Jump to content

Масло - ALT


Милчев

Recommended Posts

  • 4 weeks later...

Здравейте, след дълга пауза отново съм на линия във форума.

 

Бях обещал да напиша какво е важно да присъства в техническите показатели на "доброто" масло.

 

Всички масла са хубави, но някой все пак са по-хубави!

Как да ги различим, какъв критерий за хубост да търсим в маслата освен 5W30, 5W40, 10W40... и т.нт. 

 

Явно, че трудна задача съм си поставил. 

 

Така че да започвам накратко, за тези които бързат,

търсете следните технически показатели: 

TBN > 10;

HTHS > 3,5mpas;

NOACK < 10%

 

Като това ще са параметри валидни за масла отговарящи на следните стандарти:  

VW 502.00;

API SL, SM;

ACEA A3/B3; A3/B4.  

 

и

 

търсете следните технически показатели: 

TBN > 7; 

HTHS > 3,5mpas; 

NOACK < 10%

 

Като това ще са параметри валидни за масла отговарящи на следните стандарти:  

VW 504.00; 

API SN; 

ACEA C3, A3/B4

 

Ако ползвате такива масла може да очаквате считаният за приемлив разход от около литър масло от смяна до смяна (ако разбира се смяната е на 10хил.км.). 

 

 

Сега дългият отговор:

Добре е да се знае че всеки двигател разходва масло, като в зависимост от натоварването му разхода може да бъде минимален или максимален. Когато се установи какъв е разхода на масло, следва да се установи къде отива маслото, много важно е да знаят подробности и за двете наща, за да се вземе адекватно решение относно типът на маслото или ремонта на двигателя.

 

Има някои специфични неща в маслената система на двигателя ALT, който оказват влияние върху разхода на масло.

И то оказват влияние до такава степен, че повечето хора вземат решението да сложат по-дебело масло, понеже някак си не се доверяват на германската инженерна мисъл с тези предписания за употреба на тънки масла, и така с подобно действие и въоръжени с надеждата, че разхода ще бъде намален, сякаш че нещо ще бъде затапено с "по-дебелото" масло.

 

Както по-назад в темата писах важно е системата на PCV да е напълно изправна, за да бъде минимизиран разхода на масло вследствие на загуба от маслени изпарения до минимум. В нашият случай PCV е клапанно тяло, което при ALT е поставено на капака на клапаните и управлява на картерното налягане (виж приложена снимка ALT engine - PCV). В случая този клапан управлява налягането на картерните маслени пари (и в картера и в главата) - въздуха към дросела - налягането на вакуума към серво усилвателя на спирачките. При този двигател това е един несложен процес на управление на въздушни потоци, който тук е поверен на една силиконова мембрана. Важният момент, е че този PCV клапан със следният номер: 06B 103 235 G трябва да се заменя през определен период от време - 1000 мото часа, или приблизително на всеки 25-30хил.км., или по-рано.

 

post-87745-0-18866900-1453043352_thumb.j

 

Много често се случва, при рутината операция "смяна на въздушен филтър" извършена от рутинен монтьор да бъде повредена тази PCV система и да се регистрира завишен разход на масло.

За това прегледайте за нарушена цялост на пластмасовите тръби и маркучи присъединени към този клапан.

 

Друго важно нещо е да си проверите мерителната пръчка на маслото, тя трябва да бъде със следният номер: 06B 115 611 J.

За моделните семейства А4 и А6 оборудвани с двигател ALT и произведени след 27.05.2002 тази пръчка е стандартно сложена от завода, а преди тази дата е друга и на собствениците на тези автомобили се предлага да си я заменят.

 

post-87745-0-98502200-1453043365_thumb.j

 

Чрез установяването на тези две важни неща може да се счита, че маслената система на ALT е изрядна и може да се направи тест за установяване на разход на масло. 

