е горещ мотора му налива вода от една туба.Крайният резултат е спукан блок на две места. :steinigung: И директно на моргата.Акумулатора му си беше още на мястото и на място пробвах дали работи централното.Всичко беше наред и купих помпата.И така. :zustimm:

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Проблемът е решен.Вече имам централно заключване.Оказа се, че повредата е в компресора.Замених го и нещата се оправиха.Благодаря на колегата GiN.

Причината за отказ на стария ми компресор тепърва ще изследвам и ще пиша.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Не мога до момента да открия причината за отказа на компресора, на платката има 3 релета - те работят, т.е. проблема не е от тях...

Но след смяна на компресора с друг втора употреба нещата с централното се оправиха.

Стария компресор съм го дал на специалист да мисли...

Редактирано от slona
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

  • 1 month later...

И моята кола отказа да се отключва и заключва къде да търся проблема.Къде да търся управлението комби е,машинките не се чуват.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Къде да търся управлението комби е,машинките не се чуват.

В багажника,отстрани под корите.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Не мога до момента да открия причината за отказа на компресора, на платката има 3 релета - те работят, т.е. проблема не е от тях...

Но след смяна на компресора с друг втора употреба нещата с централното се оправиха.

Стария компресор съм го дал на специалист да мисли...

най вероятно са студени спойки по платката мини ги всички с поялник

И моята кола отказа да се отключва и заключва къде да търся проблема.Къде да търся управлението комби е,машинките не се чуват.

отзад в дясно зад кората дето се отваря

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Само тръгна централното.Късмет

Студени спойки и при мен от дясната врата миналата зима спря и сега лятото си работеше, надявам се и тази зима да спре, защото нищо не съм пипал за да го оправя :D:)

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

До колкото знам от шофьорската врата се командват всички останали, проверете за прекъснати кабели в гумения маншон, през който преминава снопът кабели от вратата в купето. На моята кола, като заключа от предна дясна и централното преставаше да бачка, след като извадя и поставя предпазителя се оправя :) Така че, сложих си една аларма и вече не се занимавам с ключове и течност против замръзване зиме. На последък забелязвам, че се продават "модули за централно заключване" за около 25 лева. Също е решение, ако не ви се дават повече за аларма. Успех! :zustimm:

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

  • 1 year later...

Колеги имам проблем със помпата за централното един път затваря и отваря във продължение на 2,3 секунди се чува вакома , обаче последно време при отваряне вакома работи за 2,3 секунди се чува и спира но при заключване продължава да върти вaкома (демек да се чува някаде около 15 -20 секунди !!!! ) А заключва не че незаключва .... отварях го чистих маркучетата бяха амен амен задръстени но при слагането пет пъти добре и пак същото .... защо така ?
Имам едно резервно но ако ми кажете как се разглобява главатаи ще ми е от полза или снимков матерял задамога да сменя една част която се намира като се отвори и там при главата има 3 болта и вътре има едно кръгло фрезовано което не се маха или аз немога... да го сложа на таз машинка .. или ако знаете проблема ми къде може да е ощо по добре!

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Цитиране на предходен пост!

Какъв смисъл колега къде мислеш че може да е някое маркуче ? И ако е от маркуче някъде по трасето къде минават под седалката ли са само и при заключване и отлючване на две оделни пътища ли е ? Защото както споменах при отлючване няма проблем само при заключване

Редактирано от VBI
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Не са отделни трасета.Помпата си обръща посоката..Когато заключва помпата прави вакуум,а когато отключва прави налягане.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Освен вакуум машинката друга машинка има която да погледна и нея защото защото сега чета една тема която има една бяла машинка със някаква мембрана която и аз имам такава може ли да е от нея проблема има ли такова нещо изобщо защото аз мисля че съм виждал такава зад кората в багажника

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Създайте нов акаунт или се впишете, за да коментирате

За да коментирате, трябва да имате регистрация

Създайте акаунт

Присъединете се към нашата общност. Регистрацията става бързо!

Регистрация на нов акаунт

Вход

Имате акаунт? Впишете се оттук.

Вписване
  • Потребители разглеждащи страницата   0 потребители

    • Няма регистрирани потребители разглеждащи тази тема.
×
×
  • Create New...