 

Ако решите сами да се занимавате с тази процедура имайте в предвид, че всякакви замервания на нивото на маслото следва да се правят винаги при еднакви условия.

Записвайте резултатите от замерванията, за да може по-късно да ги сверявате.

Не е правилно, ако сутрин преди да запалите двигателя, вадите пръчката и проверявате нивото на маслото и след това, когато двигателят е загрят до работна температура го загасяте и отново проверите нивото на маслото, това не е релевантно замерване, това е т.нар. визуална проверка на нивото на маслото към момента.

За да извършвате вярно замерване за разход на масло следва да проверявате нивото на маслото поне два отделни пъти след като двигателя е работил, като се следи нивото на маслото само на студен двигател или само на топъл двигател, за да не бъде компрометиран теста поради топлинното разширение на обема на маслото.

Още нещо много важно искам да уточня относно замерването на нивото на маслото, разхода на масло е в пряка зависимост от разхода на гориво, за това спрете да правите проста връзка между за изминати километри и разход на масло!

След като регистрирате изразходваното гориво за изминатите километри, може да направите точна връзка с разхода на масло.

 

Нормален разход на масло за бензинов двигател, тип архитектура "closed deck", е от 1% до 1.2% от разходваното гориво,

т.е. за всеки 100л гориво ще се изразходва 100-120мл масло.

 

Важно е кога се появява разхода на масло, дали е постоянен или е след като базата на маслото се предаде. 

Редактирано от Един_Луд
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Ако все пак се регистрира постоянен разход на масло, дори след като маслото е сменено с ново, прегледайте свещите и запалителната система. Може да използвате момента на сваляне на свещите, за да направите една проста процедура по замерване не компресията. Предполагам няма да имате проблем с компресията, ALT-то е корав мотор, дуракоустойчив е.

Прилагам снимки на неработеща свещ.

 

post-87745-0-29914700-1453052385_thumb.j post-87745-0-54094200-1453052620_thumb.j

 

Оригиналната запалителна свещ е с един електрод и два полюса и можем да го наречем добро решение, ако двигателя се развърта постоянно в средни обороти, т.е. това е добро решение за масовият потребител в по-голямата част от Европа, там където колата се ползва поне 25мин. в една посока, там където се поддържа средна скорост от и над 26км/ч.

 

А при нас, как е при нас?

Ами нека всеки сам да си каже, колко му е средната продължителност на движение, дали е повече от 15 мин., ами средната скорост, дали е повече от 20км/ч.

Ако вашата кола е с ръчни скорости, то може би тези свещи ще можете да ги употребите по предназначение, но все пак, ако искате потърсете вариант за по-добро запалване при ниско работно налягане.

Ако вашата кола е с автоматични скорости, задължително се поинтересувайте с какво може да подобрите в запалването.

Аз лично използвам DENSO VK20.

 

Веднага пояснявам защо го споменавам това, когато двигателя се развърта при ниски обороти, напр. 2000об./мин., работното налягане в гориванта камера е около 10атм., повечето свещи в този диапазон, имат нестабилна искра, точно заради това АУДИ ползват дву-електродна свещ, за да се улавя искрата все някак, а когато оборотите са между 2000 и 4000об./мин. работното налягане нарастава от 12 - 16атм. това е работният диапазон на подобни свещи.

Излиза че най-добрият работен диапазон на свещите, респективно на ДВГ е ограничен.

 

Е, и? Какво толкова му е важното на това.

Ами важно, е!

 

Когато свеща не искрува добре, се нарушава горивният процес, съответно повече масло преминава в горивната камера, съответно се завишава разхода на масло. Кога? Когато караме умерено, внимателно, за нисък разход. А това е в по-голямата част от ежедневието на повечето собственици на ALT. Съответно електрода на свеща се зацапва, и искруването започва да страда в целият работен диапазон.А колко нагар се получава по челото на буталото, само ако можете да си представите, а този нагар води до детонациии. Нагара пречи на работата при виски обороти, над 5000об./мин  работата на запалителната система става нестабилна. Свещите не могат да достигнат до висока температура, за да се само-почистят от нагар. 

 

Чудите се как маслото преминава в горивната камера, та нали има една дузина сегменти.

VAG имат иновативно разбиране за работата на сегментите, да те трябва да уплътняват, но уплътняват най-добре при достигната работна температура на материала. През останалото време са леко хлабави.

По-горе споменах, за това че работната температура на охладителната течност е 100 градуса Целзий, но температурата на сегментите не е постоянна, те не се охлаждат директно от охладителната течност, а от маслото и тяхна температура се повишава и намалява съобразно натоварването на двигателя (горивната смес).

 

Ето как на вид нищожно пренебрегване на работата на горивният процес води след себе си до завишаване разхода на гориво и масло. Да, и на гориво, и на масло, защото когато "knock sensor"-а не "чуе" добро изгаряне на горивната смес, ЕКУ-то започва да внася корекции с предварението на запалването, без да има доплънително натоварване на ДВГ. Това обаче не води до подобрение, ако свещите не са в добра кондиция. Порочен кръг, нали.

 

Проблемът "ALT" от състояние "влошен" става "безнадежден".

Редактирано от Nikosaul
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Нека да опиша с няколко думи и какво да е маслото. 

Приемам, че всичко по двигателя е прегледано и изрядно, и сега ни остана да налеем чудновато масло, което колкото го налеем в началото толкова ще източим при смяната му. Има такова нали, но сигурно струва много пари.

 

Първо трябва да определите с какво масло ще се движи това ALT.

Aко се доверите на официален Ауди сервиз, към днешна дата ще ви информират, че маслото трябва да е с норма VW 504.00, и да е с вискозитет 5W30, a ако решите да проверите и в оторизиран Ауди сервиз, може да ви предложат да ползвате и масло с норма VW 502.00, и да е с вискозитет 5W40.

 

Прилагам листа с одобрени от Ауди масла:

 

Audi-Technical-Service-Bulletin-Oil-Approved-List.pdf

 

Тази листа е публикувана от Ауди официално за щатите, понеже там драмата с маслата е в много по-големи размери и съдебните процедури са в защита на собствениците на автомобили, а не в полза на производителите.

Колко ли справедлив може да бъде този свят, а, безкористен и в защита на потребителя.

 

Ако решите да се доверите на някой форум със славянска писменост, то маслото трябва да бъде 10W60 и нищо друго, а ако отидете в най-близката масларница ще ви предложат най-доброто възможно масло 15W40 или алтернативата, като неразумно тънкото масло 10W40, което става като пикня през лятото...  или евентуално някой по-напреднал с маслата може да ви предложи 5W50 - О, Исусе, това трябва да е добро. 

Ако Вие сте по-напреднал, и можете да си ровите из нета и спокойно да си четете някои от препоръките в сайтовете на различни марки прозводители на масла, то ще откриете препоръки и за някое от тези масла 0W30, 0W40, 5W30, 5W40,10W40. 

 

- Добре де, кажи какво трябва да сипваме и да сме наясно.

О,Кей, ще кажа.

 

По времето когато двигателят ALT е анонсиран, а това е през 09/2000, е валиден специално разработен стандарт за масло на VAG, който дава указание за алкалността на маслото, за да е пригодно за новата система за следене състоянието на маслото, и който стандарт е VW503.00, и последващият го по-добър VW503.01.

 

Така, ако колата ви е поръчана с PR code: QG1 (flexible service interval), това означава че двигателят е оборудван със сензор в картера отчитащ температурата и нивото на маслото и на базата на тази информация бордкомпа на колата правейки калкулации и отчитайки консумацията на гориво, натоварването на ДВГ и изминатото разстояние, ви дава съобщение кога да бъде сменено маслото. Съобщението е така благосклонно и ви дава толеранс от 2000км. (изписва Service in 2000km), като така се дава възможност да се смени маслото преди краят на краищата да настъпил и да не се загуби гаранцията на ДВГ, 

Тази екстра спестява на собственика на автомобила главоболието по организиране на задължителното посещение в сервиз на определени километри или всяка година. Това се е приемало за голяма благина предлагана от VAG на редовият шофьор.  

Който има QG1 абревиатура на стикера в сервизната книжка задължително ползва Long Life масло според VW 503.00 - 5W30 и си кара 30хил.км. и чак тогава аудито подсеща собственика си, та ако обича да иде до сервиза, за смяна на масло.

Long Life, какъв напредък, чрез техника.

A на който не са му стигнали парите за да си поръча тази абревиатура, трябвало да се задоволи с избор на масло също от новият стандарт VW 503.00, - 5W30 и да се явява в сервиза са смяна на масло не по-късно от 15хил.км. или веднъж годишно.

Егати, та това е супер остаряло схващане, всяка година смяна на масло!

 

Като се замисли човек, докато си правиш поръчката за любимото алуминиево гюмче, веднага забелзваш че Ауди се е погрижил да спестяваш пари от обслужване.

 

Само малко условности има с тоя Long Life, но трябва да се запознаеш обстойно с Мануал (Manual):

Oil service interval.pdf

 

И така равносметката:

Имаме си точно условие поставено от производителя относно маслото а именно, стандарт VW 503.00, мулти-грейд 5W30.

така вече е достатчно ясно кое е чудноватото масло, нали!?

 

Обаче, този стандарт VW 503.00 (както иVW 503.01) е остарял и през 2004 е заменен от VW 504.00. Чакай малко, анонсиран през 1999г. и е безнадеждно остарял през 2004г., а по-старият VW 502.00 е анонсиран през 1996г. и е валиден към днешна дата 2016г. WTF!!! Дали немците нещо не са се объркали с VW503.00 и 5W30?

 

Спокойно просто се върнете малко по-нагоре в темата, и вижте на какви технически параметри трябва да отговаря това моторно масло 5W30, и готово ето ви го отговора.

- Колега четох и проверих, но не мога да намеря такова масло, дай някоя друга алтернатива.

Aми да, всъщност такова масло отдавна няма, но ако го намерите то ще е доста старо и отлежало на някой рафт в магазина или склад, и за това алтернативата е VW 502.00 - 0W40 и 5W40, или VW 504.00 - 5W30.

 

Как да определите кое масло обаче е по-подходящо?

Ще се опитам да ви го помогна да го разберете.

Нека да се уточним, за това каква е връзката между дебит, вискозитет и поток.

Ще го свържем с маслената помпа, маслото и движението му в ДВГ.

1. Дебит е количеството масло, което може да бъде изпомпвано от маслената помпа и прехвърлено след нея;

2. Вискозитет е способността на маслото да запази потока си (resistance to flow е точното определение);

3. Поток е количеството масло изминаващо разстояние за единица време;

 

Приемаме следните факти:

масло 5W30 е с вискозитет, коеф. 1;

масло 0W40 е с вискозитет, коеф. 1.25;

масло 5W40 е с вискозитет, коеф, 1.5;

където колкото по-висок е вискозитета толкова по-восок е коефицента на маслото

 

Ще дам пример с помпа с еднакъв дебит:

ако разполагаме с помпа с дебит 1, и ползваме масло с вискозитет 5W30, коеф.1, тогава потока ще бъде 1 

ако разполагаме с помпа с дебит 1, и ползваме масло с вискозитет 0W40, коеф.1.25, тогава потока ще бъде 0.75 

ако разполагаме с помпа с дебит 1, и ползваме масло с вискозитет 5W40, коеф 1.5, тогава потока ще бъде 0.5 

 

Анализа е следният:

при еднакъв дебит, колкото по-бързо течливо е маслото толкова по-голямо разстояние ще изминава за единица време, т.е. потока ще е по-голям, а колкото по-гъсто е маслото толкова по-малко разстояние ще изминава за единица време, т.е. потока ще е по-малък.

 

Разликата при тези три вида моторни масла е във вискозитета им, или още по точно в това каква сила е необходима, за да бъде се прекъснат масленият филм (High Temperature High Shear - HTHS).

Eто още един дисонанс, че колкото по-висок е вискозитета на моторното масло толкова по-голямо усилие то може да издържи  на скъсване на масленият филм (или натоварване кг,/кв.см), но също така то се движи по-бавно спрямо моторно масло с по-нисък вискозитет.

 

Няма да ви мъча с много и безполезна информация, но ще ви кажа, че модерната архитектура на маслената система, разчита на висок поток на маслото, а не на висок вискозитет!!!

 

За Ауди, "модерна архитектура" е понятие въведено най-късно при моделна година 1999г за всички моделни семейства.

 

Идеята, е че при високо натоварване при лагерите на коляновият вал, тънкото и бързо-течливо моторно масло има по-голям поток за единица време и на практика потока се ограничава от максималните обороти на помпата, респективно на ДВГ, а при по-дебелото и бавно-течливо масло потока се ограничава от вискозитета на моторното масло.

 

Естествено има граница при която се срещат вискозитет и поток, и тя е грейд 40.

 

Бих ви насочил към следният избор на моторно масло:

5W30, за темпераментни градски шофьори, които ползват целият диапазон на оборите на ДВГ, недостатък на това масло е типично ниският HTHS, от което се получават флуктоации в потока, тези масла са и с типично нисък TBN <7, препоръчвам гo, но само ако си намерите такова масло с TBN > 7, HTHS > 3.5, NOACK < 10%;

0W40, за шофьори, които ползват целият даипазон на оборите на ДВГ, недостатък на това масло е ограничаване на потока при много високи обороти над 6000об./мин. т.е. да се търси масло с висок TBN > 10;

5W40, за градски шофьори, които ползват ограничен даипазон на оборите на ДВГ, недостаък на това масло е проблема с потока над 4500об./мин. т.е. да се търси масло с висок TBN > 10, NOACK < 10%;

 

Филтрирането също е много важно, а от лесно достъпните и качествени филтри бих ви насочил към:

маслен филтър 06А 115 561 B, или MANN 719/30, а ако някой през лятото изпитва затруднения с охлаждането на маслото може да ползва маслен филтър 068 115 561 F, или MANN 940/66.

 

Сложете някое подобно масло и си замерете разхода, тогава ще продължим темата с повече опит и споделяне. 

Редактирано от Nikosaul
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Така ,много подробно колегата ни разясни доста неща с който предполагам малко хора са на ясно!Аз също научавам много нови неща!Колега слагал съм 5/30 Мотул х клиин !Ами разхода ми бе около 500-550мл./1000 км.като по време на ползването му индикацията за ниско ниво(лампата на Аладин. ;) )се е включвала некоректно(фалшиво)няколко пъти(каква е причината нали уж е с правилното масло?).Другото интересно нещо за мен е казваш, че спрямо изразходваното гориво е и маслото!При мен някък не се връзва!Карам колата предимно извън града и колкото повече я настъпвам толкова по малко масло харчи!!!(това пък защо?).Пиша това не да се заяждам, а да рязгадаем тоя, ,феномен"ALT!

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Моят PCV клапан е с номер 06B 103 235 Q - проблем ли е? И още един въпрос към колегата Nikosaul - този другият клапан - 06B 133 753 C за какво служи и кога се сменя?

Редактирано от sseexxyy
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Според мен разхода на масло при АЛТ зависи от температурната устойчивост на маслото,което непременно трябва да отговаря на съответните изисквания.С монтирането на един маслен охладител разхода  става минимален.Има още нещо,което ме съмнява,че има отношение за високия разход на масло,но не съм сигурен.При АЛТ се използва така наречения сух картер сапунна система на смазване.При него подкартерното пространство е недостатъчно и количеството масло според мен е недостатъчно за едно по добро охлаждане на двигателя и за охлаждане на самото масло.От там самото масло просто се изпарява.Като пример ще ви кажа,че при БМВ двулитровия двигател се смазва с 6л. масло.Затова в градски режим и при работа на място има по–голям разход на масло отколкото при извънградски режим на каране.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Има тунинговани 1.8Т по 300+ к.с. и си карат с под 4л масло. Колкото е при стоковият мотор. При тях маслото не се ли нагрява и изпарява?

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

GLS,

При всички ДВГ маслото се нагрява и се изпарява, обаче разликата е до каква температура се нагрява и колко време се държи нагрято.

При всички спортни коли маслото се държи между 100 и 110 градуса, но само когато се ръчкат зверски, да речем при постоянно поддържане на обороттте в диапазона от 3500об./мин до 6000об./мин., като са взети допълнителни мерки за охлаждане и на маслото и на водата.

Проблема на ALT е че постоянно държи маслото на 100 градуса, независимо дали е го юркаш или го галиш. 

Ако например го сравняваме с 1.8Т, където температурата на маслото е около 90 градуса, когато го караш леко и около 105 градуса, когато го юркаш, разликата не изглежда голяма, но за маслото това е голяма температурна разлика, по-назад в темата съм обяснил защо.

 

Beko5511,

Системата на мазане на ALT не е сух картер, а си е съвсем стандартен мокър картер (wet sump), маслената помпа е доста обемиста заради баланс шафт модула и затова завзема голяма част от картера и маслото стои изстласкано по стените на картера. Има решение за премахване на баланс шафт модула и поставяне на помпа от 1.8Т, и тогава обема на маслото се увеличава до 6 литра, това е едно добро решение. 

Това което ти си моднал по маслената система е също много добро решение.

Същият резулатат се получи и при мен, но само чрез използване на 0W40 и по-голям филтър през лятото (MANN 940/66), а зимата съм със стандартният филтър (MANN 719/30), резултата е: лятото температурата на маслото е 90 до 95 градуса, а зимата 85-90 градуса.

 

sseexxyy,

Твоето ALT е от последните, с черен капак на клапаните, PCV клапанчето си ти е точно според двигателя, доколкото знам разликата е в мембранта, но е същата функция и принцип на действие.

Другият клапан 06B 133 753 C е към сервото на спирачките, служи за да създаде допълнителен вакуум ( нарича се ефект на Вентури), когато двигателя загрява. Понеже твоята кола е с ръчно скорости и нямаш допълнителна ел.помпа за вакуум. Кога е за смяна - когато се задръсти от маслени изпарения или превантивно, когато ти решиш. Можеш да го разбереш, че е за смяна по спирачките. Докато двигателя загрява и поддържа 1200 оборота, тествай как спира колата, ако усетиш трудно спиране (като без серво) значи клапанчето е за смяна. 

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Така ,много подробно колегата ни разясни доста неща с който предполагам малко хора са на ясно!Аз също научавам много нови неща!Колега слагал съм 5/30 Мотул х клиин !Ами разхода ми бе около 500-550мл./1000 км.като по време на ползването му индикацията за ниско ниво(лампата на Аладин. ;) )се е включвала некоректно(фалшиво)няколко пъти(каква е причината нали уж е с правилното масло?).Другото интересно нещо за мен е казваш, че спрямо изразходваното гориво е и маслото!При мен някък не се връзва!Карам колата предимно извън града и колкото повече я настъпвам толкова по малко масло харчи!!!(това пък защо?).Пиша това не да се заяждам, а да рязгадаем тоя, ,феномен"ALT!

 

Милчев,

ако ползваш Motul X-clean 5W30, да знаеш, че не е добро масло за ALT. Не отговаря на парамeтрите, които съм дал за масло VW 504.00 за ALT.

Аз ползвах известно време Motul X-clean+ 5W30, пристрастен съм Мотул, но и това не е добро масло за ALT.

Двете масла се различават по това на кой точно VW504.00 отговарят. X-clean e според VW 504.00 редкация 2004, a Motul X-clean+  е според VW504.00 редкация 2010. Разликата е в добавеният пакет съставки за допълнителната защита на лагерауващите части в ГРМ, което е проблем своевремено отбелязан от VAG.

Тези масла НЕ СА подходящи за ALT (2.0 MPI), а са по-скоро предназначени за AWA (2.0 FSI);  ALZ (1.6 FSI) и други FSI-та.

Бих те насочил към Motul X-cess 5W40, това е едно от най-добрите масла в клас 5W40.

 

Относно проблема с нивото на маслото, за който споделяш, ако колата ти е произведена преди 27.05.2002, правил ли си ъпдейт на таблото до последният софтуер 8E2A 189000 , а пръчката за мерене на масло, кой номер е старата 06B 115 611 D или новата 06B 115 611 J.

Да знаеш, че може датчика вярно да отчита ниско ниво. Старата пръчка за мерене на масло 06B 115 611 D e с 2см по-дългa, което прави грешно визуалното замерване.

 

Относно разхода на масло казваш, че когато я настъпваш повече, тогава регистрираш по-нисък разход на масло. какво разбираш под настъпване - развъртане на двигателя между 2000 и 4000 об./мин., ако е така, то това кореспондира със свещите и оборотният диапазон в който работят най-добре, нали точно това обясних по-рано. 

Редактирано от Nikosaul
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Пръчката за масло е сменена с по дългата ,още като я купих.Защо трябва да се адаптира таблото( колата е 01. 2001г.)?Извинявам се за грешката маслото беше Х клиин+!Що се отнася до оборотите, да във високите обороти е нисък разхода ,но горивото е в повече затова го споменах защото каза да се гледа колко гориво е изразходено ,а не колко км.са минати!

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Милчев, пръчката за масло трябва да е по-късата!!! А това е новата 06B 115 611 J.

 

Високи обороти имаш в предивд 4000об./мин., или?

Това са обороти в средният диапазон, високи са от 4500 до 6500. Пиши колко гориво си изразходил и ще го мислим.

Нещо от това което съм посочил да се прегледа правил ли си, или всичко по двигателя е изрядно, проверено и в норма.

 

Ако искаш посети някое АУДИ представителство и им кажи че имаш следното оплакване "фалшиви сработвания за нивото на маслото", би трябвало безплатно да ти ъпгрейднат таблото и да погледант за натрупани грешки на сензора на маслото.

Има процедура при такова оплакване с ALT.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

А колега аз не се вживявам чак толкова! Това за некоректното сработване важеше за маслата 5/30-40; 10/40!Откакто съм с 5/50 - 10/60 забравих за безпричинното сработване лампата на Аладин!По щека колата в момента ми събира 4,2л.масло. Ако е по къса щеката, нетрябва ли да е с по малко масло да достигне мах.?А доколкото знам ( може да греша) с толкова я дават (4.2)!За оборотите ,да неправилно се изразих, защото за МЕН високите са 4000-4500!Минал съм с 10/60 около 50.000км и с 5/50 -10.000км карам на газ със среден разход 9.5 при тия км. Средно ми се пада около 350-360 мл. За 1000 км.Или казано за 60.000км (5700л газ)съм изгорил 20-22 л.масло !Ако бях продължил с мотула щеше да е около 30-35л а за другите който преди това сложих не ми се мисли около 55-60л.за тия км.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Да ти кажа аз съвсем не се напрягам.

 

Превантивно и по мое желание съм привел двигателя и системите му в добро състояние.

 

Откакто ползвам М1 0W40 съм изминал 19589км, като съм изразходил 1805 литра гориво, което дава среден разход 9.22 л/100км.

Маслото го сменям на 250м.ч., или това са около 8000км, налага се доливам след 100м.ч. или след около 3000км, и от смяна до смяна това са около 600мл., долято масло. Наливам 4.4 литра, източвам около 4 литра. държа маслото почти винаги между средата и макс на пръчката 06B 115 611 J.

Колата е автоматик, кара се 60% градско при средна скорост 22-26 км/ч в София и 40% извънградско от които на магистрала 140км/ч на круиз контрол или настъпвам до към 180км/ч а на междуградско карам динамично от 80км/ч  до към 120км.ч.

 

Снощи беше доста студено -16°C в София, а сега сутринта е около -10°C, реших да направя едно филмче как ще запали двигателя, за който му е интерсно може да го изгледа: https://www.youtube.com/watch?v=gv4DqTxcaGw&feature=youtu.be

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Смених го PCV клапана. Поръчах го от Порше Пловдив. Действително мембраната на моя беше станала под всякаква критика - стоеше постоянно отворена...

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Тоя клапън го смених преди 3 месеца и същата работа.Обаче тоя клапън го управлява една джет помпа както каза колегата по метода на Вентури и тои струба 157 лв.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Колеги, този PCV клапан се управлява от въздушните потоци, и по точно от разликата във вакуумното налягане на различните му входове и изходи.

 

Няма никаква "джет помпа" която да го управлява!!!

 

Прегледайте присъединителните маркучи към този клапан дали са ви здрави!!!

 

Прилагам ви схема на системата за картерна вентилация:

 

post-87745-0-69342600-1453881299_thumb.p

 

Обърнете внимание на следните присъединителни маркучи №10 и №14 от схемата. 

 

Присъединителният пластмасов елемент №10 се къса точно в гофриранта си присъединителна част към PCV, и то при неправилна смяна на въздушният филтър, и тогава клапанът дори и да е нов не работи коректно.

 

Присъединителният масло-усточив маркуч №14 се разпада вследствие на висока температура на изпаренията от маслото. Може да се закупи нов от Ауди, а може и да се възстанови с друг масло-устойчив маркуч.

post-87745-0-69342600-1453881299_thumb.p

post-87745-0-69342600-1453881299_thumb.p

post-87745-0-69342600-1453881299_thumb.p

post-87745-0-69342600-1453881299_thumb.p

post-87745-0-69342600-1453881299_thumb.p

post-87745-0-69342600-1453881299_thumb.p

post-87745-0-69342600-1453881299_thumb.p

Редактирано от Nikosaul
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Какво е това с този номер и за какво служи 06В 133751АТ.  От схемата номер 10 ми е здрав а номер 14 е възстановен.само да поясня трима приятели сме а аудита АЛТ мотор двете горят масло едното не гори.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Това а маркуч към сервото на спирачките!

При студен двигател, докато още поддържа 1200об./мин., сервото на спирачките се подпомага от вакуума от PCV.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Малко ми е заплетено още в таря схема ама ще я науча как работи явно там някъде имам проблем защото се чува една съскане но не мога да разбера от тая джет помпа ли е или от дросела.

Някакви идеи да имаш колега. А и да кажа на автоматика я няма тази помпа.

Редактирано от ndp007
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Създайте нов акаунт или се впишете, за да коментирате

За да коментирате, трябва да имате регистрация

Създайте акаунт

Присъединете се към нашата общност. Регистрацията става бързо!

Регистрация на нов акаунт

Вход

Имате акаунт? Впишете се оттук.

Вписване
  • Потребители разглеждащи страницата   0 потребители

    • Няма регистрирани потребители разглеждащи тази тема.
×
×
  • Create New...